Skocz do zawartości
Piters182

Amortyzowana oś vs Amortyzowana kabina

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Kabina
Piters182    19

Witam, jako że zamierzam zakup ciągnika poniżej 100 km, wiadomo powyżej 100 km to w każdej marce jest dostępna amortyzowana oś i amortyzowana kabina. Ale w ciągnikach poniżej 100 km to w jednej marce będzie dostępna amortyzowana oś, a kabina nie będzie dostępna. A w innej marce będzie kabina amortyzowana dostępna a oś nie. Wiec pytanie do was na którą amortyzacje bardziej postawić, która będzie lepszym rozwiązaniem, wiem że najlepiej mieć to i to ale tak się nie da, znaczy da się tylko że ciągniku najdroższym na rynku, każdy wie jakim. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gr_rat    17

lepiej wziąć kabinę niż oś , mam jedno i drugie po wyłączeniu osi nie odczuwam aż tak znacznej różnicy w zależności do czego sie wykorzystuje ciągnik w większym stopniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    458

równiez wolał bym amortyzowana kabinę. lepiej amortyzuje niż oś i tańsza jest jako dodatkowa opcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1641

powiem tak, jak ciagnik ma wiecej pracowac w transporcie to bardziej sprawdza sie amortyzacja osi, jak w polu to amortyzacja kabiny.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    85

Amortyzacja osi pozwala na minimalizację poślizgu kół podczas wykonywania prac polowych, a amortyzacja kabiny to tylko bajer dla operatora


Wiem że popełniam błędy ale dopiero się uczę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    125

Amortyzacja kabiny pochłania małe drgania ciągnika a amortyzacja osi może pochłaniać większe nierówności, jedno uzupełnia drugie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    19

U mnie ciągnik będzie pracował w opryskiwaczu ciąganym, czasem może rozsiewacz nawozów, czasem jakiś wózek świński, takie tam pracę pomocnicze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    478

Amortyzacja osi pozwala na minimalizację poślizgu kół podczas wykonywania prac polowych, a amortyzacja kabiny to tylko bajer dla operatora

 

Też stałem przed takim dylematem ale ciągnik 125 kM, i rozwiązałem to tak miękka oś to 10 000 zł/netto.

 

Policzyłem to tak: cena ośki / cenę ON i wyszło mi aby ośka zarobiła na siebie to musi zaoszczędzić ok. 3 000 l/ON na minimalizacji poślizgu, podobnie policzyłem bieg ekonomiczny. Kupiłem ciągnik bez amortyzacji oski jak i nadbiegu.

 

Bo niekiedy sytuacja wygląda tak że kupujemy maszynę aby nam ułatwiła życie ale nie zawsze się tak dzieje bo kupując coś bardziej "wypasione" co ułatwia nam życie czymś musimy na to zarobić na moim przykładzie ośka + nadbieg 16000 zł/netto więc te bajery by obciążyły mój budżet ale by na to nie zarobiły.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    125

Miękka oś to nie tylko minimalizacja poślizgu i poprawienie komfortu ale również wydłużanie żywotności maszyn (ciągnika i zaczepianej maszyny), przy przejeżdżaniu np przez bruzdę czy miedzę z ciężką maszyną zawsze czuć mocne szarpnięcie, z włączoną amortyzacją to szarpnięcie jest połowę mniej odczuwalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    19

Arek ty masz może jakiegoś Deutz fahra? Ja mam agrotrona K410 i jak jest włączona i jak włączę napęd przedni to ona się usztywnia gdzieś może do połowy wiec gorzej amortyzuje, ty też tak masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    125

Czy słabiej działa to nie wiem, nie zauważyłem, na pewno z włączonym napędem na postoju nie da sie włączyć ani wyłączyć amortyzacji, zadziała w czasie jazdy lub z wyłączonym napędem. To chyba takie zabezpieczenie przed uszkodzeniem opon i całego przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zetor7045xD
      Witam szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć ile by kosztowało dostawienie całej pneumatyki do Case Mx 100C . Posiada on hamulce hydrauliczne. I mam pytanie ile kosztuje cały układ z montażem i czy zajmują się tym jakieś Firmy w woj. Pomorski dokładnie to okolice gdańska
    • Przez karpiol
      co trzeba pokazać w ciągniku na egzaminie?? Egzamin mam na Zetorze 3320...
      - rozrusznik
      - alternator
      - wlew oleju
      - wlew płynu hamulcowego
      - wyłącznik prądu
      - filtr powietrza
      - wlew płynu chłodzącego
      - miarka do sprawdzania poziomu oleju
      - wlew płynu do spryskiwaczy
      coś jeszcze??
       
      prezentacja ciągnika jest przed połączeniem z przyczepą czy po??
       
      Proszę o odpowieź
    • Przez NewT7
      Witam zastanawiam się nad kupnem CB radia jakiej firmy polecacie zależy mi aby nie miało szumów i było proste w obsłudze . Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez typowyrolnik12
      Czym się różni się NL38913 od NL38938 , czy mają podobne mocowanie do skrzyni ursus mido?
×