Skocz do zawartości
MafiaDG

Pronar 82 SA strasznie kopcić

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MafiaDG    2

Witam , Panowie mam problem z pronarem 82sa mianowicie od niedawna jestem jego drugim właścicielem i gdy wczoraj pojechałem orać pługiem atlas 4x40 cm na lekkiej glebie pronar strasznie kopcił na czarno można powiedzieć że jak lokomotywa . Co mam zrobić? bo spalił mi 20 l na 1ha orki a słyszałem że ich normalne spalanie wynosi 8-12 l / ha . Dodam że zmniejszenie rozstawu pługa na 25 cm nic nie pomogło nadal kopcił . Końcówki wtryskiwaczy odpadają i szczeliny między zaworami bo gdy go kupiłem to zrobiłem to ciśnienie bodajrze ustawione było na 195 alo 200 MPa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    1

Być może pompa wtryskowa się rozregulowała i dawka paliwa jest ta duża. Trzeba pompę dać do ustawienia lub regeneracji. Potem dobrze ustawić początek wtrysku i powinno być dobrze. Wtryskiwacze tez bym oddał do sprawdzenia bo przy remoncie pompy przeważnie zakład ustawia je za darmo i by była głowa spokojna że cały układ jest ok. No i wiadomo do nowej pompy wymiana filtrów paliwa. Polecam przerobienie na polskie filtry np. o c 330. Bo jeśli piszesz że spalił 20l na ha to raczej na pewno pompa wtryskowa. Oczywiście jeśli się nie dusił ani nie grzał bo to by świadczyło o zacieraniu silnika a to by było nie fajne. Nie wiem skąd jesteś ale w Kutnie jest fajny zakład od pomp wtryskowych. Sam tam robiłem do swojego pronara i 360 i jestem w pełni zadowolony. Jak coś to pytaj na PW to dam ci namiary.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4096

To żeś pojechał po bandzie... 200 MPa?! - w sinikach Common rail jest takie ciśnienie i wynosi 2000 bar (200 MPa), zaś w najnowszych silnikach Audi 2500 bar.

Po drugie: jeśli byś nawet ustawił 5000 bar nic Ci to nie da. We wtryskiwaczach chodzi o to, żeby nie lały tylko rozpylały paliwo.

 

Sprawdź układ dolotowy powietrza, ze szczególnym naciskiem na filtr powietrza. (może być przytkany)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    398

ten model ma turbo? bo jeśli nie to tylko pompa ew.wtryski do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    1

To żeś pojechał po bandzie... 200 MPa?! - w sinikach Common rail jest takie ciśnienie i wynosi 2000 bar (200 MPa), zaś w najnowszych silnikach Audi 2500 bar.

Po drugie: jeśli byś nawet ustawił 5000 bar nic Ci to nie da. We wtryskiwaczach chodzi o to, żeby nie lały tylko rozpylały paliwo.

 

Sprawdź układ dolotowy powietrza, ze szczególnym naciskiem na filtr powietrza. (może być przytkany)

Może pomyliły mu się zera albo jednostki. Wg instrukcji powinno być 21,6+0,9 MPa. A z tym zapchanym filtrem-zgadza się. Trzeba przejrzeć nie tylko miskę ale też te wkłady filtrujące. Ale myślę że przy zapchanym filtrze nie byłoby takiego spalania tylko sam dym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Amator93    0

Filtr powietrza też odpada bo wymieniłem go w całości, ponieważ rozsypał się podas mycia . Co do cisnienia to przepraszam za błąd w jednostach 20MPa miałem napisać. Tomek Stach czemu sądzisz że silnik się zaciera ? bo tak w zasadzie to kopci niesamowicie ale się zbytnio nie grzeje bo temperatura dochodzi jedynie do 90°C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    1

Zaciera się JEŚLI się grzeje i NIE MA mocy. A jeśli temp. jest w normie, a piszesz że jest to na pewno rozregulowała się lub coś się uszkodziło w pompie wtryskowej. Daj do zakładu i za 2-3 dni będzie po problemie. Pozdrawiam:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Okej dziękuję za szybką i w miarę trafną odpowiedź . Dzisiaj jak orałem to z rury szedł ogień tak na 2-5 cm a na piachu 25 cm x 4 skiby to jest byle co na głębokość 20cm bo jak na głębiej puszczę tak na 25cm to spada z obrotów . 

 

Nie chcę zakładać nowego tematu ale pojawił się problem z elektryką w nim bo jak oświecę światła halogen przód (krótki) i tył  to obrotomierz zaczyna fixować i światła są jak świeczki dopiero na 1700 obrotów normalnie świecą i nie wiem co jest grane . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

mialem taki statek, po 1 to Cie nie pociesze bo nie bedziesz zadowolony z tego ulepa, po 2 to masz kat wtrysku do ustawienia, pompe do regeneracji i koncowki jezeli masz ruskie to do wymiany, bo zapewne leja jak pies po plocie, wsadz wuzetem, to choc ze 2 albo 3 lata Ci to popracuje, co do elektryki to standart, bo tam jest nie alternator tylko wyrob podobnoalternatorowy i nie ma przekaznikow, jedyne wyjscie to wymiana na alternator z jakiegos innego sprzetu lub z samochodu osobowego i zrobienie oswietlenia na przekaznikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    1

Na wariujący obrotomierz pomaga napięcie albo wymiana paska klinowego. Na słabe światła to niestety nie działa. Pomogą tylko przekaźniki tak jak kolega pisał. Ten pasek jest "trochę" wąski i delikatny i lubi się rozwarstwiać. Wtedy się ślizga i wskazówka opada. Na 99% pasuje od c 330. jest troszkę mocniejszy ale i tak polecam wozić pasek w zapasie. Chociaż ten który był oryginalnie w ciągniku wytrzymał mi jakieś 5 lat. Drugi z zapasu który dostałem z ciągnikiem tez długo służył. A teraz wymieniam 2 paski Sanoka w ciągu roku. To taka ciekawostka. Kiedyś muszę jechać do porządnego sklepu i poszukać jakiegoś konkretnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Ahaa czyli nic z tym się nie zrobi :( jedyne co to tą pompę do sprawdzenia muszę zawieść i końcówki wtrysków wymienić . A co to tego kątu wtrysku to jak pompiarz ma go ustawić ? sam będzie wiedział ? i na jakie ciśnienie ustawić końcówki ? bo mam ruskie , tak samo jak i pompa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    1

Końcówki tak mówił kolega polskiej firmy WUZETEM. Chociaż jak ja robiłem pompę dwa lata temu to w zakładzie mi facet dobierał jakieś inne ze starych zapasów. Brał po kolei i sprawdzał po oznaczeniach, kątach i ilości otworów itd. Ale przedtem miałem te polskie i któryś tam rok chodziły bez problemów.  Kąt początku wtrysku ustawiasz sam przy montażu pompy na ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

dokladnie, pompa jest na fasolkach, powinno sie ustawiac na kapilare i znaki na kole, ale pewnie nie masz takiego sprzetu, wiec sproboj na wyczucie, jak sam nie umiesz to wez jakiegos mechanika co nawet w w polskim sprzecie siedzi, to Ci ustawi bez problemu, cisnienie na koncowkach bylo jak dobrze pamietam 200-220 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    1

Ustawia się dokładnie tak samo jak w c 330. Pompa jest na sztywno a przesuwa się piastę względem koła zębatego. Było kilka tematów o tym, ale mogę opisać krok po kroku ze zdjęciami. Ale jutro jak będę miał chwilkę czasu. 

post-167079-0-34781400-1474398520_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejo360    27

@iron ten model jest bez turbo (oznaczenie SA), modele z turbo mają oznaczenie TSA.

Ja bym dał pompę i wtryski do sprawdzenia. Zresztą podoba sytuacja, że Pronar 82 SA puszczał czarną chmurę dymu, a okazało się, że to wtryski. Co do tej elektryki to też radzę sprawdzić pasek na tym wyrobie "alternatoropodobnym" jak ktoś to tak fajnie nazwał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez Silver
      który lepszy by był w gospodarstwie 35 ha z maszynami do c 360 (pług bym sobie dokupił), jaka jest różnica w spalaniu w lekkich pracach i czy jest jakaś regóła który bardziej awaryjny, dodatkowo chciał bym wozić nim drzewo z lasu i z prasą zwijającą pracować, więc jakie spalanie jednego i drugiego i który będzie mniej awaryjny?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez Bolo77
      Witam chce kupic jakis ciagnik do 85km, do wyboru mam Ursus, Zetor lub Mtz tak cenowo do 25 tys.  Co polecacie?  
×