cyprian1219

zetor 7245 ile kulek w kolumnie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
zetor
cyprian1219    367

Witam, rozsypała mi sie kolumna w zetorze 7245 i chciałbym się dowiedzieć ile powinno być kulek, a nie mogę nigdzie nic konkretnego znaleźć. Wie ktoś ile tam tego powinno być? (Brawa dla czecha który to ustrojstwo zaprojektował...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    331

eee w mercedesach też jest ślimak z kulkami. Zazwyczaj wstawiam tyle co wypadło tylko nowych. Nowe dobieram eksperymentalnie.
pazurki wdzystkie pooglądaj żeby blaszek połamanych nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    367

Bo to nigdy wcześniej nie było rozbierane, a kabina nie była ściągana, więc kulki trzeba było wyciągać magnesem. Tylko nie wiem czy zostały wyciągnięte wszystkie. No przyjmijmy że wszystkie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    194

temat juz byl przerabiany ze 20 razy, chyba 72 jak bede mial natchnienie to sprawdze w instrukcji napraw, jak masz to sam sprawdz w dodatku do 7745 na koncu zdaje sie jest.

 

kiedys dokladnie opisalem jak to wszystko poskladac i nastepnym razem nie musiec szukac kulek- poszukaj, czesc kulek mogla byc zmielona-na marginesie jesli nie urwales  walka kierownicy to niepotrzebnie rozbierales- luzu nie da sie tam skasowac a nakretki dystansu to mozna z zewnatrz skrecic


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    367

Właśnie nie mam ani instrukcji napraw ani instrukcji obsługi (czy jak to tam).
Kierownica zaczęła się blokować, trzeba było szerpać żeby ją odblokować, na początku zeszłego tygodnia i masakrycznie ciężko się kręciło. Było coraz gorzej aż w końcu nie dało się ujechać. Pojawiło sie to przy przywiezieniu 2 balota sianokiszonki i D. Wyjeliśmy tą całą maglownicę (czy jak to sie ten ślimak nazywa) żeby sprawdzić co sie stało i pierwsze co sie rzuca w oczy to tam gdzie sie kasuje luz dokręcając tą nakrętkę do tej "ołożyskowanej" kuli to to, że ta kula miała gigantyczny luz we wszystkie strony. Nawet po dokręceniu cały ślimak chodził we wszystkie strony.
Ale nie wiem co było bezpośreddnią przyczyną, czy ta wyrobiona kula, czy może coś sie stało z tymi kulkami w koszyku w środku.
Nie wiem co było potem bo poszedłem zjeść obiad i śrutować. Ale po złożeniu chyba wyleciało kilka kulek bo pojawił się luz na pół obrotu kierownicy (no albo sie poprzemieszczały, albo powylatywały) więc rozebarliśmy jeszcze raz, a tam... Wszystkie kulki powypadały... Nie wiedzieliśmy że to ni jak nie jest zabezpieczone... Ten czech co to zaprojektował powinien dostać jakąś nagrodę... i kopa w...
Wyciągnęliśmy magnesem 6X (doliczyłem 62 a potem przestałem, ale 70 na pewno nie ma).

Jak możesz to sprawdź proszę.

I czy da sie to złożyć bez zdejmowania kabiny? Nie da sie tego koszyka wyciągnąć.

Edytowano przez cyprian1219

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    194

74, 44 w dolnym zwoju, reszta w drugim,-nie smarowalo sie kolumny i teraz placz :D ,

chyba starlo rurke dystansowa -ktora jest miedzy kula a nakretkami . 

bez zdejmowania kabiny-jak ci nie szkoda to przecinasz podloge i wykrzywiasz boczna blache do gory, wtedy mozna bez problemu poskladac, mozna potem pospawac , 

jak poskladasz kulki-sproboj dokupic srednica 7,44- najlepiej na zmrozonym smarze. wloz w kulke uciety przewod gumowy-pasuje mleczny od dojarki konwiowej lub podobny, potem skladasz kulke i potem wkrecasz slimaka i on wypycha weza-jak zle wlozysz kulki to i pare wyleci, najpierw pare razy przekrec slimaka w kulce  na zewnatrz  dla dobrego ulozenia kulek ,  w koncu kupilem zetora z orbitrolem i na razie mam spokoj z tym , ze 3 razy nawet na lace skladalem-trening czyni mistrza.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    367

Co do tej obracającej się kulki co sie na niej luz kasuje to ona powinna się sztywno obracać "w osi x" a ona oprócz tego wychyla się bardzo mocno "w osi y" w obie strony i podskakuje, raczej jest do wymiany.

Dzięki za rady, na pewno się przydadzą. Ano człowiek sie uczy całe życie. Nie wiem czy będziemy się bawić w składanie tego bo i tak chcieliśmy zakładać orbitrol, ale na żniwa chcieliśmy tymczasowo kolumne zrobić i mieć spokój, a orbitrol założyć jesienią... Ale no nic... :( Tak czy siak dzięki :)

Edytowano przez cyprian1219

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    194

kulka z walkiem -200 zl, objawy wskazuja na brak kulek , wstaw brakujace , moze rowerowe beda pasowac, jak masz mozliwosci finansowe to orbitrol  zaloz-niebo i ziemia moim starym to trzeba bylo umiec jezdzic, szwagier to na srodku wsi go zostawil -tam gdzie najglebsze rowy :P , i autem musialem po niego jechac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    367

I chyba tak zrobię. Jako że orbitrol i tak był w planach, najpierw miał być zakładany na wiosnę, ale przełożyliśmy to na jesień/lub przyszły rok, i zostawiliśmy tak jak jest, ale wyszło jak wyszło, chcieliśmy zaoszczędzić, a tak by problemu nie było. Zakładamy orbitrol, do końca tygodnia powinien być wstawiony bo za bardzo czasu nie ma. A na zabawy z kolumną to by wcale czasu nie było...

 

Z resztą, gdybyśmy chcieli skasować wszystkie luzy w układzie kierowniczym to wszystko by musiało być nowe, i nie wiem czy by to nie wyszło więcej jak ten orbitrol, bo nawet na siłowniku z rozdzielaczem jest luz...

Edytowano przez cyprian1219

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcian1234
      Witam 
       
      Zregenerowałem serwomechanizm wspomagania kierownicy w Zetorze 5211 bo był mocny luz na kierownicy  również wymieniłem uszczelniacze na siłowniku. Po włożeniu do ciągnika okazuje się że nie działa. Co mogłem zrobić nie tak ? Czy sworzeń o nr 8 powinien być mocno dokręcony czy tak z wyczuciem ?  Co może być przyczyna ? Dodam ze na powrocie w przewodzie jest olej z powietrzem. 
       

    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
    • Przez bazar
      Słyszałem, że aby wymienić orbitrol w Zetorze 7711 trzeba ściągać kabinę. Czy to prawda? Dodam, że jest straszny luz w kierownicy w ciągniku
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.