Skocz do zawartości
ursusikc330m

Wyciek oleju z odmy SW400

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sw400

Witam,gwałtownie pojawił mi się wyciek oleju z odmy w moim Z056 na pół dnia koszenia musiałem dolać 5 litrów oleju,dlaczego tak się dzieje filtr powietrza jest czysty silnik nie był przegrzany i nie mam pojęcia od czego to się stało.Czyżby pękł pierścień na którymś cylindrze a może uszczelka pod głowicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

Mi się zdaje ze pierścienie na którymś cylindrze lub na kilku. Odkręcić kolektor wydechowy i zobacz czy nie pluje olejem z zaworów jak pluje z któregoś cylindra to pierscienie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    401

W Perkinsach taki nagły wyciek oleju przeważnie jest spowodowany uszczelką pod głowicą.. SW 400 w zasadzie podobny motor, więc raczej uszczelka... Tak czy inaczej, zacząłbym od zdjęcia głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jest dużo czasu do następnego sezonu także zajrzę do tej głowicy,a w najgorszym wypadku trzeba będzie bebeszyć motor i wymieniać pierścienie.Dodam jeszcze że jak czasem złapał na bęben większą ilość zboża to z 2200obr/min schodził do 18000obr/min,przed tym wyrzucaniem oleju tak się nie zdarzało.    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan34533    16

Mi się zdaje ze pierścienie na którymś cylindrze lub na kilku. Odkręcić kolektor wydechowy i zobacz czy nie pluje olejem z zaworów jak pluje z któregoś cylindra to pierscienie do wymiany

 

wystarczy zobaczyć pod kolektorem który wydech mokry i bez odkręcania

 

i na pewno nie uszczelka

Edytowano przez jan34533

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    401

Wcześniej kol. nie wspominał o spadku mocy, więc moja sugestia skierowana była w stronę uszczelki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    146

mógł pęknąć pierścień ale sprawdź również dolot i te odpowietrzenie czy jest szczelne bo spadek mocy i przedmuch wskazuje na całkowite rozszczelnienie. Nic nie piszesz o pracy silnika (czy równa) więc nie zakładam pęknięcia zaworu lub tłoka. Mógł do oleju i cylindrów dostać się pył...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy25    1

A ja myślę aby zacząć od filterka odmy który jest przykręcony do bloku też tak miałem był poprostu zaklejony nie puszczał powietrza z komory silnika.A my zrobiliśmy cały silnik bez potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak jest zimny to kopci na biało,a jeśli chodzi o ten filterek od odmy to jak go zdjąłem i odpaliłem silnik i przytchnołem tam ręką to czuć było jak ciśnienie odpycha rękę.A praca silnika jest na tyle równa że nawet na 400obr/min można go ustawić i ładnie sobie mruczy i nie przygasa ani nie faluje.

Edytowano przez ursusikc330m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy25    1

Tak tylko że musisz jeszcze odkręcić te trzy śruby 8 tam w środku też jest siatka i często bywa że jest załojona a tak na ręke bedzie ci sie wydawało ze dmucha ale może to być nie wystarczające przy dużych obrotach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Trochę to dziwne, bo jak sąsiad miał zabitą odmę to wypchnęło uszczelki z pod misy i klawiatury, no ale odma była wbita przez filtr powietrza, bo był dość luzny i drgania go wbiły, przy czym była jeszcze odma zapchana,a tu jest jednak jakaś drożność skoro olej leci odmą i raczej bym się dopatrywał w czym innym,a zatem należało by zacząć od zmierzenia ciśnienia w komorze spalania silnika,najmniej roboty i kosztów i to by wykluczyło bądż wskazywało na to czy nie zapiekły,popękały pierścienie lub uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub też pęknięcie głowicy i to powoduje duży nadmiar ciśnienia w komorze silnika ,choć może sam olej jest coś nie taki i się pieni, co daje właśnie taki skutek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91
Napisano (edytowany)

Sprawdź ciśnienie na garach.Przypuszczam że złapał powietrza z kurzem i padły pierścienie a i tuleje.Jak kopcił czarnym dymem to na 99% łapał lewe powietrze z kurzem.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Pewny jesteś.Jak piszesz że filtr powietrza czysty co po całym dniu roboty w polu w środku  jest zawalony to na 99 procent masz nie szczelny filtr powietrza.Jak teraz w mrozy odpala czy odpali w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sie akurat składa że tydzień temu tak z nudów włożyłem akumulatory i rozrusznik zakręcił ze 3 razy i silnik zagadał,aż byłem troche zaskoczony tym że odpalił w taki mróz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×