Skocz do zawartości
KlimekPL

Zetor 5211 przypala sprzęgło

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KlimekPL    123

Witam,

Zimą Zetor 5211 przechodził kapitalny remont sprzęgła, stare kompletne zostało wywalone i założone wszystkie nowe części. Od tamtej pory aż do niedawna wszystko działało perfekt, żadnych niepokojących objawów. Jednak tydzień temu podczas talerzowania nagle sprzęgło mocno się przysmażyło nie wiedzieć dlaczego. Na wiosnę podczas orki, kultywatorowania i innych robót nie było żadnych złych objawów, również teraz stalerzowałem kilka hektarów bez żadnych problemów i dopiero w pewnym momencie zaczął dobiegać charakterystyczny zapach siarki. Niezwłocznie przerwałem robotę, wyregulowaliśmy sprzęgło I stopnia z mechanikiem poprzez ten boczny wziernik i teraz jest sporo lepiej ale nadal nie jest dobrze. Mechanik mówi, że już bardziej poluzować docisków nie może. Jest lepiej ale nadal czuć sprzęgło, zwłaszcza podczas zmiany biegów albo ruszania pod obciążeniem (z belami na przykład).

 

Trzeba bawić się w wymianę tarczy? Mogło się okazać, że po chwilowym katowaniu nadaje się na szrot? Czy można na ten problem inaczej zaradzić? Bo ciągnik generalnie jeździ bez zarzutu, nic się nie ślizga, idzie jak wściekły. Ale sprzęgłem wali...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4068

Co to znaczy: "...założone wszystkie nowe części"? Co konkretnie i dlaczego? Czy zostały zakupione oryginały, czy zwykły szmelc z plasteliny?

 

Jeśli czuć sprzęgło podczas ruszania a nie da się już dokonać prawidłowej regulacji należy natychmiast rozpoławiać ciągnik bez zbędnej zwłoki i naocznie sprawdzić stan techniczny sprzęgła: tarcza sprzęgłowa, koło zamachowe, docisk, sprężyny, ... .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    123

Wymieniane byly miedzy innymi tarcze I i II stopnia (oryginalne), sprezyna talerzowa, lozyzko sprzeglowe, oporowe, wyciskowe, tarcza dociskowa sprzegla jezdnego, wkladka oporowa, kamien.
Kolo zamachowe przetoczone.

Szkoda, ze teraz absolutnie nie ma czasu i warunkow na rozpolawianie ciagnika, jesli zajdzie taka koniecznosc to trzeba bedzie przeczekac do zimy.

Co teoretycznie moze byc przyczyna palenia sie sprzegla? I w jaki sposob powinno byc ono prawidlowo wyregulowane? Tak jak wspomnialem po regulacji sporo sie poprawilo, wiec moze wystarczy isc w tym kierunku. Mechanik mechanikowi nierowny, mogl sie pomylic jak kazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×