Polecane posty

kyrtapwpolu    7

Witam, prosił bym o wypowiedzenie się o tym sprzęcie o cenę podstawową bez kabiny ale 4 na 4. i czy wql opłaca się kupować może lepiej model z innej marki, za odpowiedzi dziękuję  :)  Ciągnik pracował by przy ładowaczu i robił by większość prac w polu po za oraniem i agregatowaniem. do obrobienia miał by 15 ha i 30sztuk bydła....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

W tym roku miałem na testach 5075e (75KM) bo szukałem prostego i dość taniego ciągnika bez kabiny i do pracy z ładowaczem. Niestety zawiódł moje oczekiwania na całej linii. Chyba jedyny pozytyw to ładnie działający rewers elektrohydrauliczny. Dodatkowo ciągnik bardzo zwrotny jak na klasyczny przedni most. Wykonanie i jakość montażu typowo Indyjski poziom. Spalanie na bardzo wysokim poziomie i to również przy lekkich pracach. Po przetestowaniu jeszcze trzech marek wybrałem Kubotę i jak na razie jestem zadowolony. To tak na szybko. Mam listę rzeczy, które mi się podobały i nie podobały w tym ciągniku i postaram się jutro to wypisać. Jest paru użytkowników tej serii JD na Agrofoto i oni pewnie też coś napiszą. Wiem, że są też tacy, którzy są z tych ciągników zadowoleni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kyrtapwpolu    7

właśnie tego się spodziewałem że ten ciągniczek może zawieść, oql z wyglądu bardzo mi się podoba zwarty zgrabny ale podchodzę do sprawy z dystansem i napewno nie kupię czegoś bo ładnie wygląda lub bo to john deere to ma działać, dużo i długo... dzięki za wypowiedź i czekam na listę  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Faktycznie ten ciągnik ładnie wygląda i to bez względu czy z kabiną czy bez (teraz dają oryginalną kabinę). Ma trochę staroświecki i klasyczny wygląd i można powiedzieć, że jako ostatni ze stajni JD wygląda jak stary dobry JD...jedna na tym kończą się achy i ochy.

Teraz obiecana lista (+) i (-) która powstała po bardzo wnikliwym przetestowaniu ciągnika w pracy z pługiem 3-skibowym 3x45, kosiarką bijakową 2,2m. przyczepą z ładunkiem 6 ton (masa przyczepy poniżej 2 ton) oraz włóką łąkową 5 metrów. Wszystkie prace wykonywałem w ciągu trzech dni. W sumie przepracowałem ciągnikiem 6 godzin licznikowych ale tu pierwszy minus...godzinę licznikową wybija w 40-45 min !

a więc minusy :

1.duże spalanie-średnio 7L/ godzinę licznikową co daje 10,5L/godzinę zegarową

2.dźwignia reduktora uciska pod kolanem w pozycji B

3.odgłos pracy silnika ( w kabinie jest cicho ale jak otworzy się drzwi to słychać zajeżdżonego 3 cylindrowego Perkinsa...tak pracuje ten 3 cylindrowy silnik JD)

4.bardzo mała precyzja dźwigni biegów

5.zabezpieczenie łącznika

6.skrzynka na akumulator (w wersji kabinowej) jest bardzo mała i wątpię by zimą tak mały akumulator odpalał 3 cylindrowego diesla

7.wysokie drgania tłumika...kiedyś na pewno odpadnie

8.bardzo trzęsie całym ciągnikiem w pracy na polu a seryjne siedzenie BARDZO słabe

9.brak mocy poniżej 1.800 obr./min.

10.ustawienie pedałów sprzęgła i hamulca

11.mało biegów głównych (tylko 4)

Teraz plusy :

1.bardzo dobra zwrotność ! ale...chyba obręcze indyjskiej produkcji nie trzymają wymiaru bo zaczęło mi zdejmować przednie opony przy zalecanym ciśnieniu.

2.cena oraz dobre finansowanie

3.wprost idealne stabilizatory tylnych ramion podnośnika (chyba najlepszy patent ze wszystkich jakie ma JD w innych ciągnikach)

4.widoczność

5.cicha kabina (mimo głośnego silnika)

6.dobra konstrukcja skrętnych przednich błotników

7.wysoka stabilność z ciężką maszyną w czasie przejazdów i to bez przednich obciążników

8.bardzo dobry rewers elektro hydrauliczny (działa bardzo płynnie)

9.regulacja kierownicy w pionie i poziomie i to w dużym zakresie ale niestety wersja bez kabiny tego nie ma

Jeśli Ty lub ktoś inny będzie miał jakieś dodatkowe pytania odnośnie poszczególnych punktów oraz wykonywanych prac i spalania to chętnie odpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Był na dotarciu i stąd spalanie i odgłosy pracy zajechanego 3P. Znajomy ma ten ciągnik, trochę nim jeżdżę i jak był nowy myślałem że zaraz urwie się jakaś korba albo wał teraz po 200h chodzi miło, miękko i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Bardzo możliwe, że tak jest z tym silnikiem ale miałem na testach po za tym JD jeszcze Kubotę, Massey Fergusona (też 3 cylindrowy silnik Sisu) oraz Landini. Wszystkie były nowe i na dotarciu ale Tylko JD palił tak dużo i tylko jego silnik pracował tak jak piszesz, że się człowiek boi czy coś tam się zaraz nie urwie. Wiem, że dla wielu użytkowników ten ciągnik spełnia ich oczekiwania. Jeśli ktoś wcześniej pracował starymi Zetorami czy Ursusami to nawet spalanie jest dla nich niskie. Dla mnie po doświadczeniach z silnikami Fiata, Deutza, Perkinsa i Forda, które miałem i mam w różnych ciągnikach spalanie tego JD jest zdecydowanie za duże. To jeśli chodzi o porównanie do starych 30-40 letnich ciągników. W porównaniu do nowych też wychodzi pod tym względem cienko. Tak jak pisałem robiłem bardzo wnikliwe testy. Ciągniki były tankowane pod korek a po pracy dolewane znów pod korek i w ten sposób wiem dokładnie ile przy jakiej pracy spalały i przy JD (5075e) pomiar mnie prawie powalił na kolana. Według wskazania licznika 6 godzin a według zegarka przepracowałem 4 godziny spalając w czasie całego testu 42 L. ON więc na godzinę pracy wychodzi 10,5 L. co dla mnie jest nie do przyjęcia. Mam już swoją Kubotę i wczoraj licznik przekroczył pierwsze 100 godzin. a średnie spalanie za ten czas to ciągle 3,5 L. Bardzo dobrze pod tym względem wypadł też MF 4709. Dostałem do testu ciągnik o mocy 95 KM bo nie mieli z silnikiem 75 i mimo, że silnik 3 cylindrowy (Sisu) to bardzo ładnie pracował a średnie spalanie z testu wyszło 4,5 L. Dodam,że wszystkie testowane ciągniki pracowały z tą samą kosiarką bijakową na tej samej łące i orały 3 skibowym pługiem zagonowym Overum 3x45 na tym samym polu. Jedynie Landini tylko z bijakową pracował bo już w zasadzie decyzję podjąłem i tylko z ciekawości wziąłem do testu żeby się uświadczyć w przekonaniu, że podjąłem właściwy wybór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kyrtapwpolu    7

extrabyk dość profesjonalnie podszedłeś do mojego tematu, cieszą mnie takie wypowiedzi  :) to spalanie jest niepokojące i to bardzo ponieważ po to chcę kupić mały ciągnik  by się wcisnął do obory i był oszczędny a 10l na godz to nie wiem czy mój stary mtz mniej nie spali przy agregacie... a z tej kuboty jesteś zadowolony?  oql temat tego ciągnika (jd5055e) był poruszany ale 2-3-4 lata temu i myślałem że jakiś użytkownik się wypowie który już przepracował nim chociaż te 1000mth ale nie ma chętnych... extrabyku a zrobiłes może listę +,- ciągników jakie przetestowałeś? jeżeli tak to podaj proszę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kyrtapwpolu    7

fajny ciągniczek, podobno mało pali a do tego zwrotny i krótki, tylko ta krótkość jest jego minusem ponieważ dość dużo by pracacował z ładowaczem czołowym i po tym co przeczytałem to wnioskuję że coś może pier.... gdy zqacznę wywozić obornik z obory...


ale napewno rozważę też tą stajnię, na razie próbuję się dowiedzieć w które stajnie celować i na co zwracać uwagę przy zakupie (czy faktycznie słabe cech są słabymi w mojej opinii a dobre dobrymi) a w grudniu najpóźniej wiosna zacznę jeździć i rozglądać się po dealer-ach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gospodarhz    12

jak sie tu da to ci podesle jakies zdjecia z mojego podwórka :)
nie da sie ale szukaj ich w mojej galerii jak zostana dodane :) (pisze z telefonu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Mam podobne listy + i - dla Massey Fergusona 4709 i Kuboty M7060. Mam też szczegółowe wyniki spalania ale gdzieś wsadziłem te kartki. Jak znajdę to tu wpiszę.

Jeśli chodzi o Kubotę to jestem na razie bardzo zadowolony. Oczywiście to dopiero początki bo wczoraj przeskoczyło pierwsze 100 godzin. Mimo, że ciągnik jest w wersji ROPS czyli bez kabiny to pracuje się bardzo komfortowo. Normalnie zawsze pracuję w słuchawkach z radiem bo milej czas leci i jest cicho ale na tej Kubocie można spokojnie pracować bez słuchawek bo silnik jest bardzo cichy. Wydech jak większość ciągników bez kabinowych ma na dole. Ma to ten plus,że nie trzeba na niego uważać przy pracy w budynkach i pod drzewami. Ciekawe jak długo tak będzie...ale na razie dzięki filtrowi DPF spalin w ogóle się nie czuje i nie widzi...jednak Kubota to nie Volkswagen  :lol: i wygląda na to,że nie ma ściemy z czystością spalin. Ciągnik tak jak pisałem mało pali. Mimo tego co mówił mi diler i koledzy z AF kupiłem z oryginalnym ładowaczem Kuboty, który robi jakaś firma w USA. Trochę przygód było bo mechanicy nie montowali jeszcze takiego ładowacza i mieli co poprawiać a ja się trochę powkurwiałem...no ale teraz jest OK i ładowacz jest taki jak myślałem czyli idealnie pasuje do tego ciągnika. O tym ładowaczu i o ładowaczu MX zamontowanym na M110GX, którą miałem jako ciągnik zastępczy mogę też napisać więcej ale to może jak będą jakieś pytania.

Na koniec dodam, że kupno nowego ciągnika to czasem poważniejsza decyzja niż małżeństwo i trzeba podjąć przemyślaną decyzję. Bananowe czasy dla dilerów to już historia więc jak ktoś jest poważnie zainteresowany to można dostać każdy ciągnik do testów. Jeśli diler odmawia to niech sprzedaje komu innemu. Do testu trzeba też podejść z głową i planem bo nie po to się bierze sprzęt do testów, żeby sobie pośmigać po wsi przed sąsiadami...jak co niektórzy robią :D Ja zostawiłem specjalnie 5 ha pola żeby każdym ciągnikiem zaorać chociaż hektar oczywiście na tym samym polu i tym samym pługiem. Miałem też zostawiony kawał łąki-ugoru do porównania pracy z kosiarką bijakową. Wszystkie prace z pomiarem spalania metodą pełny bak...praca i znów do pełna. Kubota co prawda pokazuje spalanie aktualne, średnie i całkowite od początku eksploatacji ale jak ją testowałem to nie wierzyłem w te cyferki. Teraz mogę powiedzieć, że komputerek pokazuje zgodnie z rzeczywistym spalaniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kyrtapwpolu    7

właśnie też zamierzam brać na test na swoje podwórko dla tego że wolę być pewny że się sprawdzi nie chcę czegoś takiego że ciągniczek świetny, śliczy parametry dość dobre a pojawi się jeden minus który go zdyskwalifikuje... np z tym john deere co wyszło jak miał bym kupić ciągnik o takiej mocy za taką kasę co pali te 10 l/h to wolał bym już nowego bellarusa z ładowaczem  a do niego pomocniczy np dobrego ferdka 255 (bo moje ciągniki już się kończą) ale że mam 14 ha ornego to znowu po co mi ten nowy belarus ze zgrytającą skrzynią  i dobry ferdek który jest warty tyle co moje obecne 2 ciągniki  i koło się zamyka :D dla tego będę wybrednie szukać czegoś co podpasuje pod moje oczekiwania. Na oku mam new holland (gospodarhz podpowiedział a po powtórnej analizie forum okazało się że faktycznie warty uwagi) kubota, valtra, massey i ewentualnie deutz  do tych przedstawicieli marek się udam :)  


ale za testowanie się nie płaci a jak sie płaci to nie tak dużo prawda?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gospodarhz    12

tylko lejesz paliwo :) musisz przejechac sie po dealerach , powiedziec jak sprawa wyglada , ze chcesz go za gotówkę i niech robią dobrą ofertę i testuj :D jedno zdj juz mam w galerii
i jeszcze w linku : imgur.com/a/ykNOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Tak jaj kolega wyżej napisał Twój koszt to paliwo i ewentualnie kawa dla przedstawiciela, żeby się milej rozmawiało. Pamiętaj tylko, że o faktycznych zaletach i wadach możesz się dowiedzieć tylko sam lub od kogoś kto ma lub miał styczność z wybranym modelem bo przedstawiciel wiedzę o produkcie ma przeważnie małą i generalnie zależy mu na sprzedaży bo ma od tego prowizję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

    • Przez toooomaszewski
      Mam problem z nawiewem w kabinie, działa tylko na ostatnim biegu. Wymieniłem rezystor na nowy, było ok, i po kilku dniach z powrotem chyba padł, bo znowu działa tylko na najwyższym biegu. Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny 🤔 załączam zdjęcie panelu nawiewu. Kabina jest identyko jak w serii R, M, E.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj