Vektor

Grzałka do podgrzewania wody w MTZ 82. Czy ktoś praktykował?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Vektor    9

Grzałka do podgrzewania wody w MTZ 82. Czy ktoś praktykował. Jak się sprawuje i gdzie się montuje???


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MTZ 82 ma seryjnie montowaną świecę żarową przynajmniej w latach 90-tych miały no ale grzałka to było by też dobre rozwiązanie w przypadku nie "najnowszego" akumulatora :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Grzałka do MTZ proponowana przez Pronar kosztowała ponad 600zł grzałka z pompką na silniczek elektryczny.

Ja zamontowałem grzałkę ?M? 2,2KW w zbiorniku z kawałka rury, do której wspawane są dwa króćce na przewody, które są podłączone do bloku w miejsce kranu spustowego i do głowicy do tego zegar cyfrowy, który włącza grzanie odpowiednio wcześniej przed wyjazdem.

Jestem w posiadaniu jeszcze takiej nagrzewnicy płomieniowej (na ?prymusa?) ze stara wojskowego grzeje płyn i miskę olejową, ale nie używałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    39
MTZ 82 ma seryjnie montowaną świecę żarową przynajmniej w latach 90-tych miały no ale grzałka to było by też dobre rozwiązanie w przypadku nie "najnowszego" akumulatora :P

Mtz ma seryjnie montowaną świecę ,ale płomieniową.Ma też miejsce na grzałkę(zaślepka nad rozrusznikiem),ale jest problem z kupnem orginalnej,kiedyś Ruskie mieli za grosze,teraz to żadkość,pronaroska faktycznie około 600zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    39

Z tego co znalazłeś najłatwiej zamontować można te na przewód.Do bloku musisz znać średnice grzałki.W Mtz przy zaślepce są 3 gwintowane otwory do mocowania grzałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2
.W Mtz przy zaślepce są 3 gwintowane otwory do mocowania grzałki.
to to wiem bo widać, chodzi mi oto czy otwór gdzie siedzi zaślepka jest gładki czy jakiś gwint tam jest. Sprawdzic raczej ciężko, bo pewnie zaślepki z powrotem nie włoży.

<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

Ja pytałem się o grzałke do mojego MF 4270 to  w rolmaxie  500-600zł ma pasować bez problemu , u korbanka nie pytałem  bo cena pewnie mnie powali tak jak było w przypadku cięgła  8)

 

Gdyby dało rade coś założyć  z tych co dałeś linki  za ok 150 zł to może kupie  bo dość często w zimie pale ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

tam jak wyjmiesz to zaślepkę to nie ma gwintu jest gładka powieżchnia póżniej wżuce fote.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzarnyBrat1    0

Ja mam zamontowaną grzałkę ale w misie olejowej. Jeszcze przed zmianą rozrusznika na ten mały z dużym przełożeniem Zimą przed zapaleniem ciągnika podgrzewałem olej i ciągnik bez problemów zapałał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

no a po za tym macie jeszcze jakies inne sposoby??

:lol:


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

ja mam grzałkę w mtz a pod zaślepką jest tylko mały niegwintowany otwór tak że w blok raczej nie da się włożyć grzałki, ja kupiłe taką ,,bombkę'' w której mam włożoną grzałkę od zetora i działa super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

ja codziennie nalewam wody koło 90 stopni i też zapala ma rozrusznik wymieniony na ten właśnie z dużym przełożeniem malutki, a ta świeca u mnie to chyba od nowości nie działa niby prąd zabiera na max. ale ON nie ubywa ze zbiorniczka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz80    11
ja mam grzałkę w mtz a pod zaślepką jest tylko mały niegwintowany otwór tak że w blok raczej nie da się włożyć grzałki, ja kupiłe taką ,,bombkę'' w której mam włożoną grzałkę od zetora i działa super.

a co to za bobbka od tego zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13
a co to za bobbka od tego zetora

Ta bombka nie est od zetora, to tylko taki zbiorniczek jak ma and tylko że ja kupiłem gotowy, który ma jeszcze wyjscie z góry i podłacza sie waż do drugiej strony siulnika zeby był obieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Ja mam grzałkę w bloku zamontowaną montował mi ją znajomy znajomego prawdopodobnie jest to grzałka od Zetora. Troszkie przerobiona dorobiony uchwyt i trochę w bloku otwór podkuwał żeby się zmieściła ale działa bez zarzutu a mam ją od 1995r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin615    0
Ja mam grzałkę w bloku zamontowaną montował mi ją znajomy znajomego prawdopodobnie jest to grzałka od Zetora. Troszkie przerobiona dorobiony uchwyt i trochę w bloku otwór podkuwał żeby się zmieściła ale działa bez zarzutu a mam ją od 1995r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego widzę że jesteś nowy. Nie piszemy posta pod postem od tego jest Opcja EDYTUJ. Grzałkę można zrobić samemu. Kolega w linku ma na długiej rurce nie wiem jak jest z krążeniem wody, ale Rosjanie mieli to w postaci (przybliżony wygląd jak opakowanie 10 płyt CD w "kejku"tylko wysokości ok 5 cm i średnicy ok 15 cm i wsadzona tam grzałka po 1 stronie wycięty otwór do bloku i przykręcane to na 3 śruby ok.6 cm.

 

A nie ma możliwości wsadzenia grzałki do środka bloku (tak jak miały małe Zetory, tylko nie wiem czy jest tam miejsce w środku) i na te 3 śruby przykręcić zaślepkę z wyjściem do grzałki. Grzałki można delikatnie wyginać tak miałem zrobione w U 1004, grzałka ok 1kW (np od parnika).

 

Wykona to Ci każdy ślusarz, spawacz który ma troszkę pojęcia jak ma to wyglądać.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Za pare groszy doslowni emozna w kazdej hurtowni elektrycnej kupic male grzalki do czajnikow elektrycznych. Wsadzic to w niewielki zbiorniczek i wmontowac w obieg cieczy. Zasilanie 230V. Grzeja az milo.

Do ok 30 zl mozna kupic dowolna grzalke od bojlerow czy innych takich. Wymiary, ksztalty sa przerozne. Reszta to juz inwencja tworcza.

Oczywiscie mozna kupic "oryginal" za 600 zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

ja mam w bloku grzałkę elektryczną chyba 800 vat , może być -40 pół godz. i pali :)


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

W mtz wiadomo że -2 i problem z zapalaniem.Ztą zaślepką to jest tak że po wyjęciu może wejść grzałka od zetora albo nie bo były 2 typy bloków.Ja mam grzałki w mtz i c-360 ,robił znajomy .W 60 wstwia sie w kolano przy chłodnicy a w mtz mam dodatkowy obieg płynu i tam w przewody wstawiłem.Znajomy zrobił bardzo profesjonalnie,rurki miedziane awśrodku grzałka od pralki i wyprowadzone 2 wsówki do których podłączam kabel.Efekt taki że -30 to grzejesz 30min i pojechał.Aha najlepiej wywalić termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj