maretekk2

Przełączanie biegów w Belarusie 920.2

Polecane posty

maretekk2    12

Taki problem: W moim Belarusie 920.2 jest skrzynia synchro 4. W skrzyni biegów zalany jest hipol. Dopóki olej nie jest rozgrzany biegi wchodzą dość lekko. Problem pojawia się gdy się rozgrzeje, Wkładanie biegów idzie wtedy z oporem. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

the1mati1    57

U mnie dokładnie ten sam problem w 820, skrzynia 9 biegowa. Na zimnym oleju super a na rozgrzanym to katastrofa, biegi wchodzą ze zgrzytem.  Zalany hipolem, wymiana oleju pomogła by coś na jakiś inny trochę gęściejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

A czemu hipol to kiepski pomysł w skrzyni biegów?:) wszystkie ciągniki starej generacji miały Hipol i książka też zaleca hipol. A ile godzin pracy już ma? Dobrze trafia się w pozycję danych biegów czy lewarek przeskakuje gdzie chce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Ciągnik ma prawie 3 lata i prawie 1000 godzin pracy Biegi trafiają w położenia dobrze tylko jak się rozgrzeje olej to jest większy opór Jeśli zmiana oleju by pomogła na jakiś gęściejszy to byłbym za wymianą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to skoro lewarek chodzi dobrze to ja stawiam za rzadki olej po rozgrzaniu
Może na próbę zastosuj olej o gęstym parametrze i napisz opinię co i jak
Ale to tylko moja propozycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    798

Hipol do ruska to szajs ,mam swojego od nowości zalanego orginałem z Minska i nawet 9 tka wchodzi bez problemu z minimalnym zgrzytem ,ale to norna ,do tych skrzyń powinien byc lany olej o podwyszszonej lepkkości  ,serwis proponował waśnie hipol ale posłuchałem rad starego mechanika który kazał pozostawić ten co jest orginalnie wlany ,po dotarciu odpowiednio oczyszczony i wlany z powrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<p>Polecam "bp terrac" mam ten olej w drugim belarusie z 9 biegowa skrzynia i tylko 9 czasem minimalnie zgrzytnie ale są też oleje droższe od tego co ci polecilem ale też parametry lepkości są lepsze ale ten co podałem spokojnie wystarczy</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

pytanie z innej beczki - czy sworzeń w przednim moscie belarusa jest smarowalny? bo jakoś kalamitki tam nie widac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Panowie... temat wraca Przymierzam się do wymiany leju w skrzyni Zamiast Hipola proponowali mi Agrol U albo jeszcze lepszy Fush Wszystkie oleje z parametrem GL4  80w 90 Rozmawiałem z serwisantem i powiedział że zmiana oleju na gęstszy typu GL5 może spowodować że zimą będzie problem Także w grę wchodzi raczej tylko GL4 Czekam na Wasze opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    94

Problemu nie będzie, może tylko być niedostateczne smarowanie, bo będzie papa gęsta. 

Ja dodaję takie pytanie: Czy zastosowanie gęstszego oleju wpłynie na zmianę biegów?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    798

według mnie nie ,swojego mam zalanego tak gęstym (fabrycznie że ledwo z miarki spływa niby Parus gl 4 SAE 80/90} i problemu ze zmianą biegów nie ma ,prócz 9 która ze lekkim zgrzytem wchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

U mnie w zimie jak olej gesty to biegi chodzą jak by były synchronizowane, na postoju pierwszy wbijany wchodzi bezszelestnie.

Po rozgrzaniu pierwszy zgrzytnie bo tarcza siłą bezwładności dłużej się obraca.

Za to na początku wyraźnie czuć że ciągnik szczególnie na wysokich biegach ma po prostu ciężko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    94

To, że biegi nie będą gorzej wchodziły, to wiem, tylko czy lżej będą.

I tak nie mogę narzekać, bo biegi wchodzą elegancko, a 9 na 2 sprzęgła to cyk i wchodzi.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Wczoraj rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem to powiedział że gęstszy olej sprawił by problem jakby skrzynia była połączona z hydrauliką Zalany do samej skrzyni nie powinien Ale ja bardziej skłaniam się do Agrol U (zalewany w zetorach ze skrzynią synchro) albo jeszcze bardziej Fuchs Myślę że klasa jego lepkości jest lepsza a w sumie oto w tym chodzi Jedyna obawa jaką mam to czy jakieś rozszczelnienia nie powstaną i przecieki....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez unipasz
      W zetorze 7745 cieknięcie tak jakby olej z nawiewów  podejrzewam ze jest dziurawy i czy trzeba ścigać dach do wymiany , czym te nawiewy są zasilane
    • Przez jaszczur2008
      Witam.
      Posiada case international 844s 81rok 4x4 (nie xl)
      Problem taki ze na polowych cos wali w skrzyni.
      Na szosowych i wstecznym jest okej.
      Gdy jade na polowych potrafi wybic na luz.
      Obstawiam na synchronizator.
      Moje pytanie to pod ktorym deklem sa tryby od polowych? Pod podnosnikiem, czy pod tym z przodu gdzie jest orbitrol?
      I drugie pytanie czy przedni dekiel zejdzie? Bo orbitrol jest jakby pod deklem iczy to tak wyjdzie? Lub co odkrecic by wyciagnac dekiel?
      Prosze jakies wskazowki
    • Przez LUKGAMERPL
      Witam.
      Moje pytanie do was forumowiczów jest nastepujace.
      Czy w Ursusie 912 jest czujnik biegu jalowego? 
      Ojczulek mi powiedzial ze jest przy dzwigni zmiany biegów od 1 do 4 (zalaczam zdjęcie)
      Zapewne pytacie mnie czemu tam zagladalem. Przyczyna byla taka ze olej wyciekal spod czujnika oleju w skrzyni i spytalem sie ojca od czego jest ten czujnik a on mi powiedzial ze od biegu jalowego.
      Oczekuje odpowiedzi mniej wiecej w stylu czy to jest czujnik biegu jalowego, jak go podłączyć, jak sprawdzic czy jest sprawny.
      Chial bym abyście mogli mi udzielić odpowiedzi takiej na jaka wasza wiedza pozwala.
      Dolaczam jego zdjęcie Pozdrawiam.

    • Przez kaczor94
      Witam.
      Kupiłem niedawno 155.54 na skrzyni z rewersem elektro-hydraulicznym oraz z biegami pod obciążeniem. Ilość oleju w skrzyni mam prawie na minimum, ale okazuje się że przepuszcza mi siłownik i będę zapewne musiał dolać oleju prędzej niż przy uszczelnianiu siłownika. Nie mam specjalnie czasu aby teraz wziąć ciągnik na warsztat, a dodatkowo planowałem dopiero zimą się za niego zabrać i gruntownie przejrzeć. Nie wiem jaki powinien być olej, abym mógł chociaż na tą chwilę dolać?? Przepraszam jeśli powielam pytanie, ale jak wspomniałem mam bardzo napięty "grafik".
      Pozdrawiam
      Darek
    • Przez Vinci4
      Witam, co warto wymienić w Lampku rozłożonym na pół, potrzebowałem dostęp do sprzęgła. Ma nabite 3200 mtg, i skrzynia biegów skrzynia biegów bardzo żęzi na luzie przy załączonym rewersie. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.