Skocz do zawartości
KaRoL_lorak

Zgrzyta skrzynia.

Polecane posty

KaRoL_lorak    0

Witam serdecznie, jestem nowy na forum więc wybaczcie pomyłki :).

Posiadam ciągnik T25 rocznik 78, i mam problem ze skrzynią biegów na dwie wajchy. Wykonany był remont skrzyni tzn wymienione podkładki oraz tulejki na kołach rewersu. Wszystko chodziło ładnie dwa dni :) i z nów problem. Pod obciążeniem do przodu zaczyna coś zgrzytać - strzelać w skrzyni. Rozkręciłem podłogę i zobaczyłem luz na kole z lewej strony przy zabezpieczeniu podkładek. I teraz nasuwa mi się pytanie, czy jak jadę do tyłu przesuwka na rewersie zazębia się z lewej strony wtedy napręża koło z prawej i idzie ładnie. Natomiast jadę do przodu przesuwka przesuwa się w prawo koła zazębione dostaję obciążenia i wtedy rozsuwa koło rewersu z lewej strony odsuwając się od wałka atakującego z silnika (zgrzyt, strzał) słychać po lewej stronie siedząc w środku. Pytanie moje jest co zrobić dołożyć podkładkę będzie ciasno, ująć z prawej nie da rady. Brak pomysłów.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shreki_xD    0

najlepiej sprawdz na jakiejś drugiej skrzyni jak tam jest. bo z twojego tłumaczenia nie kapuje. lub zorganizuj sobie instrukcję napraw i obsługi t-25

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

No tak jak robiłeś rewers zmieniałeś z prawej strony podkładkę oporową bo lubi się wyrobić frez druga sprawa mierzyłeś koła rewersu czy nie są za ostro wydarte i przesuwka a po trzecie rewers ustawia się ciasno na podkładkach a centruję rewers do ataku z drugiej strony pół podkładkami pod piastą łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KaRoL_lorak    0

Dodam że rewers oraz wałek atakujący został wymieniony wraz z przesuwką na nowy, podkładki założone (hmmm ciasno) wiem że problem był z zapięciem ich w skrzyni wyśrodkowany względem ataku. I wychodzi na to że znów puściły podkładki.

A czy jak założę naprawdę ciasno to nie będzie skrzynia wyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Podkładki nie mają prawa puścić tylko się wyrobić ale jako na jeździe do przodu choć się poluzują podkładki to nie prawa nic zgrzytać ponieważ podkładka opiera się na frezie ale sprawdź widełki czy się nie wyrobiły i wałek blokady czy jest dobry a może poluźniły się widełki na wałku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Noi wyszło szydło z worka :) otóż nie wiem jakim cudem przesunięty był wałek w stronę łożyska oporowego z półksiężycami( prawa strona) co skutkowało tym że wałek z silnika zazębiał się z kołem rewersu na przód (prawa strona) czubkami zębów. Po dobiciu wałka okazało się że monter założył za mało podkładek i luz na boki koła rewersu( koło lewa strona) ma luz ok 1 cm. Dodatkowo po rozebraniu rewersu zatarło jedną tulejkę. Więc czeka mnie wizyta u tokarza z nowa tulejką. Mam pytanie czy są jakieś sposoby na zabezpieczenie podkładek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

No wsuwasz podkładki regulacyjne i ostatnią zabezpieczającą którą przekręcasz na frezie i zaginasz na wałku.W sklepach są zestawy kompletne podkładek do rewersu a co tulejek na rewersie jak są ciasne to tylko rozwiertakiem przelecieć żeby był luz bo po przejechaniu tulejka z brązu rozgrzewa i  się zaciera i kolejna sprawa wałek atakujący ma być dobity do oporu do łożyska a reguluję się wysunięcie wałka na podkładkach od piasty łożyska  od strony złącza od wałka sprzęgłowego z wałkiem atakującym za pompą podnośnika pod klapką przykręconą na 4 śrubki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Czyli podkładki wkładam luźno na wałek ostatnią zabezpieczam, a całość ściągam regulując podkładkami po prawej stronie? Tak dobrze rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Czyli ostatnia powinna być taka gruba podkładka z wycięciem po zewnętrznej obracasz ją na frez a zacinasz prze ostatnią cienką 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Złożyłem wszystko na sucho na wyjetym wałku,spiolem jest ciasno to teraz wsuwam to do skrzyni zapinamm i ustawiam ujmac podkładki jest ich po 5szt.jednoczenie dosuwając rewers do wałku atakującego. Czy tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Po 5 sztuk z obu stron to coś masz nie tak albo nie zrozumiałeś jak się ustawia.Gruba podkładka koło 5 mm idzie od prawej strony potem cały rewers następnie podkładki regulacyjne i zabezpieczające a cały komplet wygląda tak http://allegro.pl/podkladki-rewersu-kpl-wladimirec-t-25-1437025-2p-i6492666996.html i ustawiasz na środek do rewersu na podkładkach z prawej strony wkładane pod piastę łożyska które wyglądają tak http://allegro.pl/podkladka-dystansowa-walka-glownego-t-25-i6372898230.html

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Nie po 5na rewers tylko wszystkich dystansowych jest 10 do regulacji pod łożyskiem. Teraz wychodzi mi 4czyli 2 góra i dół pod łożysko. Przy rewersie po prawej stronie idzie gruba podkładka i tu ma Luz około 1mm może zostać czy zmienić na 5mm teraz 4mm założyłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KaRoL_lorak    0

Gruba podkładka koło 5 mm idzie od prawej strony potem cały rewers ....

 

 

na kole po prawej stronie rewersu. Tam jest jedna gruba podkładka. KOło minimalnie 1 mm ma luzu na boki oraz minimalnie w przód i tył na zębach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Luz na zębach ustaw jak jest to możliwe na równo na obu stronach a jak na boki chodzi to musi delikatnie chodzić i bo musi być delikatny luz bo tulejka mosiężna podczas pracy się nagrzewa i zaciera i jak zrobisz idealnie na ciasno to będzie lipa złapie na dzień dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez michal_t25
      Witam
      Jak odkręciłem ten dekielek z tabliczką to wylało się paliwo (niewiele), ale czy powinno tam być?
      A dlaczego odkręcalem? Bo ostatnio wszystko na zewnątrz w pobliżu pompy było zabryzgane paliwem, tylko w czasie jednego momentu, którego dokładnie nie widziałem, ale zauważyłem skutki. Ujście najwidoczniej było z tych plastikowych osłonek - bo tam było potem jeszcze nieco wilgotno. To już się nie powtarza, ale ogólnie może tam gdzieś jakąś uszczelkę należy wymienić. Wuj mówił, że tam raczej nie powinno być paliwa - tylko w jednej komorze.

    • Przez michal_t25
      Witam
      Słabo się znam-od niedawna jestem rolnikiem, co tu zrobić - od conajmniej paru miesięcy jest to pęknięcie widoczne na zdjęciach. Nic nie gruchocze, nie ma luzów. Oram, sadzę ziemniaki na połowie - mamy tylko kilkanaście arów więc traktor się bardzo u nas nie poci. Oczywiście pytałem już sąsiada, ale jestem ciekaw porad bardziej obeznanych z t25. Nie przepadam za mechanikiem którego tu mamy blisko, więc jego opinię zostawiam na koniec.
      Wymiana? spawanie?...?


    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposób następujący -> Podniosłem ruskiego z prześwitu zmniejszonego na normalny, podpiąłem pod niego agregat 600kg i non stop przy ruszaniu podnosi mi przód... ile mogę naje_ać ciężaru na przód żeby nie obciążyć za bardzo konstrukcji? Obecnie mam 2 oryginalne obciążniki (chyba 50kg razem) Czy konstrukcja wytrzyma 6 obciążników? + ile najwięcej ciężaru założyliście na podnośnik?
    • Przez jaro606
      Witam was. Zbliza sie czas wymiany olejów w moim władku. Mam do was kilka pytań:
      1. Ile litrów oleju wlać do silnika?
      2. Ile oleju wlać do skrzyni biegów?
      3. Jaki olej do skrzyni biegów dać?
      Dzięki z góry.
    • Przez pronarek
      Malowaliscie T25 napiszcie o problemach które was spotkały i jaki kolor wybrac na władzia bo bede malował w niedługim czasie swojego A i mam pytanie nie wiecie czy da sie wymienic uszczelki w kabinie ???(kabina czeska)
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.