News
Romek56

Renault 175-74 problem z podnośnikiem hydraulicznym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Romek56    0

Mam problem z podnośnikiem w Renault 175-74 wyposażonym w EHR. Opuściłem agregat i teraz podnośnik w ogóle nie reaguje. Sprawdzałem elektrozawory i działają. Lampka przy EHR gaśnie. W czym może być problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Po ponownym uruchomieniu silnika lampka się zapala i daje się odblokować panel? Z błotników sprawdzałeś działanie? Jak sprawdzałeś elektrozawory? Podawałeś na nie bezpośrednio napięcie?


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Romek56    0

Po ponownym uruchomieniu silnika lampka zapala się i panel daje się odblokować. Z błotników sprawdzałem, podnośnik też nie reaguje. Lampka zapala się, ale też panel daje się odblokować. Elektrozawory sprawdzałem podłączając do akumulatora. Widać w nich było ruch tłoczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    18

A sprawdzałeś elektrozawory gdy były zamontowane na ciągniki i po podaniu na nie napięcia podnośnik działał? Pozostaje Ci sprawdzić okablowane od sterownika do elektrozaworów, oraz czy przy próbie podnoszenia sterownik podaje napięcie na elektrozawór. Możliwe, że sterownik jest uszkodzony.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Romek56    0

Rzeczywiście prąd nie dochodził do elektrozaworów. Podłączyłem prąd bezpośrednio z akumulatora do lewego elektrozaworu i ramiona podniosły się. Następnie wyłącznikiem z kabiny opuściłem je. Później znowu podniosłem je z akumulatora i zgasiłem silnik. Ramiona zostały w górze. Podłączyłem elektrozawór do instalacji, uruchomiłem silnik, lampka od EHR zapaliła się, pokręciłem pokrętłem i zgasła. Włączyłem przycisk na opuszczanie, ramiona opadły. Później włączyłem na podnoszenie i zadziałało. Wszystko teraz jest w porządku i nie wiem co się stało, że działa. Marian3p dzięki za rady. A tak przy okazji, czy można gdzieś dostać schemat elektryczny sterownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Więc problem był albo we wtyczkach, albo elektrozawór się przywiesił. Schemat samego sterownika raczej nie osiągalny, a częściowe schematy układu EHR można zaleźć np. na elektrodzie.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    41

Równie dobrze może być zwarcie/zapieczenie na którymś z przycisków od podnośnika (czy to na błotniku czy na EHRze). Tak właśnie u kuzyna było i też EHR stanął.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bobas233
      Witam . Przynierzam sie do tego modelu renault . Prosze o plusy i minusy i ewentualne awarie w tym modelu ciągnika. Najlepiej posiadacze tego modelu i podobnych. Ciagnik ma rzekomo 8.5tys godzin i w stanie jest dobrym . Czekam na wypowiedzi .
    • Przez MateuszBo
      U mnie wyglada to tak.
      A przyczyna to urwany walek ataku.







    • Przez GRWielkopolska
      Witam mam problem z ciągnikiem Renault 133.14 chłodnica jest umyta a ciągnik się grzeję.Proszę o odpowiedź
    • Przez andrejus
      Podobno hamulce mokre. Jak działają? Naciskając pedał hamulca uruchamiam pompkę hydrauliczną?
       
      Pytam ponieważ po tych mrozach znikły hamulce, jest tylko ręczny.
      Pedał wpada bez oporu.
      Czy elektryka ma jakiś wpływ na hamulce? - Przypadkiem podłączając akumulator zrobiłem zwarcie.
    • Przez The_Jarwis
      Witam.
      Problem przedstawia się następująco. Półbiegi przez dłuższy czas działały bez problemu. Jakiś miesiąc temu przepalił się bezpiecznik odpowiedzialny za jazdę(nie działał rewers, brak ciśnienia na sprzęgłach). Nie miałem w traktorze bezpieczników, więc zastąpiłem go bezpiecznikiem od półbiegów(oba 10A). Po wymianie wszystko było ok, ciągnik ruszył i dało się jechać, bez półbiegu oczywiście z braku bezpiecznika. W domu wstawiłem brakujący bezpiecznik, no i zaczęło działać, ale przycisk "+" na dźwigni zmiany biegów przestał działać(na dźwigni zakresów można było zmieniać zarówno "+" i "-", działy bez problemu). Później przez jakiś czas tak to działało, aż do przedwczoraj. Brak możliwości zmiany półbiegu, okazało się że to wina bezpiecznika. Po wymianie bezpiecznika przerzucił półbiegi góra dół parę razy i znów problem - nie działają. Bezpiecznik tym razem cały.  Sprawdzałem czy dochodzi napięcie na przełączniki w dźwigniach od biegów i zakresów. W obu przypadkach do dźwigni przychodzą 3 przewody. Na środkowym jest +, a na skrajnych są - . Napięcie wynosi 12,5V . 
      W którym miejscu jest w tym ciągniku sterownik odpowiedzialny za półbieg. Nad pedałem gazu, pod plastikami są dwa urządzenia/sterowniki(jeden większy biały, drugi znacznie mniejszy niebieski). Ktoś przerabiał podobny problem?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.