Skocz do zawartości
DominikPaweFilipczak

Jak podkręcić ciśnienie oleju zetor 8011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiadomość z agroFakt.pl

Stefano1    39

Żeby podnieść ciśnienie oleju, to  najprościej podłożyć podkładkę pod zawór przelewowy  pompy olejowej  :)   Nieszczelności w układzie smarowania silnika (magistrala, wał-panewki itd),  wpływają co najwyżej na skoki  ciśnienia w układzie, względem zimnego, a rozgrzanego silnika.  Za górną granicę ciśnienia oleju w silniku, odpowiada wspomniany zawór.  

 

Pompę olejową, w warunkach garażowych, da się sprawdzić tylko organoeptycznie    :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo na tym za bardzo gdzie znajduje się dokładnie ten zawór i jak on wygląda? I jak tam podłożyc te podkładke tzn gdzie?

Edytowano przez DominikPaweFilipczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekm66    25

przy pracy 2,5-3 atm to dobre ciśnienie... wbrew pozorom zbyt wysokie ciśnienie też nie służy silnikowi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    146

no nie powinno być niższe niż 2. Tylko napisał, że to na pełnym gazie a to jak pamiętam przy 1200 powinno być... Natomiast poniżej 0,6 zaświeci kontrolkę.
Możliwe, że coś pomieszałem. Pompa oleju tu jest trybikowa więc można ją obmierzyć. Do tego trzeba zwalić michę a wtedy i tak sprawdzisz panewki. Duże ciśnienie zwiększa wymianę smaru jest to jednak niepotrzebny wzrost oporów w silniku. Wzrost poza max może być szkodliwy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Nie znam się za bardzo na tym za bardzo gdzie znajduje się dokładnie ten zawór i jak on wygląda? I jak tam podłożyc te podkładke tzn gdzie?

 

Pierwsze lepsze, co mi podpowiedział wujek google. 

 007.jpg

 

 

Na przykładzie pompy od c385- zawór jest zintegrowany z pompą oleju. Tłoczek zaworu (24), jest dociskany w gniazdo w pokrywie (4) za pomocą sprężyny  (23),  zablokowanej talerzykiem (22) i zawleczką (25). Podkładki dokłada się pomiędzy sprężynę  (23) a talerzyk (22)

 

Rozbieżności ciśnienia masz spore, ale powinien żyć :)  Jeśli panewki i wał nie są przeorane, to bym podkładeczkę pod zawór podłożył i śmigał dalej.   Nie na samym wale korbowym, szczelność układu smarowania silnika się kończy :)

 

 

 

Edit- sory, schemat jest od  30'tki (umysł już zmęczony od reperowania Bizona i obrazków człowiek nie rozróżnia :) )  ,  aczkolwiek  budowa w c385 jest niemal identyczna. W nowym typie,  zawór ma osobny korpus. 

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Jak masz 4 ciśnienie na wolnych a po rozgrzaniu 2 i mniej to masz wał do szlifu i jakbyś złoto wlał to ciśnienia nie podniesiesz. Czeka cię remont i nic nie kombinuj bo szkoda twojej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

jednym z mniej inwazyjnych sposobów jest wymiana filtra odśrodkowego (tzw . bączka ) ,który potrzebuje oleju do prawidłowego działania , na filtry puszkowe .

Spróbuj zaślepić dysze w wirniku filtra i sprawdź czy wzrosło po rozgrzaniu ciśnienie . Jak będzie przyzwoite to nie śpiesz się z remontem tylko kup przystawkę pod filtry puszkowe -zakładam,że coś takiego istnieje

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę nic robił jedzie na remont do mechanika ale dzięki za pomoc
Przystawka jest już założona i to samo jest trzeba jechać do mechanika i niech patrzy co go boli dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

tylko daj dobremu mechanikowi bo różnie to bywa z "fachurami" :D  wszystko powymieniają a na koniec rozłożą ręce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

Panowie, proszę mnie sprostować jeśli żle zrobiłem. Podłożyłem podkładkę(10groszy) w zaworze ciśnienia oleju przy pompie olejowej między zabezpieczenie(ten mały kołeczek), a talerzyk. Ciągnik to Ursus 1012. Może tak być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×