zetor

rekordy w rolnictwie

Polecane posty

MichalR    34

Ale o to przecież im chodziło. Dla nich najważniejsze było żeby zaorać jak najwięcej, a wiadomo, że gdyby to było np. ściernisko to w życiu by nie pobili tego rekordu. Case, który pobił ostatnio rekord też miał pole przygotowane, ale przynajmniej nie jeździł po okręgu.

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

MichalR    34

już nie... Case był lepszy, tyle że miał 120 KM więcej od MF-a

tomek    0

nie wiem ile km ale pług G&B 20x50 czyli szer rob 10 m. spalanie ok 8l/ha

MichalR    34

Case standardowo ma 500 KM ale nie wiem czy mu nie podnieśli mocy jak Masseyowi. Ktoś wcześniej podał linka do strony gdzie jest film z tym rekordem.

MichalR    34

Ale ten łatwiej otworzyć bo z tamtym jakieś problemy miałem

MichalR    34
Do niego porostu trzeba szybkie łącze mić, straasznie długo się laduje.

Mam 512 i nawet przy tym łączu trzeba było czekać wieki :rolleyes:

TumeK    11

nie no w orce to case rządzi :D

Pseudo rolnik...http://img60.imageshack.us/my.php?image=puchar056zu3.jpg 64 miliony zeta

kris14    267

Ja pobiłem rekord we wsi w uprawie ścierniska.

Uprawiałem MF'em 3680 z Vibro-flex'em o szer. 5,6m

W ciągu 10h obrobiłem 30ha (3ha/h) :D .

TumeK    11

no to ja za 10 godzin ponad 40 ha zasiałem :D kukurydzy no moze 11 godzin 4.5 tak gdzie mi pokazywało ale na nawracaniach sie traci

Pseudo rolnik...http://img60.imageshack.us/my.php?image=puchar056zu3.jpg 64 miliony zeta

kris14    267

Siewnikiem punktowym?

Ile miał rzędów, pamiętasz z jaką prędkością siałeś?

TumeK    11

punktowym 6 rzędów około 11 / 12 km /h

Hinco    1

Mój rekord to troche dziwny, spaliłem w ok 10h ok 50l ropy ciapkiem przy rozdrabniaczu..

O 8 rano wyjechałem z pełnym bakiem, i ok 13 stwierdziłem że zobacze co w baku słychac i sie zdziwiłem, trza było dolać ; ]

Strasznie ciężko ciapkowi było(czasami trzeba było zapiąć 3 bieg), nawet oleju troche łyknął, ale żyje i dziś dalej latał przy rotacyjnej :)

Trza się zastanowić nad czymś mocniejszym i wygodniejszym :D

kris14    267

To będzie rekord pobity u mojego kolegi:

Latem (roku 2005) przyjechał do mojego kumpla kombajnista ze swoim kombajnem na usługi.

:):(:)W ciągu 2-tygodni wymłócił 1ha! :) :) :)

Co tylko zboże dostało się na bęben główny musiał zjeżdżac z pola (raz mu nawet szarpacz odpadł :) ),

Później podczas śrutowania tego zmłóconego zboża było słysześ jak śrubki ździerają się na nożach :) .

nie no ten kombajn to musiala byc rewelacja :( ciekawe ile mial latek?? :)

ale z tym rekordem masseya to lipa.to nie byla orka tylko podorywka i na takim polu.niech wjezdza na glina izeby bylo na gurzystym terenie to by sobie mogl... :) a macie moze linka z tym rekordem case??

mf255    0

a nie ma ktoś filmiku z bicia rekordu w koszeniu tym CRem???

NIE ODPOWIADAM NA GG!!!

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
ale z tym rekordem masseya to lipa.to nie byla orka tylko podorywka i na takim polu.niech wjezdza na glina izeby bylo na gurzystym terenie to by sobie mogl... :( a macie moze linka z tym rekordem case??

Tak to już jest z tymi rekordami, że wszystkie są robione na najlepszych do tego polach. Np Case Steiger bił rekord na polu o pow. 800 ha, ziemia też zawsze jest dobrze urobiona, pola płaskie, żadnej gliny, kamieni itp. Te rekordy są tylko na pokaz bo gdzie można osiągnąć takie wyniki, takich pól nie ma zbyt wiele, no może w Australii.

oki39    2

World cultivating record: 644ha in 24 uur Challenger en Grégoire Besson

644ha w 24h Ciagnikiem gasienicowym Challenger z brona talerzowa Gregoire Besson :P :P

World cultivating record: 644ha in 24 hours

Challenger and Grégoire Besson set new productivity benchmark by cultivating 644ha in 24 hours

An AGCO Challenger MT875B pulling a set of 14m wide Grégoire Besson XXL discs has set a new world record by cultivating an area of 644ha in 24 hours - enough to cut a 150mm wide strip around the equator.

Working to a consistent depth of 12cm in demanding heavy to medium clay loam soils, the record-breaking team disced an area equivalent to 780 football pitches in 24 hours. This was achieved at a workrate of a 26.8ha/hr, or 30 pitches every hour with an extraordinarily economical fuel consumption of just 4.42 litres/ha.

The 24hr cultivation marathon, carried out on a privately-owned farm close to Timisoara, Romania, demonstrates how the tractor’s awesome 570hp and its performance enhancing features, coupled with Grégoire Besson’s massive new XXL discs, offers unrivalled output in demanding conditions.

Throughout the entire event the tractor was driven by one man, Grégoire Besson’s demonstrator Benoit Verdin. At precisely 13.32hr on Tuesday 25th September 2007, the tractor set off with Auto-Guide satellite navigation automatically steering the tractor in exact parallel tracks across the field, discing a hectare every two minutes. It worked continuously and stopped only briefly to take on fuel, lubricate the discs and pass refreshments to the operator.

When Ben Verdin finally shut down the tractor at 13.32hr the following day he had travelled an incredible 460km, which if he was at home in France, would be equivalent to driving from Nancy to London, or from London to Glasgow.

“While this record sets a new landmark in productivity, it actually represents a typical day’s cultivating for this equipment. Both the tractor and the Grégoire Besson XXL discs are specially designed and built for this type of high-output operation,” explains Richard Miller, Marketing Manager for Challenger Tracked Tractors. “There are many Challenger MT875Bs working across the globe, consistently delivering workrates similar to those achieved in the record, providing unrivalled performance and economy.”

Both the tractor and the discs used in the world record were entirely standard production machines without any modifications. The Grégoire Besson XXL discs, which will be introduced at the Agritechnica Show, have been developed especially for working in the demanding conditions in Eastern and Central Europe.

At 14m wide, the discs are the widest in the new XXL range. “More producers are moving to using high power tractors, like Challenger,” says Matthieu Peron, Marketing Manager. “These discs are designed to cope with the rugged conditions found in the region and particularly to help farms to bring land that has been left derelict back into production. They are also ideal for minimum tillage operations and can also pull a packer roller if required.”

Equipped with eight gangs, mounted on a central chassis, the 14m wide XXL uses 120, 7mm thick discs each measuring 660mm in diameter. These are set at 230mm spacings on the axle and each exert a pressure of about 120kg.

The Challenger MT875B, the world’s most powerful tracked tractor, is equipped with a 570hp, 18.1 litre capacity, Caterpillar C18 engine, which transmits its power through a 16F/4R powershift transmission. This is linked electronically to the engine by the ‘Intellitronics’ system and provides a number of shifting modes. Power Management automatically controls the tractor to enhance performance in particular applications.

Key to the Challenger’s exceptional productivity is its Mobil-Trac rubber track units. At 240cm between the axles, the tracks provide the longest wheelbase in the industry to ensure they deliver maximum power to the ground. The track units are also fitted with the exclusive Opti-Ride suspension system. This unique system not only provides the best ground contact/traction in the industry, it also offers superb comfort and safety that allows the machine to run at high field speeds and up to 40km/hr on the road.

“The Challenger MT875B is not only the most powerful tracked tractor in the world, it’s also the most sophisticated,” explains Mr. Miller. “By employing the latest technology and electronics systems users benefit from unrivalled – record beating – performance and exceptional economy.

“By, for example, using Maximum Output in the Power Management system the tractor manages itself to produce the highest output at optimum efficiency. The high power combined with tracks and Opti-Ride suspension enabled the tractor to operate at an average speed of close to 20km/hr for 24hrs. This means even pulling a set of 14m wide discs, which made the tractor work hard, it was able to operate very efficiently with an exceptional fuel consumption of just 4.42 litres/ha.”

Using Auto-Guide automatic steering, helped operator Ben Verdin maintain the high working speeds throughout the day and night. It not only relieved him of the stress of steering it also could ‘see’ through the high levels of dust and keep on track better than his own tired eyes in the dead of night.

Moreover, by keeping the tractor on the exact track eliminates wasted time, fuel and effort from overlapping. For example by removing even a modest 2.5% overlap (350mm on the machine’s 14m working width) will have increased the overall area by 17ha – at the world record output that’s equivalent to gaining nearly 40 minutes extra work and 71 litres of fuel.

Additional functions on the new Auto-Guide terminal improved field efficiency. With AGCO GTA 400 Mapping software the team was able to log the field boundary, set up warning signals for the headland turn, note the position of any obstacles on the map and work out where best to place the parallel tracks to optimise work by making the longest runs with fewer headland turns.

In eastern and central Europe farms are growing and developing fast. The host farm in Romania, for example started with 3,500ha five years ago, and is now farming an incredible 35,000ha and has ambitions to add a further 15,000ha in the near future.

The need for efficient and cost-effective mechanisation on this scale is, obviously, essential, explains Mr Miller.

“The host farm is a prime example of where there is a huge opportunity to save money and increase productivity. If it swapped its current fleet of modern, but traditional wheeled tractors and implements to a cultivation regime using Challenger tracked tractors and Grégoire Besson discs it would benefit from some significant savings in fuel alone.

“There are also further benefits from using fewer tractors to cover more land faster. The record proves that instead of using nearly 50 normal tractors, a farm this size could employ just five or six Challengers and discs worked in shifts, to cover the entire area in just ten 24 hour periods. The potential savings are immense.”

24hr cultivation world record facts

Total area covered 644ha

Overall work rate 26.8ha/hr

Total fuel used 2,846 litres

Overall fuel usage 118.6litres/hr

Fuel / area 4.42 litres/ha

Average track slip 2%

Average fwd speed 19.2km/hr

Informacje sa ze strony Trekkerweb.nl nie daje linka bo nie ma to tej galeri z rekordem. Wejdzcie tam i poszukajcie.

Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ładny wynik, 4,42l/ha, takim ciągnikiem to bym ścierniska w 6 godzin skasował :P Godzina na talerzowanie i pięć na zawracanie :P

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

• Podobna zawartość

• Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj