ursusikc330m

Wyciek oleju z odmy SW400

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sw400

Witam,gwałtownie pojawił mi się wyciek oleju z odmy w moim Z056 na pół dnia koszenia musiałem dolać 5 litrów oleju,dlaczego tak się dzieje filtr powietrza jest czysty silnik nie był przegrzany i nie mam pojęcia od czego to się stało.Czyżby pękł pierścień na którymś cylindrze a może uszczelka pod głowicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

Mi się zdaje ze pierścienie na którymś cylindrze lub na kilku. Odkręcić kolektor wydechowy i zobacz czy nie pluje olejem z zaworów jak pluje z któregoś cylindra to pierscienie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    405

W Perkinsach taki nagły wyciek oleju przeważnie jest spowodowany uszczelką pod głowicą.. SW 400 w zasadzie podobny motor, więc raczej uszczelka... Tak czy inaczej, zacząłbym od zdjęcia głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jest dużo czasu do następnego sezonu także zajrzę do tej głowicy,a w najgorszym wypadku trzeba będzie bebeszyć motor i wymieniać pierścienie.Dodam jeszcze że jak czasem złapał na bęben większą ilość zboża to z 2200obr/min schodził do 18000obr/min,przed tym wyrzucaniem oleju tak się nie zdarzało.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan34533    22

Mi się zdaje ze pierścienie na którymś cylindrze lub na kilku. Odkręcić kolektor wydechowy i zobacz czy nie pluje olejem z zaworów jak pluje z któregoś cylindra to pierscienie do wymiany

 

wystarczy zobaczyć pod kolektorem który wydech mokry i bez odkręcania

 

i na pewno nie uszczelka

Edytowano przez jan34533

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    405

Wcześniej kol. nie wspominał o spadku mocy, więc moja sugestia skierowana była w stronę uszczelki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    364

mógł pęknąć pierścień ale sprawdź również dolot i te odpowietrzenie czy jest szczelne bo spadek mocy i przedmuch wskazuje na całkowite rozszczelnienie. Nic nie piszesz o pracy silnika (czy równa) więc nie zakładam pęknięcia zaworu lub tłoka. Mógł do oleju i cylindrów dostać się pył...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy25    1

A ja myślę aby zacząć od filterka odmy który jest przykręcony do bloku też tak miałem był poprostu zaklejony nie puszczał powietrza z komory silnika.A my zrobiliśmy cały silnik bez potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak jest zimny to kopci na biało,a jeśli chodzi o ten filterek od odmy to jak go zdjąłem i odpaliłem silnik i przytchnołem tam ręką to czuć było jak ciśnienie odpycha rękę.A praca silnika jest na tyle równa że nawet na 400obr/min można go ustawić i ładnie sobie mruczy i nie przygasa ani nie faluje.

Edytowano przez ursusikc330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy25    1

Tak tylko że musisz jeszcze odkręcić te trzy śruby 8 tam w środku też jest siatka i często bywa że jest załojona a tak na ręke bedzie ci sie wydawało ze dmucha ale może to być nie wystarczające przy dużych obrotach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    52

Trochę to dziwne, bo jak sąsiad miał zabitą odmę to wypchnęło uszczelki z pod misy i klawiatury, no ale odma była wbita przez filtr powietrza, bo był dość luzny i drgania go wbiły, przy czym była jeszcze odma zapchana,a tu jest jednak jakaś drożność skoro olej leci odmą i raczej bym się dopatrywał w czym innym,a zatem należało by zacząć od zmierzenia ciśnienia w komorze spalania silnika,najmniej roboty i kosztów i to by wykluczyło bądż wskazywało na to czy nie zapiekły,popękały pierścienie lub uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub też pęknięcie głowicy i to powoduje duży nadmiar ciśnienia w komorze silnika ,choć może sam olej jest coś nie taki i się pieni, co daje właśnie taki skutek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Sprawdź ciśnienie na garach.Przypuszczam że złapał powietrza z kurzem i padły pierścienie a i tuleje.Jak kopcił czarnym dymem to na 99% łapał lewe powietrze z kurzem.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Pewny jesteś.Jak piszesz że filtr powietrza czysty co po całym dniu roboty w polu w środku  jest zawalony to na 99 procent masz nie szczelny filtr powietrza.Jak teraz w mrozy odpala czy odpali w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sie akurat składa że tydzień temu tak z nudów włożyłem akumulatory i rozrusznik zakręcił ze 3 razy i silnik zagadał,aż byłem troche zaskoczony tym że odpalił w taki mróz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki894    0

Wiam mam podobny problem mianowicie mam bizona i zaczął puszczać olej z grzybka. Pierwsze koszenie było ok potem zauważyłem ze się poci po kilku dniach co raz więcej. Silnik tylko dymi na zinnym na bialo siwo a jak się rozgrzeje to nie widać że chodzi. Moc ma super podczas pracy też nie dymi. Uklad chlodzenia wody zalany plynem i zauważyłem że sie pieni pod czas pracy. Myślę że to uszczelka pod głowicą. Chyba że macie inne propozycje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez arkadix4
      Witam, mam pytanie czy wszystkie łańcuchy podajnika muszą mieć tą samą długość? Czy muszę kupować nowy czy też mogę go skrócić (konkretnie lewy patrząc od strony kombajnisty).
       
      Pozdrawiam
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Mam problem. A dokładniej chodzi mi o tylny wózek.
      Kiedz kieruje, to w prawo skręca sie bez problemów, ale w lewo tylko do pewnego momentu. jaka może być tego przyczyna???
    • Przez Junkers
      Witam, mój problem polega na tym, że nagarniacz za szybko się obraca. Przy tęgim życie nie mogę sobie dać rady, bo nagarniacz narzuca masę przed podajnik ślimakowo-palcowy (sznekę) i robi się ściana ze słomy przed nim, a następnie pójdzie wszystko na bęben aż silnik kucnie, albo owinie się na nagarniaczu albo całkowicie stanie nagarniacz. Sprawdzałem średnice kół pasowych nagarniacza gdyż pomyślałem że może zmienione i są wedle katalogu takie same tzn. średnice te same jakie mają w Agromie, zębatki też te same. Przekładnia bezstopniowa prędkości nag. chodzi dobrze tzn. od skrajnego położenia do skrajnego tylko pasek wpada na te śruby na dolnym kole jak chcę ustawić jak najwolniej i nie wiem za co? ale to nie jest przyczyną
      Bizon rok 88 (napęd hederu na pasek podwójny, napinacz jednorolkowy) Dodam że dopiero zacząłem przygodę z bizonem, ok 10 godzin dopiero ale już mam wszystko opanowane tylko ten nagarniacz. Na żyto wymyśliłem sposób że nagarniacz do dołu prawie samego, wsunięty do końca a powinno być wysunięty, podniesiony i pchać żyto do przodu delikatnie. Jak wiecie to pomóżcie, co mam zrobić żeby nagarniacz wolniej się obracał niż prędkość jazdy??, bez tego nie ma mowy o normalnym młóceniu
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić łożyska na wytrząsaczach,jest na to jakiś sprawdzony sposób czy wymienić je wymienić profilaktycznie dla pewności?
    • Przez marcin14-90
      Witam, jestem po wymianie silnika i szukam wałka napędu pompy olejowej "na pletwie" z wyjściem na obrotomierz silnika, w poprzednim silniku było na kwadrat. Może ktoś ma namiary na taką część, albo jest może inne miejsce skąd wziąć obroty silnika.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.