Skocz do zawartości
kazikursusc360

URSUS c 360 wymiana waleka sprzeglowego II stopnia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
pawel94    17

Rozjeżdżasz między silnikiem i skrzynią, wymontujesz wałek pedału sprzęgła, zdejmujesz widełki i łożysko oporowe, odkrecasz pokrywke na 4 śrubki, zdejmujesz seger, odkrecasz ósemkę, odkrecasz 3 śruby imbusowe obudowy łożyska wałka 2 stopnia, wyjmujesz wałek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rozjeżdżasz między silnikiem i skrzynią, wymontujesz wałek pedału sprzęgła, zdejmujesz widełki i łożysko oporowe, odkrecasz pokrywke na 4 śrubki, zdejmujesz seger, odkrecasz ósemkę, odkrecasz 3 śruby imbusowe obudowy łożyska wałka 2 stopnia, wyjmujesz wałek :)

Zrobiłem wszystko tak jak napisałeś ale obudowa łożyska wałka 2 stopnia nie chce przejść, zawadza o dolne koło zębate. wiesz może co z tym zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tumek19    5

Trzeba je odbezpieczyć, odkręcić z tyłu obudowę od wałka, przebić wałek na którym znajduje się tryb, tryb spadnie i gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1125

Ale nikt mu nie powiedział  wałeczkach które spełniają funkcję łożyska  Jak będze wychodził wałek II stopnia  powinny ukazać się wałeczki przywiąż je najlepiej drutem miedzianym bo inaczej ci poleci 23 sztuk a wszystkich nie wyjmiesz z skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    17

Adi96, ale my mówimy o 2 stopniu, wałeczki są na wałku głównym i wchodzą w wałek 1 stopnia ;) Jeszcze ważna uwaga, jak bd wymieniał wałek to nie zapomnij o uszczelniaczu miedzy wałki i o łożyskach igiełkowych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1125

A no faktycznie  bo wyciągaliśmy oba wałki u siebie,a  uszczelniacz między wałki musi być inaczej tarcze będą za olejone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem jak zapobiec rozsypaniu się igiełek w c 360 i który wałek mi wyjdzie 1 czy 2 stopnia jak odkręcę pokrywę.

Bo wiecie ja bym chciał wymienić uszczelniacz jak się mam do tej roboty zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1189

Jak masz starszy typ to bez obaw zdejmij obydwa,igiełki są obudowane w koszyku.Ale dla pewności odkręcasz trzy śruby na imbus i trzymaj wałek wewnętrzny a ściągaj zewnętrzny,zejdzie o ile łożysko nie będzie trzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a panowie czy muszę ściągać oba dwa wałki jeżeli chce wymienić uszczelniacz.I dziękuje za wszystkie inne odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1189

Ten rocznik,nie patrzaj na nic,wyjmuj oba, będzie szybciej zrobić.Dla jasności,na wałkach są dwa uszczelniacze,jeden w obudowie drugi pomiedzy nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez ursusowski289
      Witam kolegów, w moim niedawno zakupionym Ursusie c 360 w skrzyni biegów był jakiś dziwny olej który śmierdział jakby transformatorowy i na wszystkim zostawił taką powłokę jakby jakiejś gumy, przez to musiałem wymienić podnośnik ale dalej nie wiem czy to zmyć. 
      Może ktoś też miał taki przypadek, z góry dzięki za rady
    • Przez ursusowski289
      Witam kolegów, w moim niedawno zakupionym Ursusie c 360 w skrzyni biegów był jakiś dziwny olej który śmierdział jakby transformatorowy i na wszystkim zostawił taką powłokę jakby jakiejś gumy, przez to musiałem wymienić podnośnik ale dalej nie wiem czy to zmyć. 
      Może ktoś też miał taki przypadek, z góry dzięki za rady
    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.