koksstb

Mieszanie oleju c360

Polecane posty

koksstb    1

Witam , przede wszystkim chcialbym się przywitać mam na imie Adam pochodze z lubelszczyzny mam male 3hektarowe gospodarstwo rolne głownie uprawa zboża pszenica i jęczmień :)

 

A teraz do rzeczy chcę Was zapytać czy mogę na dolewkę do mojego ursusa c360 dolać oleju JASOL CC 40 ? Obecnie w silniku zalany jest Olej SUPEROL CC 40 , czy te 2 oleje można ze sobą mieszać tzn spokojnie dolewać jeden do drugiego w silniku i nic się nie dzieje ?? Oraz po ilu mtg wymienić olej na świeży nowy ? :) Przepraszam jeśli temat juz byl ale nie znalazłem takiego :) Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź :)

 

PS; a także jakie powinny być obroty silnika przy podorywcę oraz na głebokiej orce w ursusie c360 , oraz czy ciągnk bardzo dostaje po przysłowiowej du... przy orce powiedzmy na 8ha ?:)

Edytowano przez koksstb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2647

Oleje tej samej klasy lepkości można mieszać ale lepiej trzymac się jedengo.Olej raz do roku wymienić albo co 200-250 mtg.Na 8ha orki spokojnie starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariano49    0

ja przy podorywce utrzymuję 1600 i 3 bieg :)
Zależy jaki masz pług ( 2 czy 3 )
jak 2 to orka zimowa też jakoś tak
jak 3 to 2 bieg i ogień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Z obecnymi olejami silnikowymi jest taka cicha prawda: wszystkie są mieszalne, nie ważne czy syntetyk, półsyntetyk alb mineralny. Nic nie powinno się stać poza zmianą właściwości oleju, czyli jak dolejemy do syntetyku półsyntetyku to pogorszymy jego właściwości. Oczywiście wszyscy specjaliści powiedzą że nie wolno ale zapytajcie się dlaczego i co się stanie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koksstb    1

ja mam 3skibowy male odkladnice i lece 3 beg ok 1200obrotów to źle ?: moj brat orał 3 biegiem 1000tys obrotów co sie wtedy moze stać ciągnikowi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Odpowiedzi  są wystarczy lepiej poszukać,jeżeli ta sama lepkość to ujdzie ale ogólnie nie zaleca się mieszanie oleju Dlaczego? Każdy olej ma swoje właściwości jak lepkość w danej temperaturze,temperatura płynięcia (chodzi o minusowe temperatury) liczba zasadowa.Jeżeli jest ta sama lepkość oraz gęstość oleju a różnica w firmie  to nie ma wpływu bo te dane technicznie oleju bardzo delikatnie się różnią.Teraz zapytam ile ty masz lat? Bo większości kiedy olej zmienia lub jakie obroty albo chłonie od Ojca lub z książki instrukcji obsługi.Jeżeli małe odkładnice to prawdopodobnie 25 czyli tak zwany pług podorywkowy  Ogólnie nic się nie stanie dla silnika przez krótki czas ale jak będziesz tak całe pole dawał obrotami przeciążasz silnik  a przeciążanie jest gorsze niż katowanie  60-tka uzyskuje swój moment od 1600 obrotów  więc obroty od 1600 do 2 tyś  bo po wyżej 2 tys z 60-tki robi się smok a prędkość robocza też jest ważna przy jakości orki.Olej się zmienia  przy 100 150 mtg olej się utlenia i traci właściwości smarujące  i zmienia raz do roku nie do końca  bo jeżeli ktoś robi 300 mtg 300 coś zalecana jest wymiana 2 razy w ciągu roku,ale jeżeli robisz 50 mtg na cały rok to do dwóch lat  zmieniać olej  a częstsze zmieniane nie zaszkodzi niż późniejsza wymiana.Zalecam olej zalać z lepsza klasą jakiś Turdus Milvwus czy z orlenu 15W40 bo superola to albo paruje  lub galareta w zimie.Najlepiej  klasa oleju  do CF  jak nie wiesz co to jest to polecam google bo panewki c-360 nie są stalowe  tylko z kompozycją lepsza klasa oleju tym zasadowość  jest wyższa innymi słowy olej jest bardziej kwaśny  a nie jest zalecana aż taka dobra jakość.Kupuj  z klasa CD CF maks  lub CG bo Turdus ma 11 zasady a Orlen platinum ultor 15W40 CG 10,5 zasady  a na Turdusie te ciagniki chodzą  więc nie ma problemów

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Ale żeś głupot natworzył.... Nikt nie napisał że raz na rok tylko że co 200mth lub raz na rok jeśli robisz np 130mth....  W pługu podaje się szerokość roboczą skiby czyli ma na to wpływ rozstaw słupic i długość lemiesza , nie ma odkładni 25, 30 czy 40-stek tak jak wielu na tym forum sądzi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Powiedz mi gdzie głupotę  natworzyłem,może jeszcze odkładnica nie ma do gadania skoro ona będzie mniejsza ale nie będzie halo skoro jest  lemiesz jest większy to jak dopasujesz do mniejszej odkładnicy.Szerokość roboczą głównie sie ustawia na cięgłach  bo może ustawić najszerzej  jak tylko się da  ale przód ciągnika będzie kierowało  na prawą stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Chłopie na jakich ty cięgłach szerokość ustawiasz. Nic dziwnego że potem poorane jak by wół szczał, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To wejdź  w moją galerię i zobacz jak jest po orane bo pług się ustawia żeby był równo względem osi ciągnika  oraz w poziomie nastepnie rozkręcanie wieszakiem i jeszcze rozkręcenie  poprzez korbę  co cała idzie belka w bok

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

 Nic dziwnego że potem poorane jak by wół szczał, 

 

 

hehehehehehehe mogłeś dodać że po takim ustawieniu na cięgnach jest narobione bałwanów w polu i mają gdzie zimować sarny i zające :)

 

Adi96 no szału w twej twojej orce to nie ma, skiby można wszystkie policzyć B) popatrz w mojej galerii jak wyglada pole po orce i filmek z orki :)

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Szału nie ma   ale  nie jest po orane jak po dzikach,  i może lepiej to wyszło na orkę sztorcową  przynajmniej wilgoć zatrzymało.Popatrz starsze zdjęcia  np te http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/lightbox/533618-ursus-c-360unia-grudzi%C4%85dz/ Koniec  tej dyskusji bo schodzimy z tematu

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Adi96 - nie zaleca się mieszania olei ale co się stanie jak je zmieszasz? Nawet o skrajnie różnej liczbie zasadowej czy lepkości? Poza tym co wyżej napisałem to odpowiedź jest "nic".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Na razie nie racja ale jakby ktoś robił przez lata to ciekawe czy silnik by służył więcej czy mniej.Sa tacy co zamiast oleju zmienić to dolewaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Adi96 - nie zaleca się mieszania olei ale co się stanie jak je zmieszasz? Nawet o skrajnie różnej liczbie zasadowej czy lepkości? Poza tym co wyżej napisałem to odpowiedź jest "nic".

 

nic się nie stanie.Ja raz w jednym silniku miałem tak.

Superol cc

Falco

Mobil 1

i Selena i nie zauważyłem nic złego , ani się nie pieniły ani nic, ciśnienie ok i nic się nie działo.Dolewałem jakie miałem bo mi brał olej i było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Aby było jasne - nikogo nie zachęcam do mieszania olei, sam też tego nie robię. Chciałem wam tylko przekazać informacje jakie uzyskałem od specjalisty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1933

tym zasadowość  jest wyższa innymi słowy olej jest bardziej kwaśny  a nie jest zale cana aż taka dobra jakość

to są głupoty

Poza tym klasyfikacja jakościowa, którą byłeś łaskaw przytoczyć dotyczy czasów konstrukcji silników.

Mieszanie oleju...
Generalnie nie zaleca się mieszania olei różnych klas i gatunków. Producent ma tu drugorzędne znaczenie. Obserwowałem kiedyś badanie wpływu zawartości oleju napędowego na olej smarny z zawartościami miedzi, siarki, węgla, popiołów etc. - słowem zużytego. Wyniki były zaskakujące. Wniosek mądrych głów był taki, że nieważne co dolejesz aby tłuste.
Dlaczego? Bo smar zmienia się w taki sposób przy zużyciu, że przestaje mieć to jakiekolwiek znaczenie.
Co do dolewania jako jedyna czynność obsługowa to są silniki stacyjne z wymianą oleju raz na ok 3500 - 5000 mth. Tam dba się raczej o dostarczanie nowego smaru i mają one zaawansowane układy jego uzdatniania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj