Gość

renault 120.54

Polecane posty

witejus    8518

jeżeli nie robiłeś tego i nie masz wprawy to odradzam ,bo olej zleci rurą szybko ,na wszelki wypadek przygotuj dużą wanienkę a poza tym to filtry wymienia się razem z olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

A wiecie może ile dokładnie oleju wchodzi i jaki powinien być zalany ?Bo na wiosnę przed pracami planuję wymianę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumiarz1    0

Witam ja też będę wymieniał olej wraz z filtrami  i z powyższych informacji ze musze spuścić olej a potem wymienić filtry te na zasilania jak i te na wyjściu z z pompy u mnie 2 szt , ale ja mam dla kolegów pytanie dotyczące obrotomierza raz chodzi raz nie ,jest on elektroniczny i czy koledzy mogą podpowiedzieć z kąt  ma zasilanie czy z jakiegoś czujnika czy może z alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

Panowie na jakiej zasadzie działa świeca zarowa w naszych Reniach .Czy po nagrzaniu ona się jakoś rozlancza ,czy cały czas grzeje i kiedy kontrolka się zapala lub gaśnie bi nie mam podlonczonej i teraz próbuje kombinować z tym .Może wy coś więcej wiecie na ten temat ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

zgaśnie podczas zaciągania powietrza przez silnik lub po opróżnieniu zbiorniczka


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pytanie dotyczny świecy żarowej, czy płomieniowej? - bo zasada działania jest inna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

Plomieniowej .Pytam bo kupiłem nową świece i nie chce jej spalić czy cos a nie jt do końca pewien czy jest wszystko podłączone .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli chodzi o świecę płomieniową to ogólnie w Renault montowano dwa rodzaje:

1. CAV (154GS) z gwintem 7/8-14 UNF (7701028842)

2. Bosch z gwintem 7/8-14 UNF (7700036322 i 7700002865)

 

Podłącza się dwa przewody:

1. elektryczny, czyli zasilanie +12V (przewód bierze się ze stacyjki ze styku nr: 19). Napięcie pojawia się w dwóch pozycjach kluczyka: 2) grzanie i 3 start (zapłon).

2. paliwowy, przewód bierze się z plastikowego pojemnika na paliwo, w którym gromadzi się ono z nadmiarów wtryskiwaczy.

 

Zasada działania:

Podanie napięcia +12V na świecę płomieniową lub jeszcze inaczej mówiąc po przekręceniu kluczyka w pozycję grzanie, prąd rzędu 18A przepływając przez drut zwinięty na kształt spirali rozgrzewa go do czerwoności, jednocześnie pod wpływem ciepła bimetal otwiera wewnątrz świecy zawór, przez który przepływa ON. Paliwo w środowisku powietrza (tlenu) w kolektorze dolotowym trafiając na rozgrzaną spiralę ulega samozapłonowi i w postaci płomienia zostaje zassane do komory spalania (cylindra) przez co także i weń podczas wtrysku paliwa następuje łatwiejszy rozruch silnika.

 

Grzanie świecy trwa 15 sekund. Po tym czasie przekręca się kluczyk w pozycję start (zapłon) i następuje rozruch silnika.

Zamkniecie zaworu paliwowego w świecy następuje samoczynnie po ostygnięciu bimetalu.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

Wielkie dzięki ,masz u mnie browara :)
A czy po rozruchu gdy silnik pracuje świecą się nadal nagrzewa ? Czy odcina w jakiś sposób prąd ? Jeżeli tak to w jaki sposób ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Napięcie na świecy pojawia się w dwóch pozycjach kluczyka: 2. grzanie (przekręcenie w skrajne prawo), gdy gasną kontrolki i 3. start, zapłon (przekręcenie w prawo z jednoczesnym wciśnięciem kluczyka), następuje kręcenie rozrusznikiem.

Pozycja 1 kontakt, jazda, praca (pozycja po puszczeniu kluczyka), czyli świecenie wszystkich kontrolek oraz 0 wyłączony rozłącza prąd na świecy.

 

Posumowując, gdy silnik pracuje pozycja 1 napięcie na świecę nie jest podawne.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Sprawdź stacyjkę. Przewód powinien być podłączony pod zacisk nr 19 (Pr 1).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

Dzięki kolego za podpowiedzi .Dzisiaj przejrzałem stacyjkę i okazało się ,że jest nie dobra .Ale rozwiązałem ten problem innym sposobem .Wstawiłem oddzielny włącznik od świecy (taki jak od wycieraczek ).Nawet wygląda jak by był fabrycznie zamontowany :) Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No dobra,

kupiłem Renault 110.54 i jest w nim ACET, który nie działa ( jeszcze nie sprawdzałem czy ma w ogóle zasilanie, bo ciągnik będę miał w środę na podwórku). Zakładając, że padł całkowicie mam pytanie. Czy da się zamontować zwykły obrotościomierz, jakiś używany ? 

 

Bym był bardzo wdzięczny za prosty opis sterowania EHR, bo nie wiem co jest od czego.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

Przycisk -gora dół
Pierwsze pokrętło od lewej-podnoszenie opuszczanie
Drugi -glebokosc zapuszczanie
Trzeci -wysokosc podnoszenia
Czwarty-szybkosc podnoszenia i opuszczania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumiarz1    0

witam , ciągnik już prawie gotowy tylko został mi  jeden problem , brak świateł stop proszę o podpowiedz gdzie szukać jakiegoś czujnika który załącza  stop lub ewentualnie który bezpiecznik odpowiada za stop i w którym rzędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Podaj konkretny powód tego pytania, bo świeca płomieniowa to nie żarowa. Nagrzanie świecy płomieniowej nie jest tożsame z jej działaniem, choć zależne.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
node3mer    24

No bo u mnie jest tak: grzeje sobie tą świecę jakiś czas, rozrusznik ledwo kręci, grzeję drugi raz, to samo, grzeje trzeci raz, pali po pół obrotu. 

Podsumowując: nie mogę wyczuć ile czasu mam grzać tą świece 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

W instrukcji obsługi jest napisane, że świecę płomieniową należy grzać przez 15 sekund (dla zimnego silnika).

 

Poniższy rysunek przedstawia pozycje kluczyka w stacyjce:

post-81345-0-09758500-1480163226.jpg

 

Opis poszczególnych pozycji:

0 STOP  (brak prądu, wszystkie kontrolki wyłączone)

1 JAZDA (świecenie kontrolek)

2 GRZANIE (podgrzewanie świecy, kontrolki gasną)

3 START (zapłon, rozruch, także podgrzewanie świecy)

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj