Skocz do zawartości
brader88

problem ze skaczącym ciśnieniem oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
brader88    0

Witam zauważyłem wczoraj podczas prac polowych skoki ciśnienia oleju w moim mtz- cie, mianowicie ciśnienie utrzymuje sie na rozgrzanym silniku 3 atm. ale co jakis czas na kilka sekund wzrasta do 5 a nawet prawie 6 atm i spada znowu do 3. Co morze być tego powodem? A dodam jeszcze ze zbliża sie już wymiana oleju w silniku.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    430

jakby mu spadło ciśnienie to by mogło być mało oleju ale w takim przypadku proponuję założyć jakiś manometr inny i wtedy zobaczyć co się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brader88    0

dzisiaj odpaliłem na zimnym silniku i skazówka powędrowała na czerwone pole ponad 6 atm nigdy tak nie było nawet w zimie nie dochodziła do 5. A jesli chodzi o poziom to jest w normie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    112

W obudowie filtra oleju sa 3 korki 2 od przodu chyba jeden z tylu na klucz bodajrze 24 pod nimi sa zaworki nie pamietam ktory odpowiada za utrxymywanie cisnienia ale napewno ktorys sie zawiesil wypoleruj wszystkie i musi pomóc


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    481

Jeżeli jest tam czujnik elektryczny to jest do wymiany, przerwany "włos" na rezystorze i dzieją się takie kwiatki.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    730

Kombinuj. Jak nie to odkręć cały filtr nie ma wiele roboty i wytrzep je dosłownie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    481

Może magnes stać się pomocny.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    112

U mnie wyskoczyly razem ze sprezynka moze podłub go troche srubokretem i sprubuj magnesem


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    143

To pewnie ich problem, że się zawiesiły. Ja bym spróbował rozrusznikiem pokręcić a kolegę ze szmatą postawić żeby złapał zaworki


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

2 wyjąłem za pomocą zagiętego drucika a jednego nie mogę w ogóle sie dostać bo jest tam coś przed sprężynka i nie mogę tego w ogóle wyciągnąc, spróbuje dzisiaj wlać olej i zobaczę co będzie sie dziać. A jeszcze spróbuje pożyczyć od kogoś manometr bo to morze wina czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik    34
Napisano (edytowany)

I jak? pomogło grzebanie w tych zaworkach? bo mam podobny problem,dodatkowo pęknięty wkład filtra w bączku.może z niego coś odpadło i blokuje.tylko że strasznie ciężko dojść do tych zaworków w mtz952 z przodu.potwierdzi ktoś skuteczność tej ingerencji? tylny zaworek chodzi bardzo lekko.

 

jednak winny był czujnik elektryczny.obawiałem się czegoś gorszego, bo jakiś czas temu rozerwało wężyk gumowy na chłodnicy oleju.sprzedawca pocieszył mnie ,że teraz takie g..wno sprzedają.wężyk 5 zł a olej 100 zł ;[ .

Edytowano przez rocknrollnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez rastafarmer
      Witam! Dzisiaj rano wlewałem wode do chłodzenia silnika i zauważyłem że weszło jej ponad 20 litrów... Widząc że nigdzie nie ucieka otworzyłem wlew oleju i było tam pełno wody razem z olejem. Przedostała się z kanałów wodnych do silnika, tylko jakim cudem jeśli woda była na noc zlewana do zera...? Może jakaś uszczelka puściła? Dwa dni temu jeździłem ruskiem i już wtedy była woda w oleju ponieważ nawet w przewodach olejowych jest pełno zmarzniętej wody z olejem... Co chłopaki o tym myślicie..? bo mnie już krew zalewa...
    • Przez Matti
      Witam!  Sprawa dotyczy Pronara, ale pisze w dziale Belarus, bo może tutejsi  użytkownicy będą posiadali większą wiedzę. Mam Pronara 82SA z wałkiem WOM na szeroką i wąską taśmę (nr kat 1221-4202010) załączany elektrohydraulicznie. Ma ktoś może wiedzę czy możliwa jest jego wymiana na wałek nowego typ, czyli tarczowy (nr kat 1025-4202010). Z moja analizy katalogów części zmiennych wynika, że tak, ale boję się kupić części w ciemno. Czy w tym nowym typie est jeszcze jakaś regulacja, czy wystarczy podłączyć 2 węże od elektrozaworu do korpusu i będzie działać? Na koniec może najważniejsze pytanie do użytkowników MTZ-ów z wałkiem tarczowym: czy ten wałek jest trwały i niezawodny? 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
×