Maniek

Podnośnik w Mtz 82

Polecane posty

timasz    55

nie nie watpie zeby to byl sielownik poprostu na pusto podnosi a jak mam wajche na neutralnym polozeniu to opada a co do tego czy podnosi pod obciazeniem to wogole nie ma takiej opcji zero podnoszenia(juz raz mialem taki przypadek i to nie byl silownik)

juz raz takie cos mialem i nie wiem co to bylo robione czy rozdzielacz czy cos innego juz nie pamietam

wiec prosze o sugestie bo moglbym wezwac mechanika ale to straszny zdzierus i za 2 godziny roboty spokojnie skasuje mnie 300 zl a juz mam dosyc tego ciagnika i nie chce tyle placic bo pewnie czesci mnie tyle wyniosa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

A są jeszcze jakieś inne objawy typu nietypowe dźwięki lub pieniący się olej?

Próbowałeś może dokręcać śrubę od regulacji ciśnienia?

Jeśli opada, to raczej wina rozdzielacza, no chyba, że pompa jest już stara (to by pasowało do słabego udźwigu), ale jeśli nie to może po prostu sekcja jest już zużyta (to pasuje do opadania, jeśli twierdzisz, że siłownik jest niewinny...).


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

wiesz silownik napewno jest niewinny to juz pewne pompa jest stara ale jara hehe moze to byc ten rozdzielacz tylko jak on wyglada bo ja potrafie wiele rzeczy zrozumiec ale jak patrze na to co znajduje sie pod deska rozdzielcza mtz albo pod siedzeniem to nie mam pojecia co do czego

wiec prosilbym o lokalizacje tego rozdzielacza bylbym bardzo wdzieczny albo gdzie znajduje sie ten zawor od cisnienia

chyba ze ktoz z uzytkownikow ma inna chipoteze??

jestem otwarty na wszelkie sugestie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

rozdzielacz znajduje się pode kierownicą i do niego podłączone są dzwigienki od wajch hydrauliki dosyć duże to jest, ale nowy to koszt ok 600 a może i więcej złotych, tylko ja dalej uważam, że to siłownik,sprawdż czy nie ma żadnych przecieków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

sydney, jakby były przecieki takie, że nie podnosi to by tam była fontanna oleju, nie wierzę, że timasz by tego nie 'zczaił'.

Rozdzielacz to jest właśnie dokładnie to co kolega wyżej napisał. Regulacja ciśnienia jest od spodu na tym rozdzielaczu, bo o ile się nie mylę to w MTZ-cie jest on zamontowany w pozycji 'pionowej'. Jak to regulowałem w JuMZ-ie, tam jest taki sam rozdzielacz tylko, że poziomo, w 'emtezecie' jeszcze od fabryki tego nie ruszałem.

Jak mojemu znajomemu padła sekcja od podnoszenia, to zrobił po prostu tak, że kupił dwa węże i pociągnął sterowanie TUZ-em z jednej pary od hydrauliki zewnętrznej a tej przestał po prostu na razie używać (kupił MTZ-a 80 z Niemiec i stwierdził, że nie będzie do niego dokładać, póki ten na siebie nie zarobi i na razie tak jeździ...), i nic się nie stało. Podłączenie takie z ominięciem całego tego okolicznego badziewia, bezpośrednio do siłownika pozwoli sprawdzić czy to wina sekcji.

Oczywiście zakładając, że pozostałe sekcje są dobre, ale na ogół tak jest bo hydrauliki zewnętrznej używa się dużo rzadziej (ja na przykład używałem przez lata tylko jednej pary, aż mi się ta dźwignia od niej zapiekła).

A do tej pory sterowałeś podnoszeniem używając tych dźwigni przy kierownicy, czy tej durnej 'wajchy' koło fotela..?


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

K1ROVEZ zgadza sie naoewno byn zczail jak by byly fontanny oleju z silownika wiec mozemy go wykreslic z listy podejzanych

co do sterowania podnosnikiem to uzywalem tylko tych dzwigni przy kierownicy a tej wajchy przy fotelu to nie uzywalem nigdy

co do sekcji to napewno jest dobra bo ten ciagnik ma 2014 mtg od nowosci a jest z 1983 roku

co do ominiecia calego tego ustronstwa od chydrauliki poprzez rozciagniecie wezy to slyszalem tez od znajomego ale jak bym doszedl do usterki z wasza pomoca drodzy koledzy to nie musialbym tak robic

 

wiec jesli jeszcze ktos z tu piszacych ma jakies sugestie to prosze bardzo bede bardzo wdzieczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

To wygląda jak by rozdzielacz ten pod siedzeniem był przesunięty w opuszczanie. Przesuń tą wajchą z boku do tyłu i podnośnik powinien się podnieś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dam ci taką radę jaką otrzymał wujek gdy nie podnosił mu podnośnik w MTZ i był już gotów brać nową pompę. Weź wyciągnij rozdzielacz wymyj go dokładnie i przedmuchaj każdy otwór sprężarką. Jak to nie pomożę to raczej będzie rozdzielacz. Możesz jeszcze też wymienić filtr instalacji hydraulicznej który znajduje się pod maską w zbiorniku zaraz za kabiną.


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

no faktycznie kolego @rolnik199019lat nie pomyslalem o zrobieniu takiego mixa ale ze mnie gapa hahaha

w nastepnym tygodniu bede mial czas to sie zabiore za mtza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj