Skocz do zawartości
MafiaDG

Pronar 82 SA strasznie kopcić

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MafiaDG    2

Witam , Panowie mam problem z pronarem 82sa mianowicie od niedawna jestem jego drugim właścicielem i gdy wczoraj pojechałem orać pługiem atlas 4x40 cm na lekkiej glebie pronar strasznie kopcił na czarno można powiedzieć że jak lokomotywa . Co mam zrobić? bo spalił mi 20 l na 1ha orki a słyszałem że ich normalne spalanie wynosi 8-12 l / ha . Dodam że zmniejszenie rozstawu pługa na 25 cm nic nie pomogło nadal kopcił . Końcówki wtryskiwaczy odpadają i szczeliny między zaworami bo gdy go kupiłem to zrobiłem to ciśnienie bodajrze ustawione było na 195 alo 200 MPa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    52

Być może pompa wtryskowa się rozregulowała i dawka paliwa jest ta duża. Trzeba pompę dać do ustawienia lub regeneracji. Potem dobrze ustawić początek wtrysku i powinno być dobrze. Wtryskiwacze tez bym oddał do sprawdzenia bo przy remoncie pompy przeważnie zakład ustawia je za darmo i by była głowa spokojna że cały układ jest ok. No i wiadomo do nowej pompy wymiana filtrów paliwa. Polecam przerobienie na polskie filtry np. o c 330. Bo jeśli piszesz że spalił 20l na ha to raczej na pewno pompa wtryskowa. Oczywiście jeśli się nie dusił ani nie grzał bo to by świadczyło o zacieraniu silnika a to by było nie fajne. Nie wiem skąd jesteś ale w Kutnie jest fajny zakład od pomp wtryskowych. Sam tam robiłem do swojego pronara i 360 i jestem w pełni zadowolony. Jak coś to pytaj na PW to dam ci namiary.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

To żeś pojechał po bandzie... 200 MPa?! - w sinikach Common rail jest takie ciśnienie i wynosi 2000 bar (200 MPa), zaś w najnowszych silnikach Audi 2500 bar.

Po drugie: jeśli byś nawet ustawił 5000 bar nic Ci to nie da. We wtryskiwaczach chodzi o to, żeby nie lały tylko rozpylały paliwo.

 

Sprawdź układ dolotowy powietrza, ze szczególnym naciskiem na filtr powietrza. (może być przytkany)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    605

ten model ma turbo? bo jeśli nie to tylko pompa ew.wtryski do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    52

To żeś pojechał po bandzie... 200 MPa?! - w sinikach Common rail jest takie ciśnienie i wynosi 2000 bar (200 MPa), zaś w najnowszych silnikach Audi 2500 bar.

Po drugie: jeśli byś nawet ustawił 5000 bar nic Ci to nie da. We wtryskiwaczach chodzi o to, żeby nie lały tylko rozpylały paliwo.

 

Sprawdź układ dolotowy powietrza, ze szczególnym naciskiem na filtr powietrza. (może być przytkany)

Może pomyliły mu się zera albo jednostki. Wg instrukcji powinno być 21,6+0,9 MPa. A z tym zapchanym filtrem-zgadza się. Trzeba przejrzeć nie tylko miskę ale też te wkłady filtrujące. Ale myślę że przy zapchanym filtrze nie byłoby takiego spalania tylko sam dym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Amator93    0

Filtr powietrza też odpada bo wymieniłem go w całości, ponieważ rozsypał się podas mycia . Co do cisnienia to przepraszam za błąd w jednostach 20MPa miałem napisać. Tomek Stach czemu sądzisz że silnik się zaciera ? bo tak w zasadzie to kopci niesamowicie ale się zbytnio nie grzeje bo temperatura dochodzi jedynie do 90°C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    52

Zaciera się JEŚLI się grzeje i NIE MA mocy. A jeśli temp. jest w normie, a piszesz że jest to na pewno rozregulowała się lub coś się uszkodziło w pompie wtryskowej. Daj do zakładu i za 2-3 dni będzie po problemie. Pozdrawiam:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Okej dziękuję za szybką i w miarę trafną odpowiedź . Dzisiaj jak orałem to z rury szedł ogień tak na 2-5 cm a na piachu 25 cm x 4 skiby to jest byle co na głębokość 20cm bo jak na głębiej puszczę tak na 25cm to spada z obrotów . 

 

Nie chcę zakładać nowego tematu ale pojawił się problem z elektryką w nim bo jak oświecę światła halogen przód (krótki) i tył  to obrotomierz zaczyna fixować i światła są jak świeczki dopiero na 1700 obrotów normalnie świecą i nie wiem co jest grane . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1917

mialem taki statek, po 1 to Cie nie pociesze bo nie bedziesz zadowolony z tego ulepa, po 2 to masz kat wtrysku do ustawienia, pompe do regeneracji i koncowki jezeli masz ruskie to do wymiany, bo zapewne leja jak pies po plocie, wsadz wuzetem, to choc ze 2 albo 3 lata Ci to popracuje, co do elektryki to standart, bo tam jest nie alternator tylko wyrob podobnoalternatorowy i nie ma przekaznikow, jedyne wyjscie to wymiana na alternator z jakiegos innego sprzetu lub z samochodu osobowego i zrobienie oswietlenia na przekaznikach.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    52

Na wariujący obrotomierz pomaga napięcie albo wymiana paska klinowego. Na słabe światła to niestety nie działa. Pomogą tylko przekaźniki tak jak kolega pisał. Ten pasek jest "trochę" wąski i delikatny i lubi się rozwarstwiać. Wtedy się ślizga i wskazówka opada. Na 99% pasuje od c 330. jest troszkę mocniejszy ale i tak polecam wozić pasek w zapasie. Chociaż ten który był oryginalnie w ciągniku wytrzymał mi jakieś 5 lat. Drugi z zapasu który dostałem z ciągnikiem tez długo służył. A teraz wymieniam 2 paski Sanoka w ciągu roku. To taka ciekawostka. Kiedyś muszę jechać do porządnego sklepu i poszukać jakiegoś konkretnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Ahaa czyli nic z tym się nie zrobi :( jedyne co to tą pompę do sprawdzenia muszę zawieść i końcówki wtrysków wymienić . A co to tego kątu wtrysku to jak pompiarz ma go ustawić ? sam będzie wiedział ? i na jakie ciśnienie ustawić końcówki ? bo mam ruskie , tak samo jak i pompa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    52

Końcówki tak mówił kolega polskiej firmy WUZETEM. Chociaż jak ja robiłem pompę dwa lata temu to w zakładzie mi facet dobierał jakieś inne ze starych zapasów. Brał po kolei i sprawdzał po oznaczeniach, kątach i ilości otworów itd. Ale przedtem miałem te polskie i któryś tam rok chodziły bez problemów.  Kąt początku wtrysku ustawiasz sam przy montażu pompy na ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1917

dokladnie, pompa jest na fasolkach, powinno sie ustawiac na kapilare i znaki na kole, ale pewnie nie masz takiego sprzetu, wiec sproboj na wyczucie, jak sam nie umiesz to wez jakiegos mechanika co nawet w w polskim sprzecie siedzi, to Ci ustawi bez problemu, cisnienie na koncowkach bylo jak dobrze pamietam 200-220 bar.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    52

Ustawia się dokładnie tak samo jak w c 330. Pompa jest na sztywno a przesuwa się piastę względem koła zębatego. Było kilka tematów o tym, ale mogę opisać krok po kroku ze zdjęciami. Ale jutro jak będę miał chwilkę czasu. 

 

Edytowano przez TomaszStach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejo360    27

@iron ten model jest bez turbo (oznaczenie SA), modele z turbo mają oznaczenie TSA.

Ja bym dał pompę i wtryski do sprawdzenia. Zresztą podoba sytuacja, że Pronar 82 SA puszczał czarną chmurę dymu, a okazało się, że to wtryski. Co do tej elektryki to też radzę sprawdzić pasek na tym wyrobie "alternatoropodobnym" jak ktoś to tak fajnie nazwał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez panmino
      Chciałbym przenieść rozdzielacz hydrauliczny bliżej panelu z dźwignią podnośnika w MTZ 1025, ponieważ jest on za daleko i niewygodnie się go obsługuje. Jak się do tego zabrać? Ktoś z Was przerabiał taki temat? Wiem tylko, że stary należy pominąć i założyć nowy. Trzy sekcje z pływaniem, jak w oryginale.
    • Przez panmino
      Podczas pracy w ciężkim terenie kosiarką bijakową słychać hałas ze skrzyni, żegot, maszyna nawet raz się zatrzymała przy tym. WOM jest tarczowy,  wyjąłem go, bo wydawało się, że to może łożyska, ale te są w porządku. Gdzie szukać przyczyny? Jak dalej przebiega napęd przez skrzynię? Co tam jeszcze da się sprawdzić bez rozłupywania ciągnika?
    • Przez Jakub766
      Witam Szukam osoby, która zna się na instalacji EHR i mogła by go zainstalować w moim pronarze. Chodzi mi o wykonanie całej instalacji łącznie ze sterownikiem, przewodami itd. w rozsądnej cenie. Mieszkam w Wielkopolsce. Wiecej informacji na pw. Pozdrawiam
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.