Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sosek xu li

Massey Ferguson 3125 Autotronic-Zgrzytanie przy zmianie kierunku

Polecane posty

sosek xu li    4

Witam Posiadam skrzynie 16+16 z rewersem mechanicznym i mam jedno pytanko. Gdy przełączam kierunek jazdy i pojazd się toczy to mi zgrzyta gdy sie zatrzymam to jest OK czy to jest normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U mnie(dynashift) rewers nie zgrzyta. Spróbuj woniej przełączać dźwignie, żeby synchronizatory zdążyły rozpędzić tryby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rav104    0
Witam Posiadam skrzynie 16+16 z rewersem mechanicznym i mam jedno pytanko. Gdy przełączam kierunek jazdy i pojazd się toczy to mi zgrzyta gdy sie zatrzymam to jest OK czy to jest normalne?

Miałem dynashift-ta i nie zgrzytało całkiem możliwe że powoli skżynia siada


Mam 17 lat, interesuje się motoryzacją i rolnictwem. Jestem uczniem II klasy Technikum Rolniczego. Zapraszam do oglądania mojej galerii, spróbuję odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MIC    0

Spróbuj przy jakimś innym sprzęcie z mechanicznym napędem zmienić bieg np. z 1 przód na 1 tył (oczywiście bez zatrzymania) i napisz czy też zgrzyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    738

nie wiem jak to jest w tych MF-ach ale w modelach 3xxx nalezy wcisnac sprzeglo podczas zmiany kierunku??? bo wiem ze w modelach 61xx i 62xx juz jes rewers elektrohydrauliczny wiec nie trzeba sprzegla wciskac ponizej 10 km/h czy cos takiego. @MIC jesli dobrze zrozumialem to autor ma na mysli zmiane kierunku jazdy z uzyciem sprzegla a Ty chyba myslisz o zmianie bez sprzegla. a tak po za tym na wcisnietym sprzegle to rewers raczej nie powinien zazgrzytac.



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rav104    0

Jak wygląda u ciebie z napędem? Jak wciskasz pedał hamulca załancza się tobie przedni napęd? Jeśli tak to poszukaj dobrego elektryka i niech ci tą funkcje rozłączy bo rozwalisz sobie mechanizm różnicowy lub skżynię biegów. Miałem takiego i wiem, ponoć jest to wada MASSEY'A w tych seriach i podobnych. A co do rewersu myślę że nie powinien tego robić, mój nie robił tego. Więc lepiej poszukaj solidnego mechanika i niech sprwadzi to zawczasu.


Mam 17 lat, interesuje się motoryzacją i rolnictwem. Jestem uczniem II klasy Technikum Rolniczego. Zapraszam do oglądania mojej galerii, spróbuję odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Jak rewers (mechaniczny!) nie ma synchronizacji to będzie zgrzytać, jak ma synchro a zgrzyta to pewnie kończą sie synchronizatory i trzeba sie zatrzymać przed zmianą kierunku jazdy jak np. w C360 :)

 

Załączanie przedniego napędu podczas hamowania stosuje wielu uznanych producentów ciągników, nie tylko MF i nie widze sensu tego wyłączać jeśli działa poprawnie i rozmiar opon jest właściwy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pepe2
      Kolega zakupił taki ciągnik , jest to prawie to samo co mf 255 tylko podstawowa różnica to skrzynia biegów , jest tam 12 biegów do przodu i półbieg pod obciążeniem załączany hydraulicznie ?..., ciągnik z 1985 roku , miał ktoś do czynienia z taką skrzynią ? jeśli tak to niech napisze czego się spodziewać  , czy to jakiś bubel czy udana konstrukcja .
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
    • Przez Preedom
      Witam,
      po wymianie oleju hydrauliki (Fusch Agrifarm STOU 10W30) i filtra oleju świeci się czerwona kontrolka od braku ciśnienia w skrzyni biegów oraz zielona kontrolka napędu na cztery koła. 
      Nie da się:
      - zmienić żółw/zając (cały czas żółw)
      - nie da się wyłączyć napędu na cztery koła
      Działa:
      - Podnośnik
      - wspomaganie kierownicy
      - sprzęgło
       
      Ktoś ma jakieś pomysły? Od czego zacząć diagnozę?
       
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, 
      mam problem z hydrauliką w moim MF-255 działa w nim tylko jedno gniazdo zewnętrzne hydrauliki.  Przewody do rozdzielacza pod siedzeniem są sztywne (rurka). Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
    • Przez WojtekLewandowski
      Witam. Problem jest z ładowaniem w MF 8110. A dokładniej gdy dodam gazu zaczyna lepiej ładować. Na wolnych obrotach 12,5 V. Radio nie chce się włączyć, a lampy przygasają.
      Dodam tylko że regulator wymieniłem na nowy i sprawdziłem przewody.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.