Skocz do zawartości
kazikursusc360

URSUS c 360 wymiana waleka sprzeglowego II stopnia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
pawel94    16

Rozjeżdżasz między silnikiem i skrzynią, wymontujesz wałek pedału sprzęgła, zdejmujesz widełki i łożysko oporowe, odkrecasz pokrywke na 4 śrubki, zdejmujesz seger, odkrecasz ósemkę, odkrecasz 3 śruby imbusowe obudowy łożyska wałka 2 stopnia, wyjmujesz wałek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rozjeżdżasz między silnikiem i skrzynią, wymontujesz wałek pedału sprzęgła, zdejmujesz widełki i łożysko oporowe, odkrecasz pokrywke na 4 śrubki, zdejmujesz seger, odkrecasz ósemkę, odkrecasz 3 śruby imbusowe obudowy łożyska wałka 2 stopnia, wyjmujesz wałek :)

Zrobiłem wszystko tak jak napisałeś ale obudowa łożyska wałka 2 stopnia nie chce przejść, zawadza o dolne koło zębate. wiesz może co z tym zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tumek19    5

Trzeba je odbezpieczyć, odkręcić z tyłu obudowę od wałka, przebić wałek na którym znajduje się tryb, tryb spadnie i gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1038

Ale nikt mu nie powiedział  wałeczkach które spełniają funkcję łożyska  Jak będze wychodził wałek II stopnia  powinny ukazać się wałeczki przywiąż je najlepiej drutem miedzianym bo inaczej ci poleci 23 sztuk a wszystkich nie wyjmiesz z skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    16

Adi96, ale my mówimy o 2 stopniu, wałeczki są na wałku głównym i wchodzą w wałek 1 stopnia ;) Jeszcze ważna uwaga, jak bd wymieniał wałek to nie zapomnij o uszczelniaczu miedzy wałki i o łożyskach igiełkowych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1038

A no faktycznie  bo wyciągaliśmy oba wałki u siebie,a  uszczelniacz między wałki musi być inaczej tarcze będą za olejone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem jak zapobiec rozsypaniu się igiełek w c 360 i który wałek mi wyjdzie 1 czy 2 stopnia jak odkręcę pokrywę.

Bo wiecie ja bym chciał wymienić uszczelniacz jak się mam do tej roboty zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1112

Jak masz starszy typ to bez obaw zdejmij obydwa,igiełki są obudowane w koszyku.Ale dla pewności odkręcasz trzy śruby na imbus i trzymaj wałek wewnętrzny a ściągaj zewnętrzny,zejdzie o ile łożysko nie będzie trzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a panowie czy muszę ściągać oba dwa wałki jeżeli chce wymienić uszczelniacz.I dziękuje za wszystkie inne odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1112

Ten rocznik,nie patrzaj na nic,wyjmuj oba, będzie szybciej zrobić.Dla jasności,na wałkach są dwa uszczelniacze,jeden w obudowie drugi pomiedzy nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez Biskupc360
      Witam czy skrzynia z c360 będzie pasowała  do c4011  ?
      Silnik w czterdziestce jest już  od c360 przednia oś wraz z kolumną kierowniczą tak samo , ale jak będzie to wyglądało z dopasowaniem do tylnego mostu ?
    • Przez Kemot007PL
      Panowie lepiej wymienić czy zostawić jak działa?
      A Jak wymienić to które ? 
      1 i Wsteczny najbardziej przetarte to raczej zmienię. 

    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez DawidSakowski
      Panowie będę teraz robił tylny most i skrzynie w c360, jakiej firmy łożyska według was najlepiej się sprawdzają z własnego doświadczenia? 
      Zastanawiam się nad wyborem z skf,fag,kraśnik.
×