poldas75

Forterra- temperatura cieczy chłodzącej.

Polecane posty

poldas75    0

Mam Forterrke 11441 z sierpnia 2007r.Podczas cięzkiej pracy wskaźnik od temperatury wchodzi na żółte pole prawie za połowe by po chwili wrócić na zielone. Serwis twierdzi że to normalne i Zetor Polska w Kaliszu też - podobo te egzamplarze tak mają- termostat otwiera się na 106'C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarpen12    1

Ja mam 12441 i proxime 7441 i też temperatura wchodzi mi na żółte pole i później spada na zielone. W serwisie powiedzieli mi to samo co Tobie więc to chyba normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Wiecie ja mam z 2003r i w instrukcji pisze to co piszecie że 106 stopni to się otwiera termostat ale u mnie nigdy nie weszła z zielonego na żółte nawet na 10 sekund może to u was normalne ale moja instrukcja obsługi mówi że taki sam mam termostat i tą samą temp. otwarcia a nie mam takiego wskazania na liczniku jak wy, lepiej sprawdzić dokładnie czy to ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3
Wiecie ja mam z 2003r i w instrukcji pisze to co piszecie że 106 stopni to się otwiera termostat ale u mnie nigdy nie weszła z zielonego na żółte nawet na 10 sekund może to u was normalne ale moja instrukcja obsługi mówi że taki sam mam termostat i tą samą temp. otwarcia a nie mam takiego wskazania na liczniku jak wy, lepiej sprawdzić dokładnie czy to ok.

 

U mnie też nie wchodzi nigdy na żółte. Dodam, że 11441 jest z 2006 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laszczak    0

ja dzis robilem mojim zetorkiem 12441 (2007rok) z agregatem scierniskowym i tez wchodzila na zólte i po chwili wracala na zielone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    2

Moja 11441 z 2004 r. również nie miała nigdy kłopotów z temp. a wskazówka też nigdy powyżej 80 C się nie opuszczałą :) Tak wnioskuje że te nowsze modele to tak po prostu mają albo Firma zmieniła rodzaj czujników...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Mam Forterrke 11441 z sierpnia 2007r.Podczas cięzkiej pracy wskaźnik od temperatury wchodzi na żółte pole prawie za połowe by po chwili wrócić na zielone. Serwis twierdzi że to normalne i Zetor Polska w Kaliszu też - podobo te egzamplarze tak mają- termostat otwiera się na 106'C.
musiałaby być dość spora różnica w temperaturze otwarcia a później zamknięcia termostatu i dlatego do chwili jego otwarcia ( czyli te 106 st. C ) wchodzi na żółte a jak już otworzy to spada do tej dolnej zamknięcia . Musiałbyś zobaczyć charakterystykę pracy termostatu bo są to dość nietypowe zachowania

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poldas75    0

zaatakowałem ostro serwis i wymienili mi termostat.zachowanie podobne (otwiera i zamyka jak wyżej) tylko w niższym przedziale temperatur.teraz otwiera ok 95oC czyli o 10 mniej niż ten stary.poprostu do bani mają termostaty i tyle.pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laszczak    0

no i stalo sie. termostat sie niezalonczyl i zetorek zagotowal sie przy pracy w polu ze srednim zapotrzebowaniem mocy:( odrazu zadzwonilismy do serwisu i powiedzielismy co i jak. jutro maja przyjechac. ale skoro kolega przedemna napisal, ze po naciskach wymieniaja na inne (raczej lepsze) termostaty to jak jutro przyjada to odrazu im to powiem zeby wymieniali, a nie szukali innych przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    3

Ja mam Zetora Forterrę 10641 z 2003 roku i też zawsze jest na 80 stopni , nigdy jeszcze nie było więcej ,nawet gdy obciążenie silnika było w granicach 100% i temp. powietrza około 30 stopni .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
memphis54    1

"Silniki wyposażone są w wentylator, który zawiera sprzęgło temperaturowe mające duży wpływ na ekonomiczne użytkowanie ciągnika i obniżenie poziom hałasu." co znaczy że wentylator załącza się na wyższe obroty dopiero wtedy gdy temperatura wzrośnie i dlatego potem gwałtownie spada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Możliwe że wiskoza też ma na to wpływ ale mam ciągnik bez wisko i wskaźnik zachowuje sie podobnie, podczas rozgrzewania od zimnego silnika idzie do góry nieco powyżej typowego poziomu podczas pracy i po otwarciu termostatu spada. Jest to jakieś 90-pare stopni i spada poniżej 90 i już tak zostaje, tyle że to nie Zetor, ale zjawisko podobne :P

 

Jak przy rozgrzewaniu wskakuje Wam na ponad 100 st.C to może nie pracujcie wtedy pod dużym obciążeniem, tylko poczekajcie aż termostat sie otworzy i dopiero wtedy pełna kita :) Wogóle tak jest zdrowiej dla silnika, olej łapie temperaturę "roboczą" troche później jak ciecz chłodząca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

panowie to jest tak: do pewnego momentu zetor momtował termostaty 78C (taka temperatura otwarcia) a teraz montują 92C . tłumaczą że lepsze spalanie ekologia bo lepiej dopala itd. wiem bo mam 7441 i miałem wymieniany termostat bo sie zabloknął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356

znajomy ma frotke 10441 przy pierwszych pracach przestraszył się wysokiej temperatury i dzwonił do serwisu ale powiedzieli mu że temperatura pracy tego ciągnika wynosi 95C. I tak robi do tej pory i nic się nie dzieje. Moim zdaniem do trochę za wysoka temp. no ale.. Jak mam zetora 8540 i temperatura czasem nawet nie wchodzi na zielone (wymieniona chłodnica) We wcześniejszym 7211 cały czas trzymała się na początku zielonego. Ale to są tak jak już kolego wspomniał te starsze termostaty 78C :D . Pozdrawiam


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1215

Ja mam forterre 10641 z 2004roku i maksymalna temperatura jaką miałem to ok 83 nigdy więcej. W RPT (dokładnie nie pamiętam w którym numerze ale z 2009r) opisywali coś o nowych zetorach i zbyt wysokiej temp. pracy i że jednemu gościowi też się zagotował przy pracy a innemu bardzo dużo spalał powodem była zbyt wysoka temp. po wymianie termostatu spalał mu już mniej. Mi się wydaje że oni podwyższyli temp. po to by zmieścić się w normach emisji spalin. Nie wiem czy moja teoria jest dobra jeśli nie to niech ktoś mnie poprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam forterre 115 od września 2009, jeżeli chodzi o temperaturę to w czasie prac polowych utrzymuje się na poziomie 100 stopni bywa że nawet chwilowo przekracza. Według mnie powodem tego jest wentylator który za późno się włącza. Jednak według serwisu oczywiście wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

U mnie Proxima nawet w ciężkiej robocie (nawet jak już zaczyna beeeczec...)dochodzi do max. 90' nigdy wskazówka nie wyszła na żółte, ale co mi się nie bardzo podoba to bardzo powoli łapie temperaturę i podczas transportu trzeba przejechac ze 2-3 kilometry żeby dopiero wskazówka pokazała 80' ( co mnie trochę irytuje bo z porządnym ładunkiem trochę nie chcę nią wchodzic na wysokie obroty przy zimnym silniku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

to masz idealną temperaturę,u mnie jest stanowczo za wysoka i myślę że to źle wpłynie na trwałość silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon123    0

Nie miałem styczności z tymi zetorami ale przeglądając opinie ciągników przed zakupem własnej maszyny trafiłem na artykuł o zetorach Forterach w których zostały zamontowane termostaty wadliwe fabrycznie które po pewnym czasie nadawały się tylko do wymiany lub otwierały się przy zbyt wysokiej temperaturze przez co silniki były przegrzewane, w przypadku "bohaterów" tamtego artykułu serwis mówił im ze jest to celowy zabieg zetora żeby podnieść temperaturę silnika, niestety zbyt wysoka temperatura nie wychodzi silnikowi na zdrowie :rolleyes:

 

Podkreślam ze są to informacje przeczytane w internecie i nie wiem na ile są wiarygodne :blink: ale problem temperatury podobno znika gdy przypiłuje sie serwis żeby wymienili termostat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalu    0

wg mnie ta temperatura w forterrach tj stały temat i każdy ma podobnie...jak i ja otwiera się na 95stopni potem spada i można cisnac ale uwazam ze nie wypłynie to pozywynie na wieloletnia prace silnika;/:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

U mnie przy 11441 dochodzi do żółtego pola i włącza się wentylator ( a przy okazji jakoś klima mocniej bije?)


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj