MarcinKa

Renault 90.34 Turbo Export-dane techniczne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MarcinKa    153

Na wolnych słychać to dość wyraźnie,nie jest to miłe dla ucha aczkolwiek ciągnik zaorał trochę i korby bokiem nie wywalił....

 

Martwi mnie tylko(chyba ,że mi się wydaje) trochę mała moc jak na te 93 KM ,z pługiem 3x40 obrotowym na dwójce na IV przełożeniu każdą górę widzi pierw jak ja.

Muszę do jedynki schodzić.Coś to słabawo trochę.....

 

Jakie są prędkości na w/w biegach?Z tabelek dostępnych w necie i do kupienia np na szybę to ja nie umiem rozczytać wiele.Mam 4 biegi i 4 przełożenia a wszędzie podają A i B i jakieś I i II ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pompa wtryskowa do regeneracji.

 

Tych modeli Renault wyprodukowało zaledwie 108 sztuk. Skrzynia, którą posiadasz to B13-15 (16-to biegowa) 4 zakresy po 4 biegi na każdym zakresie, plus rewers realizowany oddzielną dźwignią. Nie posiadasz zakresów I II, ani A B.

 

Gratuluję orki z prędkością ponad 12 km/h, czyli na dwójce na IV przełożeniu. :D Proponuję zmianę zakresu na III i bieg czwórka - prędkość orki wyniesie 9,2 km/h przy obrotach silnika 1 900 obr/min. Jeśli chcesz obliżyć spalanie zmniejsz obroty do 1 800 obr/min.

 

Naklejka na szybę w Twoim przypadku powinna wyglądać tak:

post-81345-0-58117500-1477769742.jpg


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

O kurka,dzięki ,czyli jednak w pompie coś się tłucze....

 

Dałbyś radę naklęjkę w lepszej rozdzielczosci???

 

108 sztuk,niezły model wynalazłem.... A ta skrzynia to z jakiej fabryki pochodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jestem zwolennikiem powiedzenia: "Im wcześniej, tym taniej" i działania na tej zasadzie.

 

Nie da rady w większej rozdzielczości na dzień dzisiejszy.

Prześlij mi swojego maila na priv a wyślę Ci prędkości na poszczególnych biegach. (dla dwóch rodzajów opon tylnej osi: 13.6-38" oraz 16,9-38").

 

Nie wiem z kim współpracowali przy tworzeniu tej skrzyni, ale sygnowana jest przez Renault.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Zgadzam się z powyższym stwierdzeniem :)

 

Pytanie:Czy do wymiany filtra hydrauliki tego na rurze ssącej olej trzeba spuszczać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Trzeba i nie trzeba zależy jak to zrobisz. Ją wymieniłem bez spuszczania oleju po prostu trzeba szybko wyciągnąć stary i włożyć nowy wyleci max 1L oleju wtedy o ile zrobisz to sprawnie i szybko.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Jakby nie patrzeć olej i tak spuściłem bo raz ,że standardowo trzeba trochę po uszczelniać a dwa przecież i tak zmienię bo nie wiem ile ten ma.

Paczka za nie małe PLN już jedna przyszła i jak pogoda pozwoli podziałamy ze wszystkim,do kompletu jeszcze oczywiście tuleje z przodu no i pompę wtryskową muszę wyjąć bo raz ,że cieknie jak z sitka a dwa coś w niej brzękoli jakby. Choć sama w sobie nie jest zła bo ładnie pali i mało spalił w orce.

 

Tak że trochę pracy będzie.

 

Aha,jeszcze jedno ,bo ręczny mam tylko na jedno koło,to czy jakbym musiał rozbierać hamulce to trzeba jak mam pustą skrzynię(most) czy mogę tam dłubać na zalanym oleju?

 

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jak masz suchą tarczę to możesz bez problemu, na mokrej nie powinno wylecieć więcej niż 2l oleju z każdej strony


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Panowie czy bardzo dużo roboty jest z uszczelnieniem rozdzielacza tego za kołem,trochę z niego cieknie ,olej mam spuszczony,choć nie ukrywam wolał bym to zrobić wiosną jak dzień dłuższy i cieplejszy bo robię pod chmurką.Z drugiej strony jak zaleję olej a potem znów cały puszczać to nie bardzo,chyba ,ze oleju wtedy mało zleci(niby jest dość wysoko) to mógłbym się wstrzymać teraz i zrobic na spokojnie. Robię teraz przy nim prace najpilniejsze ale dzień krótki i opornie to idzie.

 

Tak w ogóle to się łatwo wyjmuje "na stół" czy trzeba tam na ciągniku dłubać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To zależy, jaka jest przyczyna wycieku i co trzeba uszczelnić?!

Jeśli tylko się sączy możesz zaczekać na lepsze dni, ale z własnego doświadczenia wiem, że lepiej zrobić to teraz, bo często odkładanie na później nic nie zmieni.

 

Pamiętaj, aby za każdym razem podczas rozłączania przewodów zakładać nowe podkładki a podczas przeglądu wszystkie nowe.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Prace pomału na ukończeniu,oleje będą na piątek ,może wreszcie odpalę rozgrzeję to i w silniku wymienię.Oczywiście trochę jeszcze zostało do zrobienia ale to już na wiosnę po siewach.

 

Takie pytanie jeszcze,hamulce to się gdzieś odpowietrza bo znalazłem tylko jeden odpowietrznik jak robiłem rozdzielacz, za kołem tam dochodzi rurka od hamulcy do takiej sekcji na górze i tam od góry jest.Natomiast tu gdzie są hamulce nie mam nigdzie przepatrzyłem dookoła te obudowy.Hamulce są ale wolałbym wiedzieć w razie "wu".

 

PS.Jeśli można proszę o zmianę nazwy tematu na "Renault 954 MI-dane techniczne" będzie czytelniej i łatwiej komuś kiedyś znależć ew informacje.

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153
Napisano (edytowany)

Witam po przerwie, takie pytanie mam bo trochę pojeździłem po śliskim i okazuje się ,że jednak hamulec nożny lewe koło łapie że tak powiem "od tyknięcia" natomiast prawe koło staje dopiero jak wduszę pedał tzn jak już załączy się przód to ciągnik wiadomo staje w miejscu.

No ale to nie tak ma być przecież,bo prawie bokiem latałem dziś przez to.

 

Czy odpowietrznik od hamulców jest pod tą dużą nakrętką z boku w obudowie hamulców??

 

Aha, i jeszcze jedno hamulec nożny jak wciskam ma tak jakby dwa stopnie najpierw jak lekko to hamuje(tył) a potem jest taki lekki skok i wtedy już stają wszystkie,to jest taki delikatny przeskok ale da się go wyczuć,tak ma być?

 

 

Płyn jest jak patrzyłem.Ręczny mam dobry ,równo trzyma na dwa koła.

 

PS. Olej w silniku zalałem jednak Delvaca 10w40,jak na razie chodzi :) ,w skrzyni też zmieniony no i filtry oczywiście.

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8520

tak odpowietrzniki są pod dużymi  nakrętkami  w obudowie hamulców a przeskok ? może być wtedy gdy dołączy przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Warto sprawdzić czy są jakieś przecieki przy pompce hamulcowej, jak i sprawność samej pompki (uszczelniacze, tłoczek).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Pogoda na razie jeszcze nie pozwala mi za bardzo na spokojne dłubanie ale zdążyłem sprawdzić ew wycieki i odpowietrzenie no ale tutaj jest dobrze.

Płynu nie ubywa.Tłoczki w tych obudowach chodzą.

 

Teraz nie za bardzo wiem gdzie mam szukać tzn żeby nie rozbierać coś bez potrzeby bo tłoczki chodzą,hamulce nie wydają jakichś innych odgłosów.Może pedał na prawym kole jest bardziej "miękki"ale dochodzi do oporu gdzie jak hamuję to już dołącza przód.

W pewnym temacie ktoś pisał,że "żeby pedał brał wyżej,czyli hamulce łapały szybciej podciąga sie ręczny" ale wg mnie chyba nie ,bo jak ręczny działa dobrze to po co tam kombinować.

Czy ew odpowietrzenie tego regulatora od załączenia napędu coś zmieni ,bo zauważyłem na nim też na górze odpowietrznik?

 

Proszę o jakieś porady.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Regulator naędu ? Czegoś takiego nie ma to o czym mówisz to hamulec hydrauliczny na przyczepy.

 

Regulator napędu ? Czegoś takiego nie ma to o czym mówisz to hamulec hydrauliczny na przyczepy.

Edytowano przez PIOTREK79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Ej,czepiacie się ....późna pora była to i tak się mi napisało.Tak o to urządzenie mi chodzi ,ale ewentualne odpowietrzanie tego chyba nie wiele zmieni?

 

Zresztą te hamulce uruchamiają się jak wcisnę głębiej pedał.Pompka hamulcowa jakby siadła na tą stronę to raz ,że by ciekła a dwa nie powodowałaby ruchów cylinderka chyba no nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To, że pompka nie przecieka nie oznacza jeszcze, że wewnątrz nie przepuszcza. Druga sprawa sprawdź cylinderek hamulcowy dla tej gorszej strony. Czy nie ma wżerów powierzchni, rys. Być może uszczelka została uszkodzona i dostało się zbyt dużo wody do cylinderka.

 

Zasadniczo płyn hamulcowy R3 trzeba wymieniać co rok, zaś R4 co dwa lata - właśnie ze względu na zawartość wody w cylinderkach.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

No tak,wszystko się zgadza ,tylko ,że jak rozepnę pedały i próbuję osobno,to hamuje i prawe i lewe.Na spiętych zabiera tylko lewe bo ten pedał łapie "wyżej" i nie daje jakby dojść prawemu do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

1. Sprawdzałeś stan cylinderka dla prawego koła, bo mam wrażenie, że nie? Jeśli jest inaczej wyprowadź mnie z błędu.

2. Czy po rozpięciu pedałów i kilkukrotnym naciśnięciu prawy pedał "bierze wyżej"?

3. Odpowietrzałeś układ hamulcowy? (Ile odpowietrzników znalazłeś?)

4. Dla każdego koła z przodu obudowy hamulców (okolice cylinderków) są śruby regulacyjne - właśnie nimi ustawia się moment (początek) działania hamulca.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

1. Tak,ale tylko "prowizorycznie" przez otwór odpowietrzania gdyż póki co nie rozbieram dekla bo może nie ma takiej potrzeby.

Płynu nie ubywa,Podczas odpowietrzania baniek powietrza nie było.

2.Nie ,zawsze bierze w tym samym miejscu.Prawy trochę niżej.

3. Tak, te w otworach w deklach i jeden na hamulcu dla przyczepy.

4. Rozumiem ,że to te dwie nakrętki na dole długiej śruby.Ta która lekko wychodzi przy hamowaniu?Sruby rozpieraka?

 

Tak próbowałem podkręcić ale nie brałem dużo bo tam rozpierak wykonuje naprawdę mały ruch i obawiałem się ,że jak za dużo dam to podczas jazdy będzie ciągle przyhamowywać.

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

1. OK, ale prawdopodobnie bez odkręcania dekla się nie obędzie.

Podczas odpowietrzania. Ile płynu przepuściłeś odpowietrznikami do pojemnika? (pi razy drzwi)

2. Chodzi jedynie o prawy pedał (lewy nie interesuje nas). Rozepnij je. Czy po kilkukrotnym pompowaniu prawy pedał "bierze wyżej"?

3. OK.

4. Tak, chodzi o śruby rozpieraka. Czy dla prawego koła śruba za nakrętkami wystaje więcej?

 

Radziłbym jednak zdjąć dekiel prawego koła i sprawdzić stan okładzin i ogólny stan techniczny wewnątrz (luzy, zużycie, uszkodzenia, braki).

Jeszcze jedno. Czy podczas rozpięcia pedałów silne wciśnięcie i przytrzymanie na postoju (przez 7-10 sekund) prawego nie skutkuje powolnym opadaniem pedału?

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Płynu zeszło nie wiele ,z tego powodu ,że żadnych bąbelków nie było to nie przelewałem dużo.Może ok 70ml.

 

2. Prawy pedał(rozpięty) bierze niżej ale nawet po kilkukrotnym naciskaniu zawsze w tym samym miejscu.

 

 

4.Tak ,właśnie to mnie zastanawia,z prawej strony wystaje więcej,niestety nie pamiętam ile dokładnie mm,chyba ok 4mm.Sprawdzę to dokładnie.

   Domyślam się ,że pewnie jest większe zużycie tarcz??

 

Nie ,pedał nie opada jak się go trzyma dłużej.

 

Dodam,że hamowanie nawet samą stroną prawą nie wydobywają się żadne niepokojące odgłosy z obudowy czy coś innego.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Trudno jednoznacznie na odległość określić przyczynę.

Z tego, co opisujesz pompę hamulcową można wykluczyć na 90%.

Być może z tarczą przy prawym kole jest coś „nie teges”. Jest jakaś inna, znaczy gorsza niż druga (przegrzana, stara, zużyta, zdeformowana, uszkodzona) lub w obudowie o którą ona ociera tkwi problem (wyżłobienia, rowki).

 

Osobiście jeśli coś robię to raz a dobrze, czyli całościowo. Z hamulcami jest tak, jak z oponami, obie tarcze muszą być jednakowe, a więc obie nowe (nie wymienia się pojedynczo tym bardziej, że koszt nie jest znowu tak wielki). Jakość materiału z jakiego są one wykonane ma istotne znaczenie. Nie zawsze wybór tańszych wychodzi taniej.

 

 

Tak na marginesie.

W ubiegłym roku do samochodu osobowego kupiłem klocki hamulcowe średniej klasy, po dwóch miesiącach musiałem wymienić na nowe, tym razem z górnej półki i nie żałuję wyboru. Są ciche, hamują skuteczniej i zdzierają się równo i powoli a tarcze są idealnie gładkie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj