Skocz do zawartości
Nikita_Bennet

monoblok, poszło zabezpieczenie siłownika (śruba) na dole, jak wymienić

Polecane posty

Nikita_Bennet    100

Witajcie

Trochę trza posiać EFA i bobik przyorać ;)

No i maleńki zgrzyt bo po odczepieniu podorywkowej 5 jeden siłownik opadł a drugi nie.

Okazało się że wypadł z dolnego gniazda gdzie po prostu ścięło śrubę która go zabezpiecza.

 

Siłownik taki jak w tej aukcji: http://allegro.pl/silownik-hydrauliczny-monoblok-mtz-orginal-i6378200400.html

nr katalogowy: 8204625010-B

 

Ścięło śrubę nr 2

356.jpg

 

 

 

Pytanie - jak najszybciej to naprawić bo średnio mi się widzi zdejmować koło i rozwiercać tę śrubę.

Oczywiście 6 latek i górny sworzeń zapieczony ale WD/palnik i pójdzie.

Pytanie dlaczego mogło go ściąć? Luz w gnieździe?

No i jak ktoś to naprawiał to może ma prostą instrukcję od czego zacząć a na czym skończyć aby nie rozebrać pół ciągnika?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Ten siłownik wisi na tej śrubie - musi mieć delikatną oś obrotu. Jak masz opuszczony to zablokuj hydraulikę, możesz pobawić się w zblokowanie tego siłownika jakimś pasem - przez podwiązanie, potem lewarkiem przez ramie spróbuj wyciągnąć cały siłownik do góry. Dlaczego siadło? Może za duże obciążenie, może śruba już była wymieniana. Zbyt dużo gdybania, to nie naprawi problemu, po prostu trzeba się za to zabrać i nie odpuścić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

na razie złożone wszystko, siłownik wsadzony na miejsce i opuszczone ramiona+hydraulika wyłączona.

Jak skończę kosić to się za to myślę wziąć bo ciągnik w transporcie chodzi.

 

Jedyne co to nie chce rozebrać pół ciągnika żeby się dostać do resztek tej śruby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek1310    7

Też to miałem w moim, odkręciłem koło i przewierciłem całe to gniazdo na wlot i zabezpieczyłem nowym sworzniem z zawleczką na końcu, że gdyby znów mi się urwał ten sworzeń to tylko go wybiję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Jak pisałem wcześniej - to nie jest typowa śruba zabezpieczająca. To sworzeń, na nim zbierają się wszystkie obciążenia. Siłownik prawidłowo nie siada na swoim denku, jest lekko w powietrzu. Musi mieć odrobinę luzu by pracować w pewnym zakresie kątowym (jak wahadło).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    84

nie znam się zbytnio na tych okolicach w mtz, ale chętnie podzielę się moim sposobem na wkręcanie urwanych śrub, sposobem tym wykrecilem już kilka/naście śrub od ramy tur w moim pronarze(16 wkrecane na klej) i wszystkie poszły. Jeśli masz dobre wiertło i klucz pneumatyczny, to cała robota nie powinna przekroczyć 15 min razem z odkreceniem koła. Mianowicie śrubę musisz nawiercić minimum wiertłem fi6 na jakieś 20~30mm.W powstałą dziurę wbijasz odpowiedniej grubości klucz torx, następnie wykrecasz śrubę i po robocie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

thx panowie, tak wczoraj myśleliśmy właśnie przewiercić i wstawić tam sworzeń zamiast śruby.

Widać że to nawaliło jakiś czas temu bo sporo rdzy i nie ma świeżego pęknięcia.

 

thx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    8

Miałem ten sam problem Zauważyłem że śruba ta jest wygięta i urwana na dodatek Trochę roboty było ale rozwierciłem urwaną część śruby bez odkręcania koła i udało się ją wyjąć - jakieś pół godz roboty No to dalej zabrałem się za odkręcanie drugiej przy lewym siłowniku i tu zonk... Sam ją urwałem Postanowiłem ją tak samo rozwiercić jak poprzednią Kolega pisze o torxie... urwał  mi się i tylko miałem przez niego więcej roboty Rozwierciłem urwaną  śrubę do tego stopnia że został praktycznie sam gwint na ściankach  I więcej nie chciało iść Musiałem odwiedzić znajomego mechanika Podgrzał palnikiem, użył rozwiertaka 16 i poszło jakoś Założyłem nowe śruby w klasie 12.9 na imbus Zobaczymy ile posłuża Napewno byłoby lepiej przewiercic na przelot

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×