Skocz do zawartości
jawor1981

Massey Ferguson 698

Polecane posty

jawor1981    0

Witam wszystkich, Poszukuje instrukcji obsługi ,lub napraw do Massey Ferguson 698. Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    742

Instrukcji nie posiadam ale posiadam ten ciągnik od ok 8 lat i może mogę w czymś Ci pomóc więc jak coś co pytaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    742

1014-1114 to tak naprawdę ciągniki Landini w barwach MF bo te dwie firmy współpracowały przy wielu wspólnych projektach. Oba modele, które wymieniłeś mają silniki Perkinsa bez turbo ale są to silniki 6 cylindrowe o pojemności 5,8 L a w MF 698 jest silnik Perkinsa 4 cylindrowy również bez turbo o pojemności 5,2

MF-y na bazie Landini miały też inne skrzynie biegów i podnośniki. Tak więc naprawdę są to zupełnie inne ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawor1981    0

Witam.Ok więc pytam. Moja maszyna ma wyciek oleju w okolicy walka WOM , oraz wyciek oleju z przedniego mostu prawdopodobnie na sworzniu .Mam ten traktor od miesiąca , ale znam go 9 lat. Wiem że przedni most nie został zalany olejem , tylko rzadkim smarem . Gdy nalany został olej jest spory wyciek. Czy jest jakaś możliwośc naprawy tego , czy może zostawić zalany tym smarem. Dodam że ten most jest zalany tym smarem od 5 lat i nie ma z tym problemu. pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Wałek WOM latwo sie wyjmuje trzeba stanac tylko tak zeby tyl był wyzej zdejmuje sie zabezpieczenie na womie  i caly wałek wychodzi. U siebie zmieniłem uszczelniacz plus trzeba dopasowac oringi i po problemie. Z przedniego mostu to jak dobrze rozumiem to leci z glownej tuleji na moscie. Napewno jest wyrobiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    742

Z WOMem jest tak jak kolega wyżej napisał. Trzeba tylko pamiętać by stanąć tyłem mocno pod górę żeby olej nie wyleciał. Uszczelniacze dostaniesz w każdym lepszym sklepie z częściami bo to popularne serie MFów i we wszystkich wałek i uszczelniacze takie same. Kiedyś wymieniałem i nie pamiętam ale koszt nie większy niż 20 zł.-

Z przednim mostem może być gorzej bo części są zdecydowanie droższe. Trudno radzić jak się nie widzi co tam się dzieje ale skoro chodzi na smarze to widocznie mocno leci i poprzedni właściciel zastosował "patent" z płynnym smarem. Jeśli to działa i ciągnik nie będzie używany zimą to może i tak zostaw ale jak chcesz zimą jeździć to raczej lipa. Jeśli ciągnik ogólnie w dobrym stanie to może warto pomyśleć o "przesypaniu" przedniego mostu. Druga sprawa to jeśli poprzedni właściciel w przodzie miał smar to ciekawe co ma w skrzyni i tylnym moście oraz kiedy to było w ogóle wymieniane. Może warto przy okazji wymiany uszczelnienia WOMu wymienić olej i filtr.

Filtr jest pod skrzynią biegów pod takim deklem na trzy śruby. Oleju idzie ponad 50 litrów. Olej musi być Agrol U lub lepszy. Żadnego Hipolu itp. bo stracisz hamulce i sprzęgło WOMu. Nie wiem jak jest włączany przedni napęd bo mam bez napędu ale jak hydraulicznie to to sprzęgło też wcześniej czy później padnie od Hipolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawor1981    0

Witam i dziękuję za pomoc. Ja znam ten traktor od jakiś 9 lat. Sam zalewałem ten płynny smar na polecenie mojego szefa Anglika. Olej w skrzyni jest czysty traktor serwisowany . Traktor zostal kupiony i sprowadzony do Polski. Tak jak kolega mówił przedni most ma prawdopodobnie luz na sworzniu . Mam pytanie czy można gdzies kupic zestaw naprawczy , czy trzeba dorabiać tuleje? dziekuję za pomoc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    742

Kupić tuleje oczywiście można ale...po pierwsze to w Polsce tylko u Korbanków a tam ceny zaporowe, po drugie trzeba najpierw rozebrać i sprawdzić czy wystarczy tylko wymienić tuleje bo jeśli bierze już "mięso" z żeliwa to może się okazać,że trzeba coś napawać, frezować itp.

Niestety zamienniki do tych mostów raczej nie istnieją. W lepszej sytuacji są właściciele starych Deutzów, Internationali i Fendtów bo tam były mosty ZF i są zamienniki w przystępniejszych cenach.

Nie jestem pewien czy ten sam most nie występował w jakiś modelach Landini. Jeśli tak to można spróbować u dilera Landini bo mogą mieć taniej to samo co Korbanek do MFa.

Jeśli masz jeszcze kontakt z Anglikiem od którego kupiłeś ten ciągnik to może on Ci kupi części bo u nich jest wszystko do MFa ad ręki i pewnie taniej niż w Korbankowie.

Na koniec to nie bardzo rozumiem co ma wspólnego luz na sworzniu z wyciekiem. Chodzi o sworzeń osi czy sworznie zwrotnic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Taka tuleje to u mnie na miejscu akurt mielie w sklepie, ale cena to jak dobrze pamietam 500 zł, tylko jak kolega wyzej pisze moze juz byc wyrobione, ja u siebie to dalem do tokarza i dorobil mi grubsza masiezna tuleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    742

Taka tuleje to u mnie na miejscu akurt mielie w sklepie, ale cena to jak dobrze pamietam 500 zł, tylko jak kolega wyzej pisze moze juz byc wyrobione, ja u siebie to dalem do tokarza i dorobil mi grubsza masiezna tuleje.

Dobry tokarz zrobi wszystko ale czasem tanio a czasem drogo...to już zależy od tokarza :D

Mosiądz pochodzi tylko muszą być kanały zrobione do rozprowadzenia smaru. Do tego drożna "kalamitka" i częste smarowanie. Tego typu połączenia powinno się smarować smarami z typu EP z dodatkiem litu bo jest bardziej odporny na duże obciążenia niż smary do łożysk tocznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Kupowałem te tulejki w sklepie internetowym MEGA-TECH.PL. Mała kosztowała 60zł. duża 140zł.,do tego jeszcze uszczelniacz za 115 zł. Więc myślę że ceny wcale nie takie zaporowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawor1981    0

Dziękuję za pomoc. Tak że jak będę na urlopie to zabieram sie za rozmontowanie mostu i oględziny. A u tego Anglika to ja cały czas pracuję. Jak rozbiore to się odezwę. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Mosty dla MF i Landiniego produkowała firma Comaxle z miasta Coma we Włoszech. Ta fabrykę przejęła amerykańska firma Dana, która kontynuowała produkcję więc może u niej są dostępne części zamienne.

http://www.spicer24.com/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×