Romek56

Renault 175-74 problem z podnośnikiem hydraulicznym

Polecane posty

Romek56    0

Mam problem z podnośnikiem w Renault 175-74 wyposażonym w EHR. Opuściłem agregat i teraz podnośnik w ogóle nie reaguje. Sprawdzałem elektrozawory i działają. Lampka przy EHR gaśnie. W czym może być problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    23

Po ponownym uruchomieniu silnika lampka się zapala i daje się odblokować panel? Z błotników sprawdzałeś działanie? Jak sprawdzałeś elektrozawory? Podawałeś na nie bezpośrednio napięcie?


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Romek56    0

Po ponownym uruchomieniu silnika lampka zapala się i panel daje się odblokować. Z błotników sprawdzałem, podnośnik też nie reaguje. Lampka zapala się, ale też panel daje się odblokować. Elektrozawory sprawdzałem podłączając do akumulatora. Widać w nich było ruch tłoczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    23

A sprawdzałeś elektrozawory gdy były zamontowane na ciągniki i po podaniu na nie napięcia podnośnik działał? Pozostaje Ci sprawdzić okablowane od sterownika do elektrozaworów, oraz czy przy próbie podnoszenia sterownik podaje napięcie na elektrozawór. Możliwe, że sterownik jest uszkodzony.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Romek56    0

Rzeczywiście prąd nie dochodził do elektrozaworów. Podłączyłem prąd bezpośrednio z akumulatora do lewego elektrozaworu i ramiona podniosły się. Następnie wyłącznikiem z kabiny opuściłem je. Później znowu podniosłem je z akumulatora i zgasiłem silnik. Ramiona zostały w górze. Podłączyłem elektrozawór do instalacji, uruchomiłem silnik, lampka od EHR zapaliła się, pokręciłem pokrętłem i zgasła. Włączyłem przycisk na opuszczanie, ramiona opadły. Później włączyłem na podnoszenie i zadziałało. Wszystko teraz jest w porządku i nie wiem co się stało, że działa. Marian3p dzięki za rady. A tak przy okazji, czy można gdzieś dostać schemat elektryczny sterownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    23

Więc problem był albo we wtyczkach, albo elektrozawór się przywiesił. Schemat samego sterownika raczej nie osiągalny, a częściowe schematy układu EHR można zaleźć np. na elektrodzie.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    119

Równie dobrze może być zwarcie/zapieczenie na którymś z przycisków od podnośnika (czy to na błotniku czy na EHRze). Tak właśnie u kuzyna było i też EHR stanął.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez The_Jarwis
      Witam. 
      W ciągniku w dniu wczorajszym pojawił się problem. Po ponad godzinie pracy, ciągnik został normalnie zgaszony i do tej pory pracował normalnie. Po jakiejś godzinie postoju  nie odpalił za pierwszą próbą. Za którymś z kolei przekręceniem kluczyka odpalił dosłownie na sekundę po czym zgasnął i tak sytuacja powtarza się. Dzisiaj rano sytuacja identyczna, odpali raz za jakiś czas na sekundę i gaśnie. Pompka zasilająca sprawna, mocno tłoczy, na zasilaniu pompy wtryskowej (pompa Stanadyne DE10 sterowana elektronicznie) paliwo tryska po poluzowaniu przewodu. Z kolei na przelewie z pompy paliwo nie wylewa się, nawet przy kręceniu rozrusznikiem (nie wiem czy to normalne czy nie?). Sprawdzałem jeszcze czy jest paliwo pod korkiem od zaworka regulującego ciśnienie pompki wstępnej i tam paliwo leje się mocno przy pompowaniu pompką. 
      Nie wiem czy ma to znaczenie, ale przed tym wczorajszym wyjazdem zaklejałem zbiornik, bo było pęknięcie. Na nieszczelnym zbiorniku nigdy się taka sytuacja nie przydarzyła, żeby traktor po nagrzaniu nie odpalił, ale może to tylko zbieg okoliczności. Po odkręceniu korka, gdy już traktor nie chciał odpalić, syknęło powietrze, ale ciężko powiedzieć czy było to ciśnienie (mogło być bo temp. wczoraj 34 stopnie) czy podciśnienie, a mnie przy tym nie było. Nie mniej ciągnik podczas pracy nie zgasnął, a po postoju około godziny podciśnienie  w zbiorniku pewnie by się zrównało z ciśnieniem otoczenia, więc podciśnienie w zbiorniku można chyba wykluczyć. Były też próby odpalania na samostarcie, ale odpalał i gasł jak wypalił samostart.
      Wracając do sytuacji gdy silnik zapali na sekundę. Zawsze było tak, że przy odpaleniu rzucił z rury dość mocno czarnym dymem. Teraz gdy już załapie to zakopci lekko na szaro i gaśnie. Zauważyłem też, że kiedy już zgaśnie, a zapłon nadal jest włączony miga z częstotliwością 5 sekund czerwona kontrolka na wskaźniku poziomu paliwa i dzieje się to tylko wtedy gdy silnik zapali i zgaśnie. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu, kontrolka nie zaświeca się i tak samo jest jeśli próbujemy odpalić i nie zapali (kręcimy rozrusznikiem, ciągnik nie odpala, puszczamy kluczyk i kontrolka nie świeci się).
      Sprawdzałem czujnik położenia wału, opór jest (nie pamiętam wartości, mogę zmierzyć w razie czego), 
      Ma ktoś pomysł co mu może dolegać? 
    • Przez KrystianLS
      Witam serdecznie mam problem z tym licznikiem ponieważ nie podświetlają mi się te 2 ekrany przy kierownicy
      a po za tym te funkcje też nie działają ponieważ wcześniej ktoś szperał i wyrwał taśmę ;/ czy wiecie może jak to naprawić przynajmniej podświetlenie
      chodzi o ten z prawej str
       
      i szukam też zegarka do lewego panelu
    • Przez materrol
      Cześć Wam
      Posiadam renie 110.54 96r. ze skrzynią 24/8 i rewersem elektro-hydraulicznym. Wszystko sprawuje się świetnie, podczas pracy w polu nie używam wgl sprzęgła, co znacznie przyspiesza pracę, a 3 półbiegi to na prawdę rewelacyjna sprawa, zwłaszcza gdy teren jest górzysty lub ziemia różnorodna. Jedyny mankament który mnie irytuje to wolna skrzynia(max.30km/h przy wypluwaniu pierścieni). Czy wszystkie skrzynie w reniach są takie wolne? Słyszałem coś, że tylko te które szły na Francje były takie. Te z Niemiec osiagały 40km/h. Może one są w jakiś sposób poblokowane? Wie ktoś coś na ten temat?
    • Przez Kolo12
      Cześć , mam pytanie a za razem  prośbę czy ktoś mógłby opisać procedurę wyjęcia pompy  wtryskowej w renault 133.14 mwm226-6d pompa lucas cav , zdjęcia mile widziane . Z  góry dziękuje za każde wskazówki
    • Przez pelepele22
      Panowie nie typowa sprawa. Już nie wiem w czym tkwi problem. 
      W  mojej renówce zaczęło ślizgać się sprzęgło. 
      rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia , ściągnąłem docisk, koło zamachowe zawiozłem do firmy, która zajmuje się regeneracja sprzęgła. Zregenerowali tarcze napinali nowe płytki , skrobali koło zamachowe i docisk jest to sprzęgło dwutarczowe firmy luk. Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla . Nie mogę wrzucić biegu chcąc wrzucić, ciągnik powoli rusza dopiero gdy zaciągnę drugi stopień to w tedy mogę swobodnie wrzucić bieg . Co może być przyczyna bo już ręce opadają 4 razy go rozpolawialem  


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj