Spojler

Przestroga dla "tych z turem"

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jako przeciwwaga może być ciężka maszyna, jeśli pracujesz z turem na polu to nie ma przeszkód. Gorzej jeśli pracujesz w budynkach czy na ciasnym podwórku, wtedy lepiej żeby przeciwwaga była betonowa- jest mniejsza i twarda(zawsze może się zdarzyć, że trafisz w coś przy cofaniu-siewnik nie będzie z tego zadowolony :) ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

Mariusz ma rację, że można zawadzić. A po za tym to szkoda trząść ciągle siewnikiem. Nie wiem jak jest w T-25, ale w C-330 jednym ruchem rozdzielacza opuszcza się tura i tylny podnośnik, także musi być on zabezpieczony prze opadnięciem, na przykład łańcuchem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz27    10

ja przeciwwagę zrobilem ze skrzynki którą zalalem betonem. waży ponad tonę. trzeba z tego korzystać bo ostatnio też bym ciągnik wywrócil z paletą cegiel.


sprzedam kombajn fortschritt E 517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

W jakich pracach ciągnikz turem najbardziej dostaje w kość, chyba wkopaniu piachu? od czego sprzegło tak "siada" z turem, bo chyba od zwykłego częśtego wciskania nie ma prawa się zużywać szybciej, czy tur wymaga pchania z przesprzeglaniem na tzw półsprzegle podczas napełniania łyżki itp czy poprostu wbija się i hop do góry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    8

Co do krokodyla to wbijam i zamykam krok.następnie unoszę krok.żeby wyrwać obornik i podnoszę tura jadąc w tył,

a łyżką to tak,podjeżdżam (nie za szybko)i wbijając się w piach lub zborze i jadę do przodu unoszę samą łyżkę(bez wysięgnika)jak uniesie się do końca to wtedy sprzęgło i dopiero podnoszę tura,następnie kilka ruchów łyżką przód/tył aby usypał się nadmiar piasku lub zboża i jazda do tyłu i tak w kółko


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Co prawda nie mam ładowacza nawet ciągnika nie mam:P Ale mi sie wydaje ze tu chodzi o podjeżdżanie np ładowanie wozu paszowego wiadomo mamy kawałek to jedziemy szybciej ale pod końcówkę to hamulec i sprzęgło i podjeżdżamy na pół sprzęgle. Sprzęgło dostaje też w ciągnikach bez rewersu elektrohydraulicznego (tak mi sie wydaje) wiadomo ciągle nawroty zmiany kierunku jazdy itd. A ciągnik dostaje w kość na pewno jak nie ma przeciwwagi bo cały ciężar jest przenoszony na przód. Jak coś to wiecie poprawcie:)


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    8

My mamy JD 2040 i wysiadła nam napęd ale w sposób inny niż koledze (nie mamy tura, ale poprzednik miał :/), naszczęście w JD jest najsłabsze ogniwo pod silnikiem na wale który przenosi moc ze skrzyni na przedni deferencjał, tam wyrąbało nam wieloklin, tokaż nam to zrobił na nowo przyspawał kawałek nowego takiego samego wieloklinu, założyliśmy i śmiga, ale przy max skręcie widać że opony się ślizgają na betonie i przy szybkiej jeździe też tak buczy gdy napęd włączony, więc warto o to dbać i w transporcie wyłączać napęd i wogóle, tylko go załączyć gdy naprawdę potrzeba, ważne jest też żeby dbać o elementy przedniej osi -> smarowanie, bo kto smaruje ten stoi, ale kto posmarował ten jedzie...

 

co do obciążenia tyłu, nie wiem czy do końca to tak jest że waga jest z przodu za bardzo, ale przecież każdy z nas pewnie jeśli ma ciążki pług, albo agregat uprawowo siewny to bierze coś na przód bo by mógł mieć problemy ze skrętem albo by was przeważyło kiedyś, to samo jest pewnie przy turze, więc lepiej zapobiegać niż później wywalać kase

 

pozdrawiam i nie życzę awarii które drogo kosztują


Kupie siewnik Stanhay, najlepiej czterorzędowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldas    0

Witam

Panowie zakładać przeciwwagę trzeba...

1. BEZPIECZEŃSTWO - mniejsze ryzyko bujnięcia na bok.

2. TRWAŁOŚĆ PRZEDNIEJ OSI - jak wiecie przy dużym ładunku z przodu tył ledwo ziemi dotyka. Wtedy cały napęd idzie przez przednią ośke! Z ciężarem z tyłu część momentu idzie przez tylne koła. Pozatym ciężar z tyłu odciąża troche przód.

to z moich doświadczeń (MF 5435 i STOLL 15 z akumulatorem. łyżka 2,1 Stoll, krokodyl 1,6m, widły do palet 1,5T nośności)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inginio    0

Ja mam case CX80 waga traktora okolo 4000kg. Ostatnio przywieźli mi suporex na budowe. Paleta 1200kg. Przy zdejmowaniu z auta tyl lekko mi podrywalo do gory a w pewnym momęcie jak cofal czulem ze ciagnik się nagle zaczol przechylać i to dość szybko, szybko zlapalem za joystic i opuscilem kolo opadlo. Jescze chwila i bym lezal na boku. Mialem juz kiedyś wczesniej podobną sytuacje. Wbrew pozorom traktor jest bardzo latwo przewrócić na bok. Gdybym mial przeciwwage to nie byloby zagrozenia. Lepiej chuchać na zimne i zakladać przeciwwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

Z waszych wypowiedzi wynika ze jeśli mamy na turze 1200 to jeśli damy tonę przeciwwagi z tyłu to nacisk na os przedznia biedzie niższy nie chce mi się wierzyć bo jak coś wisi z przodu to ze z tyłu wisi to nic nie daje prócz lepszej przyczepności kół chyba ze ktoś ma 4x4 to mu nie potrzeba. Ja jak ściągałem lemkena z auta 4skibowy obrotowy na turze to w 1014 tył lekko podrywało gdy cofałem pod górę ale jeśli miał bym przeciwwagę to i tak chyba by to nie pomogło przedniej osi ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Zależy jak na to spojrzeć. Bo gdy masz tylne koła w górze to cały ciężar idzie na przednią oś. Ale jak masz przeciwwagę i ramę mocowaną tylko do skrzyni to cale naprężenie jest przenoszone na koniec mocowania ramy tura. Czyli w połowie ciągnika. Bo tył napiera w dół i przód a na środku będzie naprężenie. Tak mi sie wydaje.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregJCB    0

niop to sie podłacze... Od 6 lat urzuwam m.in case 1494 z ładowaczem!w roku ok najmniej 2500szt bel 120/170 z siatka w zniwa układa itp.pozatym walczy z obornikiem szuflą 2,2m na 3 budynkach tuczarni o pow. ok.3000m2. daje sobie rade i bez zadnej przeciw wagi, gdy ja założylismy to wszystko sie rwało(koła miały mega przyczepnosc na posadce)a wogółe 520 tył.wiec lata bez lepiej niech te gumy sie slizgaja a nie zamiast ma sie ukrecic naped lub cos.Owszem poza budynkjami bywały ciepłe przypadki typu lekko oderwane tylne koła ale jest oki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja mam tura na MTZ82 i przeciw wagi nie mam.Jak podnoszę 3 worki nawozy 1,5t to bez przedniego napędu nie ruszę,ale zawsze po dwa wożę 3 to tylko parę razy bardziej dla próby.Naprawdę dużo już załadowałem o nawet tiry z kostką granitowa luzem i w workach po 1 tonie.Jeszcze nic nie pękło ani nie urwałem.Co do wywrotki to trzeba ciężary nisko woźić to nie będzie problemu.Raz wywróciłem MF 595 bo wjechałem na skarpę żeby przyczepa wskoczyła po kiprowaniu a nie zauważyłem że tur jest podniesiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja miałem kiedyś MF 75km z turem i go sprzedałem ale tura zostawiłem..Dorobiłem mocowania i jest super.To jest tur MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario14x    0

WItam. Ja mam ursus'a 4512+tur 4 i daje sobie rade

Nie mam przewagi ale za to koła zalałem wodą i to jest taka moja przewaga....

W tym roku na łakach było makrawo wiec troche siadał ale daliśmy rade ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

Ja mam wyjątkowo lekką Kubotę M6040 i raczej bez balastu to trochę strach. Ale mam inne pytanie, czy może mi ktoś powiedzieć jakie ciśnienie w oponach powinno być bo mam 2,6MPa i przy obciążeniu 1t mam wrażenie, że płaskie opony się robią. A na oponach napisane jest max 2,5MPa. to w końcu ile napompować?


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

My mamy małą ładowarkę agromatic od warfamy i bardzo dobrze sie spisuje i jest juz u nas rok.

Przegubowa czy poślizgowa ta ładowarka? Jak się sprawuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeno    13

5 lat tur przy c-330 od 3 z przerobionym rozdzielaczem i raz zakładałem balast. Mam słabe zwolnice i balast mógłby pogorszyć ich stan

 

ładowaliśmy drzewo na tartak, został ostatni kawałek dąb ojciec podniósł ja jako balast zaczął cofać a to jedno koło do góry ale w ostatniej chwili opuścił

 

W nizinie zboże się nie udało urosła trawica ze zbożem, wykosiliśmy i na owiniecie(waży tyle co sianokiszonka) pole nie równe. była to przedostatnia belka, wziełem na tura i jadę aż się oberwała z jednego zęba i cały ciężar na drugi, tylne koło około 30cm od ziemi się oderwało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Ja mam wyjątkowo lekką Kubotę M6040 i raczej bez balastu to trochę strach. Ale mam inne pytanie, czy może mi ktoś powiedzieć jakie ciśnienie w oponach powinno być bo mam 2,6MPa i przy obciążeniu 1t mam wrażenie, że płaskie opony się robią. A na oponach napisane jest max 2,5MPa. to w końcu ile napompować?

Przy 3 - 4 MPa nic się nie stanie, najpierw pompuj do trzech a później zobaczysz czy nie za mało.

Mój zetor to często jechał 50cm od ziemi tzn bokiem a koło na wysokości 50cm :) ale jazda hehe

ale się nie wywrócił bo ogranicznik go trzyma w przednim moście także śmiało mogę jeździc bokiem :( Chociaż niebiezpieczne bo kiedyś ogranicznik sie odłamie bo to zeliwo heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja mam wyjątkowo lekką Kubotę M6040 i raczej bez balastu to trochę strach. Ale mam inne pytanie, czy może mi ktoś powiedzieć jakie ciśnienie w oponach powinno być bo mam 2,6MPa i przy obciążeniu 1t mam wrażenie, że płaskie opony się robią. A na oponach napisane jest max 2,5MPa. to w końcu ile napompować?

2,5 MPa ciśnienia w tylnych kołach? Czy ty na pewno dobrze odczytałeś jednostki? Nie było tak napisane 2,5kPa? Może sie mylę, ale 2,5MPa to jest 25 bar(lub "atmosfer"). Przy takim ciśniu to pracuje hydraulika w ciągnku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limousine    38

2,5 MPA = 25 Bar = ok 25 atmosfer

Ja mam 1.5 na przedniej osi z ładowaczem.

To zależy od rodzaju opon, generalnie im szersze tym mniejsze ciśnienie.


Produkcja bydła mięsnego + roślinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

2,5 MPa ciśnienia w tylnych kołach? Czy ty na pewno dobrze odczytałeś jednostki? Nie było tak napisane 2,5kPa? Może sie mylę, ale 2,5MPa to jest 25 bar(lub "atmosfer"). Przy takim ciśniu to pracuje hydraulika w ciągnku.

mniejsza o jednostki z przodu mam 2,6 a z tyłu chyba 1,5 a na oponach jest zapisane max 2,5 więc boję się więcej pompować a pracując z ładowaczem przednie opony bardzo się uginają. Jakie ciśnienie powinno być w oponach? rozmiar to 24 cale 320 szerokość a tył 30 cali i 420 szerokości.


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerMaciek
      Witam serdecznie
      Kupiłem Tura Prima ale bez mocowań, mocowania - czyli tą ramę którą przykręca się do ciągnika chcę wyspawać sam
      Mam Massey Ferguson 675 z napędem ale nigdzie nie potrafię znaleźć żadnych schematów jak te łapy do osadzenia tura mają wyglądać, gdzie się przykręca itd..
      Może ktoś z ma taki model ciągnika albo podobny i zechciałby zrobić parę dobrej jakości fotek?
       

    • Przez zetor6211
      Mam taki ładowacz. Chciałem podpiąć krokodyla ale coś jest nie tak. Ulistnić na 4 guziki. Ale najpierw pytanie czy to podpięcie jest wszystko okej i po co są te 2 kostki. 3 kostki są podpięte a 2 są luźno. 


    • Przez MKHarikeen
      Witam,
      Mam problem ze znalezieniem nazwy tego typu mocowania:


      Mam taki rodzaj, posiadam łyżkę i szukam do niego wideł. Nie jest to mocowanie typu SM ani EURO
       

    • Przez waldekwaldek
      Cześć. Mam problem z ładowaczem Mailleux mx 80. Jak pociągnę yoistyk  do końca do się blokuje przepływ oleju i nie podnosi. Musze tak na minimalny przepływ oleju pociągnąć to powoli podnosi. Jak się zablokuje i nie podnosi to muszę opuścić i dopiero zacząć podnosić. 
      Gdzie jest przyczyna ? W rozdzielaczu wymienione zostały oringi i nic się nie zminiło. 
       
      Z góry dziękuję za pomoc 
       
    • Przez MiłoszKr
      Witam, ma ktoś może dane techniczne ładowaczy mx t10 lub t410 albo t12 i t412. Interesuje mnie dokładnie szerokość mocowań na haki. Jeśli ktoś ma taki ładowacz i jest w stanie zmierzyć i podesłać informacje to byłbym wdzięczny.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj