KlimekPL

Zetor 5211 przypala sprzęgło

Polecane posty

KlimekPL    432

Witam,

Zimą Zetor 5211 przechodził kapitalny remont sprzęgła, stare kompletne zostało wywalone i założone wszystkie nowe części. Od tamtej pory aż do niedawna wszystko działało perfekt, żadnych niepokojących objawów. Jednak tydzień temu podczas talerzowania nagle sprzęgło mocno się przysmażyło nie wiedzieć dlaczego. Na wiosnę podczas orki, kultywatorowania i innych robót nie było żadnych złych objawów, również teraz stalerzowałem kilka hektarów bez żadnych problemów i dopiero w pewnym momencie zaczął dobiegać charakterystyczny zapach siarki. Niezwłocznie przerwałem robotę, wyregulowaliśmy sprzęgło I stopnia z mechanikiem poprzez ten boczny wziernik i teraz jest sporo lepiej ale nadal nie jest dobrze. Mechanik mówi, że już bardziej poluzować docisków nie może. Jest lepiej ale nadal czuć sprzęgło, zwłaszcza podczas zmiany biegów albo ruszania pod obciążeniem (z belami na przykład).

 

Trzeba bawić się w wymianę tarczy? Mogło się okazać, że po chwilowym katowaniu nadaje się na szrot? Czy można na ten problem inaczej zaradzić? Bo ciągnik generalnie jeździ bez zarzutu, nic się nie ślizga, idzie jak wściekły. Ale sprzęgłem wali...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Co to znaczy: "...założone wszystkie nowe części"? Co konkretnie i dlaczego? Czy zostały zakupione oryginały, czy zwykły szmelc z plasteliny?

 

Jeśli czuć sprzęgło podczas ruszania a nie da się już dokonać prawidłowej regulacji należy natychmiast rozpoławiać ciągnik bez zbędnej zwłoki i naocznie sprawdzić stan techniczny sprzęgła: tarcza sprzęgłowa, koło zamachowe, docisk, sprężyny, ... .


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    432

Wymieniane byly miedzy innymi tarcze I i II stopnia (oryginalne), sprezyna talerzowa, lozyzko sprzeglowe, oporowe, wyciskowe, tarcza dociskowa sprzegla jezdnego, wkladka oporowa, kamien.
Kolo zamachowe przetoczone.

Szkoda, ze teraz absolutnie nie ma czasu i warunkow na rozpolawianie ciagnika, jesli zajdzie taka koniecznosc to trzeba bedzie przeczekac do zimy.

Co teoretycznie moze byc przyczyna palenia sie sprzegla? I w jaki sposob powinno byc ono prawidlowo wyregulowane? Tak jak wspomnialem po regulacji sporo sie poprawilo, wiec moze wystarczy isc w tym kierunku. Mechanik mechanikowi nierowny, mogl sie pomylic jak kazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KlimekPL
      Szybkie pytanie: na jakich obrotach silnika wałek osiąga prędkość 540 na załączonej prędkości 1000?  
      I pytanie drugie: ktoś mnie straszył, że pracując kosiarką rotacyjną na WOM 1000 i niskich obrotach silnika to wtedy może być on wtedy przeciążony. Kosiarkę rozpędzam na 540 i dopiero wtedy przełączam na 1000 i sobie pyrkam w okolicach 1000-1200 obrotów silnika. 
    • Przez daron64
      Witam
      Pacjent - Zetor 7011. Gdzieś z 6 lat temu była robiona skrzynia biegów - stukalo na 3ce, poza tym nie było z nią żadnych problemow. Po rozebraniu do wymiany poszła część trybów, wałków, wszystkie łożyska, uszczelniacze, pierścienie te cienkie ja synchronizatorze. 
      Chodziło niby ok, ale po jakimś czasie, (już nie pamiętam po jakim, bo miał jeszcze pomocnika, potem sam został pomocnikiem) zaczęły się problemy. Mianowicie  jak poszedł w pole, to powiedzmy 2-3h chodziło wszystko super, naprawdę biegi wchodziły świetnie, ale jak troszkę właśnie porobił, to zaczynał się dramat - ciezko było zmienić bieg, trzeba było bardzo wprawnie z miedzygazem, bo inaczej jeden wielki zgrzyt. Potem zaczęło mi blokować skrzynie. Tak, że nie szło jej rozblokowac. Po zdjęciu pokrywy wyglądało to tak, jakby zewnętrzny pierścień synchronizatora szedł za daleko do przodu i takie kamienie co są pod nim wychodziły za daleko i go blokowały. W rezultacie nie mógł się zejść. 
      Znajomy mechanik stwierdził, że może trzeba tylko na wodziku wyregulować. Skróciliśmy go trochę, i niby było ok. Tzn nie zakleszczal się, ale problem z wrzuceniem biegu po rozgrzaniu pozostał. Po jakimś czasie znów mi się zblokowała skrzynia. Zdjalem pokrywę, ale nie dałem rady zjechać do kupy tego synchronizatora (bo znowu tak jakby ten pierścień poszedł za daleko).
      Kabina zdjęta, ciągnik w garażu. Udało mi się zjechać synchronizator, ale zauważyłem, że tryb od 2ki jest trochę zmasakrowany, a 2-3 była napewno wymieniana na nową. Wszystkie części kupowane ori. Rozbił to stary mechanik.
      No i teraz
      - co może być przyczyną problemów ze zmianą biegów po rozgrzaniu?
      - co moze być przyczyną rozlazenia się tego synchronizatora?
      - co może być przyczyną, że te tryby tak po d*pie dostały? Np jak byl problem ze zmianą biegów to najbardziej dostał po d*pie, po 2-3 w sumie najczęściej w polu używana, czy to raczej nie to?
      Ten syf, to z powodu tego, że troszkę stał bez pokrywy. Niby przykryty, ale coś tam naleciało. To i tak wszystko będziemy rozbierac, to się wyczyści.




       
       




    • Przez pupek
      Witam 
      Sorzęgło zrobione- wymienione tarcze , tarcza dociskowa sprzęgła, łapki, sprężyna dociskowa wszystkie kołki oraz kamienie i śruby. Części oryginalne tarcze czeskie. Wszystko wyregulowane książkowo.
      Problem w tym iż po zagrzaniu się ciągnika jest problem ze zmianą biegów.
      Czy to może być wina koła zamaczowego?
       
      Druba sprawa wymieniona pompa hydrauliki na nową aluminiową wzmacnianą wszystko działa prawidłowo i tu znowu ten sam problem do rozgrzania się oleju w skrzyni.
      Po rozgrzaniu muszą być wysokie obroty żeby podnieść np. pług.
      Olej oraz zawory powymieniane czy to może być wina rozdzielacza? Rozdzielacz  reaguje na regulacje przepływu.
      Za pomoc z góry dzięki 
    • Przez mariusz93
      Witam. Jestem nowym użytkownikiem. Otóż mam pewien problem.Posiadam Zetora 7711. Ostatnio chcieliśmy odpalić z ojcem ciągnik z zaciągu(słaby aku).Nie był odpalany od listopada. Podczas próby odpalenia zgineły biegi. To znaczy biegi normalnie wchodzą ale ciągnik nie chce wcale jechać. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
    • Przez 1994kuba1994
      Witam, interesuje mnie czy tarcza od jazdy w tym modelu idzie tak samo jak w c 360(kierunek)? Bo za dużo się od siebie nie różnią (budową) a wypadła mi przy zdejmowaniu docisku i nie jestem pewien na 100 % Jak założyć. A nic nie pisze na niej w którą stronę założyć. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj