Miodu90

goracy alternator

Polecane posty

Miodu90    0

Witam. Chodzi o wladimirca t-25. Problem jak w temacie. Podczas jazdy nagle zabraklo ladowania. Alternator goracy ze nie idzie go dotknąć. Amperomierz pokazuje 0 chociaz od czasu do czasu na 2-3 sekundy pokazuje na +. Tak jakby na chwile lapal ladowanie. Raczej jest dobry bo np przy wlaczonych swiatlach pokazuje na -. Kolo alternatora od paska sie nie grzeje. Jest lekko cieple ale to normalne. Pasek nie jest bardzo natepiony. Nie slychac tez nic niepokojacego z alternatora. Zwarcia raczej tez niema bo na kablach nic nie widac ani nic sie nie kopci. Alternator ten 400w bo chyba byly 2 radzaje. Mial ktos podobny problem? Moze jakies pomysly co jeszcze sprawdzic? Prosze o porady.

Edytowano przez Miodu90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

według mnie wina może leżeć po stronie uzwojenia w alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Lub uszkodzone diody.
Zmierz napięcie i podaj. Powinno być około 14.5V
Amperomierz w multimetrze jest przystosowany zazwyczaj do maks 20 A i to na krótki czas działania a alternator może generować dużo większy prąd. Więc dużo lepszym pomysłem jest zmierzenie napięcia ponieważ nic się nie uszkodzi. Chyba że mierzyłeś przyrządem przystosowanym do takich prądów


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miodu90    0

Dzisiaj po pracy zmierze multimetrem i podam. Wyczyszcze jeszcze klemy na wladku i na aku. Gdzieś wyczytałem że mogły zajść brudem i jest mała powierzchnia styku. Raczej to nie bedzie od tego ale nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

odpalasz go z rozrusznika czy z popychu?. Jakie napiecie na zgaszonym i odpalonym?

Wygląda na to  że altek kradnie ci prąd. 

Mostek prawdopodobnie do wymiany

Ps. mikrometr służy do dokładnego mierzenia np. czopu wału


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miodu90    0

To samo pokazuje. 10.7 na odpalonym jak i na zgaszonym. Odpala normalnie z rozrusznika. Więc obstawiasz ze winny jest mostek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Rozbierz go i sprawdzisz. Może też być uszkodzenie nie elektryczne, a mechaniczne. Być może problem z uzwojeniem


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie próbuje rozebrać alternator jednak po odkręceniu tych trzech bocznych szpilek ta aluminiowa część ani myśli zejść. Czy coś trzeba jeszcze rozkręcić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Delikatnie stuknij i powinny się rozejść, tylko tam trzeba wszystkie przewody rozkręcić aby rozłożyć na 3 części od strony kółka masz 2 lub 3 śrubki na nich trzyma się uzwojenie "wirnika".


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No delikatnie to już próbowałem zresztą mocniej też . Czy tam wirnik powinien z łożysk się wysunąć czy łożyska wsuną się do środka. Pierwszy raz to rozbieram. zdjołem koło pasowe i wiatrak wkręce moowanie w inadło i pobije oś z przodu może się rozejdzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Od strony koła są 2 czy 3 śrubki odkręć je może one trzymają łożysko.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poszedł jednak sam wirnik. Tylko nie mogę wybić wirnika z drugiej strony. Z jednego uzwojenia urwał się drut drugie trzyma ale za to trzecie ma tylko jeden drut  bo w tych dwóch są podwójne czy to ma tak być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Ten alternator jest ciężki w naprawie, miałem takie coś w MTZ, przy jeżdżeniu bez świateł było w miarę OK, po włączeniu świateł alternator rozgrzewał się do ponad 90*C napiecie spadało, nie rozbierałem go ale myślę że padła jedna dioda i Alternator nie pracuje na wszystkich fazach.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie udało się uratować alternatora. Za bardzo przegrzane druty z uzwojeń . Wszystko czarne w środku. Ale znajomy podsuną mi pomysła że od gulfa 2 się nada. Podobno też ma regulator i niby można wpiąć go w instalacje tak jak ten orginalny. Jutro szrot trza odwiedzić :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj