KacperMaksalon

kopcenie pod obciążeniem belarus 952,4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam forumowicze :)
niedawno zakupiłem ciagnik belarus 952.4
mój problem polega na tym ze ciagnik zaczął kopcic dość dobrze pod obciazeniem dodam ze na poczatku nie było tego problemu
ciagnik ma zrobione dokładnie 127 godzin
na poczatku myslałem ze to moze byc problem z pobieraniem oleju ale to wykluczam bo belarusy maja to do siebie ze na docieraniu łykną troche oleju ;)
moze to wina luzu zaworowego? a moze kątu wtrysków? badz tez zuzytymi (co dziwne w tak krótkim czasie) końcówkami wtrysków moze którys leje
przy odpalaniu wiadomo zakopci te 2 sekundy i jest spokój ale jak pojade w pole to siwy dym czarne chmury :(
mowi sie ze bez dymu nie ma ognia ale z tym dymem to nie w takich ilosciach
prosze o porady jak pozbyc sie tego problemu bo zaczynam sie martwic o zywotnosć silnika
dziekuje za kazde porady bo chcemy sie pozbyc problemu

Edytowano przez KacperMaksalon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    403

Nie końcówki zaworów, a końcówki wtryskiwaczy! Ale i tak mało prawdopodobne, żeby przy takim przebiegu mogły "lać".. Filtr powietrza drożny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Filtr powietrza jest czysty jeden ten biały i drugi niebieski natomiast filtr paliwa zmieniany był dokładnie 27 godzin temu przy przeglądzie na 100 godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    798

hehe a jaki olej wlali na przeglądzie ,pewnie na luz niewiadomego pochodzenia ,u nie tak było ,dom tego żle wyregulowane zawory ,z kąd masz serwis napisz na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    403

Olej w takim przypadku ma tyle, co piernik do wiatraka.. Podobno silnik dymi na czarno, nie na niebiesko.. A może dostawał "w palnik" i po prostu kopcił jak przyszło większe obciążenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<p>Vilhelm wiesz co ciągnik wcześniej pracowal z gruberem 11 łap na głębokość około 15-20 cm i lekki dymek poszedł (był w normie) ale teraz jak była orka to już jest coraz gorzej a pracuje w plugu 3 skibowym na lemieszach 40 to dla niego powinien być pikuś bo ciągnik ma 95 koni (niby) po pewnym okresie użytkowania go zacząłem odczuwać delikatny spadek mocy nie ma takiego kopa jak było to na początku dostanie lekkie obciążenie i już trzeba gazu dodawać bo jest mu ciężej może to wina turbiny? Może puszcza olej?</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zuro95    4

Kolego sprawdź szczelność układu dolotowego, miałem ten sam problem, chociaż w innym traktorze, kopcił i nie miał siły się z niczym poradzić, chociaż wcześniej było ok, okazało się, że pękła opaska na wlocie do intercoolera, skręciliśmy nową i traktor odżył, ani dymku i "ino gwizdo" ;) a serwisanci też by chcieli cały silnik zdemontować, turbo, wtryski itd itd, a tu taka pierdoła, może od tego warto zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co układ dolotowy jest okej ale zauważyłem że przy turbinie jak jest wylot w tłumik to ciśnie tam Dość dobrze dym jest to połączenie turba z wydechem a tak to dolot jest cały szczelny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowicze robiąc przegląd układu dolotowego (czyszczenie filtrów i sprawdzając te silikonowe połączenia) żadnego przecieku nie znalazłem ale pokusiło mnie o to aby zobaczyć co tam się dzieje z luzem zaworowym i tu jest problem. Luz jest ogromny wręcz tragiczny a zawory były ustawiane na przeglądzie na 100 godzin na ustawienie zaworów serwisu wzywać nie będę bo mają 14 dni roboczych a cena za przyjazd to masakra więc wolę zrobić to sam. I tu moje pytanie jak ustawić takowe zawory w starym mtz 82 było trochę inaczej i teraz mam mały problem a i jeszcze jakie powinny być luzy na dolotowym i wydechowym za odpowiedzi wielkie dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam niestety ustawienie luzu zaworowego nie dało żadnych efektów nadal ten sam problem plus do tego drobny spadek mocy

Edytowano przez KacperMaksalon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Oglądałeś turbinę? stan łopatek na wydechu i sprężaniu, luz wirnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Turbina raczej nie ale sprawdź działanie korektora ciśnieniowego. Ogólnie ruski maja kiepskie końcówki, z regulacja pompy czy wtrysków w nowych ciągnikach też nie jest najlepiej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    436

Tak tylko dalej czytając nie napisałeś na jaki kolor kopci ? i czy ciężko odpala na zimnym i gorącym ? bo byl bym za tezą seweryna20. mój z 98r od początku miał źle ustawioną pompę i też sobie dymił, teraz po regeneracji to nie ten ciagnik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kopci na czarno a z odpalaniem nie ma żadnego problemu czy ciepły czy zimny zawsze za pierwszym razem. Sprawdzę jeszcze końcówki wtrysków moze coś tam jest nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    403

Może faktycznie któryś z rozpylaczy "padł"... Z opisanych objawów najbardziej pasuje to do układu wtryskowego.. wtryskiwacze, pompa (regulator) W końcu to nie jest aż tak skomplikowany motor..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam niestety problem zaczyna się pogarszać ciągnik nie ma praktycznie mocy nie moze pociągnąć pluga 3skibowego na lemieszach 40 bieg to dwójka polowa na reduktorze a z dymkiem jest jak bylo

Edytowano przez KacperMaksalon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

To przestań ślęczeć na necie i zacznij koło  niego grzebać od ustawień silnika po wtryskiwacze a jeśli nie będzie efektu pompa do pompiarza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    52

No właśnie, niektórych oczekiwania są takie że ktoś z forum pojedzie może i na swój koszt zrobi naprawę, opisuje problemy i nic z tym nie robi co koledzy doradzą, zamiast się za to samemu zabrać do roboty i próbować usunąć usterkę lub znależć sobie majstra do naprawy, jak sam nie ma pojęcia do tego , tylko najlepiej tu biadolić,a samo pisanie i biadolenie problemu nie rozwiąże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zuro95    4

Ja nadal podtrzymuję wersję, że gdzieś nie ma szczelności w układzie dolotowym, objawy są praktycznie takie same jak u mnie, też się pogarszały z czasem, w orce biegów brakło bo się nie mógł poradzić na żadnym. Jeżeli tutaj jednak byłoby wszystko okej to faktycznie trzeba się wziąć za te bardziej kosztowne rzeczy, jak koledzy piszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
    • Przez MazurTOP
      Witam!!!
       
      Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje
    • Przez johenek
      Witam
      Przepraszam jeśli temat się powtaża ale zalerzy mi na szybkiej odpowiedzi, a nie mogę nigdzie znaleźć podobnego tematu
       
       
      Mianowicie mam problem z odpalaniem mojego Belarusa, gdyż czasami odpala normalnie z kluczyka, a czasami słychać tylko takie tyknięcie przekaźnika po przekręceniu kluczyka i trzeba odpalać na zwarcie.
      Nie wiem co może być popsute ponieważ nie znam się dobrze na elektryce.
      Może ktoś się już z takim problemem spotkał i wie co trzeba wymienić
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.