Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
caseIH1

Czy JD 5620 poradzi sobie z pługiem 4 x 45 lub agregatem 4 m?

Polecane posty

caseIH1    2

:P powiedzcie co wiece moze macie nawet juz sprawdzone te maszynki?

czy JD 5620 bedzie sobie radzil w pługach 4 x 45 na głeboką orke w ciezkich ziemiach? prosze o komenty ?

 

Z góry dzieki ! ! !


MTZ-8202-image63164.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    2

Nie pamiętam dokładnie ile koni ma ten ciągnik, ale to jest chyba mniejszy Jochanek. Przyjmij 30KM na korpus, w tym że na glebach ciężkich jeszcze dobrze by był pewien zapas mocy. Ten ciągnik ma chyba coś w granicach 80-100 kobył. Nie pamiętam.

 

Ten ciągnik ma 80 KM. Rade może da, ale to będzie katowanie maszyny. Tak mi się wydaje.

Edytowano przez brzozak2
uzywamy spacji po znakach interpunkcyjnych, oraz opcji EDIT w celu laczenia postow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

U mnie plug 4x50 ciagne 147 koni. Jak nie chcesz oszczedzac tego ciagnika to orz na 4 ale ja na twoim miejscu to bym oral na 3 skiby. Jeszcze mowisz ze masz ciezkie ziemie to juz w ogole bedzie mial ciezka. Orac ma sie do 10 km/h. Ciekawe jaka ty predkosc wyciagniesz orzac na 4 skiby. A ty chcesz kupic jakis plug czy juz masz? Masz gorki i gliny?


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor    3

4x45 to szkoda wtopić kase w pług. takie pługi to chodzą w mojej okolicy z ts135a i tvt135 więc taki jelonek nie poradzi sobie i nawet na lekkich ziemiach byłby bardzoo obciązony


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

robertbara ciagnie na lekkiej ziemi 4x50 jelonkiem o serie wyzsza :D takze mozesz go zapytac czy jak to widzi :D:)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Tylko ze autor tematu pisze o ciezkich ziemiach :D


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237
Tylko ze autor tematu pisze o ciezkich ziemiach :D

na wlasnie o to chodzi :D robert (o ile dobrze pamietam) mowil, ze nie ma lekko z tym plugiem, wiec nie chcialo mi sie pisac oczywistego, ze taki zestaw nie ma szans :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według mnie ten John Deere nie poradzi sobie z 4, dla niego akurat będzie 3. Po co męczyć traktor....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    60
:D powiedzcie co wiece moze macie nawet juz sprawdzone te maszynki?

czy JD 5620 bedzie sobie radzil w pługach 4 x 45 na głeboką orke w ciezkich ziemiach? prosze o komenty ?

 

Z góry dzieki ! ! !

 

Tylko 3 skibowy pług. Mój 6320 chodzi w 4 x 50 ale na średniej i lekkiej ziemi i latam w granicach 8-9 km/h. na jednym kawałku gdzie mam glinke to 7,2 km/h. Mojego pługa to nawet by nie podniósł także polecam mniejszy pług. :D

 

Ale swojego na mniejszy bym nie zamienił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

A np. tak jak u mnie mam do 5620 pług 4x45 i ziemie sa srednie nie ma gliny i górek i mam zamiar na głęboko robic 3 korpusami a na podorywkę 4. Jak myślicie jak by sobie radził?

 

PS.Ursus 5314 w 4 korpusach na głeboko ledwo szedł a w 3 latał super.


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

i dodam jeszcze że w ursusie sa wązsze opony niż w JD takze JD ma wiekszy uciag napewno


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silver105    9

to może weź pług który ma regulowaną szerokość rob. jak będziesz miał większy traktor nie będziesz musiał zmieniać pługa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

Witam a mam pytanie jakie doradzicie agregaty podorywkowy i uprawowy i jakiej szerokości ?>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tores    1

tyle tylko że ten jelonek ma ok. 72KM to z 3,6 m to ja bym sie bał go podczepiać, może lepiej 3,2m ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

NO ja narazię sam nie wiem bo mam wstępnie wpisane podorywkowy 2,2m z firmy Mandam i 3,0m kombi z uni i nie wiem czy takie by były dobre myślałem nad trochę szerszymi ale czy to będzie dobre zresztą jak będzie trochę mniejszy to sie szybciej pojedzie i będzie chyba dobrze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseIH1    2

apropo wypowiedzi JD 5620 to uwazam ze 5314 a 5620 to znacznej róznicy w tych traktorach nie bedzie . Maja taką samą moc po 72 KM a te opony troche sa szersze ale powiedzcie o ile ??-- kilka centymetrów a mianowice do 5 cm. patrzac na rozmiary opon najszerszych w obu markach . A masa traktorów tez jest podobna .Uwazam ze ta róznica bedzie bardzo mala a trzeba dodac ze usrus 5314 jest lepiej dociazony bo ma tura o wadze ok. 600-700 KG to tez duzo


MTZ-8202-image63164.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

tur tez to zawsze jakies dociazenie ale te koła w ursusie a w jd to jest spora róznica a agregacik to spokojnie mozesz mu zaczepic ok 3.5m z przodu z wałkiem i z tyłu bedzie mial akurat obciazenie


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseIH1    2

a mozesz powiedziec JD 5620 bo posiadasz te traktorki jaka jest róznica tak na oko tych opon chodzi mi o tylne bo przednie w ursusach to sa waskie ale tylne to chyba róznicy nie ma za duzej . A jesli chodi o agregat to tez uwazam ze powinien sobie poradzic w takim 3.5 m .

 

pozrdo


MTZ-8202-image63164.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

na oko to chłop w szpitalu umarł hehe nie powiem bo nie mam pojecia jutro wezme i zmierze to ci napisze ale napewno sa szersze a i na przodzie to tez duzo daje wkoncu ciagnik ciagnie na 4 koła


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseIH1    2

A NIBY CZEMU MAM PSUC ? jakos pisze z nim na GG i nie ma zadnych pretensji . Nie wiem o co ci chodzi !!!

 

no wlasnie napisalem ze na przodzi to roznica jest wielka, ale z tylu taka nie jest >>

 

Ale w koncu ten 5314 ma tura na przodzie to tez bardzo dobre daciazenie

i jesli chodzi o uciag to napewno ma wiekszy ale bez przesady porazajacej róznicy nie bedzie te same KM .

 

P.S moge sie mylic a jesli tak jest ze sie myle to SORKI ! ! ! !


MTZ-8202-image63164.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez szymonidas9
      Mam problem z nasmarowaniem tych smarowniczek od skib. Problem polega na tym, ze pomiedzy smarowniczkiem a sworzniem jest taka jakaby obrecz na krtorej chodza te skiby ktora sie obrocila i ni czorta nie mozna tam wcisnac smaru.. wiercenie otworu nic nie daje bo wietro ma ksztal stozka, i o ile te obrecz przewierce o swozniu nie ma juz mowy..
      Jest mi ktos w stanie powiedziec ile jest to w stanie wytrzymac bez smarowania? Plug rocznie orze okolo 70ha

    • Przez Piotr6991z
      Mam kilka pytań odnośnie Kvernelanda ES 100 4 skiby z packomatem. Dodam, że nigdy nie miałem do czynienia z pługiem obrotowym, a tym bardziej vario. Przedstawiciele u dealerów sami nie wiedzą bo każdy mówi co innego i nic się nie składa w jedną całość.
      1. Czy kółko kopiująco - transportowe z boku ramy będzie wystawać poza 4 skibę? Na granicach pól nie mam miedzy i ciężko będzie odorać gdy kółko będzie mocno wystawać poza ostatnią skibę pługa. Głownie chodzi o kukurydze bo nad burakami to kółko górą by przeszło.
      2. Przy obrocie pług sam się złoży, obróci a potem rozłoży i to wszystko jest pod jedną sekcją hydrauliki. Jeśli podczas orki chciał bym zmienić szerokość roboczą to drugą sekcją można to zmienić czy trzeba jakiś zawór przestawić przy pługu? Można zmieniać tą szerokość podczas orki?
      3. Warto dopłacić za hydrauliczna regulacje pierwszej skiby, można zmieniać tą szerokość podczas orki gdy pług jest opuszczony?
      4. Jeśli pług będzie z packomatem to będę potrzebował: 2 sekcje do packomatu, 1 sekcja regulacja szerokości pierwszej skiby, 1 sekcja obrót i jeszcze jedna sekcja do obsługi vario? Razem wychodzi 5 sekcji. Czy coś za dużo policzyłem?
      5. Lemken i Kverneland mają wały obracane razem z pługiem. Która z tych 2 marek ma to lepiej rozwiązane?
      Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    • Przez FarmtrackDT
      Panowie mam problem Kupiłem pług dwu skibowy obrotowy mechanicznie ale kompletnie nie wiem jak to się robi i za każdym razem muszę wysiadać z ciągnika i się męczyć żeby go ustawić.
      na pewno jest jakaś opcja łatwiejsza,
      prośba o pomoc. jutro wstawię filmik a tym czasem zdjęcia





      IMG-3077.MOV
    • Przez kubus
      Hej. Chciał bym wiedzieć który plug był by lepszy czy zagonowy 4*35 czyobrotowy 3*40 z walem .
      Opowiadajcie!
       
       
       
      POZDRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
×