Skocz do zawartości
Nismo

Temperatura w silniku Deutz chłodzonym powietrzem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
Nismo    7

Witam, jestem posiadaczem DF DX 3.70, w traktorze nie było zamontowanego wskaźnika temperatury więc z bratem zamontowaliśmy czujnik na 2 cylindrze od strony kabiny i jest podpięty do elektronicznego wskaźnika.Podczas podorywki  pod górę na rędzinie temperatura wzrosła do 120 stopni i troszkę się wtedy przestraszyłem czy aby go nie przegrzeje, Wcześniej  nie miałem styczności z silnikami chłodzonymi powietrzem i nie wiem jaka ma być optymalna temperatura (podejrzewam że 90) a jaka maksymalna by nie narobić sobie problemów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damianos95    52

W ciagnikach chłodzonych powietrzem mamy jedynie wskaznik temperatury oleju i jegowartosc nie powinna przekraczac tych 90-92stopni C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

zauważyłem że traktor gdy stał w miejscu na jałowym biegu to temperatura rosła w mgnieniu oka a jak tylko ruszyłem to spadała stopniowo, jak na razie był to pierwszy taki przypadek bo tak normalnie toma od 70 do 90 stopni, filtry przeglądałem ale tak na oko to były nie takie złe ale przymierzam sie do ich wymiany.

To na którym cylindrze najlepiej zamontować czujnik?teraz jest na 2 od str. kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    16

w kombajnie mam silnik chłodzony powietrzem i czujnik jest na ostatniej głowicy wkręcany a wskaźnik jest bez  stopni tylko zielone i czerwone pole  nigdy sie nie zagrzał na czerwony a na wolnych obrotach się schładza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

Cały silnik wymyłem myjką ciśnieniową przed żniwami a potem tylko przedmuchiwałem żeberka w cylindrach więc nie powinno to być winowajcą,jutro powyjmuje filtry i je przedmucham, zobaczymy jak bardo są zapylone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    182

Kolego, tu trzeba kontrolować temperaturę oleju i będzie dobrze. Jak olej ma około 90* to jest ok. Wiadomo, że cylindry będą bardziej gorące ale to nic złego. Mam silnik chłodzony powietrzem w traktorze i olej w czasie ciężkiej pracy dochodzi do 90*. Jaka jest temperatura silnika nie wiem, ale na pewno sporo wyższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecopiotr    105

zauważyłem że traktor gdy stał w miejscu na jałowym biegu to temperatura rosła w mgnieniu oka a jak tylko ruszyłem to spadała stopniowo, jak na razie był to pierwszy taki przypadek bo tak normalnie toma od 70 do 90 stopni, filtry przeglądałem ale tak na oko to były nie takie złe ale przymierzam sie do ich wymiany.

To na którym cylindrze najlepiej zamontować czujnik?teraz jest na 2 od str. kabiny

Na Twoim miejscu sprawdziłbym wentylator i drogę chłodzenia. Mam 2 Deutze (DX 110 i DX 6.30) i nigdy nie nabierały temperatury bez dużego obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Ja może odkopię trochę temat. Mam Deutza DX6.10 z 1986 roku i trochę obaw co do temperatury silnika właśnie. Mam wskaźnik gdzie 3/4 lub nawet 4/5 skali jest zielone i od góry białe. W innych ciągnikach nie było problemu bo zazwyczaj zielony/biały/czerwony więc zimny, prawidłowa temperatura i zbyt wysoka przykładowo oczywiście a jak odczytywać ten wskaźnik ? Gdy pracuje na wolnych obrotach lub w lekkiej pracy to utrzymuje się w połowie zielonego/połowie całości ale np. w cięższej pracy podchodzi do 3/4 jak trafi się kawałek cięższej ziemi to i potrafi podejść pod granicę z białym, jedni mówili że już jak wychyla się pod górę zielonego to się przegrzewa, inni że dopiero na białym i póki na zielonym to jest ok więc sam nie wiem. Silnik w sezonie dokładnie wymyłem i przedmuchuję, z wentylatora też nie słychać łożyska lub jakiejś nieprawidłowej pracy/ dosyć mocno wieje więc z tym jest raczej wszystko ok. Drugie pytanie to jaką pracę lubią te silniki, lepiej trochę wyższy bieg i powiedzmy spokojnie 1400-1600 obrotów czy może jednak lubią wyższe obroty podczas pracy powiedzmy 1900-2000 ? Ostatnie pytanie to gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika ? Kilka dni temu mi chyba padł (wskazówka jest na dole i tylko energicznie skacze i opada do 1/4-1/2 skali) podejrzewam czujnik chociaż jeśli mięliście podobnie to może jednak wskaźnik lub coś innego, co powiecie ?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak jest wyczyszczony i dalej się przegrzewa to może jest zbita chłodnica oleju albo jest przestawiony na większą moc i tez tak będzie co do temp to ma być w zielonym a czujnik temp idzie z oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×