Skocz do zawartości
maretekk2

Przełączanie biegów w Belarusie 920.2

Polecane posty

maretekk2    10

Taki problem: W moim Belarusie 920.2 jest skrzynia synchro 4. W skrzyni biegów zalany jest hipol. Dopóki olej nie jest rozgrzany biegi wchodzą dość lekko. Problem pojawia się gdy się rozgrzeje, Wkładanie biegów idzie wtedy z oporem. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

the1mati1    55

U mnie dokładnie ten sam problem w 820, skrzynia 9 biegowa. Na zimnym oleju super a na rozgrzanym to katastrofa, biegi wchodzą ze zgrzytem.  Zalany hipolem, wymiana oleju pomogła by coś na jakiś inny trochę gęściejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

A czemu hipol to kiepski pomysł w skrzyni biegów?:) wszystkie ciągniki starej generacji miały Hipol i książka też zaleca hipol. A ile godzin pracy już ma? Dobrze trafia się w pozycję danych biegów czy lewarek przeskakuje gdzie chce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    10

Ciągnik ma prawie 3 lata i prawie 1000 godzin pracy Biegi trafiają w położenia dobrze tylko jak się rozgrzeje olej to jest większy opór Jeśli zmiana oleju by pomogła na jakiś gęściejszy to byłbym za wymianą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to skoro lewarek chodzi dobrze to ja stawiam za rzadki olej po rozgrzaniu
Może na próbę zastosuj olej o gęstym parametrze i napisz opinię co i jak
Ale to tylko moja propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    632

Hipol do ruska to szajs ,mam swojego od nowości zalanego orginałem z Minska i nawet 9 tka wchodzi bez problemu z minimalnym zgrzytem ,ale to norna ,do tych skrzyń powinien byc lany olej o podwyszszonej lepkkości  ,serwis proponował waśnie hipol ale posłuchałem rad starego mechanika który kazał pozostawić ten co jest orginalnie wlany ,po dotarciu odpowiednio oczyszczony i wlany z powrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<p>Polecam "bp terrac" mam ten olej w drugim belarusie z 9 biegowa skrzynia i tylko 9 czasem minimalnie zgrzytnie ale są też oleje droższe od tego co ci polecilem ale też parametry lepkości są lepsze ale ten co podałem spokojnie wystarczy</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    10

pytanie z innej beczki - czy sworzeń w przednim moscie belarusa jest smarowalny? bo jakoś kalamitki tam nie widac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    10

Panowie... temat wraca Przymierzam się do wymiany leju w skrzyni Zamiast Hipola proponowali mi Agrol U albo jeszcze lepszy Fush Wszystkie oleje z parametrem GL4  80w 90 Rozmawiałem z serwisantem i powiedział że zmiana oleju na gęstszy typu GL5 może spowodować że zimą będzie problem Także w grę wchodzi raczej tylko GL4 Czekam na Wasze opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    68

Problemu nie będzie, może tylko być niedostateczne smarowanie, bo będzie papa gęsta. 

Ja dodaję takie pytanie: Czy zastosowanie gęstszego oleju wpłynie na zmianę biegów?


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    632

według mnie nie ,swojego mam zalanego tak gęstym (fabrycznie że ledwo z miarki spływa niby Parus gl 4 SAE 80/90} i problemu ze zmianą biegów nie ma ,prócz 9 która ze lekkim zgrzytem wchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

U mnie w zimie jak olej gesty to biegi chodzą jak by były synchronizowane, na postoju pierwszy wbijany wchodzi bezszelestnie.

Po rozgrzaniu pierwszy zgrzytnie bo tarcza siłą bezwładności dłużej się obraca.

Za to na początku wyraźnie czuć że ciągnik szczególnie na wysokich biegach ma po prostu ciężko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    68

To, że biegi nie będą gorzej wchodziły, to wiem, tylko czy lżej będą.

I tak nie mogę narzekać, bo biegi wchodzą elegancko, a 9 na 2 sprzęgła to cyk i wchodzi.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    10

Wczoraj rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem to powiedział że gęstszy olej sprawił by problem jakby skrzynia była połączona z hydrauliką Zalany do samej skrzyni nie powinien Ale ja bardziej skłaniam się do Agrol U (zalewany w zetorach ze skrzynią synchro) albo jeszcze bardziej Fuchs Myślę że klasa jego lepkości jest lepsza a w sumie oto w tym chodzi Jedyna obawa jaką mam to czy jakieś rozszczelnienia nie powstaną i przecieki....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin011086
      Witam wszystkich mam problem z moim John deere 6910s a mianowicie grzeje się olej hydrauliczny .Ciesnienie hydrauliczne jest w granicach 250 bar przy włączeniu pompy normalnie 20 - 30 bar 
    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie co się stanie gdy w skrzyni biegów i tylnym moście w zetorze 7211 będzie za dużo oleju do zetora wchodzi 32l co sie stanie jak bedzie 40 l ?
    • Przez norbi222
      Czy ktoś wie jak spuścić olej hydrauliczny z tego ciągnika?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.