maretekk2

Przełączanie biegów w Belarusie 920.2

Polecane posty

maretekk2    12

Taki problem: W moim Belarusie 920.2 jest skrzynia synchro 4. W skrzyni biegów zalany jest hipol. Dopóki olej nie jest rozgrzany biegi wchodzą dość lekko. Problem pojawia się gdy się rozgrzeje, Wkładanie biegów idzie wtedy z oporem. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

the1mati1    63

U mnie dokładnie ten sam problem w 820, skrzynia 9 biegowa. Na zimnym oleju super a na rozgrzanym to katastrofa, biegi wchodzą ze zgrzytem.  Zalany hipolem, wymiana oleju pomogła by coś na jakiś inny trochę gęściejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

A czemu hipol to kiepski pomysł w skrzyni biegów?:) wszystkie ciągniki starej generacji miały Hipol i książka też zaleca hipol. A ile godzin pracy już ma? Dobrze trafia się w pozycję danych biegów czy lewarek przeskakuje gdzie chce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Ciągnik ma prawie 3 lata i prawie 1000 godzin pracy Biegi trafiają w położenia dobrze tylko jak się rozgrzeje olej to jest większy opór Jeśli zmiana oleju by pomogła na jakiś gęściejszy to byłbym za wymianą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to skoro lewarek chodzi dobrze to ja stawiam za rzadki olej po rozgrzaniu
Może na próbę zastosuj olej o gęstym parametrze i napisz opinię co i jak
Ale to tylko moja propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    995

Hipol do ruska to szajs ,mam swojego od nowości zalanego orginałem z Minska i nawet 9 tka wchodzi bez problemu z minimalnym zgrzytem ,ale to norna ,do tych skrzyń powinien byc lany olej o podwyszszonej lepkkości  ,serwis proponował waśnie hipol ale posłuchałem rad starego mechanika który kazał pozostawić ten co jest orginalnie wlany ,po dotarciu odpowiednio oczyszczony i wlany z powrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<p>Polecam "bp terrac" mam ten olej w drugim belarusie z 9 biegowa skrzynia i tylko 9 czasem minimalnie zgrzytnie ale są też oleje droższe od tego co ci polecilem ale też parametry lepkości są lepsze ale ten co podałem spokojnie wystarczy</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

pytanie z innej beczki - czy sworzeń w przednim moscie belarusa jest smarowalny? bo jakoś kalamitki tam nie widac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Panowie... temat wraca Przymierzam się do wymiany leju w skrzyni Zamiast Hipola proponowali mi Agrol U albo jeszcze lepszy Fush Wszystkie oleje z parametrem GL4  80w 90 Rozmawiałem z serwisantem i powiedział że zmiana oleju na gęstszy typu GL5 może spowodować że zimą będzie problem Także w grę wchodzi raczej tylko GL4 Czekam na Wasze opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    96

Problemu nie będzie, może tylko być niedostateczne smarowanie, bo będzie papa gęsta. 

Ja dodaję takie pytanie: Czy zastosowanie gęstszego oleju wpłynie na zmianę biegów?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    995

według mnie nie ,swojego mam zalanego tak gęstym (fabrycznie że ledwo z miarki spływa niby Parus gl 4 SAE 80/90} i problemu ze zmianą biegów nie ma ,prócz 9 która ze lekkim zgrzytem wchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

U mnie w zimie jak olej gesty to biegi chodzą jak by były synchronizowane, na postoju pierwszy wbijany wchodzi bezszelestnie.

Po rozgrzaniu pierwszy zgrzytnie bo tarcza siłą bezwładności dłużej się obraca.

Za to na początku wyraźnie czuć że ciągnik szczególnie na wysokich biegach ma po prostu ciężko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    96

To, że biegi nie będą gorzej wchodziły, to wiem, tylko czy lżej będą.

I tak nie mogę narzekać, bo biegi wchodzą elegancko, a 9 na 2 sprzęgła to cyk i wchodzi.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Wczoraj rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem to powiedział że gęstszy olej sprawił by problem jakby skrzynia była połączona z hydrauliką Zalany do samej skrzyni nie powinien Ale ja bardziej skłaniam się do Agrol U (zalewany w zetorach ze skrzynią synchro) albo jeszcze bardziej Fuchs Myślę że klasa jego lepkości jest lepsza a w sumie oto w tym chodzi Jedyna obawa jaką mam to czy jakieś rozszczelnienia nie powstaną i przecieki....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez _Grzesiek_5
      Witam wszystkich, Od pewnego czasu zastanawia mnie czy skrzynie w john deerach były blokowane? Tzn wychodził ciągnik z pełnym zakresem przełożeń ale niektóre kraje miały przepisy gdzie prędkość ciągnika nie mogła przekraczać jakiejś tam wartości i z tego względu zakładano blokady, które można zdjąć i będzie pełen zakres przełożeń. Kiedyś czytałem i niby jest coś takiego, ale czy ktoś się spotkał z tym i mógłby potwierdzić, że widział na własne oczy bądź robił coś takiego u siebie? 🙂 Pozdrowionka
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że zginęła jednyka i dwójka. Na polowych i szosowych nie ma wogole. 3i 4 działają normalnie. Co to może być ?
    • Przez Delbeta
      Jaki płyn lać do wspomagania, tego zbiornika z przodu ciągnika w belarus 952. 4 ?
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez Dominik8686
      Witam.Jest problem ze skrzynią w MacCormiku cx110 xtrashift 2012 rok  -Dźwignia od zmiany zakresów nie chce się przełączać. Siedzi na 3-zakresie.Kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni się świeci. Ładowacz czołowy podnosi.Czy dźwignia od zakresów nie działa ponieważ być może nie ma ciśnienia oleju w skrzyni ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.