semos

Mf-255 przekładnia kierownicza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marian7k    110

te boczne drazki sa zamiast drazka poprzecznego. hm chyba raczej bez tych drazkow by to nie chodzilo wydaje mi sie ze zbieznosc by sie zmieniala ale tego nie jestem pewny. sa gotowe zestawy na farmekspercie czy w sklepiedlarolnika ale z drazkiem poprzecznym niestety.

http://www.farmexper...rodukt8248.aspx

http://www.sklepdlar...977/produkt.htm

Dzięki koledzy za odpowiedzi upewniliście mnie w tym że drążki muszą być,zobacze co da się zrobić.Ciekawe jaki orbitrol tam zastosowano,bo można kupić Danfosa 80 z rozbiórki starego Claasa za ok 400zł.ale czy wystarczy taka objętość orbitrola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    5

hm nie jestem pewny ale u mojego wuja w JD 3040 chyba nie ma drazka poprzecznego sa tylko dwa silowniki. dopytaj sie jakiegos uzytkownika a AF ktory ma takiego JD lub podobnego czy jest drazek porzeczny. w moim NH sa 2 silowniki i jest drazek.

ja w moim ursusiku 1224 montowalem orbitrol 160. co do ferdka nie wiem tez sie nad tym zastanawiam tez planuje zalozyc do swojego mf 152 wspomaganie bo kiedys rozerwalem uklad kierowniczy i po naprawie ma spory luz a z reszta do tura przydalo by sie wspomaganie lepiej by sie krecilo :)

 

z tego co porzed chwila wyczytalem wynika ze orbitrol trzeba dobierac do silownika. zalezy to od pojemnosci silownika i jego skoku.

w tym wspomaganu od ursusa c-385 bez napedu nie zastosowano drazka poprzecznego

http://www.sklepdlarolnika.pl/wspomaganie-do-c-385-bez-przedniego-napedu--wysylka-gratis-/3148/produkt.htm

Edytowano przez krzeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

To jest oczywiste że musi być dobrane wydajność pompy np. 8 l/min,orbitrol 80 (co pisałem wyżej,kupiłem) a następnie ile oleju trzeba do wypełnienia siłownika od max w lewo do max w prawo (cm sześciennych) podzielić przez (w tym przypadku) 80 daje nam ile pełnych obrotów kołem kierowniczym na pełny skręt od max prawo do max lewo.

Link który podałeś to tam siłownik jest zarazem drążkiem poprzecznym(miałem Forda 6610 to tak było i super chodziło),ale w tym przypadku nie można jak pisałem wyżej.

Zastanawiam się czy zastosowanie dwóch siłowników bez drążków może by chodziło(wyjścia po jednym z każdego siłownika)połączyć przewodem tak jak jest to w cyklopie od obrotu,będę to próbował ale teraz nie mogę (brak czasu choroba w rodzinie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siano298    0

witam mam problem z moim mf35 mam luz na kierownicy i to duży jak moge go zmiejszyć macie pomysła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie wiem jak w 35, ale u mnie w 255, jak miałem luz to ściągłem kierownicę i dokręciłem nakrętkę i zabezpieczyłem. Trochę luzu ubyło.Po paru latach zmieniłem wałki w przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siano298    0

witam wszystkich posiadam traktor mf 35 stary ale jary a mam mianowicie problem z kolumna kierownicza nie da sie jechać straszny luz czy wie ktoś jak sie do tego zabrac ??? co zrobic zeby buł mniejszy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Witam

Problem mamy z MF 255. Po wymianie sporej części bebechów w przekładni kierowniczej bardzo ciężko kręci się kierownicą. Podejrzenia padają o liczbę kulek które tam są. Czy ktoś wie ile tam powinno być kulek?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    51

ta kolumna nie ma z zewnątrz żadnej regulacji luzu luz usuniesz po rozebraniu i wymianie zużytych elementów (wału kpl.,nakrętki głównej i innych )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie do końca się z tobą zgodzę, że nie  ma regulacji. Trza ściągnąć kierownicę i prawdopodobnie dokręcić nakrętkę, taką dużą, na klucz z 30 mm może więcej i dobrze ją zabezpieczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiek_98    68

U mnie niestety będzie tak jak pisze black_shadow bo nakrętka była nie raz dokręcania. I wcale się nie dziwię ze jest luz bo przez 30 lat chodzi bez zaglądania. Jutro zaczynam rozbierać bo nie mam jeszcze wyciszenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    51

najczęściej zużywają się gwint na wale i nakrętce, kulki i kołki ustalające nakrętkę...powodzenia Misiek_98

Edytowano przez black_shadow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiek_98    68

Właśnie dzisiaj z tata debatowalismy i tez doszliśmy do tego wniosku. Dzięki bo trochę roboty będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

U mnie niestety będzie tak jak pisze black_shadow bo nakrętka była nie raz dokręcania. I wcale się nie dziwię ze jest luz bo przez 30 lat chodzi bez zaglądania. Jutro zaczynam rozbierać bo nie mam jeszcze wyciszenia

 

Wcale nie musisz wszystkiego wymieniać, u mnie MF235 kierownica chodziła jak chciała nie szło jechać, po rozebraniu okazało się, że jest luz na tym górnym łożysku pod kierownicą i tym jabłku co chodzi na slimaku od wałka, po prostu przez 35 lat wyrobiło się, a na tych zębatkach było wszystko sztywno. Po wymianie luz znikł, jest minimalny ale nie wyczuwalny podczas jazdy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiek_98    68

Nie będzie wszystkiego wymieniać jak rozboje to zobaczę co tam jest i dopiero ale najprawdopodobniej jest luz na gwincie bo się już wyrobił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
firewall54    1

najlepiej jak naprawisz układ to dowód do niego jeszcze drążek przeczny przy przedniej osi bo dwa drążki wzdłużne to trochę mocuje układ i jest wtedy przy tym trochę zabawy a jak dorobić ten drążek to układ ci dłużej potrzyma. wiem bo u wujka w mf-ie tak zrobiłem

*dowód- dołóż *dorobić-dorobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Panowie, problem w moim 255 polega na tym, że podczas jazdy tłucze prawym kołem. Już raz wymieniane były wszystkie bebechy jakieś 15 lat temu. Jaka może być przyczyna? Lewe koło nie ma luzu.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1448

Sprawdzić bebechy jeszcze raz. U mnie tłuczenie powodowała po wymianie nowa opona Made in Asia, g....o jakich mało, a innej na sklepie wtedy nie mieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Tak tylko to jest trochę rozbierania. Dziś wyrozbierałem wszystko dookoła, jutro rozkręcam przekładnie. Dziwne, że tłucze tylko prawym ramieniem.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Nic dziwnego - masz gdzieś luzy na górny wałku ( lub dolny na zębach).

Do dolnego jest mocowana nakrętka i tam masz widocznie jeszcze ok. 

 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toperz    4

podrzuci ktoś schematy przekładni do MF 255 , 

kojarze że były 2 długości wałka  , od czego to zależy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Jeśli ktoś nie podrzuci wcześniej to w weekend zrobię fotki z katalogu bo mam go u brata. Robiliśmy przekładnię ubiegłej zimy. Wałki do ramion są 2 różne plus wał kierownicy z nakrętką. My wymieniliśmy jeszcze 4 tulejki w korpusie łożyskujące oba wałki bo się wszystko trochę zużyło od 1987_ego 😁 i od tego czasu jest luz fabryczny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

Witam. Potrzebuje dowiedzieć się jaki olej idzie do przekładni kierowniczej w mf255. Nigdzie też, nie widzę korka spustowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

bo tam nie ma korka. Jest tylko wlew, przed rozbieraniem trzeba go wyssać albo wyleje się po odkręceniu dekla. U siebie mam zalane agrolem, tak jak skrzynie.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj