salas89

[JUMZ] Jak wyłączyć docisk podnośnika

Polecane posty

salas89    0

panowie namówiełem Ojczyma na zakup jumza i teraz mam problem bo jest niezadowolony bo to nie działa jak c360 .

Ogólnie najbardziej narzeka mi na popmpe podnosnika ze nie da sie jej opanowac . Czy istnieje mozliwosc przerobic siłownik aby podczas opuszczania pluga opuszczał go pod wpływem ciezaru pługa a nie podnosił mi tyłu traktora gdy dotknie ziemi ? tak jak ma to miejsce w c360 .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

Masz pewnie docisk ustaeoony,bo jumz ma siłowniki dwustronnego działania jak cykop.Dobra rzecz na suszę bo możesz plug wdusic na siłę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salas89    0

no własnie wdusic idzie na siłe ze cały tył ciagnika w powietrzu , ciezko to wyczuc (zwlaszcza ojczymowi bo cale zycie tylko 30 i 60 ) . 

Co do dzwigni to jutro spróbuje bo teraz juz za pózno by dziada palic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Jaki jest rozdzielacz . można wstawić tz; przelew koszt około 100zł i już Tatuś kołami się nie podniesie . lub inwestycja w nowy rozdzielacz z sekcjami pływającymi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3870

To masz zły rozdzielacz jakiś . Naciskasz do dołu-podnoszenie, do góry raz opuszczanie, do góry jeszcze wyżej swobodne ,na środku stop - tak jest fabrycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salas89    0

a to moze ja mam zle podlaczone bo do góry pierwsza wajcha od kierownicy podnosze do góry a opuszczam na dół wajcha do dolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak bierzesz na opuszczanie to pociągnij jeszcze dalej dźwignię i powinna wskoczyć na pozycję pływającą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo1    1

u mnie juk go kupiłem było tak- wajcha w dół opuszczało belki siłowo,wajcha w górę podnosiło belki,wajcha maksymalnie w górę w stronę szyby opuszczało belki (tzw pływający) i wtedy nie podnosi ciągnika. I tak samo jest opisane w instrukcji. JUMZ z 79r. A ja osobiście zamieniłem przewody przy siłowniku i mam teraz tak-wajcha w dół podnosi belki, wajcha w górę opuszcza belki siłowo, wajcha jeszcze wyżej opuszcza samoczynnie (tzw pływający) .Mam nadzieję że napisałem zrozumiale. A i jeszcze wstawiłem zawór opóźniający w siłowniku żeby maszyny podwieszane nie opadały zbyt szybko. Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salas89    0

faktycznie koledzy jest 3 pozycja , tylko strasznie ciezko pozniej z niej wajche wybic , wrecz trzeba szaprpnąc z calej sily do siebie . Czy u was tez tak ciezko to chodzi ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    111

Ciężko ci chodzi na uruchomionym silniku czy na zgaszonym, bo jak na zgaszonym to tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Jest tam zatrzask, i z innych pozycji wspomaga to olej a z swobodnej nie (tak mi się wydaje) popracujesz i się wyrobi.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj