Skocz do zawartości
peter70

Rozbudowana instalacja elektryczna do C 360 3P

Polecane posty

peter70    0

Witajcie,

Wiem że podobnych tematów na forum jest mnóstwo ale nie chciałbym się komuś wcinać w dyskusję dlatego zakładam swój licząc na Waszą pomoc. Ponieważ instalacja elektryczna w moim perkinsie dokonała już swojego żywota, nawet nie mam zamiaru jej po raz kolejny lutować i kleić bo rozpada się rękach, chcę zmienić na nową. Ciągnik głównie wykorzystywany do transportu więc sami rozumiecie jak sprawna instalacja jest ważna. Trochę poszperałem w tygodniu na forum i znalazłem posty mówiące że 3P miały po 90r rozbudowaną instalację choćby o takie rzeczy jak światła awaryjne, kontrolki kierunkowskazów przyczep, przerywacz też był elektroniczny ... Drążąc temat pomyślałem że spróbował bym taką instalację założyć u siebie. I tu zaczęły się schody. Powiedzcie jak to faktycznie jest, czy 3P z takimi instalacjami występowały czy to tylko mit a ewentualne tego typu rzeczy ludzie z forum dokładali we własnym zakresie? Pytam ponieważ objeździłem kilka sklepów rolniczych, zaliczyłem też największą hurtownię jaka jest u mnie w okolicy i nikt nigdzie o czymś takim nie słyszał. Owszem, są takie instalacje ale one są do MF 255. Do 3P są tylko 2 rodzaje instalacji, na alternator i na prądnice i tyle. Nic więcej nie ma. Ja mam wersję z alternatorem. Jak to w końcu jest? Instrukcja też milczy na temat istnienia tego typu instalacji w 3P. Liczę że trochę rozjaśnicie mi ten temat.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    320

O ile pamiętam to ja w swoim z 88r też miałem awaryjne i przerywacz elektroniczny ;)
Ale chyba instalacja nowa ma wyluszczone kabne na światła awaryjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    113

ja mam 3p z 1988 r i są awaryjne,kontrolki  przyczep była prądnica przerobione na alternator od T 25, przerywacz zwykły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jonek98    872

Trochę inwencji i awaryjne można samemu dorobić :).A te kontrolki spalonej żarówki przyczepy to musi być coś w gnieździe od przyczepy czy nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Trochę inwencji i awaryjne można samemu dorobić :).A te kontrolki spalonej żarówki przyczepy to musi być coś w gnieździe od przyczepy czy nie ?

 

Nie, nie, tym steruje przerywacz elektroniczny. Nie wiem czy miałeś do czynienia choćby ze starem. Tam zastosowane jest takie samo rozwiązanie. Przerywać wyłapuje spadek mocy i sygnalizuje spaloną żarówkę.

 

A czy możecie podesłać jakieś zdjęcia deski jak to macie zamontowane? Ponieważ deski pod kontrolki na przyczepy też nie mogę znaleźć. Wszędzie są standardowe do 3P takie jaką mam u siebie a przecież gdzieś to kurcze musi być zamontowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    872

Kolega asharot takie coś ma w c-360.Dzieki za wyjaśnienie :)
Jeszcze mam jedno pytanie możliwe że ten bimetalowy przerywacz nie daje rady i w drugiej przyczepie nie ma kierunków ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Nie to żebym miał jakieś ciśnienie, tak po prostu chciałem poruszyć temat coby trochę usprawnić tą instalację. Zwłaszcza zależy mi na kierunkach. Nie wiem co u mnie jest nie tak ale ten przerywać kompletnie się nie nadaje. Już nakupowałem ich ponad 10 i każdy jest to kitu. Sam ciągnik działa bez problemu, podłączę przyczepę to kierunek mryga w interwałach jakieś 5s, podłączę drugą przyczepę to kierunki już padają na amen, mrygnięcie jest co jakieś ok 15s. Dlatego pomyślałem jak już i tak będę zmieniał wiązkę, nad założeniem tej rozbudowanej z przerywaczem elektronicznym ale to pewnie to wszystko co jest na forum to raczej własna konstrukcja więc ewentualnie będę musiał kupić normalną standardową wiązkę i przerobić kierunki pod elektroniczny przerywacz bo to zrobić na pewno chcę, cała reszta czyli kontrolki i awaryjne nie koniecznie. A swoją drogą wie ktoś gdzie te wszystkie kontrolki i włącznik awaryjnych w tej oryginalnej instalacji były zamontowane? Bo nigdzie nie mogę znaleźć czegoś takiego a jak przeglądałem portale ogłoszeniowe z perkinsami po 88 - 89 roku to w żadnym nie znalazłem ani kontrolek ani włącznika awaryjnych. Więc nie wiem czy to było w końcu w oryginale montowane fabrycznie czy to wyłącznie samoróbka, ewentualnie może była to jakaś opcja płatna ekstra.


Jeszcze mam jedno pytanie możliwe że ten bimetalowy przerywacz nie daje rady i w drugiej przyczepie nie ma kierunków ?

 

Chyba nawet napisałem to samo w poście wyżej. Tak, jest to możliwe, ja mam tak cały czas, przerobiłem kilkanaście przerywaczy i z każdym to samo. Nie jest to wina instalacji bo ok, może i jest polutowana ale światła świecą super, na biało, bardzo mocno. Każda lampa ma osobną masę ponieważ swego czasu miałem masy podłączone każdą osobno gdzieś do błotnika bądź najbliższego metalowego elementu. Efekt był taki że światła był żółte i przygasały. Wkurzyłem się, zrobiłem jeden punkt zbiory z masą bezpośrednio z akumulatora i z tego punktu rozprowadziłem osobną masę do każdej lampy. Od tamtej pory światła świecą idealnie ale niestety problem z kierunkami pozostał i jest to ewidentnie wina przerywacza. Dlatego po zmianie instalacji przerabiam na elektroniczny. Mam nadzieję że pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    872

[galleryimg=460612] tu masz link do deski kolegi,tylko on sam robił.Z tego co wyczytalem elektroniczny da się zrobić na fabrycznych kablach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Widziałem tą deskę ale to jak sam napisałeś - samoróbka. No nic, nie będę kombinował, jutro kupię normalną instalację, elektroniczny przerywacz i po prostu to przerobię a awaryjne może kiedyś się dołoży. Póki co muszę mieć normalne kierunki bo sporo jeżdżę z przyczepami i jakby mnie zatrzymali to dowodu bym nie miał. Swoją drogą zastanawiające jest że kiedyś te ciągniki przecież ciągały po dwie przyczepy i kierunki dawały radę a teraz kilkanaście przerywaczy i przy drugiej przyczepie kierunki padają. Aż tak pogorszyła by się jakoś przerywacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

awaryjne na szybko zrobisz łacząc oba kierunki osonbym włącznikiem ,zalączasz wsztstko prawym lub lewym kierunkiem ,co do przerywaczy to mam ellektroniczny w 60 od lat i działa poprawnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    872

Na Allegro widziałem elektroniczny za 15 zł pewnie jakiś szajz.Tylko miał on 3 styki więc wystarczyłoby go wpiąć za ten zwykly ? .U mnie przerywacz w jednej przyczepie dobrze daje radę a raz jak podpieta była druga to nie było wogole.Musze zobaczyć jeszcze przyczepę czy coś się nie rozłączył w gnieździe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    167

jak chcesz porządna instalację to albo jak masz pojęcia o tym to zrób sam albo zleć to znajomemu elektrykowi te tanie instalacje ze sklepu lub Internetu nadają sie do samochodzikow na baterię mają pozamiatane przekroje kabli do tego czasami się zdarza ze kable są z krótkie a jeżeli się nie mylę to niektóre 3P były pod koniec lat produkcji rejestrowane na skladaka i tam wkladali instalacje od mf 255 z a waryjnymi i tym zintegrowanym przelacznikiem do świateł napiszcie na forum do @elektrotechnik on jest dobry w te klocki to wam podpowie co i jak a moze nawet wykona wam dobrą instalację elektryczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Słuchajcie, mam jeszcze pytanie, jak wygląda odpalanie w ciągniku MF 255 lub ursusie 3512? Czy odpalanie jest ze stacyjki czy z przycisku? Pytam ponieważ u siebie zamontowaną mam stacyjkę taką jak jest w MF i palenie mam ze stacyjki. I teraz zastanawiam się czy oryginalnie też tak było? Czy może w MF lub U 3512 stcyjka załączała tylko prąd natomiast palenie było z przycisku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×