Skocz do zawartości
maretekk2

Przełączanie biegów w Belarusie 920.2

Polecane posty

maretekk2    8

Taki problem: W moim Belarusie 920.2 jest skrzynia synchro 4. W skrzyni biegów zalany jest hipol. Dopóki olej nie jest rozgrzany biegi wchodzą dość lekko. Problem pojawia się gdy się rozgrzeje, Wkładanie biegów idzie wtedy z oporem. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

the1mati1    45

U mnie dokładnie ten sam problem w 820, skrzynia 9 biegowa. Na zimnym oleju super a na rozgrzanym to katastrofa, biegi wchodzą ze zgrzytem.  Zalany hipolem, wymiana oleju pomogła by coś na jakiś inny trochę gęściejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

A czemu hipol to kiepski pomysł w skrzyni biegów?:) wszystkie ciągniki starej generacji miały Hipol i książka też zaleca hipol. A ile godzin pracy już ma? Dobrze trafia się w pozycję danych biegów czy lewarek przeskakuje gdzie chce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    8

Ciągnik ma prawie 3 lata i prawie 1000 godzin pracy Biegi trafiają w położenia dobrze tylko jak się rozgrzeje olej to jest większy opór Jeśli zmiana oleju by pomogła na jakiś gęściejszy to byłbym za wymianą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to skoro lewarek chodzi dobrze to ja stawiam za rzadki olej po rozgrzaniu
Może na próbę zastosuj olej o gęstym parametrze i napisz opinię co i jak
Ale to tylko moja propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    335

Hipol do ruska to szajs ,mam swojego od nowości zalanego orginałem z Minska i nawet 9 tka wchodzi bez problemu z minimalnym zgrzytem ,ale to norna ,do tych skrzyń powinien byc lany olej o podwyszszonej lepkkości  ,serwis proponował waśnie hipol ale posłuchałem rad starego mechanika który kazał pozostawić ten co jest orginalnie wlany ,po dotarciu odpowiednio oczyszczony i wlany z powrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<p>Polecam "bp terrac" mam ten olej w drugim belarusie z 9 biegowa skrzynia i tylko 9 czasem minimalnie zgrzytnie ale są też oleje droższe od tego co ci polecilem ale też parametry lepkości są lepsze ale ten co podałem spokojnie wystarczy</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    8

pytanie z innej beczki - czy sworzeń w przednim moscie belarusa jest smarowalny? bo jakoś kalamitki tam nie widac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    8

Panowie... temat wraca Przymierzam się do wymiany leju w skrzyni Zamiast Hipola proponowali mi Agrol U albo jeszcze lepszy Fush Wszystkie oleje z parametrem GL4  80w 90 Rozmawiałem z serwisantem i powiedział że zmiana oleju na gęstszy typu GL5 może spowodować że zimą będzie problem Także w grę wchodzi raczej tylko GL4 Czekam na Wasze opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Problemu nie będzie, może tylko być niedostateczne smarowanie, bo będzie papa gęsta. 

Ja dodaję takie pytanie: Czy zastosowanie gęstszego oleju wpłynie na zmianę biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    335

według mnie nie ,swojego mam zalanego tak gęstym (fabrycznie że ledwo z miarki spływa niby Parus gl 4 SAE 80/90} i problemu ze zmianą biegów nie ma ,prócz 9 która ze lekkim zgrzytem wchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

U mnie w zimie jak olej gesty to biegi chodzą jak by były synchronizowane, na postoju pierwszy wbijany wchodzi bezszelestnie.

Po rozgrzaniu pierwszy zgrzytnie bo tarcza siłą bezwładności dłużej się obraca.

Za to na początku wyraźnie czuć że ciągnik szczególnie na wysokich biegach ma po prostu ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

To, że biegi nie będą gorzej wchodziły, to wiem, tylko czy lżej będą.

I tak nie mogę narzekać, bo biegi wchodzą elegancko, a 9 na 2 sprzęgła to cyk i wchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    8

Wczoraj rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem to powiedział że gęstszy olej sprawił by problem jakby skrzynia była połączona z hydrauliką Zalany do samej skrzyni nie powinien Ale ja bardziej skłaniam się do Agrol U (zalewany w zetorach ze skrzynią synchro) albo jeszcze bardziej Fuchs Myślę że klasa jego lepkości jest lepsza a w sumie oto w tym chodzi Jedyna obawa jaką mam to czy jakieś rozszczelnienia nie powstaną i przecieki....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Leo
      Na gwarancji moja 80ka zaczęła brać olej.Okazało sie że pękł pierścionek. Po naprawie bierze ok 2l na jedną zmianę oleju.Rozmawiałem z jednym właścicielem agroplusa 80 i jemu też ciągnik bierze olej(ok1.5l). Czy ten typ tak ma??
      Poza silnikiem nic mu nie zarzucę.Super ciągnik. Nie zamieniłbym go na żaden inny (chyba ,że na JD 5620 Prenium)


    • Przez samson
      Witam, jaki trzeba wlać olej do hydrauliki do DX 85 ???? Kupiliśmy pług i jest chyba mało oleju bo nie może siłownika do końca wypchnąć.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez miki26
      witam. mam pytanie jaki olej sie lejej do hydrauliki i czy mozna mieszac . ile wchodzi tego oleju
    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
×