Skocz do zawartości
dzony9203

Autosan D47A, numery ramy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dzony9203    1

Witam, planuję zakupić przyczepę autosan d47a. 

Jest zarejestrowana, ale od jakiegoś czasu nie była użytkowana więc przy przerejestrowaniu muszę mieć ważny przegląd techniczny.

Nie mogę znaleźć numeru ramy ani tabliczki znamionowej (tzn jest jakaś na dyszlu, ale nie czytelna).

 

I tu do was pytanie, czy to prawda, że wychodziły przyczepy bez wybijanych numerów czy to ściema?

Domyślam się, że bez numerów ani tabliczki nie mam co jechać na przegląd, więc jak dużo będzie załatwiania i jaki zbliżony koszt aby wszystko grało do rejestracji?

 

Liczę na pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Tabliczkę trzeba wyrobić zastępczą jak nie posiada jeśli to D-47 wywrotka tabliczka na paczce z przodu przy światłach a nr; vin jest na tylnej belce zaczepowej z prawej strony 11cm od resoru przy wtyce świateł coś powinno być . Ja sprzedający taki cwany niech sam wyprowadzi dokumentację i przegląd . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Ok, dzięki. Jutro poszukam.
Wiesz to przyczepa od kolegi, wiec staramy to załatwić tak aby obie strony nie były poszkodowane.

A zakładając że tabliczki niema (bo chyba jej rzeczywiście niema) a numeru na ramię też nie moge znaleźć?
Co zrobić z numerem ramy na przyczepie?
Jaki jest koszt dorobienia tabliczki zastępczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    189

Żeby tabiczkę wyrobić to trzeba się udać na przegląd pracownik wystawi papier że niema tabliczki, trza jechać do urzędu komunikacji po papier o wyrobienie tabliczki, i z powrotem na stację  żeby wybili nową tabliczkę. NIe wiem ile kosztuję. Taniej i szybciej kupić na allegro i  samemu wybić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Numery mają być w tym miejscu gdzie pisałem 11cm od resora po prawej stronie bież papier ścierny i szukaj . w sprzedaży są numeratory 10mm jak coś to wiadomo gdzie trzeba szukać . Tabliczka zastępcza z tym zagadnieniem trzeba się wybrać do wydziału komunikacji i napisać stosowne podanie o nadanie zastępczej tabliczki . koszty to ci nie powiem ale nie są wielkie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

No dzieki Panowie o taką odpowiedź mi chodziło, widziałem je w sensownej cenie.

W weekend postaram się to ustalić.
W razie innych rzeczy będę jeszcze pisać, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Zapytaj sprzedawcę owej tabliczki - on z całą pewnością ma numeratory i przyśle Ci gotową do nitowania na przyczepę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    97

Problem z tabliczką był przerabiany u mnie. Była nabijana a podane na niej jest

-Numer ramy

-Typ przyczepy

-Numer stacji

Numerów szukaj na tylnej ramie lub pod skrzynią na ramie z prawej strony być może trzeba będzie obszlifować aby były widoczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14

Jeżeli jest to rzeczywiście D-47a to jest jako ciężarowa i przegląd co rocznie ,obecnie za 163 zł.,(D-47b -ciężarowa rolnicza)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Jeżeli jest to rzeczywiście D-47a to jest jako ciężarowa i przegląd co rocznie ,obecnie za 163 zł.,(D-47b -ciężarowa rolnicza)

 

Aha to widzę że w tym wypadku sprawa wygląda inaczej niż z rolniczą. O ile się nie mylę rolnicza ma przegląd co dwa lata?

 

W dowodzie rejestracyjnym są wszystkie dane o których pisał farmtrac8244, i jest napisane że to d47a i jako przyczepa ciężarowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

jeśli przyczepa z pierwszych lat produkcji zapomnij że znajdziesz numery, po prostu nie były bite

 

jeśli diagnosta nie będzie robił problemów to przebudowa skończy się na wpisie w kwity  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

To  trzeba  zrobić przebudowe na  rolniczą .

 

Tu jest napisane jak 

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/35357-rejstracja-przyczepy/?view=findpost&p=1739541&hl=%2Brejestracja+%2Bprzyczepy

 

Dzięki za link. Już chyba wiem co robić.

 

jeśli przyczepa z pierwszych lat produkcji zapomnij że znajdziesz numery, po prostu nie były bite

 

jeśli diagnosta nie będzie robił problemów to przebudowa skończy się na wpisie w kwity  ;)

 

Na dowodzie ma wbite że rok produkcji to 1981 :)

A jeśli diagnosta robiłby problemy to co wtedy?

 

Teraz upewnię się czy dobrze rozumiem wszystko:

1. Szukam numerów ramy i tabliczki

2. Jadę na przegląd

3. Proszę o przebudowę

4. Wtedy pewnie muszę złożyć coś do starostwa o wydanie nowej tabliczki

5. I co, wtedy kolejny przegląd?

 

I ostatnia rzecz:

1. Czy na przeglądzie musze mieć OC? Powiedzmy że przegląd zrobi stary właściciel przed sprzedażą.

2. Przyczepa stała nieużytkowana przez kilka lat, wiadomo jest trochę rdzy itp. To ze muszę założyć nową instalację elektryczną wiem, ale hamulce też sprawdzają?

3. Jeśli będę zamawiać tabliczkę to zamówić na model d47A czy od razu na d47B?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

To  cały czas  będzie  d 47 a , przy przebudowie  trzeba  zadbać żeby  był np  zaczep  z tyłu , media na  drugą  przyczepę , oznaczenia pojazdu  rolniczego .

Na początek pogadaj  z diagnostą  który ma  do  tego uprawnienia .

Szukaj  w okręgowych  stacjach . Jak  znajdziesz odpowiedniego  - to  powie  ci  co i jak .

Skąd jesteś  w ogóle ? 

Na przeglądzie OC nie jest  do niczego potrzebne , jechać na kołach tą przyczepą i  tak nie możesz .

Ale obowiązek  opłacania  składki  przechodzi na  nabywcę  z dniem zakupu , więc proponuję wykupić  OC , na  swoje  dane i  na  numer  ramy  z  dowodu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Rozumiem, wstawię zaczep, gniazdo wyjściowe na światła (hamulce i hydraulike chwilowo się wstrzymam), trójkąt dla maszym wolnobieżnych.

Jestem z okolic Pasłęka.

Czyli numery zamawiam na d47a, po przebudowie dostanę numery na d47B?

 

Które tabliczki były montowane w tych przyczepach?

 https://9.allegroimg.com/original/0152f7/f2ae67564da3961b25ee7f6e2009 czy https://2.allegroimg.com/original/014f31/5881b7114432ba12e8816a9efc02

 

I czy może ktoś podać jakie wartości powinny być na tych polach?

Część rzeczy łatwo spiszę z dowodu np typ, numer data, produkcji, ładowność i ciężar własny ale reszty nie umiem ustalić (chyba że ich nie potrzeba).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

ładowność podobno teraz wpisują 4t. choć kiedyś było bite 4000 dla A i 4500 dla B, masa własna rolniczej to 1850kg, dop. prędkość A to 60, B 25km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14

Przyczepa d-47 w katalogach ma ład 4500 i tak pozostaje ,rzeczywiście malowana była informacja na burtach ,że przy prędkości 25km/h ład.4500kg ,a przy 40km/h ład 4000 kg,ale D.M.C ma 6300 i jest to wartość niezmienna. Odnośnie zmian konstrukcyjnych,pierwsza i podstawowa sprawa to dokumenty z przebudowy- od podmiotu ,czyli zakładu , który tego dokonał (faktura ,opis zmian,oświadczenie o stosownym PKD). Badanie techniczne ,jeżeli coś nie tak (brak tabliczki) do starostwa po decyzje na wykonanie i umieszczenie). Po badaniu z dokumentami do starostwa po dowód.Warunki dla przyczepy: opony  "balonówki",zaczep tylny i media na druga przyczepę , oznaczenie dla pojazdu wolno-poruszającego się.Tak w skrócie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Dzięki za parametry do tabliczki znamionowej Panowie.

 

Jeśli przebudowę przyczepy musi zrobić firma to w tym momencie sytuacja znacznie się komplikuje. Wytłumaczę dlaczego. Kupuję przyczepę w stanie kiepskim, posiada dokumenty i cena ok 2000 zł (niestety krzywa rama, brak świateł, hamulców, hydrauliki, skrzynia do pospawaniu w paru miejscach, rama do wzmocnienia, spawanie, malowanie, szlifowanie itp)

 

Jeśli dojdzie do tego koszt firmy która ją przerobi + koszt zakupu + koszt remontu w moim zakresie + koszta przeglądów, tabliczki, rejestracji = po prostu może się nie opłacać.

 

Czy zatem jest możliwość przebudowy przyczepy we własnym zakresie, aby to przeszło badanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Byłem na stacji diagnostycznej u mnie. Diagnosta twierdzi że tylko koła balonówki wchodzą w grę. Muszę mieć tą fakturę ale do urzędu komunikacji, więc muszę pomyśleć skąd ją załatwić.

Ale diagnosta mówił że muszę znaleźć numery ramy a z tym było gorzej bo szukałem tam gdzie mówiliście bo niby musi porobić zdjęcia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Ciekawe  czy  tylna belka  oryginalna ..? 

Co do kół  BALONÓWEK BZDURA , BZDURA I JESZCZE  RAZ  BZDURA , Przebudowa  na  rolniczą  nie  ma nic  do kół , robiłem przebudowe  2 szt d 55  mam je  nadal i pomagałem kupmlowi  z  d 47  na  20  kołach i  diagnosta  nawet  sie  nie  zająknął o kołach .

Zdjęcia porobić musi - to  fakt , i  na  zdjęciach było że  d47  na  20 kołach i poszło  bez problemu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

zmień diagnostę, jeśli ten twierdzi że muszą być 15 to raczej nie wie o czym mówi

 

jeśli znasz numer to wystarczy nabić, maznąć farbą, żeby nie było widać że świeżo robione i wsio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Niestety jest tylko jeden diagnosta z przejezdnym kanałem, reszta nie chce brać przyczep.

 

Postaram się uzgodnić to z innym diagnostą, zobaczymy co powie.

Jeśli nie to jak się z nim kłócić o tych kołach? Jest na to jakiś przepis? On twierdzi że przyczepa rolnicza musi być na kołach które nie nadają się do szybkiej jazdy.

 

Co do belki nie wiem czy oryginał czy zamiennik bo rama jest trochę pogięta, i rzeczywiście mogła być wymieniana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

to działa tylko w drugą stronę. w samochodowych nie moźe być opon wolnobieźnych. To on niech ci pokaźe przepis który zabrania stosować 20 koła. Co do nabicia numerów, jak nabijesz na nieoryginalnej ramie- to wpierdzielisz się na mine...

Edytowano przez mariuszd93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez zetor7745
      Co sadzicie o przyczepach Pronar. Interesuje mnie kupno 2 sztuk 10t i wybor padl na pronar dobra cena co wy na to?
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
×