News
Nikita_Bennet

monoblok, poszło zabezpieczenie siłownika (śruba) na dole, jak wymienić

Polecane posty

Nikita_Bennet    167

Witajcie

Trochę trza posiać EFA i bobik przyorać ;)

No i maleńki zgrzyt bo po odczepieniu podorywkowej 5 jeden siłownik opadł a drugi nie.

Okazało się że wypadł z dolnego gniazda gdzie po prostu ścięło śrubę która go zabezpiecza.

 

Siłownik taki jak w tej aukcji: http://allegro.pl/silownik-hydrauliczny-monoblok-mtz-orginal-i6378200400.html

nr katalogowy: 8204625010-B

 

Ścięło śrubę nr 2

356.jpg

 

 

 

Pytanie - jak najszybciej to naprawić bo średnio mi się widzi zdejmować koło i rozwiercać tę śrubę.

Oczywiście 6 latek i górny sworzeń zapieczony ale WD/palnik i pójdzie.

Pytanie dlaczego mogło go ściąć? Luz w gnieździe?

No i jak ktoś to naprawiał to może ma prostą instrukcję od czego zacząć a na czym skończyć aby nie rozebrać pół ciągnika?

 

 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Ten siłownik wisi na tej śrubie - musi mieć delikatną oś obrotu. Jak masz opuszczony to zablokuj hydraulikę, możesz pobawić się w zblokowanie tego siłownika jakimś pasem - przez podwiązanie, potem lewarkiem przez ramie spróbuj wyciągnąć cały siłownik do góry. Dlaczego siadło? Może za duże obciążenie, może śruba już była wymieniana. Zbyt dużo gdybania, to nie naprawi problemu, po prostu trzeba się za to zabrać i nie odpuścić. 


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    167

na razie złożone wszystko, siłownik wsadzony na miejsce i opuszczone ramiona+hydraulika wyłączona.

Jak skończę kosić to się za to myślę wziąć bo ciągnik w transporcie chodzi.

 

Jedyne co to nie chce rozebrać pół ciągnika żeby się dostać do resztek tej śruby.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek1310    7

Też to miałem w moim, odkręciłem koło i przewierciłem całe to gniazdo na wlot i zabezpieczyłem nowym sworzniem z zawleczką na końcu, że gdyby znów mi się urwał ten sworzeń to tylko go wybiję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Jak pisałem wcześniej - to nie jest typowa śruba zabezpieczająca. To sworzeń, na nim zbierają się wszystkie obciążenia. Siłownik prawidłowo nie siada na swoim denku, jest lekko w powietrzu. Musi mieć odrobinę luzu by pracować w pewnym zakresie kątowym (jak wahadło).


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    87

nie znam się zbytnio na tych okolicach w mtz, ale chętnie podzielę się moim sposobem na wkręcanie urwanych śrub, sposobem tym wykrecilem już kilka/naście śrub od ramy tur w moim pronarze(16 wkrecane na klej) i wszystkie poszły. Jeśli masz dobre wiertło i klucz pneumatyczny, to cała robota nie powinna przekroczyć 15 min razem z odkreceniem koła. Mianowicie śrubę musisz nawiercić minimum wiertłem fi6 na jakieś 20~30mm.W powstałą dziurę wbijasz odpowiedniej grubości klucz torx, następnie wykrecasz śrubę i po robocie :)


Wiem że popełniam błędy ale dopiero się uczę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    167

thx panowie, tak wczoraj myśleliśmy właśnie przewiercić i wstawić tam sworzeń zamiast śruby.

Widać że to nawaliło jakiś czas temu bo sporo rdzy i nie ma świeżego pęknięcia.

 

thx


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    167

przewiercone, zrobione na zasadzie przetyczki/bolca i zabezpieczenia a nie śruby która znowu kiedyś się zapiecze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Miałem ten sam problem Zauważyłem że śruba ta jest wygięta i urwana na dodatek Trochę roboty było ale rozwierciłem urwaną część śruby bez odkręcania koła i udało się ją wyjąć - jakieś pół godz roboty No to dalej zabrałem się za odkręcanie drugiej przy lewym siłowniku i tu zonk... Sam ją urwałem Postanowiłem ją tak samo rozwiercić jak poprzednią Kolega pisze o torxie... urwał  mi się i tylko miałem przez niego więcej roboty Rozwierciłem urwaną  śrubę do tego stopnia że został praktycznie sam gwint na ściankach  I więcej nie chciało iść Musiałem odwiedzić znajomego mechanika Podgrzał palnikiem, użył rozwiertaka 16 i poszło jakoś Założyłem nowe śruby w klasie 12.9 na imbus Zobaczymy ile posłuża Napewno byłoby lepiej przewiercic na przelot

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez arsz63
      Hej. Ostatnio wymieniałem uszczelkę zaworów tak zwany okular . Dałem na to masę uszczelniająca i uszczelkę wszystko ładnie złapało i trzyma . Tylko teraz muszę jednak jedną śrube wymienić i mam pytanie czy jak idkrece ta śrubę to nie puści ten silikon ? Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez Remek55
      Witam który z powyższych ciągników wybrać 1025.2 lub 1025.3 tamten jest 10 tyś tańszy co byście zrobili jest jakaś różnica po za wyglądem i spalinami ? czy da się trafić na te ciagniki na wyprzedaży żeby było taniej np. paru letnie z wystawy lub jaki ciągnik polecacie do 150 tyś?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.