MariuszGontarek

Zetor 7011 serwis po zakupie

Polecane posty

Witam wszystkich,

 

To mój pierwszy post na tym forum, jeśli jest nie w tymi miejscu gdzie trzeba proszę o przeniesienie.

Od 5 dni jestem właścicielem Zetora 7011 (wczesniej Władimirec T25)

Chcę wymienić w nim olej i wyczyścić tzw. bąka - tyle zalecił mi mechanik z którym kupowałem  ciągnik.

Co powinienem zrobić/wymienić poza tym? (na co zwrócić uwagę?) Ciągnik jest zadbany - poprzedni właścicel robił wszystko na bieżąco.

Dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam. 23 tys ceniony za 21 kupiłem. Wspomaganie, miękki przód, radio. Mam go krótko wiec za duzo Ci nie powiem.Ogólnie po zmianie z Władimira T25 to jezdzi się super.

 

Witam. Jeszcze pytanie odnośnie filtra powietrza- pod maską przed chłodnica. Odkrecilem od spodu, w misce jest czysty olej a nad nim wkład - taki jakby poplątany sznurek. Czy w górnej części, przy odkręcaniu od góry powinien być jakiś papierowy filtr, bo u mnie jest pusto. Proszę o komentarz. Dzięki 

 

 

Następnym razem użyj opcji EDYTUJ - Moorgi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Papierowego wkładu nie ma. Wymienia się tylko te od spodu.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przedwczoraj pierwsza powazniejsza praca Zetorem (rozsiew wapna) i mały stres.

Po dojechaniu na pole z przyczepą - 2 tony wapna -1 km odległosci, silnik rozgrzany ( na zegarze ok 90c) wyrzucił ok. 1 l płynu chłodzącego, płyn chłodzący był zimny (letni)

Wcześniej płynu było tak 5-6 cm poniżej korka wlewu, po wyrzucieniu zobaczyłem żeberka wewnątrz chłodnicy, zgasiłem, silnik delikatnie ostygł, po ponownym zapaleniu przy rozsiewie temp 90-100 na zegarze, ale płynu już więcej nie wyciekło.

W tamtym roku ciągnik miał robioną całą górę, cylindry, pierścienie itd.

Macie jakieś pomysły, o co może chodzić?

Za tydzień próbna orka,i mam stresa że będzie awaria...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

termostat do wymiany, jest w ogóle obieg wody? ew pompa wody, czasem się zdarzy awaria wirnika, ale termostat na pierwszy ogień do sprawdzenia

Edytowano przez rafff24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

jak nie ma obiegu to jak parę razy przegrzejesz silnik to kolejna kapitalka, może ktoś po prostu wywalił termostat, i pracuje na małym obiegu... bez sprawdzenia nic nie wywróżysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Sprawdź czy chłodnica jest czysta w środku jak i na zewnątrz.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba od tego zaczne, ponieważ płyn wylatywal mocno brązowy. Jak skutecznie to wyczyścić bez demontażu chlodnicy?

 

Witam, czy ktoś mógłby mi jasno w 3 zdaniach opisać sterowanie podnośnikiem w tym ciągniku (Zetor 7011)? Położenie max do tyłu - podniesienie sprzętu, położenie max dół - opuszczenie, które po zgaszeniu silnika opuszcza się niżej, aż do podstawienia narzędzia na ziemi, a co z dociążeniem i regulacją wysokości podniesienia, na określonym poziomie? Po ustawieniu zakresu dźwigni na środkowym, tez opuszcza.

O co chodzi?

 

 

Następnym razem użyj opcji EDYTUJ - Moorgi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki7745    30

podam ci na swoim przykładzie po zakupie swojego 7745, jeden mówi tak drugi inaczej z kim nie gadasz każdy co innego gada zapiołem pługi potem brony i agregat i heja w pole przetestowałem podnośnik na kazdym ustawieniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

Witam. Przyłączam się do tematu, też jestem po zakupie zetora 7011  :)  i chciałbym powymieniać wszystkie oleje i filtry. Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś napisał jakie dokładnie oleje zalewać i w jakich ilościach (przydatne przy zakupie).Jakie filtry, gdzie się znajdują.

Przy silniku jest ,,bąk "(i na razie pozostanie) więc jeden filtr mniej do wymiany. Może ktoś podpowie co trzeba nasmarować. Poprzedni ciągnik też t 25 w którym wymieniałem tylko w silniku na turdus (plus filtr powietrza) .W zetorze chcę wymienić wszystkie żeby to jakoś chodziło więc proszę najlepiej użytkowników podobnych maszyn o odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    892

@Mariusz
Dzwignia opuszczania nie do samego dolu i opuści na maxa.
@adam
Do silnika biorę 3piatki i zostaje mi na ewentualne dolewki. Do skrzyni kolo 30l. Jakie oleje to już zależy od Twoich finansow. Ja silnik zalalem turdusem, a skrzynie mialem po remoncie agrolem, teraz znowu hipolem zalana. Ciągnik ma 33lata i caly czas jezdzil na hipolu i nie bylo nigdy problemów z hydraulika.
Do wspomagania Ci nie podpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

 

 

Do silnika biorę 3piatki i zostaje mi na ewentualne dolewki. Do skrzyni kolo 30l. Jakie oleje to już zależy od Twoich finansow. Ja silnik zalalem turdusem, a skrzynie mialem po remoncie agrolem, teraz znowu hipolem zalana. Ciągnik ma 33lata i caly czas jezdzil na hipolu i nie bylo nigdy problemów z hydraulika.

Do wspomagania Ci nie podpowiem.

 

Do silnika też wleje turdus .Jaki agrol? Jaki hipol ? Czy w zwolnicach też się wymienia? W t 25 trzeba też wymieniać w pompie paliwowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Na pewno nie zaszkodzi jak wymienisz olej w zwolnicach, nie zapomnij o wymianie oleju w pompie wtryskowej.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

Na pewno nie zaszkodzi jak wymienisz olej w zwolnicach, nie zapomnij o wymianie oleju w pompie wtryskowej.

 

Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze by było, żeby ktoś napisał dokładniej najlepiej w jednym poście  jaki olej nie tylko nazwę producenta olei i ile gdzie wchodzi np.;

 

zetor 7011

 

silnik-  turdus 15w40 -12litrow

filtr powietrza- turdus 15w40-1 litr

skrzynia biegów-

zwolnice-

wspomaganie-

pompa paliwowa-

 

Przydałoby się pewnie to też innym bo naprawdę ciężko jest coś znaleźć .Dużo tematów kończy się pytaniami bez odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja podpowiem może co zrobiłem z czynności serwisowych po zakupie;

1. wyczyścilem "baka" i wymieniłem olej w silniku - 12 l Turdus mineralny.
2. Sprawdziłem olej w filtrze powietrza + filtr - Nie wymieniałem były ok.
3. Sprawdziłem poziom oleju w pompie paliwowej -był OK.
4. sprawdziłem poziom ciśnienia w ogumieniu- trzeba bylo uzupełnić.

Nie sprawdziłem poziomu oleju w skrzyni i wygląd oleju w zwolnicach - gdzie się wymienia olej w zwolnicach? i jaki olej tam się leje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

U siebie do zwolnic i skrzyni wlałem hipol. Jak dobrze pamiętam to w zwolnicy mieści się 1,2l. Do skrzyni wchodzi ponad 25l, masz miarkę od poziomu oleju więc będziesz wiedział dokładnie. Kup Hipol w pojemniku 30l i ci wystarczy.

Ile oleju potrzeba do wspomagania i pompy nie pamiętam bo już dawno nie mam tego zetora, ale do wspomagania lałem Boxol a do pompy ten sam co do silnika.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

U siebie do zwolnic i skrzyni wlałem hipol. Jak dobrze pamiętam to w zwolnicy mieści się 1,2l. Do skrzyni wchodzi ponad 25l, masz miarkę od poziomu oleju więc będziesz wiedział dokładnie. Kup Hipol w pojemniku 30l i ci wystarczy

 

Do zwolnic może lepiej zalać jakiś inny (gęściejszy) ? Bo do skrzyni to chyba idzie hydrauliczno-przekładniowy tak?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Nie widzę sensu zalewania gęściejszego oleju do zwolnic. Do skrzyni wlej hipol, no chyba że posiadasz ładowacz to w zimie może być problem bo olej będzie gęsty. Oczywiście możesz wlać coś lepszego niż hipol, to już zależy od ciebie lub twojego portfela.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

W zimie praktycznie nie będzie odpalany jakiś lepszy olej to jaki? i jeszcze z tą pompą paliwową bo gdzieś czytałem, że w zetorze jest smarowana olejem z silnika i się nie wymienia  , czy to prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

W twoim ciągniku pompa nie jest smarowana olejem z silnika.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Weal
      Jakie są różnice pomiędzy Zetorem 7245 A 7245 jubilee ?
    • Przez BARTOLA
      witam sprawa wyglada następująco;  niedawno założyłem  tura i mam problem z manewrowaniem w miejscu z np belą i nie wiem cz moze to być już słaba pompa wspomagania czy te serwo tak ma, zastanawiam sie też nad zmianą przednich kół na balony ale nie wiem czy to coś da 
    • Przez Lukecki
      Witam, kupiłem Zetora 8045 można powiedziec że od pośrednika, zapewniali że żółw działa, ale niestety tak nie jest, dźwignia przesuwa się z oporem do punktu tak jakby na środku między zającem a żółwiem, ale wcale ciągnik nie zwalnia, po kontakcie z byłym włascicielem dowiedziałem się że działał w 100%. Co może być nie tak? 
    • Przez jafar21
      Panowie czy to objawy slizgajacego sie sprzęgła czy może wzmacniacz momentu?
      Może jest na to jakis sposób żeby uniknąć rozbiórki na części pierwsze. Pozdrawiam 
      20190402_120007.mp4
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.