Skocz do zawartości

Polecane posty

Drak1988    0

Witam serdecznie kolegów.

Ww moim JD6100 mam następujący problem. Po pewnym czasie zaczął mi szwankować wskaźnik paliwa, aż w końcu przestał zupełnie wskazywać poziom. Prawdopodobnie od początku jak go kupiłem, nie działała pompka paliwa, ale nie jest to pewne, w tej chwili nie działa. Pomyślałem, że pewnie do wymiany wskaźnik + pompka, jednak po zdjęciu dekielka i dostaniu się do złączki od pompki/wskaźnika (złączka 3pin) i pomiarze napięć okazuje się, że na jałowo (po przekręceniu kluczyka) na pompce mam napięcie około 7V zamiast 12. Szukając dalej, udało mi się ustalić, że po przekręceniu kluczyka nie załącza się przekaźnik odpowiedzialny za pompkę paliwa. Na styku przekaźnika jest napięcie 12V (na cewce brak), myślałem, żeby zewrzeć przekaźnik na próbę jakimś drutem, ale nie wiem czy jest to dobry pomysł bo być może jakiś układ nie pozwala na załączenie się przekaźnika bo wykrywa awarię i po takim zwarciu może być więcej szkody niż pożytku.

 

Teraz 2 pytania:

1. W którym momencie powinna załączać się pompka paliwa, czy zawsze po przekręceniu kluczyka, czy tylko po spadku ciśnienia w przewodach paliwowych?

2. Czy miernik poziomu paliwa (pływak itd) potrzebują zasilania do wskazywania poziomu? Sprawdzałem rezystancje między pinami przy różnych poziomach paliwa i w sumie nie zauważyłem znacznych zmian (max 0.7ohm i to w sumie dość losowo, co bardziej wskazywało na znaczny błąd pomiaru).

 

Dodam, że po przekręceniu kluczyka, wskazówka wskaźnika paliwa przechodzi z położenia spoczynkowego (poniżej czerwonego pola), na jego początek, więc chyba sam wskaźnik jest OK. Dzisiaj chciałem rozebrać skrzynkę z przekaźnikami i bezpiecznikami, jednak ilość kabli jaka tam dochodzi mnie przeraziła i chwilowo nic nie ruszałem.

 

PS: Czy po przekręceniu kluczyka do pozycji tzw zapłonu powinna migać żółta kontrolka z wykrzyknikiem? (kontrolka ta gaśnie po odpaleniu ciągnika).

 

PS2: Przez pomyłkę chyba nie ten dział, jeśli to możliwe to proszę o przeniesienie do głównego działu Ciągniki rolnicze -> John Deere (bo chyba ten będzie najodpowiedniejszy)

 

Pozdrawiam

Darek

Edytowano przez Drak1988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    25

w tej sari ciągników pompka działa prawdopodobnie tylko wtedy jak weźmiesz na zapłon i rewers do przodu. po przelreceniu kluczyka kontrolka powinna mrugać po odpaleniu już nie.
wytarty wskaźnik jest na pływały i nie widzi opornosci. musiał byś mieć skąd podmienić pływak i wtedy sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TopAgroPlus
      Witam
      Mam pytanie ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w John Deere 7730 i dlaczego zamarza rurka niskiego ciśnienia przy sprężarce?
       
    • Przez MichalSiemano
      kupie koparko ladowarke jcb  4cx lub 3cx
    • Przez Roman2
      Kupiłem w tym roku prasę John Deere 582 używaną i mam z nią pewien problem.
      Mianowicie przy podawaniu siatki, zostaje ona owinięta na wałku gumowym, a nie podana na snopek. 
       
      W czym tkwi problem? Proszę o pomoc i pozdrawiam.
        
    • Przez Skwarus
      Witam, niedawno kupiłem prasę John Deere 580 z rotorem, zrobiłem nią 70 bel bez żadnego problemu, a teraz zaczęła się zapychać za rotorem, bela się przestaje obracać, pasy się zatrzymują i muszę wyrzucać materiał z komory. Nieraz jakoś dobrze złapie i jest wszystko dobrze ładna bela wychodzi. Był podobny temat o jd 550 ale nie było jednoznacznej odpowiedzi. Czy przyczyną może być zbyt ślizgi ten walec za rotorem?
      Jeśli ktoś miał taki problem prosiłbym o pomoc.
      Pozdrawiam
    • Przez ziutek92
      Witam panowie soje prawie przed zakupem wyżej wymienionego kombajnu który rzekomo posiada 2500h tylko po odpaleniu ukazał się niebieski dym ale na wolnych obrotach znikł wiadomo gdy się doda gazu troszkę czarnego puści kombajn stał włączony z młocarnia aż złapał swoja temperaturę i na pełnych obrotach widać jak delikatnie ale to dosyć bardzo delikatnie przydymia na niebiesko dodam ze jak już rozgrzany to na wolnych obrotach nic nie dymił silnik równo pracuje na obrotach i luzie są świeżo wymienione wszystkie filtry jak odkręciłem filtr powietrza to ten wewnętrzny by delikatnie ale wyczuwalnie mokry gospodarz mówi to tak było i że tego prawie nie widać że wszystko w porządku że silnik ani grama oleju nie bierze. dodam że stan faktyczny podzespoły tzn jak sita podsiewacz cepy klepisko odrzutnik luzy na wytrząsaczach są na 5 ciężko określić czy stan godzin to faktyczny. proszę o jakąś poradę.
×