Maniek

Podnośnik w Mtz 82

Polecane posty

Maniek    6

Po zakupie agregatu uprawowego 3,2m pojawił sie problem z podnośnikiem bo zabardzo niechce go unieść a waży około 700kg. Podniesie troche i jak bujne go to troche jeszcze uniesie. I tu pojawią się moje pytania, po pierwsze czy olej od podnośnika jest ten sam co do hydrauliki zewnętrznej? Po drugie czy jest jakiś filterek który mógłby sie zapchać? Czy to już oznaka o padniętej pompie? Za waszelkie info dzięki. :P


Wszystko co da się powiedzieć, da się powiedzieć prosto, a czego nie da się powiedzieć o tym trzeba milczeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    6

1995 rok


Wszystko co da się powiedzieć, da się powiedzieć prosto, a czego nie da się powiedzieć o tym trzeba milczeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    6

Jak podnosiłem to właśnie tak robiłem bo inaczej wogóle by nie podniósł ale ostatnio to już to nie pomaga.


Wszystko co da się powiedzieć, da się powiedzieć prosto, a czego nie da się powiedzieć o tym trzeba milczeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    162
rozdzielacz pod siedzeniem na złom,tak jak w moim.[czy przy tym rozdzielaczu są wycieki oleju,może trzeba wymienić oringi?]

3 lata temu jak podczepilem agregat do swojego mtz to musiałem przestawić punkt zaczepienia na wieszakach dolnich tam są jeszcze jedne otwory podnosi o wiele lepiej ale w tym roku to juz musze robić przegazówki jak jest załadowany do pełna po 11 latch pewnie by trzeba pompe oleju wymienić na nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17
dżwignię od podnoszenia ustaw w pozycji "N", a następnie przesuń skrajną prawa dżwignię znajdująca się przy kierownicy w kierunku do siebie, powinien unieść.

 

 

 

Dźwignia przy kierownicy - nią też można sterować TUZ-em??? Myślałem iż te dźwignie służą do sterowania hydrauliką zewnętrzną. Wiecie może czy przy moim Belarusie 820 z 2007r. tez idzie nimi sterować, jeśli tak to napiszcie mi jaka jest różnica pomiędzy tymi sposobami obsługi TUZ-u!


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogys    0
Dźwignia przy kierownicy - nią też można sterować TUZ-em??? Myślałem, że te dźwignie służą do sterowania hydrauliką zewnętrzną. Wiecie może czy przy moim Belarusie 820 z 2007r. też idzie nimi sterować, jeśli tak to napiszcie mi jaka jest różnica pomiędzy tymi sposobami obsługi TUZ-u!

 

 

w belarusie 820 jest inna instalacja hydrauliczna, i dzwigniami przy kierownicy nie da się sterować podnośnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzisz waga agregatu to nie wszystko,liczy sie równiaz długość maszyny i waga +dzwignia jaką tworzy stawia wymagania podnośnikowi.Jeśli masz podnośnik o śr 100mm to pozostaje ci probować przestawic zawieszenie cięgieł ,można jeszcze zmienić siłownik na 110mm.Miałem ten sam problem z agregatem 3,2 hydraulicznie skladanym ,w polu ciągnik sobie radził ,lecz w transporcie były kłopoty oraz podnoszenie resztką tchu i to po zmianie położenia wieszakow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19

tak zmiana cięgien na lancach też,

ale powinien jeszcze chłopak wymienić rozdzielacz i zerknąć do filtra oleju ale nie wymienić tylko kupić o większej przepuszczalności, czyli rzadszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    6

Dzięki za podpowiedzi ale już problem zarzegnany. Najpierw wymieniliśmy z tatą ten regulator od podnoszenia i nie potrzebnie bo całkowicie przypadkowo ojciec znalazł regulator ciśnienia w rozdzielaczu, troche podkręcił i jak ręką odjoł podnosi bez problemu. Tyle roboty rozbierania po koleji wszystkiego na marne, a wystarczyło tylko jedną osłonkę zdjąć.


Wszystko co da się powiedzieć, da się powiedzieć prosto, a czego nie da się powiedzieć o tym trzeba milczeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

A co może być przyczyną gdy podnosi ok a nie chce opuścić,opuszcza tylko siłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226
Dzięki za podpowiedzi ale już problem zarzegnany. Najpierw wymieniliśmy z tatą ten regulator od podnoszenia i nie potrzebnie bo całkowicie przypadkowo ojciec znalazł regulator ciśnienia w rozdzielaczu, troche podkręcił i jak ręką odjoł podnosi bez problemu. Tyle roboty rozbierania po koleji wszystkiego na marne, a wystarczyło tylko jedną osłonkę zdjąć.

Tylko kolego z tym uwazaj bo jak źle podkręcisz to ci pompe rozerwie ciśnienie bedzie za duże a obrót tą srubką o niecały obrót to ponad 50 atm ciśnienia wiecej. Tak że sobie zegar lepiej załatw i zobacz jakie masz ciśnienie max to 180 atm. A też mógł ci przypchać ci sie ten otworek pod tym zaworkiem i też bedzie słabo podnsił. Pozdro :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

mam pytanie ? jestem od niedawna właścicielem nowego belarusa 820.1 zauważyłem ze podnośnik pomału opada czy to normalne zjawisko czy da się to wyeliminować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0
Wolno opadać może z powodu że olej jest za gęsty e albo też mam nowego tyle że 920.1. a gdzie kupiłeś?

birawit szczuczy ul.łomżyńska 24 tel 0862725882

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajan    1
birawit szczuczy ul.łomżyńska 24 tel 0862725882

JA również kupiłem mtz 820 w birawicie w Szczuczynie. Moj podobnie bez obciążenia opada bardzo powoli lub wręcz wogole, ale przy pracy z ważącą okolo 700 kg broną talerzową bez problemu z szybkością opadania:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy11    0

MTZ nie podnosi na wolnych obrotach. Pompę wymieniłem. Wie ktoś co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na dużych obrotach podnosi ?? tak szybko czy raczej pomału?? I czy próbowałeś tymi dźwigniami po prawej stronie kokpitu podnosić???


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

dobra panowie takie pytanko

 

podnosnik bez obciazenia mi podnisi gdy zwolnie dzwignie od podnosnika na neutral podnosnik opada co moze byc przyczyna ??????????????????????

co mi siadlo?

z gory dzieki za odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

Ja bym powiedział, że siłownik nie trzyma, może masz jakiś przeciek. a jak ma ciężko to podnosi i nie opada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj