Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam forumowicze :)
niedawno zakupiłem ciagnik belarus 952.4
mój problem polega na tym ze ciagnik zaczął kopcic dość dobrze pod obciazeniem dodam ze na poczatku nie było tego problemu
ciagnik ma zrobione dokładnie 127 godzin
na poczatku myslałem ze to moze byc problem z pobieraniem oleju ale to wykluczam bo belarusy maja to do siebie ze na docieraniu łykną troche oleju ;)
moze to wina luzu zaworowego? a moze kątu wtrysków? badz tez zuzytymi (co dziwne w tak krótkim czasie) końcówkami wtrysków moze którys leje
przy odpalaniu wiadomo zakopci te 2 sekundy i jest spokój ale jak pojade w pole to siwy dym czarne chmury :(
mowi sie ze bez dymu nie ma ognia ale z tym dymem to nie w takich ilosciach
prosze o porady jak pozbyc sie tego problemu bo zaczynam sie martwic o zywotnosć silnika
dziekuje za kazde porady bo chcemy sie pozbyc problemu

Edytowane przez KacperMaksalon
Opublikowano

Olej w takim przypadku ma tyle, co piernik do wiatraka.. Podobno silnik dymi na czarno, nie na niebiesko.. A może dostawał "w palnik" i po prostu kopcił jak przyszło większe obciążenie...

Opublikowano

<p>Vilhelm wiesz co ciągnik wcześniej pracowal z gruberem 11 łap na głębokość około 15-20 cm i lekki dymek poszedł (był w normie) ale teraz jak była orka to już jest coraz gorzej a pracuje w plugu 3 skibowym na lemieszach 40 to dla niego powinien być pikuś bo ciągnik ma 95 koni (niby) po pewnym okresie użytkowania go zacząłem odczuwać delikatny spadek mocy nie ma takiego kopa jak było to na początku dostanie lekkie obciążenie i już trzeba gazu dodawać bo jest mu ciężej może to wina turbiny? Może puszcza olej?</p>

Opublikowano

Kolego sprawdź szczelność układu dolotowego, miałem ten sam problem, chociaż w innym traktorze, kopcił i nie miał siły się z niczym poradzić, chociaż wcześniej było ok, okazało się, że pękła opaska na wlocie do intercoolera, skręciliśmy nową i traktor odżył, ani dymku i "ino gwizdo" ;) a serwisanci też by chcieli cały silnik zdemontować, turbo, wtryski itd itd, a tu taka pierdoła, może od tego warto zacząć?

Opublikowano

Witam forumowicze robiąc przegląd układu dolotowego (czyszczenie filtrów i sprawdzając te silikonowe połączenia) żadnego przecieku nie znalazłem ale pokusiło mnie o to aby zobaczyć co tam się dzieje z luzem zaworowym i tu jest problem. Luz jest ogromny wręcz tragiczny a zawory były ustawiane na przeglądzie na 100 godzin na ustawienie zaworów serwisu wzywać nie będę bo mają 14 dni roboczych a cena za przyjazd to masakra więc wolę zrobić to sam. I tu moje pytanie jak ustawić takowe zawory w starym mtz 82 było trochę inaczej i teraz mam mały problem a i jeszcze jakie powinny być luzy na dolotowym i wydechowym za odpowiedzi wielkie dzięki

Opublikowano

Tak tylko dalej czytając nie napisałeś na jaki kolor kopci ? i czy ciężko odpala na zimnym i gorącym ? bo byl bym za tezą seweryna20. mój z 98r od początku miał źle ustawioną pompę i też sobie dymił, teraz po regeneracji to nie ten ciagnik...

Opublikowano

Może faktycznie któryś z rozpylaczy "padł"... Z opisanych objawów najbardziej pasuje to do układu wtryskowego.. wtryskiwacze, pompa (regulator) W końcu to nie jest aż tak skomplikowany motor..

Opublikowano (edytowane)

Witam niestety problem zaczyna się pogarszać ciągnik nie ma praktycznie mocy nie moze pociągnąć pluga 3skibowego na lemieszach 40 bieg to dwójka polowa na reduktorze a z dymkiem jest jak bylo

Edytowane przez KacperMaksalon
Opublikowano

No właśnie, niektórych oczekiwania są takie że ktoś z forum pojedzie może i na swój koszt zrobi naprawę, opisuje problemy i nic z tym nie robi co koledzy doradzą, zamiast się za to samemu zabrać do roboty i próbować usunąć usterkę lub znależć sobie majstra do naprawy, jak sam nie ma pojęcia do tego , tylko najlepiej tu biadolić,a samo pisanie i biadolenie problemu nie rozwiąże.

Opublikowano

Ja nadal podtrzymuję wersję, że gdzieś nie ma szczelności w układzie dolotowym, objawy są praktycznie takie same jak u mnie, też się pogarszały z czasem, w orce biegów brakło bo się nie mógł poradzić na żadnym. Jeżeli tutaj jednak byłoby wszystko okej to faktycznie trzeba się wziąć za te bardziej kosztowne rzeczy, jak koledzy piszą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v