lysyrolnik

Przedni naped w MTZ 82 TS (problem)

Polecane posty

audi80b4    1

ja tą nakrętke od podpory zawsze dokręacam dużym kluczem mocno i do oporu i zawsze chodzi ładnie i długo nie trzeba podciągać i jaki by opór był napęd nie stanie a jak się dokręci 75nm to zaraz z nowu trza będzie dokręcać

 

w 1025 wcale podpory nie ma tylko wał bezpośrednio ze skrzyni do mostu idzie i nic się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Są podpory w których w ogóle nie ma płytek i sprężyn. jest stała tuleja. I działa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

U mnie też to sprzęgło pośrednie siadało i trzeba było w krótkim czasie dokręcać denerwowało mnie to wyjeżdżasz na pole i okazuje się że przodek nie ciągnie w ziołem to sprzęgło przerobiłem na stałe już parę lat mam spokój i nic się nie dzieje :rolleyes:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to zależy od rodzaju przedniego mostu, jak jest belkowy to ok można przerobić lub w ogóle usunąć sprzęgło ale jak jest stary typ stożkowy to problem jest spory bo: tuleje stożków sa bardzo cienkie i tryby w tych stożkach też nie za mocne, a wal ze skrzyni kręci ze sporą siłą i zamiast podkręcenia sprzęgła możne się okazać że będzie potrzebna naprawa przodu,

 

co do samego pytania o zgrzyt problem możne być też w samym mechanizmie załączania przedniego napędu, ja mam włączany ręcznie, coś się tam widać w środku wyrobiło i jak załączalem to przy dużym obciążeniu coś strasznie zgrzytało i szarpało aż ciągnik podskakiwał, widać jakieś tryby przeskakiwały, z oryginalnej wajchy od załączania przodu odciąłem ten wichajster co wchodził w zapadkę i wspawałem kawałek śruby sporo grubszy od tego wichajstra i trafiając w tą samą zapadkę efekt jet taki że wajcha jest bardziej napięta, tryby mocniej spasowane i przód działa jak tralala bez żadnego zgrzytu i szarpania, a sprzęgło jak ma za ciężko to przepuszcza, bo po to ono tam jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gores    0

mariuszoniks ja też tak miałem wymieniłem widełki które załączają napęd i łożyska w tej przekładni teraz leciutko się włącza i jest git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj