Polecane posty

Gladius    3

Witam!

Rodzice planują kupić ciągnik do gospodarstwa, ze względów oczywistych używany. Wybór padł na poczciwego bolszewika, pojawiła się ciekawa oferta zakupu modelu 920.3 z roku 2006. W związku z tym mam kilka pytań:
1) Wszędzie w internecie spotykam się z informacją, że ciągnik ten ma 84KM, właściciel twierdzi, że jego maszyna ma 95. Czy to możliwe? Może jakieś turbo albo coś podobnego? Wolelibyśmy unikać "podkręcanej" w garażu maszyny
2) Belarus nie produkuje dzisiaj modelu 920.3 mimo, że ciągle w produkcji są .2 i .4 - czy orientuje się ktoś, czy produkcję "trójki" wstrzymali z powodu jakichś wad ciągnika itp., czy z jakichś innych przyczyn?

3) Biegi. Wszyscy znajomi straszą, a żaden nie jeździł. Czy na prawdę są takie nie do ogarnięcia i sprawiają wieczne problemy, czy to tylko taka lokalna legenda?

4) I ogólnie, jaka jest Wasza opinia o tym traktorze. Miałby pracować w średnim gospodarstwie jako główny ciągnik, głównie przy prasie, transporcie, trochę przy pługu, w przyszłości może też kosiarce.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi, każda informacja na wagę złota
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

powiem Ci tak sam miałem mtz 82 w tych starych kabinach i dla mnie robota nimi była katorgą. w tych nowszych nie siedziałem. ale dla mnie to samo jest co w starych czyli żadnych rewelacji. i zmieniłem park z mtz na renault robie nimi 3 sezon i jestem zadowolony. za 95 koni dałem 35tys a wa 145 37 tys plus remonty a patrząc na ceny mtz są w miarę porównywalNe a komfort jest o niebo lepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gladius    3

~Renault145
Jeśli chodzi o komfort w kabinie, to przesiadamy się z C-360, więc nawet MTZ będzie sporym skokiem naprzód ;)
Renówki oglądaliśmy, ale przeraża przede wszystkim cena części, a w 25 letniej Francuzce awarie nie będą zdarzać się chyba specjalnie rzadziej niż w 10 letnim Belarusie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pegaz3512    10

Biegi w belarusie są do ogarnięcia, trzeba się przyzwyczaić, są blisko siebie. Jest głośny szczególnie pod obciążeniem i wyje skrzynia z załączonym półbiegiem. Były wersje eksportowe do niemiec 95KM z mostem carraro. Ceny części są niskie ale naprawy bywają skomplikowane i specyficzne uwaga na słabe hamulce które wymagają okresowej regulacji. Sprzęgło bywa zawodne jest zbyt słabe i wom jest słaby ślizga się. Moja opinia jest taka jest to prosty ciągnik z któremu trzeba trochę poświęcić uwagi. Jeżeli jest zużyty to ciężko dojść do ładu. Silnik jest znacznie lepszy niż cała reszta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

fakt części są droższe od mtz ale napewno ciągnik jest trwalszy i ma lepszy udźwig mtz. jestem właśnie przy remoncie silnika i liczę ze tak kolo 8tys się zmieszcze wiec nie tak źle. ale jak zrobię będzie długo chodził. a mtz różnie bywa.
i jak masz rewers to już w ogóle bajka czy w orce czy innych pracach i bez wajchowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

ja mam belarusa 952 i po 10 latach użytkowania powiem ze jest idiotoodporny ale też dość toporny. jak my sie przesiadalismy z C 360 to skok nie wiadomo jaki ale po latach mogę powiedzieć że ze starszy zachodni będzie trwalszy i wygodniejszy. fakt ceny serwisu droższe ale remonty rzadsze na jedno wychodzi. jednak zawsze lepiej zapłacić 3 razy po 1000 niż na raz 3000.
po pierwsze sprawdź czy nie chodził w turze bo jeśli tak to trzymaj się z daleka.
z wad to wymienię cieknąca hydraulika, zawsze nie ważne co zrobisz. dość głośny, każda awaria wymaga to rozbiórki połowy ciagbika ( wymiana prostego przewodu, rozkręcenie podłogi trwa dłużej niż wymiana)
zalety
w miarę mało pali
jest prosty, młotek i przecinak to narzędzia dla niego
ciężko go popsuć.
zamiast niego rozejrzyj się za same explorer, możliwe że taniej nawet kupisz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proktor    17

 .3 wcale nie przestali produkować nowych  , tylko w Polsce wprowadzili zakaz rejestracji (.3) ze względu niby na emisję spalin (a pewnie chodziło o konkuręcję ,bo one najbardziej były kupowane i moim zdaniem najlepsze )) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gladius    3

~lukaschels

w turze nie chodził. Pracował u znajomego w firmie, ciągał beczkowóz, zimą śmigał z pługiem do śniegu, symboliczne 5-7 hektarów obrobił. Ma coś pod 4 tys. motogodzin zrobione. A tak w ogóle, to do tura się chyba raczej nie nadaje?
To, że z awariami aż tyle problemu to dla mnie szok szczerze mówiąc - wydawało mi się, że przy odrobinie "ogarnięcia" większość awarii da się w miarę szybko załatwić.
Nad Same trochę się zastanawiałem, ale przerażały mnie roczniki - w podobnej cenie ciężko o młodszy niż 30 lat. Może jeszcze przemyślę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

może trochę przesadzamy z awariami bo nie ma takie która by unieruchomila ciągnik e są wkurzajace.
cena same jest spora bo jakość też jest dobra, części drogie ale oryginalne więc posłużą. to Twoja decyzja i uwazam że za kilka lat i tak zmieniała na zachodni, to taka droga którą każdy musi przejść. u nas też tak było 60 później mtz, belarus, następnie same, i deutz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Jeździłem przez parę ładnych lat Pronarem 82 SA . Technicznie jest to samo co Rusek tylko inny wygląd i kabina. Belarus 920.3 ma turbodoładowanie, ale nie ma mocy 95 tylko 84 KM . Z rynku wycofali model 920.3 ze względu na przestarzałą konstrukcję ciągnika więc nie obawiaj się że miał jakąś wadę która spowodowała wycofanie z produkcji. Jeśli chodzi o skrzynię biegów to o ile w Pronarze była synchronizowana to w rusku nie jest i będziesz miał ciężko wbijać biegi. Wracając do tematu skrzyni biegów to ona ma przełożenia trochę dziwnie umiejscowione np. tam gdzie w samochodzie jest 5 tam jest 1, gdzie jest 3 tam 2, gdzie 4 tam 3, tam gdzie 1 tam 4 a wsteczny tak jak w aucie z 5 biegową skrzynią. Bardzo łatwo zamiast 2 wrzucić 1 albo 3 wbić R ponieważ jest taki opór by wrzucić 1, a najlepiej miałem tak w Pronarze że nawet 2 nie mogłem wbić bo ciągle drążek wskakiwał na 1. Miałem zabawę świetną ale to denerwujące i łatwo uszkodzić skrzynię. Moim zdaniem Belarus jest przeciętnym ciągnikiem ale bardzo wytrzymały w szczególności silnik. Tani w eksploatacji, tani w utrzymaniu i tani w zakupie tylko niestety za taką cenę czego się spodziewać. Ludzie pracujący nim w polu nie zaznają komfortu ponieważ jest głośny jak cholera, skrzynia nie precyzyjna, fotel twardy, nie ma klimy nie wiem jak w tym co znalazłeś, spalanie umiarkowane, itd... Szczerze lepiej poszukajcie Polskiego Pronara np.: 1025A lub 1221A są lepsze o wiele, a jak nie znajdziecie to lepiej kupić coś z zachodu lub Polski Np. Crystala . A do jakiej kwoty szukacie ciągnika to postaram się pomóc.

Edytowano przez Valtra123

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gladius    3

Skrzynia jest synchronizowana w nim, robili wersję chyba 18/4 bez i 14/4 z synchro. Klimy niestety nie ma, chociaż w starych zachodnich też raczej nie będzie, ewentualnie w Pronarze.
Główną obawą w tych zachodnich jest dla mnie to, że zaraz po zakupie okaże się, że trafiło się felerny egzemlarz, pół ciągnika do wymiany i kilkanaście tys. będzie kosztować... I nawet jak pochodzi kilka lat, to dla nas, co tu ukrywać, jest to duży pieniądz (zwłaszcza, gdy już na ciągnik się wydało).
Co do ceny, to myślę, że tak do 40 tysięcy - planowaliśmy nawet trochę mniej, ale taka jest cena za ruska, więc niech będzie ;)
A kupować dzisiaj nie musimy, więc z tydzień na podjęcie decyzji mamy. 
I dzięki za wszystkie odpowiedzi - może jeszcze decyzja nie podjęta, ale trochę się rozjaśnia w głowie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Posiadam 820 z 2007 i śmiga super, kupiłem teraz 82 z 1990 roku do poprawek. Zajmuję się w firmie leśnej

1025 z 2016 przy którym nic nie było jeszcze,

1025 z 2010 chyba który ma wykręcone ponad 11 tys i było raz sprzęgło robione jak był nowy, w przodku łożyska, zaczep z śrubami monoblok się wyrwał

952 z 2010 w którym robione było sprzęgło 5 razy ale po wymianie docisku już 2 lata spokój bo pieski pękały, silnik przy przebiegu 10 tys, skrzynia dwa razy co jakieś 5 tysięcy godzin wsteczny pada przy podpychaniu drzewa, obudowa sprzęgła pękła, piasty nowego tupu dostał na tył.

820 z 2016 koło od wstecznego się wysypało ale wada fabryczna.

U wszystkich drobne wycieki z podnośnika raz na rok albo dwa usuwane. oryginalne węże ciekną na zakuciach.

 

I u kilku znajomych poprawki robię.

Wałek wom to nie problem tylko trzeba poprawić ciut po fabryce:) potrafi w 1025 końcówkę ukręcić:) sprzęgło wymaga smarowania łożyska i regulacji co jakiś czas aby łożysko się nie kręciło i trzeba umieć jeździć żeby nie było pół sprzęgła bo zaraz spalisz jak to większość robi co przechodzi z 330 albo 360 bo gaz i pół sprzęgła. Co do lewarka to jak jest w prawej ręce pęka tam sprężyna i nie można trafić miałem już kilka takich przypadków. Do jazdy się nie nadaje wtedy:)

 

Jak masz pytania pisz śmiało ja jestem ich zwolennikiem pomimo wielu wad:) Jakbym miał pieniądze to bym kupił 1025 albo 1222 z podnośnikiem na dwa siłowniki monoblok. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

A co byś powiedział na Deutz-Fahr Agrotron M620 za 37200 zł brutto to okazja na gwarancji od dealera http://otomoto.pl/oferta/deutz-fahr-agrotron-m620-ID6ytQ4R.html


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    435

Chyba okazja na szybkie stracenie kasy :D Dobrze ze coraz mniej naiwniaków ale i tak pewnie kogos wrobia na mega okazje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Co byś powiedział Gladius na dwie propozycje :

1.Renault Cergos 350 z 2001 roku za 38900 zł bruttohttp://otomoto.pl/oferta/renault-cergos-ceres-ares-350-sprowadzony-ID6ysicb.htm

2.Deutz-Fahr Agrostar 4.56 turbo z 1993 roku za 40000 zł brutto http://otomoto.pl/oferta/deutz-fahr-agrostar-4-56-turbo-mozliwosc-transportu-ID6ytv6h.html zamiast ruska.

Edytowano przez Valtra123

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gladius    3

Co do pierwszej propozycji, to naciągana strasznie... Gdyby dało się taki ciągnik w dobrym stanie kupić za takie pieniądze, to o Belarusa bym nie pytał ;)
Do Reni chyba wadliwy link wrzuciłeś.

Trzeci nawet fajny, chociaż koni może ciut za dużo. W każdym razie oferta ciekawa.
Dzięki za wszystkie trzy, zawsze to jakieś porównanie rynku ;)

Wczoraj była próbna przejażdżka podobną maszyną jak ta do kupienia - skrzynia akurat bez synchronizacji, wrzucenie dwójki było nie lada wyczynem ;) Chociaż wrażenie ogólne niezłe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Oprócz tego Deutza 4.56 turbo ,to mam jeszcze oferty dość ciekawe:

 

1.Massey Ferguson 3070 90 KM 1990 rok 5900 mth za 38000 zł do negocjacji  http://olx.pl/oferta/massey-ferguson-3070-CID757-IDgDoOh.html#01e6ecc911

 

2.Steyr 8090 Turbo z 1992 roku 6160 mth 90 KM za 38500 zł do negocjacji http://olx.pl/oferta/steyr-8090-turbo-silnik-case-CID757-IDe6wXJ.html#c2d30068ea

 

tu podaje link do reni http://otomoto.pl/oferta/renault-cergos-ceres-ares-350-sprowadzony-ID6ysicb.html

 

Moim zdaniem te 4 oferty są bardzo dobre i ciągniki lepsze od Ruska. Pozdrawiam

Edytowano przez Valtra123

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gladius    3

Będzie, że strasznie narzekam, ale kawałek drogi są ode mnie ;P Renia prezentuje się świetnie.
Tak się zastanawiam, jak wygląda dostęp do części przy Renówkach. Jest ich sporo w internecie, ale szczerze mówiąc na żywo chyba jeszcze żadnej nie widziałem i stąd obawa, że może być problem :/
I jak się domyślam to raczej ciągnik, w którym domorosły mechanik może co najwyżej sprawdzić poziom oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Jeśli chodzi o części to nie ma problemu z dostępnością ponieważ w Polsce jest ich cała masa tylko trzeba dobrze poszukać bo jest dużo firm które posiadają części. Ciągniki Renault to nic innego jak Class bo ta firma przejęła Renault więc są dość niezawodne. Silniki nie wiem jak ten co ci poleciłem są montowane od Claasa i JD i to jest główna zaleta Renault. Dam linki do stron o częściach

1. http://agro-serwis.com/czesci-do-ciagnikow-renault

2.http://www.ambrozy.com.pl/silverline/

Do tej renówki jak byś kupił to lepiej poszukać szerszych kół bo te co są założone są za wąskie.

Edytowano przez Valtra123

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziapka2    0

mam belarusa 952.5 i jest problem z kontrolką o kolorze żółtym jest to sygnalizator diagnostyki błędów.Jak ten błąd usunąć jeśli z ciągnikiem jest wszystko ok?CZy ktoś miał podobny przypadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Jedz do wieska na graz i wyciagni ci zarówke :P a tak na serio to jak ci swieci to cos go musi bolec nie wiem pod kompa go podepnij czy do serwisu nie wiem jak w tych modelach to jest ale jak swieci to wiedz ze cos sie dzieje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziapka2    0

Witam serwisant był z komputerem i nie ma żadnego błedu i nie wiedza dlaczego sie swieci ta lampka.A z traktorem wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Dominik4321
      Witam mam fendta 920 vario 2002r. i mam problem z terminalem. Jest cały czas ciemny i gdy próbuje go ściemniać to nie widać różnicy a gdy jest jasność na 100% to też jest ciemny. Oczywiście widać coś tylko gdy jest słońce to nic nie widać. Proszę o pomoc.
    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj