mateusz1151010

Massey Ferguson 3095 problem z przednim napędem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam, koledzy pomóżcie, nie działa mi przedni napęd, w sensie działa ale nie chce się rozłączyć. Cały czas jest załączony więc nie bardzo jeździć tak po drodze z większą prędkością. Gdzie może leżeć przyczyna ? Dodam że elektrozawór jest teoretycznie sprawny.
Z góry wielkie dzięki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    615

hehe szukaj do woli albo zamilknij na wieki z tym bezpiecznikiem....

 

Sprawny elektrozawór czyli napięcie dochodzi w czasie jazdy? a zacięty nie jest? Jeśli z nim faktycznie jest ok to trzeba szarpać sprzęgło przedniego napędu... było o tym kilka razy w zeszłym roku na forum

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RogR01    16

@up kolego dobrze tylko nie pomyślałeś o tym iż po przepaleniu się bezpiecznika napęd załączy się mimowolnie i aby go rozliczyć potrzebna jest wymiana bezpiecznika
sprawdzone na NH TD5010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

dziecko... masz zabawkowe NH.. W MFie jest komputer: gdy nie ma zasilania ów komputera to traktor nie jedzie i nikt nie pyta dlaczego mu nie rozłącza przedniego napędu bo po prostu nic mu nie działa

Nie wiem po co piszesz o ciągniku którego nie masz i na oczy zapewne nie widziałeś.... pomarzyć o MFie zawsze możesz ale o nich nie pisz

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RogR01    16

wolę mieć zabawkowego NH niż zabawkowy mózg. Pozdrawiam
wolę mieć zabawkowego NH niż zabawkowy mózg
@mateusz1151010 uważaj bo doradza Ci człowiek któremu kolega marian musiał podłączyć kilka kabelkow od czujników heh
bo biedak sam nie umie kabla zlaczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    329

tak trzeba dotknąc hamulec aby można było wyłączyć napęd przedni. Nie tyle żarówki od stopów co włączniki nad pedałami posprawdzaj o ile po nacośnięciu stop sprawne światła nie zareagują. Trzeba to robić za każdym razem po uruchomieniu ciągnika (drygnąć stop i wcisnąć guzik). Dopiero nowsze sterowniki miały opcję zapamiętania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    37

moze byćteż  winna kostka która jest od napędu z tyłu pod bakiem paliwa  albo solenoid robi spięcie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Jak jest z kontrolkami na tablicy. Jeżeli nie świeci kontrolka od napędu, jeżeli teoretycznie prąd idzie na elektrozawór, jeżeli elektrozawór jest sprawny to wina jest czysto mechaniczna - poszło uszczelnienie w koszu. Choć to powinno powodować spadek ciśnienia w całym układzie i objawiać się zapaloną kontrolką braku ciśnienia w calym układzie. Wtedy to komputer powinien zablokowac funkcje WOM, napędu, blokady a z tego co piszesz to problem dotyczy tylko napędu. 

Najprędzej sprawdź czy jest prąd na elektrozaworze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kola89    0

Miałem podobny problem w swoim mf 3060. Przyczyną był odłączony jeden z przewodów dochodzących do stacyjki (fioletowy o ile dobrze pamiętam).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    26

Też miałem ten problem... u mnie winna była tulejka i te 2 pierscionki co w niej chodzą ( jak to rozebraliśmy to nie wyglądały na mocno zużyte ale jednak tyle wystrczyło )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tduda    1

a u mnie był problem z czujnikiem predkosci jazdy miedz rozdzielaczem hydraulicznym a zbiornikiem paliwa wchodzi w skrzynie nad koło talerzowe od mech różnicowego  była kostka uszkodzona i komp wykrywał ze ciagnik stoi załączony był przedni naped w tych ciągnikach jest tak ze jak ciagnik staje to załacza sie przedni naped jak rusza to sie rozłacza   to własnie ten czujnik za to odpowiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez Trewq
      Witam
       
      Mam następujący problem rozładował mi się akumulator podładowałem go ale teraz cały czas świeci mi się kontrolka ładowania kluczyk w pozycji 0 gdy przekręcę na 1 to kontrolka gaśnie od ładowania a zapałają się te co zawsze czyli od przedniego napędu i te od oleju i hydrauliki  zapalam wszystko gaśnie, sprawdziłem czy podnośnik działa wszystko chodzi. Gasze ciągniki znów to samo  zapala się od oleju i od hydrauliki czyli standard a od ładowanie nie, przekręcam na 0 kluczyk  zapala się ładowanie i już nie gaśnie  podejrzewam ze gdzieś mi ucieka prąd. Po sprawdzeniu bezpieczników okazało się ze jak wyciągnę bezpiecznik nr 3 25A od zapalniczki i przyłącza prądowego  to żaróweczka od ładowani gaśnie(kluczyk pozycja 0) jak przekręcę kluczyk na 1 wszystko wraca do pierwotnego stanu czyli zapala się lampka ładowania,  oleju i hydrauliki zapalam wszystko jak dawniej ale przecież nie będę jeździł bez bezpiecznika.
      a jak wkładam bezpiecznik to słyszę ze w ehr jakiś przekaźnik pyka.
      spotkał się może kto z takim, przypadkiem?
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez Masejek3060
      witam wszystkich mam pytanie odnośnie ustawienia zaworów. Wiem jakie luzy powinny być tylko w którym momencie ustawiać luzy są jakieś znaki ???
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.