Skocz do zawartości
MatiTM

Zablokowana skrzynia Ursus 912

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
MatiTM    0

Witam!

Podpowie ktoś jak odblokować skrzynie w 912. Zablokowało mi przy orce na 4 biegu teraz jak mam luz na dźwigni po prawej a po lewej wrzucony wsteczny, polowy czy szosowy ciągnik jedzie. Po wrzuceniu luzu po lewej stronie nie rusza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MatiTM    0

Tak jak koledzy wyżej pisali pękł wodzik. Wymiana to kupa rozbierania więc został pospawany, mam nadzieje że do zimy wytrzyma. Dzięki wielkie pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sqadak    0

koledzy pomocy zablokowalło mi skrzynie biegów na 2, pokrywa zdjęta, wodziki przesuwaja tryby jak trzeba ale i tak cały czas skrzynia jest na 2. Jak przesune wodziki na jakiś bieg to całkiem blokuje się skrzynia, skrzynia pośrednia chodzi normalnie, o co kaman?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Witam. Chciałem zabrać się za wymianę wodzika w Ursusie 912 i mam pytanie czy da się go wymienić jak rozpołowię pomiędzy skrzynią a tylną osią? Bo mam jeszcze łożysko do wymiany w moście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Folenka
      Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?
      Dodam, że to Ursus 912.
      Dzięki za odpowiedźi.
    • Przez DawidPatek
      Witam,
      Od 1984 w gospodarstwie posiadam ciągnik ursus 1212. Niestety w czasie ostatniego sezonu czterokrotnie urwaniu uległy widełki wyciskowe łożyska oporowego. Traktor jest z turem ale od jakichś 10 lat więc myślę, że to nie ma wpływu, bo nic takiego wcześniej się nie działo. Ciężko znaleźć mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Nie było takiej awarii przez ponad 30 lat, a teraz taka czarna seria. Mechanik rozkłada ręce. Dodam jeszcze, że oczywiscie łożysko działa bez zarzutu.
      Liczę na Waszą pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez patrykmmt
      Witam.Posiadam  ursusa 904 ,od jakiegoś czasu gdy ciagnik już trochę pochodzi i  chce ruszyć słychać dziwny dzwięk ,tak jakby wycie z okolic skrzyni biegów.Dodam ,że ciagnik wtedy ma problem z ruszeniem tak jakby coś go trzymało ,najgorzej jest na 1 i 2.Na zimnym tego problemu nie ma ,słyszałem że może to być wina mikropompki ale chce się  upewnić ,może ktoś miał podobny problem .Pozdrawiam .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.