mouser

MTZ 1025

Polecane posty

mouser    8

Co sądzicie o MTZ-ecie 1025 ? Jak się sprawuje w pracy? Ile pali ? Czy jest awaryjny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Już gdzieś pisałem na temat tego sprzętu. Mój dobry kolega ma taki ciągnik. Jeździ już nim pare dobrych lat (będzie jużchyba z 10 lat). Nie może złego słowa o nim powiedzieć. Agreguje go z pługiem Unia TUR 5x35. Do tego agregat uprawowy 4,20m i gruber 2,7m. Jeszcze nic poważnego mu się nic nie stało (kiedyś miał coś tam z elektryką- alternator mu padł). Dużo osób źle ocenia te ciągniki. Każdy mówi źle o ich skrzyniach, że się psują. U niego skrzynia chodzi cały czas bezawaryjnie. Ogólnie dużo koni za niedużą cenę ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

dalszy sąsiad ma takiego najbardziej mi się podobają opony 8) ma go chyba z 2 lub 3 lata i uszczelkę pod głowicą wymieniał już >:( czyba coś koło 500 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kahaber    0

Posiadam Pronara 1025A od 4 sezonow. Pracuje obecnie na 54ha + ewentualne uslugi (jest jeszcze MTZ82). Gleby gliniaste glownie III klasa. Od poczatku jest agregowany z Kvernelandem AB85 4-korpusowym. Od 3 lat jest uzywany do siewu agregatem Famarol 3m brona cyklotiler + nabudowany Accord. Radzi sobie wystarczajaco z tymi maszynami choc zawsze jest wrazenie, ze moglo by byc te kilka koni wiecej, szczegolnie w trudnych warunkach siewu. Przyczepnosc jest dosc dobra (najszerszy zestaw ogumienia) choc masa mogla by byc wieksza. Z tym wiaze sie koniecznosc dociazania przodu przy pracy z agregatem, choc rowniez przy orce zachowoje sie lepiej ze sporym dodatkowym obciazeniem. Najbardziej brakuje polbiegow, szczegolnie na nierownych i roznorodnych glebach jakie obrabiam. "Od biedy" mozna w czasie jazdy zmienic 4 synchronizowane biegi ale w polaczeniu z kiepska zmiana kierunkow jazdy nawroty z agregatem sprowadzaja sie do masakrycznego "wajchowania". Podnosnik jest wystarczajacy jak na te maszyny choc przy rozgrzanym oleju praca z agregatem wymaga wprawy (sprawe powinno troche poprawic zamontowanie chlodzenia oleju). Jedna z wad konstrukcyjnych jest za mala przestrzen miedzy wewnetrzynymi krawedziami kol tylnych a mocowaniem kabiny. Na mokrych i gliniastych glebach potrafia sie zapchac cale nadkola (ich wyczyszczenie reczne nie jest przyjemne i szybkie a nie kazdy ma w domu a tym bardziej na polu myjke cisnieniowa...). Mozna temu zaradzic dorabiajac skrobaki zgarniajace nadmiar blota i grudek.

Awarii nie bylo moze za wiele ale zawsze:

-odpadajace elementy kabiny

-pekniete plastikowe zawiasy maski (wymienione na metalowe)

-peklo polaczenie puszki tlumika z kolankiem (od wibracji najprawdopodobniej bo o nic nie zachaczylem)

-spalony alternator przy okolo 500mth

-spalony bezpiecznik glowny dzien po wymianie alternatora

-kilkukrotne regulowanie podnosnika

-zacinajacy sie gaz reczny (do czasu szybkiej przrobki)

-beznadziejna instalacja do radia

-antena fm wykrecila sie od wibracji

-siatka w masce o duzych otworach sprzyja czestemu zapychaniu sie chlodnicy ale to raczej wada konstrukcyjna

 

Moze sie czepiam za bardzo ale chce udzielic miarodajnej opini. Dodam, ze ciagnik ten nie ma u nas latwego zycia. Spalanie jest znosne chocby w porownaniu z MTZ82 bo nie jestem w stanie podac liczb.

 

Co do kupna innej marki. W czasie kiedy decydowalismy sie na ciagnik to byla najlepsza cenowo oferta. Teraz jednak wolal bym wydac wiecej dla mniejszych (chyba) klopotow a z pewnoscia dla lepszego komfortu pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Konkretna, pełna argumentów odpowiedź. To lubię! Z takiego postu rzeczywiście można się czegoś dowiedzieć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
Co sądzicie o MTZ-ecie 1025 ? Jak się sprawuje w pracy? Ile pali ? Czy jest awaryjny?

 

Słyszałem że te silniki są takie same jak te w 82 tylko z tych jest więcej wyciągnięte.I to skraca im żywotność.Co o tym sądzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4
to nie są te same silniki. w 82 d-243 a w ts i 1025 są d-245 z tym że w ts jest d-245.5.

 

no kolega ma racje nie takie same, nawet poj inna 82 ma 4,750l a 82ts i 1025 ma 4,752 ;) i stopień sprężania inny. pozdrawiam


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3

ja mam 82ts. co jakiś czas trzeba regulować a jak nic nie daje to sie wymienia taśmę i jest ok. w pozostałych modelach jest pewnie tak samo. ale jak jest w tych nowych na guzik to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13
ja mam 82ts. co jakiś czas trzeba regulować a jak nic nie daje to sie wymienia taśmę i jest ok. w pozostałych modelach jest pewnie tak samo. ale jak jest w tych nowych na guzik to nie wiem.

A regulujesz zgodnie z instrukcja czy masz jakis swój sposób na dobre ustawienie taśm bo ja regulowałem i zmieniłem taśmy ale nadal slizgaja juz nie tak mocno a jednak? Mysłałem nawet nad tym zeby to przerobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3

teorie znam ale nie robiłem tego. robił jeden mechanik. wymienił taśmę a potem regulował po puszczając taśmę z hamulcem a dokręcał tę ciągnącą. powinno się to robić i sprawdzać pod obciążeniem aż do skutku. jemu się udało na sucho ;) po wymianie taśmy wystarczy taka regulacja. po jakimś czasie jak przestaje ciągnąć to należy przestawić taką blaszkę zębatą o jeden ząbek koło wyjścia womu i ponownie wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13
teorie znam ale nie robiłem tego. robił jeden mechanik. wymienił taśmę a potem regulował po puszczając taśmę z hamulcem a dokręcał tę ciągnącą. powinno się to robić i sprawdzać pod obciążeniem aż do skutku. jemu się udało na sucho ;) po wymianie taśmy wystarczy taka regulacja. po jakimś czasie jak przestaje ciągnąć to należy przestawić taką blaszkę zębatą o jeden ząbek koło wyjścia womu i ponownie wyregulować.

Blaszkę zębatą?? a w którym to miejscu bo ja nie kojarze żebym miał cos takiego??? Z któreko roku masz mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3

Blaszkę zębatą??

 

mam z 2000r. na górze obudowy wyjścia wałka womu, tej co z wałkiem wyciągasz żeby zmienić taśmy. łączy ona dwa wałki a jeden ma wielowpust. o taką blaszkę mi chodziło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shmit    0

kto jest użytkownikiem tego konkretnie ciągnika ? proszę o kontakt gg 2851826 , mam zamiar kupić taki traktor i nie wątpie że będzie to udany zakup , a tak konkretnie ile pali w :

 

-ciężkej orce

-transporcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

ostatnio przeczytałem w tygodniku rolniczym o mtz to troche sie przestraszyłem i juz wole pronarka przynajmniej serwis jakiś ludzki


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Pronae 1025a to piekna maszynk twarda zalłuje że go nie kupilem zamiast Zetora 7340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter123    0
Pronae 1025a to piekna maszynk twarda zalłuje że go nie kupilem zamiast Zetora 7340

ja mam tez zetora7340 na 35 ha jest dobry ale zaluje ze nie kupilem zetora 9540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy Pronar 1025A z roku 2004 ma synchronizowaną skrzynie ?? I jaka róznica w spalaniu jest między ciągnikiem Pronar 82 TSA a Pronar 1025 A ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ma synchro, różnica spalania wynosi chyba 7gram na kilowat


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Pronara 1221A 130km. Żadnych problemów

mam go już 6 lat 1200mgh. narazie brak wycieków.

Jedyne usterki to pęknięcia przewodów hydrauliki, ale po pracy 24godz non-stop można mu wybaczyć xD

Jego moc jest zadzwiająca. np przy pracy z talezówką zapotrzebowanie mocy od 130 do 180km ja doczepiłem jeszcze brony i lata a ziemie mam ciężkie.

pług z którym pracuje to kverneland 5X45cm i też chodzi ;p. Ludzie tylko dużo krzyczą chociąż widzieli te ciągniki tylko z daleka. To naprawde dobra marka.

Polecam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj