Skocz do zawartości
metek323

problem ze skrzynia biegów BIZON

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon

metek323    0

witam, mam taki problem w Bizonie Z056, po wbiciu 3 biegu w skrzyni cos jak wyło albo huczało (łułułułu) :)  przy zwiększeniu prędkości wyje również, na pozostałych biegach wszystko jest w porządku.  proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kitowiak    321

Ja też to mam na pełnym przyspieszaczu wyje jak w 360 zwolnice. Jest to mechanizm roznicowy a głównie jego tryby które sie zużyły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Jarecki88    183

A tam mechanizm. Do sprawdzenia masz wałek dolny skrzyni, prawdopodobnie wyszczerbiona zębatka. Na 3 słychać, bo wszystko się szybko kręci. Trzeba zdjąć dekiel i popatrzeć ale póki jeździ, to niech żniwa zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


bbolas    0
kitowiak w tryby to można dostać....koła zębate jak cos... :):):)...ta skrzynia to ma zęby proste to lekko wyje jak c-360 chyba że jest masakra to warto zajrzeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mejtun    0

To ja się podepnę. U mnie wyskakują biegi, najczęściej 2 i 3.. słyszałem teorię że obrócony któryś tryb w skrzyni? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel94    16

Tryb na pewno nie jest odwrócony, bo nie mógłbyś wrzucić biegu ;) Zobacz w jakim stanie są tryby, jeśli są ok to wymień kulkę i sprężynkę, być może sprężynka pękła i nie "trzyma" wodzika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacor73    1

Miałem podobny problem, ale dokończyłem sezon. Jak zobaczyłem przyczynę buczenia na 3 to się ucieszyłem, że udało się dokończyć żniwa. Przyczyną był mocno wyszczerbiony ząb koła różnicowego i zęby wałka głównego, koszt koło 420 wałek 290 plus uszczelki łożysko wałka głównego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×