lysyrolnik

Przedni naped w MTZ 82 TS (problem)

Polecane posty

lysyrolnik    17

Tak jak w temacie mam problem z przednim napedem w moim MTZ.

Na poczatku wakacji byla wymieniona szkrzynka z ktorej wychodzi walek do podporki i dalej na przedni most.Przez zniwa wszystko dzialalo jak ta lala.Na polu podczas uprawy dziadek wlaczyl naped i od tego mometu juz nie da sie tego wylaczyc, wajcha ani drgnie.

Nie wiem jaka jest przyczyna,a moze wy spotklaliscie sie juz z taki przypadkiem. Bede wdzieczny za wszelkie proby pomocy.

 

Pozdrawiam lysyrolnik


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ilovemtz    0

TAk my mielismy problem z Przodkiem MTZ-a zjachały sie frezy nie rowno i raz ciagnal raz nie az sie calkiem nie wytastaly i nie bylo punktu zaczepienia tzw. zmeczenie matrerialu rozkrec przedni most to zobaczysz co jest bo domyslac to ty sie mozesz


I love mtz and simson.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztof_k    0

Przeni most może być ok. raczej jest coś nie tak ze sprzęgłem kłowym załączającym przedni napęd. Właśnie z tą skrzynką którą wymieniałeś . ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ilovemtz    0

pytaęłm sie ojca co tam moze byc powiedzial ze moze byc cos ze sprzeglem ktore tez wymienialismy zanjduje sie ono w jakiejs gruszce tyle mi ojciec powiedzial a i powiedzial ze jak nie rozkrecisz to nie zobaczysz


I love mtz and simson.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Witam

 

Postanowilem odswiezyc temat gdyz ostatnio przygladajac sie opona z przodu zawazylem ze po lewej stronie ciagnika opona od zewnatrz jest starta prawie do zera, a strona wewnetrzna nic, z opona z prawej strony nic sie nie dzieje.

dodaje fotke, zeby jakos sie zorietowac o co mi chodzi.

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery-image36109.html

 

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

U mnie w zetorze podobnie.Ale ja nie mam przedniego napędu.Na wiosnę przemienię opony, u ciebie raczej to nie wina napędu. ;) Może coś ze zbieżnością ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Napedu to raczej nie, ale jak juz dotyczny przodu ciagnika to napisalem w tym temacie ;)

Gadalem z Piotrusiem89 to wyszlo na to ze ktos przywalil lewa strona w cos.(napewno to nie ja)

Ale czekam na inne sugestie, bo nie chce zakladac od razu najgorszego


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Hmm, w moim 4514 też tak jest, tylko że przy lewym kole wyciera się wewnętrzna strona w przy prawym zewnętrzna strona opony. Postaram się zrobić foty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

Czy przywalił...hmm.Może tak być ;) Bo ja mam bez napędu czyli koła mi się zjeżdżają do środka a ciągnikowi z napędem powinny się lekko rozjeżdżać. ;) Więc u mnie siłą woli muszą sie zedrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Przesluchania beda po swietach, bo teraz to jakos nie wypada ;)

teraz czekam na opinie bardziej lub mnie doswiadczonych wszelka pomoc mile widziana ;)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

A nie masz napękniętej półosi, takie opony miał od nowości???? Albo może być też prawe koło rozkręcone na drązku i patrzeć lekko do środka.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

Sprawdz czy koło nie ma luzów na łożyskach, bo mogą byc wysypane łożyska i zmienia sie geometria podczas jazdy i tnie ci opone.

Jakbys miał zle ustawiona zbierznosc to by cielo obie opony


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3
Tak jak w temacie mam problem z przednim napedem w moim MTZ.

Na poczatku wakacji byla wymieniona szkrzynka z ktorej wychodzi walek do podporki i dalej na przedni most.Przez zniwa wszystko dzialalo jak ta lala.Na polu podczas uprawy dziadek wlaczyl naped i od tego mometu juz nie da sie tego wylaczyc, wajcha ani drgnie.

Nie wiem jaka jest przyczyna,a moze wy spotklaliscie sie juz z taki przypadkiem. Bede wdzieczny za wszelkie proby pomocy.

 

Pozdrawiam lysyrolnik

 

 

sprawdz czy zapadka ustalająca położenie dzwigni włączania napedu sie nie zacieła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

ten problem mam w swoim mtz 82 bo poprzedni właściciel wjechał kiedyś jednym kołem do studzienki- można się domyśleć że teraz jest troche koślawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

przecierz masz krzywo prawe koło a nie lewe i nie tylko ty a to jest tylko i wyłącznie od orania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to weż się przyjrzyj się (na inne ciągniki) na ustawienie kół oba są zwrócone (patrząc na dole) w lewo ,prawe do środka lewe na zewnątrz. Wiesz jak się orze koła lekko skręcone w lewo niektórzy nawet na maksa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

A przy orce pługiem obrotowym też skręcasz zawsze w lewo ? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

"krzych2007" - luzów żadnych nie ma na łożyskach.

"Lukasz82" - problem został rozwiązany przez wymianę całego mechanizmu załączającego napęd.

 

"radek269" - niedawno zrobiłem sobie w wujem rajd po Polsce, i tak z ciekawości po komisach obejrzałem kilka MTZ'ów i doszedłem do wniosku że to może być jakaś wada odlewu mostu :P Możliwe, że nie wszystkie tak mają może też być tak jak piszesz, że mógł być jakiś dzwon czy coś w tym stylu.


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

tak to jest jakaś wada chyba u mnie też tak robi i wszystko chodzi ok i u kolegi też tak robi


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik5678    0

Witam mam problem z napędem w moim mtz ładowałem piasek łychom i mialem włączony napęd jak mocniej zaryłem w ziemię to zaczeło coś bardzo głośno przeskakiwać.Czy ktoś wie co to morze być za przyczyna prosze o szybką odpowiedz. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najprawdopodobniej ślizga sprzęgło w podporze pośredniej wałów. Odkręć wał od podpory ten idący do skrzyni i dokręć nakrętkę.

Normalnie powinno się je dokręcić momentem 70-75Nm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj