Skocz do zawartości
MariuszGontarek

Zetor 7011 serwis po zakupie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam wszystkich,

 

To mój pierwszy post na tym forum, jeśli jest nie w tymi miejscu gdzie trzeba proszę o przeniesienie.

Od 5 dni jestem właścicielem Zetora 7011 (wczesniej Władimirec T25)

Chcę wymienić w nim olej i wyczyścić tzw. bąka - tyle zalecił mi mechanik z którym kupowałem  ciągnik.

Co powinienem zrobić/wymienić poza tym? (na co zwrócić uwagę?) Ciągnik jest zadbany - poprzedni właścicel robił wszystko na bieżąco.

Dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam. 23 tys ceniony za 21 kupiłem. Wspomaganie, miękki przód, radio. Mam go krótko wiec za duzo Ci nie powiem.Ogólnie po zmianie z Władimira T25 to jezdzi się super.

 

Witam. Jeszcze pytanie odnośnie filtra powietrza- pod maską przed chłodnica. Odkrecilem od spodu, w misce jest czysty olej a nad nim wkład - taki jakby poplątany sznurek. Czy w górnej części, przy odkręcaniu od góry powinien być jakiś papierowy filtr, bo u mnie jest pusto. Proszę o komentarz. Dzięki 

 

 

Następnym razem użyj opcji EDYTUJ - Moorgi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Papierowego wkładu nie ma. Wymienia się tylko te od spodu.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przedwczoraj pierwsza powazniejsza praca Zetorem (rozsiew wapna) i mały stres.

Po dojechaniu na pole z przyczepą - 2 tony wapna -1 km odległosci, silnik rozgrzany ( na zegarze ok 90c) wyrzucił ok. 1 l płynu chłodzącego, płyn chłodzący był zimny (letni)

Wcześniej płynu było tak 5-6 cm poniżej korka wlewu, po wyrzucieniu zobaczyłem żeberka wewnątrz chłodnicy, zgasiłem, silnik delikatnie ostygł, po ponownym zapaleniu przy rozsiewie temp 90-100 na zegarze, ale płynu już więcej nie wyciekło.

W tamtym roku ciągnik miał robioną całą górę, cylindry, pierścienie itd.

Macie jakieś pomysły, o co może chodzić?

Za tydzień próbna orka,i mam stresa że będzie awaria...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

termostat do wymiany, jest w ogóle obieg wody? ew pompa wody, czasem się zdarzy awaria wirnika, ale termostat na pierwszy ogień do sprawdzenia

Edytowano przez rafff24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

jak nie ma obiegu to jak parę razy przegrzejesz silnik to kolejna kapitalka, może ktoś po prostu wywalił termostat, i pracuje na małym obiegu... bez sprawdzenia nic nie wywróżysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Sprawdź czy chłodnica jest czysta w środku jak i na zewnątrz.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba od tego zaczne, ponieważ płyn wylatywal mocno brązowy. Jak skutecznie to wyczyścić bez demontażu chlodnicy?

 

Witam, czy ktoś mógłby mi jasno w 3 zdaniach opisać sterowanie podnośnikiem w tym ciągniku (Zetor 7011)? Położenie max do tyłu - podniesienie sprzętu, położenie max dół - opuszczenie, które po zgaszeniu silnika opuszcza się niżej, aż do podstawienia narzędzia na ziemi, a co z dociążeniem i regulacją wysokości podniesienia, na określonym poziomie? Po ustawieniu zakresu dźwigni na środkowym, tez opuszcza.

O co chodzi?

 

 

Następnym razem użyj opcji EDYTUJ - Moorgi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki7745    29

podam ci na swoim przykładzie po zakupie swojego 7745, jeden mówi tak drugi inaczej z kim nie gadasz każdy co innego gada zapiołem pługi potem brony i agregat i heja w pole przetestowałem podnośnik na kazdym ustawieniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

Witam. Przyłączam się do tematu, też jestem po zakupie zetora 7011  :)  i chciałbym powymieniać wszystkie oleje i filtry. Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś napisał jakie dokładnie oleje zalewać i w jakich ilościach (przydatne przy zakupie).Jakie filtry, gdzie się znajdują.

Przy silniku jest ,,bąk "(i na razie pozostanie) więc jeden filtr mniej do wymiany. Może ktoś podpowie co trzeba nasmarować. Poprzedni ciągnik też t 25 w którym wymieniałem tylko w silniku na turdus (plus filtr powietrza) .W zetorze chcę wymienić wszystkie żeby to jakoś chodziło więc proszę najlepiej użytkowników podobnych maszyn o odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    493

@Mariusz
Dzwignia opuszczania nie do samego dolu i opuści na maxa.
@adam
Do silnika biorę 3piatki i zostaje mi na ewentualne dolewki. Do skrzyni kolo 30l. Jakie oleje to już zależy od Twoich finansow. Ja silnik zalalem turdusem, a skrzynie mialem po remoncie agrolem, teraz znowu hipolem zalana. Ciągnik ma 33lata i caly czas jezdzil na hipolu i nie bylo nigdy problemów z hydraulika.
Do wspomagania Ci nie podpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

 

 

Do silnika biorę 3piatki i zostaje mi na ewentualne dolewki. Do skrzyni kolo 30l. Jakie oleje to już zależy od Twoich finansow. Ja silnik zalalem turdusem, a skrzynie mialem po remoncie agrolem, teraz znowu hipolem zalana. Ciągnik ma 33lata i caly czas jezdzil na hipolu i nie bylo nigdy problemów z hydraulika.

Do wspomagania Ci nie podpowiem.

 

Do silnika też wleje turdus .Jaki agrol? Jaki hipol ? Czy w zwolnicach też się wymienia? W t 25 trzeba też wymieniać w pompie paliwowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Na pewno nie zaszkodzi jak wymienisz olej w zwolnicach, nie zapomnij o wymianie oleju w pompie wtryskowej.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

Na pewno nie zaszkodzi jak wymienisz olej w zwolnicach, nie zapomnij o wymianie oleju w pompie wtryskowej.

 

Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze by było, żeby ktoś napisał dokładniej najlepiej w jednym poście  jaki olej nie tylko nazwę producenta olei i ile gdzie wchodzi np.;

 

zetor 7011

 

silnik-  turdus 15w40 -12litrow

filtr powietrza- turdus 15w40-1 litr

skrzynia biegów-

zwolnice-

wspomaganie-

pompa paliwowa-

 

Przydałoby się pewnie to też innym bo naprawdę ciężko jest coś znaleźć .Dużo tematów kończy się pytaniami bez odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja podpowiem może co zrobiłem z czynności serwisowych po zakupie;

1. wyczyścilem "baka" i wymieniłem olej w silniku - 12 l Turdus mineralny.
2. Sprawdziłem olej w filtrze powietrza + filtr - Nie wymieniałem były ok.
3. Sprawdziłem poziom oleju w pompie paliwowej -był OK.
4. sprawdziłem poziom ciśnienia w ogumieniu- trzeba bylo uzupełnić.

Nie sprawdziłem poziomu oleju w skrzyni i wygląd oleju w zwolnicach - gdzie się wymienia olej w zwolnicach? i jaki olej tam się leje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

U siebie do zwolnic i skrzyni wlałem hipol. Jak dobrze pamiętam to w zwolnicy mieści się 1,2l. Do skrzyni wchodzi ponad 25l, masz miarkę od poziomu oleju więc będziesz wiedział dokładnie. Kup Hipol w pojemniku 30l i ci wystarczy.

Ile oleju potrzeba do wspomagania i pompy nie pamiętam bo już dawno nie mam tego zetora, ale do wspomagania lałem Boxol a do pompy ten sam co do silnika.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

U siebie do zwolnic i skrzyni wlałem hipol. Jak dobrze pamiętam to w zwolnicy mieści się 1,2l. Do skrzyni wchodzi ponad 25l, masz miarkę od poziomu oleju więc będziesz wiedział dokładnie. Kup Hipol w pojemniku 30l i ci wystarczy

 

Do zwolnic może lepiej zalać jakiś inny (gęściejszy) ? Bo do skrzyni to chyba idzie hydrauliczno-przekładniowy tak?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Nie widzę sensu zalewania gęściejszego oleju do zwolnic. Do skrzyni wlej hipol, no chyba że posiadasz ładowacz to w zimie może być problem bo olej będzie gęsty. Oczywiście możesz wlać coś lepszego niż hipol, to już zależy od ciebie lub twojego portfela.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

W zimie praktycznie nie będzie odpalany jakiś lepszy olej to jaki? i jeszcze z tą pompą paliwową bo gdzieś czytałem, że w zetorze jest smarowana olejem z silnika i się nie wymienia  , czy to prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

W twoim ciągniku pompa nie jest smarowana olejem z silnika.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Xardas321
      mam dylemat nie wiem co wybrać zetor crystal 150 czy moze new holland t6.145. Byłby to główny ciągnik w moim gospodarstwie na areale 40h
    • Przez Artur006
      Witam wszystkich mam problem z zetorem 6911 po wymianie pierścieni olej bardziej leje się z odmy niż wcześniej na starych 
       
    • Przez DawidBaran
      Witam przymierzam się do kupna ciągnika w przedziale mocy 70-95. Ciągnik chce kupić nowy używany nie wchodzi w grę. W gospodarstwie pracuje ursus 3512 Zetor forterra 115 i MTZ(który został sprzedany i szukam coś na jego miejsce). Podzielcie się swoimi opiniami na temat ciągników w tym przedziale mocy. Posiadacie takie?
    • Przez Jack44
      Witam , Mam taki problem z Zetorem 10641 z roku 000. problem z włączaniem biegów i używania reduktora, kiedy podnośnik jest w dolnym położeniu to biegi włączam dwoma  palcami kiedy podnośnik podniesie maszynę do góry to biegi wchodzą jak bym co przepychał po gumie, Oczywiście wiem ze jedno z drugim teoretycznie nie ma związku , ale takie objawy zauważyłem, Może ktoś już z tym się spotkał  co może być przyczyną . Jak zwykle liczę na wasze sugestie , Pozdrawiam JACK 
    • Przez Krystian7745
      Witam mam problem z zetorem 7745 jest on z rewersem problem polega na tym ze z biegu neutralnego(luzu) gdy chce włączyć wsteczny to ciagnik stoi w miejscu i jest bardzo mocny zgrzyt do przodu jedzie bez problemu i tak jest na każdym biegu. Podpowie ktos co może byc za przyczyna ? z góry dziekuję 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.