News
Nikita_Bennet

monoblok, poszło zabezpieczenie siłownika (śruba) na dole, jak wymienić

Polecane posty

Nikita_Bennet    147

Witajcie

Trochę trza posiać EFA i bobik przyorać ;)

No i maleńki zgrzyt bo po odczepieniu podorywkowej 5 jeden siłownik opadł a drugi nie.

Okazało się że wypadł z dolnego gniazda gdzie po prostu ścięło śrubę która go zabezpiecza.

 

Siłownik taki jak w tej aukcji: http://allegro.pl/silownik-hydrauliczny-monoblok-mtz-orginal-i6378200400.html

nr katalogowy: 8204625010-B

 

Ścięło śrubę nr 2

356.jpg

 

 

 

Pytanie - jak najszybciej to naprawić bo średnio mi się widzi zdejmować koło i rozwiercać tę śrubę.

Oczywiście 6 latek i górny sworzeń zapieczony ale WD/palnik i pójdzie.

Pytanie dlaczego mogło go ściąć? Luz w gnieździe?

No i jak ktoś to naprawiał to może ma prostą instrukcję od czego zacząć a na czym skończyć aby nie rozebrać pół ciągnika?

 

 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Ten siłownik wisi na tej śrubie - musi mieć delikatną oś obrotu. Jak masz opuszczony to zablokuj hydraulikę, możesz pobawić się w zblokowanie tego siłownika jakimś pasem - przez podwiązanie, potem lewarkiem przez ramie spróbuj wyciągnąć cały siłownik do góry. Dlaczego siadło? Może za duże obciążenie, może śruba już była wymieniana. Zbyt dużo gdybania, to nie naprawi problemu, po prostu trzeba się za to zabrać i nie odpuścić. 


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    147

na razie złożone wszystko, siłownik wsadzony na miejsce i opuszczone ramiona+hydraulika wyłączona.

Jak skończę kosić to się za to myślę wziąć bo ciągnik w transporcie chodzi.

 

Jedyne co to nie chce rozebrać pół ciągnika żeby się dostać do resztek tej śruby.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek1310    7

Też to miałem w moim, odkręciłem koło i przewierciłem całe to gniazdo na wlot i zabezpieczyłem nowym sworzniem z zawleczką na końcu, że gdyby znów mi się urwał ten sworzeń to tylko go wybiję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

Jak pisałem wcześniej - to nie jest typowa śruba zabezpieczająca. To sworzeń, na nim zbierają się wszystkie obciążenia. Siłownik prawidłowo nie siada na swoim denku, jest lekko w powietrzu. Musi mieć odrobinę luzu by pracować w pewnym zakresie kątowym (jak wahadło).


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    87

nie znam się zbytnio na tych okolicach w mtz, ale chętnie podzielę się moim sposobem na wkręcanie urwanych śrub, sposobem tym wykrecilem już kilka/naście śrub od ramy tur w moim pronarze(16 wkrecane na klej) i wszystkie poszły. Jeśli masz dobre wiertło i klucz pneumatyczny, to cała robota nie powinna przekroczyć 15 min razem z odkreceniem koła. Mianowicie śrubę musisz nawiercić minimum wiertłem fi6 na jakieś 20~30mm.W powstałą dziurę wbijasz odpowiedniej grubości klucz torx, następnie wykrecasz śrubę i po robocie :)


Wiem że popełniam błędy ale dopiero się uczę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    147

thx panowie, tak wczoraj myśleliśmy właśnie przewiercić i wstawić tam sworzeń zamiast śruby.

Widać że to nawaliło jakiś czas temu bo sporo rdzy i nie ma świeżego pęknięcia.

 

thx


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    147

przewiercone, zrobione na zasadzie przetyczki/bolca i zabezpieczenia a nie śruby która znowu kiedyś się zapiecze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    12

Miałem ten sam problem Zauważyłem że śruba ta jest wygięta i urwana na dodatek Trochę roboty było ale rozwierciłem urwaną część śruby bez odkręcania koła i udało się ją wyjąć - jakieś pół godz roboty No to dalej zabrałem się za odkręcanie drugiej przy lewym siłowniku i tu zonk... Sam ją urwałem Postanowiłem ją tak samo rozwiercić jak poprzednią Kolega pisze o torxie... urwał  mi się i tylko miałem przez niego więcej roboty Rozwierciłem urwaną  śrubę do tego stopnia że został praktycznie sam gwint na ściankach  I więcej nie chciało iść Musiałem odwiedzić znajomego mechanika Podgrzał palnikiem, użył rozwiertaka 16 i poszło jakoś Założyłem nowe śruby w klasie 12.9 na imbus Zobaczymy ile posłuża Napewno byłoby lepiej przewiercic na przelot

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek12321
      Po remoncie silnika i głowicy słychać głuche stuki na pierwszym cylindrze tłok nie uderza w zawory Czy ktoś już może coś takiego przerabiał wtryskiwacze po regeneracji pompa również
    • Przez arek1326
      Koledzy pomóżcie! W silniku w jumzie coś puka cały czas i pojawił się olej w tumnikiu wcześniej rozbieralem ten silnik z tego samego powodu i wymieniłem dwa słupki bo jeden tłok był pekniety a w drugim sworzeń tłoka zaraz zrobiłem głowice pompę wtryskowa i jakieś czas było dobrze a ostatnio zaczęła dymic i stukać rozebralem i nic nie znalazłem wał jest jak nówka panewki też luzow żadnych nie znalazłem a i jak się zagrzeje to nie ma siły okrecic ale jak otworze odpreznik to pali i chodzi.będę wdzięczny za pomoc
    • Przez I_LOVE_MTZ
      witam co może być przyczyną słabo świecą lampy na wyjściu przy lampie ma 9v
    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.