Skocz do zawartości
salas89

[JUMZ] Jak wyłączyć docisk podnośnika

Polecane posty

salas89    0

panowie namówiełem Ojczyma na zakup jumza i teraz mam problem bo jest niezadowolony bo to nie działa jak c360 .

Ogólnie najbardziej narzeka mi na popmpe podnosnika ze nie da sie jej opanowac . Czy istnieje mozliwosc przerobic siłownik aby podczas opuszczania pluga opuszczał go pod wpływem ciezaru pługa a nie podnosił mi tyłu traktora gdy dotknie ziemi ? tak jak ma to miejsce w c360 .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    886

Masz pewnie docisk ustaeoony,bo jumz ma siłowniki dwustronnego działania jak cykop.Dobra rzecz na suszę bo możesz plug wdusic na siłę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

salas89    0

no własnie wdusic idzie na siłe ze cały tył ciagnika w powietrzu , ciezko to wyczuc (zwlaszcza ojczymowi bo cale zycie tylko 30 i 60 ) . 

Co do dzwigni to jutro spróbuje bo teraz juz za pózno by dziada palic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Jaki jest rozdzielacz . można wstawić tz; przelew koszt około 100zł i już Tatuś kołami się nie podniesie . lub inwestycja w nowy rozdzielacz z sekcjami pływającymi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    170

To masz zły rozdzielacz jakiś . Naciskasz do dołu-podnoszenie, do góry raz opuszczanie, do góry jeszcze wyżej swobodne ,na środku stop - tak jest fabrycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salas89    0

a to moze ja mam zle podlaczone bo do góry pierwsza wajcha od kierownicy podnosze do góry a opuszczam na dół wajcha do dolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Jak bierzesz na opuszczanie to pociągnij jeszcze dalej dźwignię i powinna wskoczyć na pozycję pływającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo1    0

u mnie juk go kupiłem było tak- wajcha w dół opuszczało belki siłowo,wajcha w górę podnosiło belki,wajcha maksymalnie w górę w stronę szyby opuszczało belki (tzw pływający) i wtedy nie podnosi ciągnika. I tak samo jest opisane w instrukcji. JUMZ z 79r. A ja osobiście zamieniłem przewody przy siłowniku i mam teraz tak-wajcha w dół podnosi belki, wajcha w górę opuszcza belki siłowo, wajcha jeszcze wyżej opuszcza samoczynnie (tzw pływający) .Mam nadzieję że napisałem zrozumiale. A i jeszcze wstawiłem zawór opóźniający w siłowniku żeby maszyny podwieszane nie opadały zbyt szybko. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salas89    0

faktycznie koledzy jest 3 pozycja , tylko strasznie ciezko pozniej z niej wajche wybic , wrecz trzeba szaprpnąc z calej sily do siebie . Czy u was tez tak ciezko to chodzi ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    0

Ciężko ci chodzi na uruchomionym silniku czy na zgaszonym, bo jak na zgaszonym to tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Jest tam zatrzask, i z innych pozycji wspomaga to olej a z swobodnej nie (tak mi się wydaje) popracujesz i się wyrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×