Polecane posty

Drak1988    0

Witam serdecznie kolegów.

Ww moim JD6100 mam następujący problem. Po pewnym czasie zaczął mi szwankować wskaźnik paliwa, aż w końcu przestał zupełnie wskazywać poziom. Prawdopodobnie od początku jak go kupiłem, nie działała pompka paliwa, ale nie jest to pewne, w tej chwili nie działa. Pomyślałem, że pewnie do wymiany wskaźnik + pompka, jednak po zdjęciu dekielka i dostaniu się do złączki od pompki/wskaźnika (złączka 3pin) i pomiarze napięć okazuje się, że na jałowo (po przekręceniu kluczyka) na pompce mam napięcie około 7V zamiast 12. Szukając dalej, udało mi się ustalić, że po przekręceniu kluczyka nie załącza się przekaźnik odpowiedzialny za pompkę paliwa. Na styku przekaźnika jest napięcie 12V (na cewce brak), myślałem, żeby zewrzeć przekaźnik na próbę jakimś drutem, ale nie wiem czy jest to dobry pomysł bo być może jakiś układ nie pozwala na załączenie się przekaźnika bo wykrywa awarię i po takim zwarciu może być więcej szkody niż pożytku.

 

Teraz 2 pytania:

1. W którym momencie powinna załączać się pompka paliwa, czy zawsze po przekręceniu kluczyka, czy tylko po spadku ciśnienia w przewodach paliwowych?

2. Czy miernik poziomu paliwa (pływak itd) potrzebują zasilania do wskazywania poziomu? Sprawdzałem rezystancje między pinami przy różnych poziomach paliwa i w sumie nie zauważyłem znacznych zmian (max 0.7ohm i to w sumie dość losowo, co bardziej wskazywało na znaczny błąd pomiaru).

 

Dodam, że po przekręceniu kluczyka, wskazówka wskaźnika paliwa przechodzi z położenia spoczynkowego (poniżej czerwonego pola), na jego początek, więc chyba sam wskaźnik jest OK. Dzisiaj chciałem rozebrać skrzynkę z przekaźnikami i bezpiecznikami, jednak ilość kabli jaka tam dochodzi mnie przeraziła i chwilowo nic nie ruszałem.

 

PS: Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji tzw zapłonu powinna migać żółta kontrolka z wykrzyknikiem? (kontrolka ta gaśnie po odpaleniu ciągnika).

 

PS2: Przez pomyłkę chyba nie ten dział, jeśli to możliwe to proszę o przeniesienie do głównego działu Ciągniki rolnicze -> John Deere (bo chyba ten będzie najodpowiedniejszy)

 

Pozdrawiam

Darek

Edytowano przez Drak1988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    27

w tej sari ciągników pompka działa prawdopodobnie tylko wtedy jak weźmiesz na zapłon i rewers do przodu. po przelreceniu kluczyka kontrolka powinna mrugać po odpaleniu już nie.
wytarty wskaźnik jest na pływały i nie widzi opornosci. musiał byś mieć skąd podmienić pływak i wtedy sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kierownik
      Ok. Co byscie wybrali? Kto użytkuje jeden z tych modeli? JD interesuje mnie z autopowr. Jakie są plusy i minusy jednego i drugiego? Nie miałby to byc ciągnik główny, ale dobrze zeby z 4 skibowym polatał jak i z jakims agregatem uprawowo siewnym.
    • Przez johniy861
      Witam, od pewnego czasu mam problem z uciekajacym powietrzem z układu hamulcowego. Ogólnie przez większość roku powietrze nie jest potrzebne ale w żniwa z przyczepami juz jak najbardziej a denerwujace jest to ze za każdym razem gdy zgasze ciągnik a za 15 min znowu odpale to trzeba czekać aż nabije powietrza do ukladu ( żeby można było ruszyć przyczepy). Podczas jazdy problemu nie ma bo kompresor bije na bieżąco. Wstępnie zlokalizowalem gdzie ciśnienie ucieka i wydaje mi sie ze z zaworu sterowania hamulcami przyczepy ( al160250). Wiadomo john bierze pneumatyke z wabco tylko pytanie czy jest możliwość naprawy takiego zaworu? sa gdzieś dostępne części do nich? Niby na necie są jakieś zestawy naprawcze ale znów ich cena powala no i jak je dopasować do konkretnego modelu zaworu. Może ktoś rozwiazywal juz ten problem u siebie i pomógł by mi z nim?
    • Przez rollo29
      Prośba do szczęśliwych posiadaczy prasy John deere 346 lub podobny model 3...Zerwał mi się główny łańcuch napędowy przy wałku ,i moje pytanie ile on liczy ogniw ,czy konieczne (napewno tak)jest ustawienie" zapłonu".😱😱😱😱😱😰😰
    • Przez rollo29
      Prośba do szczęśliwych posiadaczy prasy John deere 346 lub podobny model 3...Zerwał mi się główny łańcuch napędowy przy wałku ,i moje pytanie ile on liczy ogniw ,czy konieczne (napewno tak)jest ustawienie" zapłonu".😱😱😱😱😱😰😰
    • Przez peszun
      Witam. Posiadam jd 6910 z automatyczną skrzynią.  Ciągnik nie chce ruszyć z miejsca od razu wyrzuca błędy
      BCU 88
      UIC 138
      TCU 79
      Co oznaczają te błędy?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.