Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sosek xu li

Massey Ferguson 3125 Autotronic-Zgrzytanie przy zmianie kierunku

Polecane posty

sosek xu li    4

Witam Posiadam skrzynie 16+16 z rewersem mechanicznym i mam jedno pytanko. Gdy przełączam kierunek jazdy i pojazd się toczy to mi zgrzyta gdy sie zatrzymam to jest OK czy to jest normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U mnie(dynashift) rewers nie zgrzyta. Spróbuj woniej przełączać dźwignie, żeby synchronizatory zdążyły rozpędzić tryby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rav104    0
Witam Posiadam skrzynie 16+16 z rewersem mechanicznym i mam jedno pytanko. Gdy przełączam kierunek jazdy i pojazd się toczy to mi zgrzyta gdy sie zatrzymam to jest OK czy to jest normalne?

Miałem dynashift-ta i nie zgrzytało całkiem możliwe że powoli skżynia siada


Mam 17 lat, interesuje się motoryzacją i rolnictwem. Jestem uczniem II klasy Technikum Rolniczego. Zapraszam do oglądania mojej galerii, spróbuję odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MIC    0

Spróbuj przy jakimś innym sprzęcie z mechanicznym napędem zmienić bieg np. z 1 przód na 1 tył (oczywiście bez zatrzymania) i napisz czy też zgrzyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    600

nie wiem jak to jest w tych MF-ach ale w modelach 3xxx nalezy wcisnac sprzeglo podczas zmiany kierunku??? bo wiem ze w modelach 61xx i 62xx juz jes rewers elektrohydrauliczny wiec nie trzeba sprzegla wciskac ponizej 10 km/h czy cos takiego. @MIC jesli dobrze zrozumialem to autor ma na mysli zmiane kierunku jazdy z uzyciem sprzegla a Ty chyba myslisz o zmianie bez sprzegla. a tak po za tym na wcisnietym sprzegle to rewers raczej nie powinien zazgrzytac.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rav104    0

Jak wygląda u ciebie z napędem? Jak wciskasz pedał hamulca załancza się tobie przedni napęd? Jeśli tak to poszukaj dobrego elektryka i niech ci tą funkcje rozłączy bo rozwalisz sobie mechanizm różnicowy lub skżynię biegów. Miałem takiego i wiem, ponoć jest to wada MASSEY'A w tych seriach i podobnych. A co do rewersu myślę że nie powinien tego robić, mój nie robił tego. Więc lepiej poszukaj solidnego mechanika i niech sprwadzi to zawczasu.


Mam 17 lat, interesuje się motoryzacją i rolnictwem. Jestem uczniem II klasy Technikum Rolniczego. Zapraszam do oglądania mojej galerii, spróbuję odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Jak rewers (mechaniczny!) nie ma synchronizacji to będzie zgrzytać, jak ma synchro a zgrzyta to pewnie kończą sie synchronizatory i trzeba sie zatrzymać przed zmianą kierunku jazdy jak np. w C360 :)

 

Załączanie przedniego napędu podczas hamowania stosuje wielu uznanych producentów ciągników, nie tylko MF i nie widze sensu tego wyłączać jeśli działa poprawnie i rozmiar opon jest właściwy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez kraker
      Witam, mf 3080 zaczął ciężko odpalać. Przy mrozie dochodzącym do -20, gdy stał na podwórku, to po kilku dniach stania zapalał po podgrzaniu świecy od sztycha. Lecz ostatnio trzeba długo pokręcić żeby zapalił. Świeca wymieniona i grzeje, przewody od zbiornika do pompki zasilającej szczelne i czyste, zbiornik wyczyszczony, pompka zasilająca wymieniona, filtry paliwowe wymienione, pompa jest ok, sprawdzana u pompiarza, gumki uszczelniające na końcach rurek pozakładane. Niby wszystko powinno być ok, ale trzeba za długo kręcić jak jest zimny. Tak jakby mu brakowało paliwa przed rozruchem. Już nie mamy pojęcia gdzie szukać przyczyny?
    • Przez marek3080
      Czy ktoś może ma jakieś porównanie jak jest z mocą ww ciągników jeśli chodzi o transport? Odstawialiśmy pszenicę do młyna. Dwie przyczepy 4t w sumie było na nich 12,5 t pszenicy. Pierwszy skład zaciągnął MF. Drugi skład MTZ 82 bez przedniego napędu. Nie kierowałem ja tylko mój teść i mówi ze Ferguson w porównaniu do ruska jest jakiś słaby, mułowaty.
      Tam gdzie ruskiem jechał 9 i słabł włączał reduktor i rwał do przodu a MF zdychał na 4 bez przyspieszacza konieczna nawet redukcja na 3. Podobnie jak zrobił się korek za nim i wyprzedza go tir; MFa wyprzedzają bez problemu, ciężko jakoś nabiera obrotów a z ruskiem mają już co robić. Po prostu rozpędza się znacznie szybciej. Na koniec: rusek trasę robi w 55 minut a MF 1 godz 10 minut. Odcinek 25 km.
      MF 3080 skrzynia 16/16 rok 91
      MTZ 82 bez przedniego napędu rok 91.
      Ten rusek taki mocny czy MF taki słaby. Odpowiedzi mile widziane.
      Pozdrawiam
    • Przez sam22
      mam ciągnik mf3060 od kilku lat, teraz kupilem prasę JD 590 i zayważtłem, że działa tylko jedno wyjście hydrauliki w jednej parze a w drugiej nie działa żadne. Może ktoś wie co się mogło stać. Piszcie!
    • Przez osio
      Otóż Moj Mf wogóle za dużo dymu nie puszcza ale przeważnie jak ma ciężko widać trochę że spaliny idą przez odmę. Ale nieraz widać jak dym idzie przez tłumnik. Wiadomo że silnik ma już tam jakieś przedmuchy tylko nie wiem czym to może być spowodowane???????? Proszę o odpowiedź
×