Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a co myslicie o td5 105., mechaniczny na "zwolnicach" 107km skrzynia 12x12  ?? chyba uda mi sie z prow i nad nim mysle oczywisie razem z turem. 30h bedzie miał do obskoczenia

Opublikowano

Ale ścieme walicie że 15 litrów na ha orki. Kolega mi orał pole dwa hektary w prostokącie traktor to nh t6020 ma 115 km ciogał 4 potingera obrotówkę (3+1) i miał zalany do pełna a ja mu zalewałem za to tylko paliwo do baka bo to był taki odrobek jego i wlał równo 46 litrów a wiec wychodzi jak by z bicza strzelał 23 litry na ha no dobra minus dwa litry na dojazd ale było blisko . Wiec 21 litrów przy płytkiej orce podkresle płytkiej . Wiec te bajeczki schowajcie do swojej książki pod tytułem baśnie i fantazje . Tak samo mój Ft jak idzie orka klasa gleby III do tego pług 4* 40 a koników tylko 75 to wychodzi tez koło 20 litrów . Te normy typu 15 -12 litrów to chyba w piaskownicy i z górki . O przepraszam tu komus juz pali tylko 10 litrów ale przy czym ? Podorywce głebokość 5 cm?

Opublikowano (edytowane)

U mnie Pol-mot pali w orca od 10 do 18l/ha, tyle tylko że te 10, to na 6 klasie :). Żeby dostał ciężką ziemie na całym polu, to 20 przekroczy bez najmniejszych problemów. Więc wszystko zależy od warunków.

 

Zapomniałem odpisać w sprawie problematyki tematu. Z tego, co słyszałem od serwisantów i po własnych doświadczeniach to Ursusa bym raczej odradzał :)

Edytowane przez tomo12
Opublikowano

Ale ścieme walicie że 15 litrów na ha orki. Kolega mi orał pole dwa hektary w prostokącie traktor to nh t6020 ma 115 km ciogał 4 potingera obrotówkę (3+1) i miał zalany do pełna a ja mu zalewałem za to tylko paliwo do baka bo to był taki odrobek jego i wlał równo 46 litrów a wiec wychodzi jak by z bicza strzelał 23 litry na ha no dobra minus dwa litry na dojazd ale było blisko . Wiec 21 litrów przy płytkiej orce podkresle płytkiej . Wiec te bajeczki schowajcie do swojej książki pod tytułem baśnie i fantazje . Tak samo mój Ft jak idzie orka klasa gleby III do tego pług 4* 40 a koników tylko 75 to wychodzi tez koło 20 litrów . Te normy typu 15 -12 litrów to chyba w piaskownicy i z górki . O przepraszam tu komus juz pali tylko 10 litrów ale przy czym ? Podorywce głebokość 5 cm?

Doradzałbym aby kolega sobie pług wyregulował. Taka inwestycja w wizytę serwisu powinna się zwrócić po kilku/kilkunastu hektarach.

 

JD 130KM + 4 obrotowa Kuhn pola III i IV klasa bez górek i dosyć duże kawałki 16-18 l / h a hektar to śmiało w 50 minut idzie.

 

 

A co do tematu - rozważania nad Ursusen a NH to tak jakby zastanawiać się czy kupić Żuka czy może VW Transportera.

Opublikowano

co wy tu piszecie a co znowu nh z małych modeli to jakieś cudo jest? mam 4.95 i t6.120 z malym było sporo problemów: wycieki z mostu, 2x sprezarka klimy( raz prawie się zapalił) zimą szarpał przy ruszaniu też serwis przyjeżdzał. Ma sporo zalet ale drugi raz już bym go nie kupil bo maszyna ma 4,200godz i takie rzeczy nie powinny się dziać . Co do spalania to on jest do lekkich robót i massey o tej samej mocy (poprzednik T4) wychodził lepiej. Sąsiad 2 tyg katował w tym roku na testach ursusa z prasą.Mowi że go bierze na wiosnę. Też ma juz nh tylko t7ac
a i dodam jeszcze że przez awarie klimy sasiad zwijał mi słomę ursusem bo unieruchomili i ciągnik na 9dni w pełni sezonu:'(

Opublikowano

Ktoś tu pisa o td z turem. Osobiście nie polecam ciągnik ma DPF i w pracy z turem szybko się zapcha a wtedy stuj i czekaj aż się wypali. Wogóle żaden ciągnik z DPF do ładowacza to kiepski pomysł. Biwrz coś z DOC albo AD BLU albo coś prostego bez oczyszczania spalin

Opublikowano

Ale ścieme walicie że 15 litrów na ha orki. Kolega mi orał pole dwa hektary w prostokącie traktor to nh t6020 ma 115 km ciogał 4 potingera obrotówkę (3+1) i miał zalany do pełna a ja mu zalewałem za to tylko paliwo do baka bo to był taki odrobek jego i wlał równo 46 litrów a wiec wychodzi jak by z bicza strzelał 23 litry na ha no dobra minus dwa litry na dojazd ale było blisko . Wiec 21 litrów przy płytkiej orce podkresle płytkiej . Wiec te bajeczki schowajcie do swojej książki pod tytułem baśnie i fantazje . Tak samo mój Ft jak idzie orka klasa gleby III do tego pług 4* 40 a koników tylko 75 to wychodzi tez koło 20 litrów . Te normy typu 15 -12 litrów to chyba w piaskownicy i z górki . O przepraszam tu komus juz pali tylko 10 litrów ale przy czym ? Podorywce głebokość 5 cm?

4x40 do 75 KM jak wnioskuje na niezbyt lekkiej ziemi? To masz już rozwiązanie problemu. Przeciążasz Ft i masz spalanie 20 l. Zapnij mu mniejszy pług i na ha też mniej spali

Opublikowano

liczy sie też serwis i cześći cenowo diłezy ładnie zachwalają jak sprzeda a pózniej trza bulić za serwis i cześći miałem przypadek popuściła misie rurka od siłownika z wspomagania nie zauwazyłem i wyciekł mi olej z skrzyni zaczęła szwankować i wtedy sie zorientowałem ze coś nie gra wywalił połowę oleju z skrzyni i taka głupota wyniosła mi 900zł 20 oleju do skrzyni 480zł a jak przyjdzie wymiana i przegłąd to niewiem cz w 3000zł sie zmieszczę w pronarze przegląd robiłem sam za 100 olej wyszedł mysle ze ursus jest spoko ciągnik

 

Opublikowano

każdy swoje chwali wiadomo ale lepiej napisać obiektywnie niż pisać głupoty, ten new holladnd to żadna rewelacja, znajomy ma t5.105 i gdy zapnie do niego 3 przyczepy z belkami, łącznie 26 belek to największy bieg mało kiedy wrzuca bo nie ma siły ciągnąć ( nie wiem jaki ma najwyższy bieg bo nie pytałem, tak mi powiedział), ma też mniejszego 88 konnego (td5040) i niby jest między nimi 20 km to jak mówi dużej różnicy nie ma, tylko że ten mniejszy jest z wcześniejszych seri ma już 6 lat a t5 niecałe 2, także dobrze jest posłuchać posiadacza dwóch ciągników, bo jak się nie ma porównania to każdy myśli że jego jest najlepszy, a tak z mojego doświadczenia to jak dla mnie te new hollandy szału nie robią te niższe serie, silniki wyżyłowane, żeby miały moc trzeba je kręcić na obrotach, 

co do ursusa szczyt techniki to nie jest ale osobiście wybrałbym go 

Opublikowano (edytowane)

@matik123 ale spójrzmy jaką pojemność ma silnik 3400 przy 115km? To weźmy silnik MTZ 81km a pojemność 4750.To 1224 (117km)6842. Ale i od jakiej mocy teraz montowane są silniki 6 cylindrowe? Tu zależy od producenta.

 

 

Edytowane przez farmtrac8244
Opublikowano

też dlatego mówię że dla mnie szału nie robią bo np ten ursus co większość miesza go z błotem ma silnik po pojemności 4400 także to już jest na duży plus dla niego, 

Opublikowano

Ale i to w najnowszym modelu Lindrac jest silnik 3.4l czyli ten Perkins z CNH

 

 

też dlatego mówię że dla mnie szału nie robią bo np ten ursus co większość miesza go z błotem ma silnik po pojemności 4400 także to już jest na duży plus dla niego, 

.

Czy sama pojemnośc to taki wielki "plus" skoro ich użytkownicy skarżą się na mułowatośc i spore spalanie. Co mi po tej pojemności jeśli on nie będzie dał rady normalnie pracowac z maszynami do niego przeznaczonymi przy tym pochłaniając spore ilości paliwa?

Opublikowano

Mam ten sami silnik w 80 4WD tylko jeszcze bez turbiny i Euro II i ciągnie nieźle pod górkę. Mam porównanie z Ursusem 914 oraz Celtisem 426 i nie ma większej różnicy. Z turbiną powinien chodzić lepiej, więc to może kwestia fabrycznych ustawień silnika. Lubię ten silnik bo nieźle wkręca się na obroty i ciągnie od dołu. Włączę 4 szosową i ruszę z miejsca, a Celtis zgaśnie.

Opublikowano

również i ten new holland pierdzi przed górką jak już podałem przykład znajomego co ma dwa new holladny, jak chce się ciągnik który nie będzie ,,stękał'' to trzeba kupić johna lub zetora, to są ciągniki do ciężkiej pracy w polu, ciężko je zadusić z drugiej strony przy lekkich pracach piją dużo, odwrotnie to się ma przy perkinsie, sam mam i przy ładowaczy ciągnik 87 km spala 3.5-4 litry, w transporcie z beczką 6 tyś koło 6 litrów, także nie jest źle moim zdaniem, wszystko zależy do czego ten ciągnik ma być , akurat u nas zetorów dużo i niższego spalania jak 5 litrów nie słyszałem i to w proximie 60 km, jest tyle ciągników do wyboru że można wybrać odpowiedni do swojego profilu gospodarstwa 

Opublikowano

Mam ten sami silnik w 80 4WD tylko jeszcze bez turbiny i Euro II i ciągnie nieźle pod górkę. Mam porównanie z Ursusem 914 oraz Celtisem 426 i nie ma większej różnicy. Z turbiną powinien chodzić lepiej, więc to może kwestia fabrycznych ustawień silnika. Lubię ten silnik bo nieźle wkręca się na obroty i ciągnie od dołu. Włączę 4 szosową i ruszę z miejsca, a Celtis zgaśnie.

 

Wolnossący perkins a ten z turbo to całkiem dwa inne światy. Jeździłem i tym i tym, to niebo a ziemia... Wolnossący idzie od samego dołu i momentalnie wkręca się na obroty, a tamten... szkoda gadać. Swego czasu chciałem nawet kupić do swojego 675 wolnossący silnik bo miałem okazje, ale to zawsze kasy brak..

Opublikowano

Jak tam jest ta sama pojemność to jest to pewnie ten sam silnik różniący się szczegółami, to może można zmienić ustawienie na pompie, czy cos w tym stylu...
Bo to jest niewytłumaczalne żeby ciągnik przy pracującej turbinie szybciej schodził z obrotów.

Opublikowano

http://arura.pl/opinie/new-holland-t5115-idealny-ciagnik

tak dla tych co twierdzą że ten new holland to żyleta , 

cena też nie jest aż tak niska trzeba wyłożyć koło 180 tyś netto gdzie za ursusa z ładowaczem trzeba dać 160 netto, wiadomo nie będzie to jakiś super ładowacz, ale jak dla mnie na gospodarstwo 20 ha różnica w cenie 30-40 tyś jest jednak znacząca, za taką kasę można dokupić sobie maszyny 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v