kris148a

Mtz 82 grzeje się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kris148a    89

Witam, wymieniłem niedawno chłodnice w mtz na aluminiową, była jeszcze do wyboru stalowa, miedziana ale na stanie nie było a rusek był potrzebny. Więc założyłem ją plus osłona wentylatora bo nie było. Teraz mtz szybko się grzeje, łatwo doprowadzić go do temperatury pod koniec zielonego co na starej miedzianej która miała dużo pozaginanych żeberka nie było możliwe. Dodam z wiatrak mam założony odwrotnie ale tak już było gdy go kupiłem na miedzianej ale nie przekladalem skoro było dobrze. Co może być przyczyną teraz wzrostu temperatury. Termostat wywaliłem bo było gorzej. Czy może mieć wpływ ten wentylator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LubieTosty    4

byc moze jak na starej tak nie grzalo a na nowej tak to jup nowa albo zaloz stara a te zamienik wyrzuc na zlom
kup

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

W tej chwili zaolejone gorące powietrze z komory silnika przepychasz przez chłodnicę i wymagasz od niej wysokiej sprawności. Jedyne co uzyskasz  to szybkie zalepienie chłodnicy. Chłodnica alu. jest tańsza, ale ma mniejszą zdolność odprowadzania ciepła od miedziaka, dlatego ma gęstsze ożebrowanie. Zmień bieg wentylatora a zdecydowanie polepszy się sprawność chłodzenia.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Bzdety wiec skasowałem.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

To ja się wypowiem. Miałem alu i to jest badziew totalny, obecnie mam metalową zwykłą blaszaną i nie zarzałem go jeszcze na tej chłodnicy, wywal tą aluminiową jak najprędzej. Założyłem też wiatrak na 6 łopatek, oczywiście ciągnie powietrze z przodu i pcha na silnik bo odwrotnie to podgrzewasz tylko chłodnicę chociaż w kabinie pewnie chłodniej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Ja też już nie wiem co o tym myśleć, poprzedniemu właścicielowi urwał się wentylator i pozaginal te blaszki w miedzianej i tak ona lepiej chodziła. Muszę przełożyć ten wentylator i wtedy zobaczę. Dodam że miedziana nie miała tej osłony na wentylator. Trochę roboty będzie bo chyba bez wyciągnięcia chłodnicy wentylatora nie przeloze?
Tak ale kupiłem nową, i teraz mam ją wywalić i kupić nową? Ja nie leżę na kasie żeby tak wymieniać. A co z gwarancją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

No ale skoro towar nie spełnia swojej roli? Miedziana stara pozatykana i nawet woda do zielonego nie doszła a przy tej tak słabe chłodzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Zawsze możesz jechać do sklepu z nią i z paragonem zrobić awanturę że to szajs i chcesz zwrócić aczkolwiek myślę, że jeśli nie kupiłeś tego u kogoś "znajomego" to może być ciężko z oddaniem chociaż walcz do końca bo to w sumie towar który nie ma racji bytu. Swoją drogą zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro stara spełniała swoją rolę czyli ciągnik nie grzał się, a miała tylko pozaginanych trochę blaszek co i u mnie też ma miejsce to po kiego czorta chciałeś to wymieniać? Tym bardziej, że jak sam twierdzisz nie wchodziło Ci nawet na zielone więc nawet dobrze się nie dogrzewał.  


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tej chwili zaolejone gorące powietrze z komory silnika przepychasz przez chłodnicę i wymagasz od niej wysokiej sprawności. Jedyne co uzyskasz  to szybkie zalepienie chłodnicy. Chłodnica alu. jest tańsza, ale ma mniejszą zdolność odprowadzania ciepła od miedziaka, dlatego ma gęściejsze ożebrowanie. Zmień bieg wentylatora a zdecydowanie polepszy się sprawność chłodzenia.

A niby jakim cudem? Przecież odwracając wentylator nie zmienił kierunku jego obrotów (chyba, że odpalił silnik w drugą stronę :D ). Zmniejszyło to tylko przepływ powietrza, ale nadal przepływa ono we właściwym kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Poprostu zaczęła ciec w takim miejscu co nie dało się naprawić i musiałem kupić nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

A niby jakim cudem? Przecież odwracając wentylator nie zmienił kierunku jego obrotów (chyba, że odpalił silnik w drugą stronę :D ). Zmniejszyło to tylko przepływ powietrza, ale nadal przepływa ono we właściwym kierunku.

 

Przyjrzyj się kształtowi łopatek i potem pisz. Litości! Kierunek ssania powietrza w  wentylatorze zależy od ukształtowania łopaty i odwracając cały wentylator odwracasz kierunek biegu powietrza, prościej nie umiem.

 

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kierunek przepływu powietrza można zmienić tylko zmieniając kierunek obrotów. Odwracając wentylator przepływ powietrza nadal będzie ten sam. Weź jakikolwiek wentylator do ręki i sprawdź. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasia111140    0

Przyjrzyj się kształtowi łopatek i potem pisz. Litości! Kierunek ssania powietrza w  wentylatorze zależy od ukształtowania łopaty i odwracając cały wentylator odwracasz kierunek biegu powietrza, prościej nie umiem.

 

 

Jeśli prościej nie umiesz,to mało umiesz.Założenie odwrotną stroną śmigła nie zmienia kierunku ssania powietrza i nadal będzie przepływać prawidłowo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

No widzisz przed napisaniem tego "Nic nie umiem" polazłem do warsztatu i pobawiłem się wolnym  wentylatorem od poloneza.Ot taki durny zwyczaj sprawdzania tego co się pisze.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

No bo kierunek przepływu się nie zmienił tylko zmieniła się "układ odniesienia". Wentylator zasysa powietrze i pcha do tyłu, a że został obrócony to nadal zasysa tylko że teraz od strony silnika.

 

Edit: Tak, właśnie chodziłem to sprawdzić

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widać, że z bliska żadnego wentylatora nie widzieliście...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. jak byś wentylatora nie obrócił będzie zasysał od chłodnicy i pchał na silnik. Zmienisz to tylko zmieniając obroty na przeciwne lub przekręcając same łopaty ale nie cały wiatrak.

Jedyne co mogło się zmienić obracając wiatrak to jego wydajność z powodu pchania powietrza inaczej wyprofilowaną strona łopat.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Sprawdziłem porządnie, no i skrucha, macie racje! Tylko żaden nie napisał ze to jakieś 30%pierwotnej wydajności.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No napisałem że to jedyna rzecz która może się zmienić i ty tylko w przypadku wiatraka z wyprofilowanymi łopatami. 

Może dać go tak jak ma być lub kupić z ts-a ale ogólnie z tego co się czyta wygląda na to ze chłodnica lipna.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Wymieniłem chłodnice bo strasznie ciekla, przeloze wiatrak i zobaczę wtedy jak temperatura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

Nie chcę Cię martwić ale na alminiowej będzie się grzał, o ile z początku może być ok to po paru godzinach pracy jak złapie kurzu i innego pyłu to co 5 minut będziesz mógł sobie herbatkę zaparzyć i to jej jedyny plus. Zobacz gołym okiem jak gęsto ma poprzeczne żeberka, wygląda jak chłodnica od klimy z paska, to nie zdaje egzaminu w takim zapyleniu jakie znoszą ruskie maszyny. Jak jej jeszcze nie pokiereszowałeś przy montażu to próbuj ją oddać albo chociaż wymienić na inną i nie ma że boli jak sprzedał bubel to niech go sobie zabiera albo idziesz z tym do rzecznika praw konsumenta i on Ci doradzi jak to dalej rozegrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ja popieram teorię kolegi @elektrotechnik,


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdziłem porządnie, no i skrucha, macie racje! Tylko żaden nie napisał ze to jakieś 30%pierwotnej wydajności.

Jak to nie? Napisałem to już w pierwszym moim poście.

A niby jakim cudem? Przecież odwracając wentylator nie zmienił kierunku jego obrotów (chyba, że odpalił silnik w drugą stronę :D ). Zmniejszyło to tylko przepływ powietrza, ale nadal przepływa ono we właściwym kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj