KamilHaraburda

Wymiana panewek w C 360 3p

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Cześć.

Mam pytanie odnośnie wymiany panewek w C 360 3p - uda się to zrobić samemu w warunkach garażowych? Macie może jakąś instrukcję albo katalog do tego modelu? Z góry dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    10

teoretycznie da sie ale po co?? u mnie sąsiad samemu sobie remont w garażu zrobił ale ciągnik pracuje gożej niż przed remontem . czemu masz zamiar wymieniac panewki obruciło , to jeszcze zależy czy główne czy korbowodowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Da się to zrobic samemu w garażu nie raz to robiłem w moim 3P tyle że trzeba mieć troche wyposażenia w tym warsztacie i troche wiedzy w głowie poza tym nic wielkiego tam nie ma oprócz miliona śrubek i śrubeczek do odkręcenia i potem przykręcenia co doprowadza człowieka do nerwicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o panewki główne. A moglibyście powiedzieć czy trzeba rozpoławiać silnik i ściągać koło zmachowe, żeby dostać się do czopa na głównym wale?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Skoro zadajesz tak debilne pytania to lepiej nie bierz się za taka robotę (k**wa przecież baranie to że trzeba rozpołowić to od razu widać nieee??? nie widzisz gdzie jest miska łączona z blokiem???? jak chcesz to rozkręcić bez rozpołowienia???)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1951

Zaraz tam się denerwujesz. W misce niema kołków więc zlezie. Problem jest jak panewkę podsunąć pewno by się udało sposobem... :-D Przyjacielu jak masz wytarte panewki główne to ten wał już swoje wykręcił zatem rozpoławiaj ciągnik i zdejmij - taka moja rada. Jak masz olej w głowie i rozsądek to jesteś w stanie to ogarnąć. Jak zdejmiesz to zobaczymy co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Nie widzisz że ten blok nigdzie prawie nie jest przykręcony do skrzyni  tylko misa jest przykręcona jak zdejmiesz misę to blok ci poleci na nogi bo 2 śrubki M8 go nie utrzymają Poza tym żeby się dostac do panewki głównej pod sprzęgłem trzeba zdjąć koło zamachowe bo pod nim jest aluminiowy pierścień przykręcony do mostka i bloku  Więc powodzenia w robieniu panewek bez ściągania ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1951

Kurcze daj mu rozebrać, niech zabezbieczy, coś tam się nauczy. Jak da parę razy ciała i dalej będzie chciał to coś z tego będzie a jak nie to wtedy odda do flachowca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Ja tylko pisze że to nie bardzo możliwe ale zabronić mu nie zabronię niech robi Nie mój ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1951

Dobrze, że piszesz. Tylko skoro chce się podjąć to musi być mocno samodzielny. Jak stwoerdzi, że się jednak boi - sam odpuści albo zapyta o konkret.
Przy rozbieraniu oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

tylnej panewki głównej bez rozpołowienia i tak się nie da wymienić z przednia poważne trudności zewzgleduna pompe olejową więc robota bez sensu skoro chodzi o wymiane panewek głównych bo wymieni tylko dwie pośrodku

 

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A co to ćwierć remont silnika ma być? panewki wywalone a wał niby dobry? szkoda roboty bo i tak guzik z tego będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A od kiedy to że panewki wytarte to i musi być wał wytarty? Logiczne że wał musi być twardszy niż te panewki  najpierw trzeba pomierzyć czopy i później dawać stwierdzenie czy wał do szlifu czy panewki nominalne i dalej jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1951

Przypominam, że w silniku mamy pompę smaru i że tak to ujmę: oznacza to od zawsze. Kwestia co mechanik dopuszcza jako znośne. Z racji tego, że łożysko korbowodowe obciążane jest nierównomiernie.i jes mniejsze zużywa się bardziej. Temat rozpoczęty tak jakby były problemy z ciśnieniem oleju o wskazuje na chęć poprawy tego stanu przez wymianę panwi na podporach jako kolejny krok. To oznacza w istocie, że wał jest przynajmniej do kontroli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521

DTaras nie pij już mało zrozumiały jest Twój bełkotj nie odróżnisz  smar od oleju?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Wał musowo do kontroli bez tego nie ma opcji tylko autor napisał że główne  no ale korbowodowe też wymagają sprawdzenia.Moim zdaniem jak robić  to porządnie to znaczy jak wał nie jest wytarty i wyda na nominał to dawać nominały chyba że na korbowodowych nie wyda to  na I szlif wszystko  dobre złożenie oraz olej to musi chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj