Zaloguj się, aby obserwować  
michalmat

Oznaczenia Bizonów

Polecane posty

michalmat    5

Witam przejrzałem tematy na forum i takiego jeszcze nie znalazłem. Chciałbym sie dowiedzieć co oznacza cyfra przy symbolu kombajnu a mianowicie 0, 1, 2, 3....9. Czy te same cyfry oznaczają to samo przy superach i rekordach czy czymś sie to różni? Już myślałem że może to jest oznaczenie "generacji" kombajnu ale gdzieś przeczytałem że Z058/5 to wersja mechaniczna a Z058/6 hydrostatyk? Jeśli będzie ktoś miał info na ten temat to mógłby się podzielić z innymi obecnymi na forum. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

cyfra za / oznacza wersję rozwojową danego typu maszyny i jest to spotykane we wszystkich rodzajach maszyn - a co oznacza konkretna cyferka tego nie umiem ci powiedzieć ale napewno @Przemek15 bedzie znał wyczerpujace inf na ten temat


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

niekoniecznie krokiem w tył ponieważ różne wersje rozwojowe były często produkowane równoczesnie czy wodwrotnej kolejnosci - te cyfry oznaczaja kolejność innowacji jak wynika z prac biór konstrukcyjnyhc a z jakim skutkiem zmiany te wprowadzano do produkcji to juz inna para kaloszy


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalmat    5

z tym krokiem w tył to taki żarcik:) czyli mam rozumieć że ten bizon, z linku który podałem, ma więcej wspólnego z pierwszymi produkowanymi bizonami [chociaż ma już chłodnice chłodzoną w inny sposób=większy wentylator a to już chyba jakaś innowacja??? czyli wg mnie powinna być /2???] niż z tymi z końca produkcji np: http://www.agrofoto.pl/forum/Bizon-Rekord-...image26591.html , http://www.agrofoto.pl/forum/Bizon-Rekord-...image26596.html . Moje pytanie dotyczące oznaczeń jakie kryją sie pod kolejnymi cyframi jest dalej otwarte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    7

Nie wiem jeszcze kiedy, ale na łamach Agromechaniki albo RPT objaśnię to wyczerpująco wraz ze zdjeciami maszyn i tabliczek. A jeśli chodzi o te Rekordy to Z058/1 był produkowany w latach 84(85)-99 i w stosunku do poprzednika, czyli Z058 różnił się napedem motowideł (na 98%) i napisami (100%). XChodzi o te duże białe napisy, które zastąpiono naklejkmi z czerwonymi napisami. Czemu nie było wersji /2, /3 itd. - to też jest dla mnie dziwne i na razie tego nie wiem. W latach produkcji Z058/1 powstała też wersja hydrostatyczna Z058/7 i później Z058/8 (też hydro ale dodatkowo z fabryczną klimą Konvekty). Czyli trzy wersje przez jakiś czas równolegle powstawały. Z058/5 i Z058/6 produkowano w latach 2000-04. Trudno powiedzieć czym się kierowali w oznaczeniach i czemu zminiali po takich a nie innych przeróbkach. Trudno by zmianę położenia dźwigni czy wymiaru śrubki przenosić na oznaczenie, ale faktycznie modyfikację z chłodzeniem (1996r.) mogli uwzględnić. W końcu dali i większą chłodnicę i większy kosz i zmienili napęd kosza. W niektórych przypadkach spalanie po tyej przeróbce spadło z 15 na 7 l/h. Warto też dodać wprowadzenie rewersu w 87r. Co ciekawe w Suprze to odnotowali, a w Rekordzie nie. Poza tym trzeba wiedzieć, że były czasem przejściówki, czyli np. Super Z056/3 z rewersem, a przecież dopiero Z056/5 miał rewers. A przede wszystkim byl duży bałagan w FMŻ i partactwo, więc wyjątki można często spotkać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalmat    5

Witam, dzięki za wyczerpującą odpowiedź, cieszę się że jest ktoś kto to wie:) Zainteresował mnie ten temat gdy przeglądałem ogłoszenia i spotykałem sie z różnymi oznaczeniami. W takim razie czekam na artykuł, który rozwieje wszystkie wątpliwości. Mam jeszcze jedno pytanie do rewersu, o co dokładnie chodzi tam chodzi? czy jest to napęd zwrotny w podajniku pochyłym między hederem a młocarnią czy coś w skrzyni? Bo mamy bizona Z056/3 rok budowy 1986, kolor: bordowy, kabina biała(choć nie wiem czy nie była dokładana bo nie mamy go od nowości), nr maszyny: 53 588 i nie wiem czego szukać? Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    7

W Z056/3 z 86r. na pewno jeszcze nie było rewersu. Chodzi oczywiście o rewers (czy jak kto woli cofacz, napęd zwrotny) przenosnika pochyłego i hedera do usuwania zatorów. W sumie można skojarzyć z biegiem wstecznym w skrzyni biegów albo rewersorem w ciągniku, ale potocznie sie mówi po prostu rewers na to co wyżej napisałem. W Suprach i Rekordach jest to siłownik hydrauliczny, którego tłoczysko jest połączone z zapadką, a ta z kolei z kołem zapadkowym osadzonym na górnym wale gardzieli. Tu masz zdjęcie - http://www.farmphoto.com/fpv2/thread.aspx?mid=350368

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalmat    5

Więc w moim kombajnie jest po prostu wybita /3 na tabliczce i nic więcej B) szkoda że to przez bałagan w FMŻ ale z drugiej strony to mam teraz świadomość że kombajn jest "jednym z wielu" wyjątków :) Jak będę w domu zrobię fotki i wrzucę na af. Dziękuję za informacje, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    7

Twój Z056/3 to najnormalniejszy Bizon Z056/3, a nie żaden wyjątek. To /3 z rewersem jest wyjątkiem. Na marginesie /3 robili w latach 84-87 i był on bezpośrednim następcą Z056 (bez ukośnika), a zmiana dotyczyła odciążania hedera (Ty masz juz sprężyny, a nie azot) i zmiany układu napędowego hedera (Ty masz już sprzęgło zabierakowe i płocki heder). A mógłbyś mi powiedzieć jaki dokładnie silnik w Twoim sprzęcie ma symbol? Chodzi mnie głównie o końcówkę R2 czy R3 albo jeszcze inaczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalmat    5

Dokładnie, jest tak jak napisałeś, co do silnika jest to na pewno Andoria SW400. Numer silnika podam jak skontaktuje się z "domem" bo obecnie przebywam w innym miejscu niż kombajn.

 

witam trochę czasu upłynęło zanim zajechałem do domu:) ale sprawdziłem i na tabliczce jest wybite: SW 400/R3/4 a nr silnika to: 195 278.

 

czy możesz wyjaśnić Wszystkim na AF co to oznacza? będę wdzięczny.

 

a i jeszcze jedno, czy już możesz podać do oznaczają te cyfry przy rekordach i superach?

 

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalmat    5

pytanie do Przemek15 czy już możesz coś dokładniej napisać o znaczeniu cyferek po ukośniku z oznaczeniach Bizonów pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj