Spojler

Przestroga dla "tych z turem"

Polecane posty

EppS    90

Ciśnienie 2,5 kPa podane na oponie jest zalecane do osadzenia opony na feldze, ciśnienie opon na pewno masz podane w instrukcji obsługi zastosuj maksymalne zalecane przez producenta i powinno być ok. Widzę że masz opony nisko profilowe one zawsze będą się lekko uginały.


NAPIS ćWICZEBNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Skoro tak się boicie dopompować koła a weżcie tonę ładunku na tura lub z tyłu jakiś porzędny ciężar typu pług lub agregat i zmierzcie ciśnienie i z pewnością przekroczy 3 atm, waidomo że nia ma co szaleć bo u mnie np wszechwiedzący wujcio tak nabił powietrza w c-360 że mi tylnia opona z felgi spadła i usłyszałem tylko ogromny huk ale opona nie pękła tylko widocznie druty rantu pękły a wtedy kosiłem łąkę i to koło akurat nie było obciążone gdyż było to prawe koło. Jak widać że siada to dobij powietrza trochę z rozwagą ale do 3-ki nic się nie stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisp    0

Sory że odbiegnę troszke od tematu ale jak się jeźdi z turem to można włanczać przedni napęd czy nie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Możesz jeżdzić na wyłączonym na pusto ale z pełnym ładunkiem to bez przodka nie pojedziesz zwłaszcza zimą a jaki jest sens jazdy z Turem bez załączonego napędu? ;) Dziwne pytanie ale masz odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisp    0

A jaki ma sens z włączonym skoro większość c 360 go nie ma a mają pozakładane tury pytałem sie tylko tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wyobraź sobie ładowanie obornika na polu, po błocie to bez przedniego napędu jest katorga, chcesz wziąć więcej ale nie da rady bo ciągnik się ślizga (znam ten temat sam mam jumza bez napędu i ładowanie obornika na polu nie należy do przyjemnych zadań).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

A jaki ma sens z włączonym skoro większość c 360 go nie ma a mają pozakładane tury pytałem sie tylko tak

To najidiotyczniejszy post jaki kiedykowiek widziałem!!! ;)

krisp po co ciągnik jeżeli ludzie wywalają gnój widłami??!!

po co Ci AF jeśli ludzie wiedzę czerpią z gazet?

Proponuje Ci jeżeli masz tura to go nie używaj skoro inni nie używają czyt nie mają!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

To najidiotyczniejszy post jaki kiedykowiek widziałem!!! ;)

krisp po co ciągnik jeżeli ludzie wywalają gnój widłami??!!

po co Ci AF jeśli ludzie wiedzę czerpią z gazet?

Proponuje Ci jeżeli masz tura to go nie używaj skoro inni nie używają czyt nie mają!

zgadzam zię w stu procentach.

mam tura na 60 i jest masakra jak nabiore pełne widły gnoju to jazda do tyłu jest bardzo utrudniona żeby nie powiedzieć nie możliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Dlatego każdy zapobiegliwy "farmer" poszukuje do tura tylko 4x4, w zetorku znowu po raz kolejny urwała się półoś i nic nie zrobisz - minimalne wzniesienie i z sianokiszonką 1000kg nie ruszysz a i z miejsca bez blokady sie nie da. Przeciwwaga to tylko lekkie ułatwienie ale jedynym wybawieniem w 100 procentach jest przedni napęd AVE! ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

witam panowie mam pytanie czy oplaca sie kupic ursusa 2812 z turem z 97r 1500 mth z uszkodzonym tylnym mostem za 5000 zł i sprzedac swoja c-330 czy lepiej kupic tura do c-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

To zależy na czym te uszkodzenie polega

bo ja bym zrobił tak żę kupił te 2812 a ciapka dalej miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EppS    90
Użytkownik mirasek dnia Mar 25 2008, 10:12 napisał

Ciekawe ile jeszcze pochodzą ;[

 

Wykonaj prosty test, na jakimś gruntowym placu zrób kółko bez napędu, potem jeszcze raz zrób kółko ale z włączonym przednim napędem. Co sie dzieje? Z włączonym 4x4 przednie koła zostawiły wyraźny ślad gdyż kręciły się w ciągłym poślizgu - przy jeździe po łuku pokonują dłuższą drogę niż tylne a tu zostały z nimi sztywno spięte dlatego sie ślizgały. Pomyśl teraz co sie dzieje na betonowym podłożu kiedy mamy tone w chwytaku która skutecznie zapobiega temu poślizgowi i różnica drogi nie ma gdzie uciec - przedni napęd dostaje wpier*** i z tego powodu szybciej sie skończy niż w przypadku prawidłowej eksploatacji gdzie powinien wytrzymać praktycznie cały żywot ciągnika

.

 

Tak samo niektórzy geniusze załatwiają napędy w terenówkach, spinaja na sztywno 4x4 i hajda po asfalcie :lol: W jakimkolwiek pojeździe gdzie nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego przedni napęd można włączać tylko w warunkach w których przy skręcaniu różnica drogi pokonywanej przez koła na obu osiach może uciec w poslizgu którejś z osi...

@tomi382 przeczytaj powyższy cytat i pierwszą stronę tematu a być może zauważysz że jazda na przednim napędzie nie jest taka ''oczywistą oczywistością''.


NAPIS ćWICZEBNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krisp    0

właśnie o to sie pytałem czy należy czy nie należy a @tomi382 mnie wmawaił że trzeba koniecznie miec wwłonczony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Proponuje wam wjechać w pole z pełną łychą lub z sianokiszonką bez napędu :rolleyes: i jak wrażenia? Co mnie zawracanie obchodzi ! od tego jest mechanizm róznicowy! I nic nie ma prawa się stać a takie wasze teorie to tylko przedstawić w fabrykach ciągników żeby zaprzestali montażu przednich napędów. :P U mnie z przejazdów w stodołach są zrobione klatki na konie i po betonie pięknie nabieram tan gnój, ale nie wjadę bez napędu nawet z łychą. A gdy podniosę tą lychę to zapewniam że się nie cofnie, chyba że ma ktoś małe łyżki. Zostwmy beton - wyjechałem na podwórko lub za stodołe załadować na przyczepę i co? nawet z miejsca nie ruszę a takie włączanie i wyłączanie to mam gdzieś... Napęd jest po to żeby go używać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chodzi o to by nie używać napędu bez potrzeby.

 

Jeśli na suchym betonie nie możecie manewrować traktorem bez przodu, to wybaczcie ale macie za dużego tura do ciągnika. Ja zrozumiem pomoc napędu w grząskim terenie, ale na suchym tylne koła mają na tyle stać na ziemi by była możliwa jazda bez przedniego napędu. Jeśli nawet na betonie jazda bez przodu nie jest możliwa, to nie jest to bezpieczna (stabilna) praca.

 

Traktor nie posiada między osiowego mechanizmu różnicowego, dlatego napęd przedni jest napędem pomocniczym, a nie stałym. To oznacza że nie używamy go tam, gdzie jazda powoduje naprężenia (wszystkie koła posiadają dobrą przyczepność przyczepność).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

ja jeżdżę prawie cały czas z włączonym napędem z turem i nic sie nie dzieje i nic nie ma prawa się stać może być przedni napęd wlaczny cały czas chyba ze macie jakieś zabawki nie ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Popieram @rino B) pokażcie mi instrucje obsługi jakiegoś jaśka i dla zetora z lat 80 tych i czy tam pisze żeby nie używać napędu bez potrzeby? Na asfalcie rozumiem jak jedziemy na max rpm ale przy zółwiej jeżdzie nie ma prawa nic się stać a że ciągnik pracuje z turem ponad 10 lat i to dość intensywnie to musi się coś stać przecież to nie ładowarka!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

To chodzi o to by nie używać napędu bez potrzeby.

 

Jeśli na suchym betonie nie możecie manewrować traktorem bez przodu, to wybaczcie ale macie za dużego tura do ciągnika. Ja zrozumiem pomoc napędu w grząskim terenie, ale na suchym tylne koła mają na tyle stać na ziemi by była możliwa jazda bez przedniego napędu. Jeśli nawet na betonie jazda bez przodu nie jest możliwa, to nie jest to bezpieczna (stabilna) praca.

 

Traktor nie posiada między osiowego mechanizmu różnicowego, dlatego napęd przedni jest napędem pomocniczym, a nie stałym. To oznacza że nie używamy go tam, gdzie jazda powoduje naprężenia (wszystkie koła posiadają dobrą przyczepność przyczepność).

Według mnie sto procent racji kiedy dobrze idzie bez napędu to po co go nadurzywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelwlosty    6

Proponuje wam wjechać w pole z pełną łychą lub z sianokiszonką bez napędu B) i jak wrażenia? Co mnie zawracanie obchodzi ! od tego jest mechanizm róznicowy! I nic nie ma prawa się stać a takie wasze teorie to tylko przedstawić w fabrykach ciągników żeby zaprzestali montażu przednich napędów. :) U mnie z przejazdów w stodołach są zrobione klatki na konie i po betonie pięknie nabieram tan gnój, ale nie wjadę bez napędu nawet z łychą. A gdy podniosę tą lychę to zapewniam że się nie cofnie, chyba że ma ktoś małe łyżki. Zostwmy beton - wyjechałem na podwórko lub za stodołe załadować na przyczepę i co? nawet z miejsca nie ruszę a takie włączanie i wyłączanie to mam gdzieś... Napęd jest po to żeby go używać :D

Jeżdzisz z przeciw wagą ?


Sprzedam oponę do beczkowozu !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

Ja jeżdżę zawsze 4x4 tylko na asfalt wyłączam ze względu na oszczędność opon.

Wczoraj w lesie to blokada mechanizmu różnicowego to była podstawa. dobrze, że przodu nie blokuje to mogłem też delikatnie skręcać.


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Jeżdzisz z przeciw wagą ?

Jakbym miał CBM moze bym miał przeciwwagę a tak to woże za sobą widły do balotów i czasem nabije balota ale to rzadko a co chwile zdejmować i zakładać można k... dostać ;)

U nas ciągnik jest do wszystkiego i przez dzień wykonuje różne prace wiadomo oprócz prac polowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EppS    90

Napęd jest po to żeby go używać ;)

Możesz kupić sobie zapas półosi, włączyć napęd, blokadę mechanizmu różnicowego, jeżeli chcesz to jeszcze WOM (też jest po to żeby go używać). JohnTheBulletTeacher i mirasek dokładnie to wyjaśnili.


NAPIS ćWICZEBNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Kolego wyłącz napęd ok? i opisz nam swoje wrażenia i proszę o uczciwość i zmienisz zdanie a te niedorosłe opinie zachowaj dla siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

ostra dyskusja, ale jeśli ma się przyzwoitą przeciwwagę to na betonie/kostce/asfalcie napewno nie ma konieczności używania przedniego napędu, natomiast na polach to już zależy od ukształtowania, grząskości terenu i przeciwwagi czy jest konieczne używanie przedniego napędu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hermes    1

Popieram @rino ;) pokażcie mi instrucje obsługi jakiegoś jaśka i dla zetora z lat 80 tych i czy tam pisze żeby nie używać napędu bez potrzeby? Na asfalcie rozumiem jak jedziemy na max rpm ale przy zółwiej jeżdzie nie ma prawa nic się stać a że ciągnik pracuje z turem ponad 10 lat i to dość intensywnie to musi się coś stać przecież to nie ładowarka!

 

Ciągniki JD.np.3140 posiadają w przedniej osi tarczki (automatyczna blokada),które niwelują różnice promienia skrętu przedniej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zetor6211
      Mam taki ładowacz. Chciałem podpiąć krokodyla ale coś jest nie tak. Ulistnić na 4 guziki. Ale najpierw pytanie czy to podpięcie jest wszystko okej i po co są te 2 kostki. 3 kostki są podpięte a 2 są luźno. 


    • Przez MKHarikeen
      Witam,
      Mam problem ze znalezieniem nazwy tego typu mocowania:


      Mam taki rodzaj, posiadam łyżkę i szukam do niego wideł. Nie jest to mocowanie typu SM ani EURO
       

    • Przez waldekwaldek
      Cześć. Mam problem z ładowaczem Mailleux mx 80. Jak pociągnę yoistyk  do końca do się blokuje przepływ oleju i nie podnosi. Musze tak na minimalny przepływ oleju pociągnąć to powoli podnosi. Jak się zablokuje i nie podnosi to muszę opuścić i dopiero zacząć podnosić. 
      Gdzie jest przyczyna ? W rozdzielaczu wymienione zostały oringi i nic się nie zminiło. 
       
      Z góry dziękuję za pomoc 
       
    • Przez MiłoszKr
      Witam, ma ktoś może dane techniczne ładowaczy mx t10 lub t410 albo t12 i t412. Interesuje mnie dokładnie szerokość mocowań na haki. Jeśli ktoś ma taki ładowacz i jest w stanie zmierzyć i podesłać informacje to byłbym wdzięczny.
    • Przez Pajej
      Rozglądałem się za ładowaczem do ciągnika nh TM, ale ceny kosmos. Za te same pieniądze można kupić Ostrówek. Teraz pytanie czy warto?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj