Skocz do zawartości
El_Chapo2812

Koła Ursus 4512

Polecane posty

Witam, niedawno kupiłem ursusa 4512, ma on z tyłu opony 13.6-36.
Pytanie brzmi czy uciąg i trakcja na tych kołach jest dobra i kupić nowe opony w tym samym rozmiarze bo stare są już spękane i zdarte czy kupić felgi pod opony 16.9-30.Jest to główny ciągnik w gospodarstwie.

Edytowano przez El_Chapo2812

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romek6340    203

Potwierdzam, bierz szersze. 13,6 do takiego ciągnika i pracy w polu tym bardziej jako główny ciągnik do nieporozumienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

ja mam wąskie i ładnie idzie problem jest z uciągiem bo brak mocy a nie to że się grzebie ciągam nim 3 skiby na odkładni 40 agregat 2,8 problem leży w tym że ma za mało biegów bo 1 dynką jest za szybka np z ruszaniem z przyczepą w polu przydał by się bieg między 4 terenową a 1 dynką tak samo 1-2 szosowa jest przeskok ciągnik uprawia ziemie klasy 2-4 i daje rade tak więc sęnsu nie widzę zmiany kół chyba że zdrowe góry i błota na polu to ok

Edytowano przez volvo1150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Co do biegów masz racje, za duże różnice między przydatnymi w polu.

U mnie dużo typowych piachów do tego czasem lekkie wzniesienie i się grzebał nawet na oponach 16.9 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tabel    0

Mam takie pytanko czy na kołach 13.6-36 da się ustawić rozstaw na 135 cm bo ja mam koła 16,9 i najmniejszy rozstaw wynosi 150 cm. Pytam bo chcę dostosować ciągnik do oprysków m.in. buraków czy ziemniaków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

czy ktos ma moze w 4512 kla 15,5 r38?

poniewaz mam aktualnie 16.9 r34 i roznica w cenie jest bardzo duza

tylko jak z wyskoscia czy nie beda zaduze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    243

15,5 R38 - wysokość 1580 mm, szerokość ok 394 mm

16,9 R34 - wysokość 1585 mm, szerokość ok 429 mm

O jakiej różnicy w cenie piszesz? 16,9 R34 to jeden z najpopularniejszych rozmiarów, cenowo na pewno dobrze wypada i jest trochę szersza co w tym ciągniku raczej tylko na plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

15,5 r38 1150 zl

16,9 r34 2000 zl

mowa o nowych radialnych

ale chyba jednak poszukam jakichs uzywanych 80% bieznika

ktos w lubelskim ma moze takie na zbyciu?

Edytowano przez przemekuliski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    243

Trochę mało obiektywny jesteś. Różnica cenowa jaką podałeś jest tylko i wyłącznie dlatego że porównujesz zupełnie różnych producentów. 15,5R38 za tą cenę to jedynie rosyjski Voltyre bo polski Taurus to już ponad 2 tyś zł. czyli więcej niż np. radialna 16,9-34 Cultor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    243

CULTOR RD-01 420/85R34 czyli 16.9 R34 to koszt ok 2400 zł opona. W zasadzie od tej kwoty zaczyna się większość dobrych opon jak Mitas, Taurus itd.

Odnośnie mojego tostu powyżej to pomyliłem rozmiary dlatego napisałem że mniej niż 2 tyś zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pepe2
      Kolega zakupił taki ciągnik , jest to prawie to samo co mf 255 tylko podstawowa różnica to skrzynia biegów , jest tam 12 biegów do przodu i półbieg pod obciążeniem załączany hydraulicznie ?..., ciągnik z 1985 roku , miał ktoś do czynienia z taką skrzynią ? jeśli tak to niech napisze czego się spodziewać  , czy to jakiś bubel czy udana konstrukcja .
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
    • Przez Preedom
      Witam,
      po wymianie oleju hydrauliki (Fusch Agrifarm STOU 10W30) i filtra oleju świeci się czerwona kontrolka od braku ciśnienia w skrzyni biegów oraz zielona kontrolka napędu na cztery koła. 
      Nie da się:
      - zmienić żółw/zając (cały czas żółw)
      - nie da się wyłączyć napędu na cztery koła
      Działa:
      - Podnośnik
      - wspomaganie kierownicy
      - sprzęgło
       
      Ktoś ma jakieś pomysły? Od czego zacząć diagnozę?
       
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, 
      mam problem z hydrauliką w moim MF-255 działa w nim tylko jedno gniazdo zewnętrzne hydrauliki.  Przewody do rozdzielacza pod siedzeniem są sztywne (rurka). Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
    • Przez WojtekLewandowski
      Witam. Problem jest z ładowaniem w MF 8110. A dokładniej gdy dodam gazu zaczyna lepiej ładować. Na wolnych obrotach 12,5 V. Radio nie chce się włączyć, a lampy przygasają.
      Dodam tylko że regulator wymieniłem na nowy i sprawdziłem przewody.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.