kris148a

Wyskakujace biegi.

Polecane posty

kris148a    89

Witam, ostatnio coraz bardziej nasila mi się w mtz wyskakiwanie biegów pod obciążeniem, a polega to na tym że gdy np. Orze ciągnik staje, wajcha zostaje w tym samym położeniu co przy włączonym biegu ale ciągnik stoi. Muszę przerzucić z szosowych na polowe lub na odwrót i wtedy wbić ten bieg którym chce jechać i jadę dalej aż znów sytuacja się powtórzy. I to jest denerwujące bo zdążą się coraz częściej na różnych biegach byle by miał ciężej. Może ktoś miał taki przypadek i wie czego przyczyna. Co trzeba naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pokrywę zdejmuj i sprawdź zatrzaski. Jeśli to nie one to skrzynia pomału prawdopodobnie domaga się remontu. Brecha miedzy wałki i szukaj luzów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

A co powiecie na wyskakiwanie reduktora ? Na biegu 5, 8, 9 nie ma opcji żeby wyskoczył. Na 4,7 wyskakuje od razu po puszczeniu sprzegła a na reszcie pod obciążeniem lub jak sie za szybko sprzęgło puści. Wiosną była robiona skrzynia biegów i biegi wchodzą ok, nie wykakują ani nic się nie dzieje. A teraz niedawno był cały reduktor rozebrany, wymienione łozyska, większośc wałków i częśc kół zębatych, Przesuwka i kołą zębate po których się przesuwa są nowe i pokrywka też. Na pół biegu nie wyskakuje, co moze być nie tak ? 


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Panowie a jak to jest ze niektórym bieg wyskoczy razem z wajcha w pozycje luzu a u mnie wajcha zostaje na biegu a bieg wyskoczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Bo u Ciebie kolego wyskakuje polowy/szosowy, czyli przełożenie które wybierasz i trzyma je zatrzask. U innych użytkowników natomiast wyskakują poszczególne biegi, więc jak wyskoczy bieg to wypycha i dzwignie w położenie neutralne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Składane było tak jak wcześniej i ze skrzynią nie ma problemów, tylko te nieszczęsne półbiegi. Po zjechaniu skrzyni z reduktorem pomiędzy kołami zębatymi skrzyni i reduktora po których chodzi przesuwka jest tylko minimalny luz. Może ta pokrywka od półbiegów coś knoci. Bo po przymiarce i ściągnięciu jej miałem wrażenie że przesuwka mogłaby iść troche dalej w strone skrzyni żeby się lepiej zazębiać. Tylko co na to poradzić. Stara już miała takie luzy że raczej lepiej na niej nie będzie. 


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

No a da się to wymienić bez rozbierania skrzyni? Czyli dobrze rozumie zatrzask który trzyma przełożenie polowych się wyrobił.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli to zatrzask to da się. Trzeba zdjąć pokrywę skrzyni biegów. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Klama sprawdź czy przypadkiem nie ścięło/wyrobiło kołka łączącego dźwignię z mechanizmem przesuwającym biegi. Wtedy słabo zazębia.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Seweryn a jeśli to zatrzaski to jak to sprawdzę? A z drugiej strony jeśli to nie one to trzeba wyjąć tą pierwszą skrzynie? Tzw reduktor i tam szukać przyczyny. Silnik mi się posypal to i zaraz te biegi chce zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zatrzaski sprawdzisz wizualnie stan sprężynki, kulki, rowka w listwie. Sprawdź same widełki, stan zebatek i sprzęgieł kłowych, luzy na łożyskach, wybierak.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Klama sprawdź czy przypadkiem nie ścięło/wyrobiło kołka łączącego dźwignię z mechanizmem przesuwającym biegi. Wtedy słabo zazębia.

O jaki kołek chodzi ? http://allegro.pl/widelki-pokrywa-dzwignia-reduktora-mtz-82-belarus-i5331094411.html#thumb/1   Bo dzwignia chyba jest na stałe z tymi widełkami połączona? Tylko na tym pierścieniu u góry jest kołek. Bo mi biegi nie wyskakują tylko ta dźwignia z linku i tylko na niektórych biegach i zajacu. Na półbiegu nic nie wyskakuje.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

701601134

Podaję numer katalogowy widełki do hamulca walka sprzęgłowego. Jak by ktoś miał takie widełki używane to bym chętnie odkupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

Witam. Mam problem wyskoczy mi 9 bieg na luz zazwyczaj pod obciążeniem ale i także czasami jak jadę z listą przyczepą bądź agregatem. Co może być przyczyną zatrzask? Jeśli tak to gdzie on się znajduje? Dodam także że też i reduktor wyrzuci na luz ale to chyba pokrywę muszę zmienić reduktora bo jest wyrobioną. Proszę o pomoc biegi na środku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    17

odkręć pokrywę skrzyni biegów i zobacz czy sprężynka dociskająca śrut trzymający wodzik nie jest popękana, u mnie tak było że sprężynka pękła na 3 części i też 9 wyskakiwała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1
9 godzin temu, Skowron16 napisał:

odkręć pokrywę skrzyni biegów i zobacz czy sprężynka dociskająca śrut trzymający wodzik nie jest popękana, u mnie tak było że sprężynka pękła na 3 części i też 9 wyskakiwała

A w którym miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Objawem wyskakującej 9 może też być odkręcona nakrętka na ataku, typowa usterka MTZ. Ciągnik tak samo wyje przy ruszaniu jak i hamowaniu silnikiem? Jak przy hamowaniu wycie się nasila, plus wyskakująca 9, to znak że bez rozpołowienia się nie obejdzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj